LST Projesi - TCG Bayraktar/TCG Sancaktar

Başlatan 7Skies, Eyl 30, 2015, 06:26 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

7Skies

Eyl 30, 2015, 06:26 ÖS Last Edit: Oca 01, 2017, 12:30 ÖS by Yönetim
ADİK Tersanesi Amfibi gemi TCG Bayraktar'ı 3 Ekim'de denize indiriyor
29.09.2015 Cansu KOCAMAN - Deniz Haber Ajansı

Anadolu Tersanesi (ADİK) tarafından Deniz Kuvvetleri Komutanlığı için inşa edilen AMFİBİ Gemi-LST projesinde ilk gemi olan NB 231/TCG Bayraktar 3 Ekim tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla Tuzla'da suya indirilecek.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı için Anadolu Tersanesi tarafından inşa edilen ve 17 Haziran 2013 tarihinde başlayan projenin sonuna gelindi. 3 Ekim tarihinde düzenlenecek olan törende Amfibi Gemi (LST) TCG Bayraktar suya indirilecek. Törene Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yanı sıra Milli Savunma Bakanı Mehmet Vecdi Gönül, Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu, Savunma Sanayi Müsteşarı Prof. Dr. İsmail Demir, ADİK Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Süalp Ömer Ürkmez ve denizcilik sektöründen birçok isim Tuzla'da yer alacak.

Türkiye' de özel sektör tersaneleri tarafından inşa edilmiş en büyük ve kapsamlı savaş gemisi olan Amfibi gemiler, yerli ve özgün tasarım ile tamamen çelik olarak inşa edildi. Gemilerin tüm üst binası ve köprü üstü camları balistik korumalı olup SSM ve Türk Loydu denetiminde inşa edilen Amfibi Gemiler Türk Loydu tarafından sertifikalandırılacak. Amfibi gemi inşasında yerli sanayi katılımı yüzde 70'ten fazla.

Deniz gücümüze katkı sağlıyor

Amfibi Gemilerin ana görevi Amfibi Harekât, Araç ve teçhizatları ile birlik nakli ve ateş desteği sağlamak. Gemiler geniş muhabere ve elektronik imkânları ile Komuta Kontrol, Harekât ve Lojistik görev fonksiyonlarına katkı sağlamanın yanında, gerektiğinde doğal afet yardım görevleri için tasarlandı. Araç ve personel taşıma kapasitesi, gündüz ve gece helikopter harekâtı yapma kabiliyeti, ateş desteği ve acil sağlık hizmetleri imkânı ile deniz gücümüzün dünya denizlerinde temsiline de katkı sağlıyor.

Yardımcı sınıf bir gemi olan ve Tank Çıkarma Gemisi olarak da bilinen LST'nin ana görev fonksiyonu, Amfibi Harekat ve Ateş Desteği. Amfibi Gemi, amfibi harekat ile idari ve lojistik görev fonksiyonlarına katkı sağlayacak, gerektiğinde Doğal Afet Yardım (DAFYAR) görevleri çerçevesinde de kullanılabilecek. Tamamen yerli ve özgün tasarım olarak ADİK Tersanesinde inşa edilen Amfibi Gemi (LST) üst orta büyüklükte ve önemli bir savunma gücüne sahip olacak. LST, Karadeniz, Marmara, Ege Denizi ve Akdeniz harekat alanları ile çevre ve uzak denizlerin uluslararası sularında emniyetle seyir yapabilecek. Araç ve personel taşıma kapasitesi, komuta kontrol hizmetleri, gündüz ve gece helikopter harekatı yapma kabiliyeti, ateş desteği ve acil sağlık hizmetleri imkanı ile deniz gücümüzün dünya denizlerinde temsiline de çok önemli bir katkı sağlayacak

Amfibi Gemi İnşası  % 70,68 Yerli Sanayi Katılımı ile gerçekleştirilecek ve Yerli Sanayi Katılımı    içerisindeki KOBİ payı yaklaşık % 48 olacaktır.

Geminin Tam boyu yaklaşık 139 metre, Eni 19,60 metre ve Deplasmanı 7254 tondur. Bu ölçülerine rağmen 2 metreden sığ sulara kapak atma imkanı olan gemi, 1200 ton yük veya çeşitli tank, zırhlı araç ve diğer araç taşımanın yanında 600 kişilik yatak  kapasitesine  sahiptir. İkmal yapmadan 30 gün denizde kalabilecek olup 5000 deniz milinden fazla menzile sahiptir.

Amfibi Gemilerin ana görevi Amfibi Harekât, Araç ve teçhizatları ile birlik nakli ve Ateş Desteğidir. Gemiler geniş Muhabere ve Elektronik imkânları ile Komuta Kontrol, Harekât ve Lojistik görev fonksiyonlarına katkı sağlamanın yanında, gerektiğinde Doğal Afet Yardım Görevlerini yerine getirecek imkân ve kabiliyetlere de sahiptir. Araç ve personel taşıma kapasitesi,  gündüz ve gece helikopter harekâtı yapma kabiliyeti, ateş desteği ve acil sağlık hizmetleri imkânı ile deniz gücümüzün dünya denizlerinde temsiline de katkı sağlayacaktır.


TECHNICAL SPECIFICATIONS OF THE SHIP

Function:
Primary:
Amphibious operations and troop transfer.

Secondary:
Fast humanitarian and rescue aid to disaster areas.Medical Aid and Transportation

Description:
Ship is a mono-hull type vessel, all steel construction, designed to meet the speed, sea keeping maneuverability and stability requirements of Turkish Naval Forces Command. Expected service life will be 40 years.

Displacement : 7125 Tons
Length (LOA) : 138.75 m
Length (LWL) : 130.80 m
Beam : 19,60 m
Draught : Less than 2.0 m forward, less than 5.0 m aft at full load
Propulsion : 4 x main diesel engines 2880 kW each,
2x shafts, 2x controllable pitch propellers
1x 500 kW bow thruster
Speed (max continuous) : 18 + knots at full load displacement.

Sea worthiness :
Ship will have an unlimited operation capability at Sea State-5 and will be operable with some limitations at Sea State-6 or higher. Unlimited helicopter operations at Sea State-4.

Complement:
Ship : 12 officers, 51 petty officers, 66 ratings
Joint Group Headquarters : 17 officers
Marines : 350

Ship is capable of carrying 1180 tons of mixed vehicles or cargo on vehicle and open decks at full performance.

Electric :
4x785 kW Diesel Generators with Power Management System 380 V, 3 Phase, 50 Hz.

Rules and Regulations :
IMO/MARPOL 73/78
IMO/SOLAS
COLREG
Stability as per BV - 1033
NATO STANDARTS (STANAG, ANEP etc.)
ISO
TSE
TURKISH NAVY STANDARTS


http://youtu.be/nbo1d_arLXY


Mesajı Paylaş
.

murattekin

2 gemi bize yetecek mi? Yunanistan'ın bile 6 tane var. Hatta seferberlik olsa 38 knot hız yapan sivil hızlı feribotlari var. Yaklaşık 16 adet.  Bizde ne var güncel olarak?
DzKK gündemi hep yakindan takip eder ama bu konuda geri kalması beni hep şaşırtmıştır. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Saturn5

Merhaba,

Ayağımın tozu ile hemen konuya girelim: Bizde bu iki geminin gelmesiyle birlikte 5 tane büyük LST olacak. Bir TCG Osmangazi var daha bir kaç sene önce modernize edildi. TCG Sarucabey ve TCG Karamürselbey'de mevcut. TCG Bayraktar ve TCG Sancaktar'ın de katılmalarıyla fena olmayan bir filomuz olacak. Birde bunlara LHD'yide eklemek gerek.  :) Mesajı Paylaş
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz.

Sihirbaz

Bir de güvertesi kapalı olsaydı.Helikopterlerin inebileceği geniş bir alanı olur, gerekirse DSH veya kara çıkartmaları için daha fazla helikopter barındırabilirdi. Mesajı Paylaş

Saturn5

Geminin arkasında kocaman pist var ya.  :D  Sen bizim mütevazi tank çıkarma gemisini doğrudan helikopterli çıkarma gemisi yaptın.  :D Mesajı Paylaş
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz.

süper çavuş

2 Yeni LST halen hizmette olan Sarucabey ve Karamürselbey'in yerlerini almayacakmıydı ?
İlerleyen dönemde 2 adede ilave olarak 1-2 adet daha inşa edileceğini düşünüyorum .. Mesajı Paylaş

murattekin

Osman Gazi sorunsuz olarak kullanılabiliyor mu? Benim 2 gemi yetermi den kastım da buydu. Bir de Süper Çavuş gibi  Sarucabey ve Karamürselbey'in hizmet dışına çıkarılacağını düşünmüştüm nedense. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

swat


LST sınıfı bir geminin kodlaması neden NB-123 anlayamadım Mayın dökme kabiliyetini gösteren N tamam ama LST için NL kullanılması gerekmiyor mu? Mesajı Paylaş

HDS

Ben yine de bu gemilerin tam deplasmanının  >7K to olduğunu hatırlatayım. Osmangazi'yi Jason Class'ı ikiyle çarpar bu gemiler. Gerek kapasite, gerek sığa olarak. Mesajı Paylaş

Saturn5

#9
Eki 01, 2015, 02:12 ÖS Last Edit: Eki 03, 2015, 07:03 ÖÖ by Saturn5
NB yeni inşaat anlamına geliyor; tersanelerin resmen bir isim verilmemiş gemilere verdikleri bir tanımdır, askeri bir kulllanımı veya benim bildiğim bir anlamı yok.

Çok muhtemelen bu gemininde resmi borda numarası NL-123 olacak.

Düzeltme: Tören ile ilgili basın bülteninin ekinde fotoğraflarda geminin üzerinde L-402 yazdığı net okunuyor.
Mesajı Paylaş
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz.

MANOWAR

Diğer ilginç bir tarafı LPD (Smart-S) ile aynı radarı kullanacak olması. Bu gemilerin ciddi anlamda Komuta ve Kontrol yeteneğine sahip olacağının en belirgin kanıtı olarak görmek gerekir. Mesajı Paylaş

süper çavuş

Gemilerde GENESİS sistemide bulunacak , 3B arama radarı , Aselsan elektronik harp ve ESM sistemleri ve pasif elektro optik sistemlerle beraber oldukça iyi donanıma sahip olacak , keşke bu seviyede donanıma sahip yüksek önem arz eden platformlarımızdaki hava ve füze savunma kabiliyeti çok daha iyi olmalıydı ..
Kızılmasın ama bu kadar yatırım yapıp düdük gibi bırakıyoruz gemileri  ,,    Mesajı Paylaş

Elçibey

Amerikanın San Antonio sınıfı LPD si 25.000 tonluk bir gemi iki adet sekiz hücreli Mk 41 VLS artı iki de RAM taşıyor.Mk 41 leri ESSM için kullansa 64 ESSM 42 de RAM füzesi barındırabiliyor.Bizimki 7.100 ton civarı bir gemi Mk 41 VLS olması pek mümkün değil ama 2 x phalanx yerine 2 x RAM olsaydı sizin de dediğiniz gibi çok daha iyi savunma yapardı.

Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

sailordream

murattekin
2 gemi bize yetecek mi? Yunanistan'ın bile 6 tane var. Hatta seferberlik olsa 38 knot hız yapan sivil hızlı feribotlari var. Yaklaşık 16 adet.  Bizde ne var güncel olarak?
DzKK gündemi hep yakindan takip eder ama bu konuda geri kalması beni hep şaşırtmıştır. Mesajı Paylaş Mesajı Paylaş


Yunanistan sivil feribot filosu çok güçlüdür ancak elinde 38 denizmili yapan biçbir gemi bulunmamaktadır. İki adet tek gövdeli Speedrunner ve 4 adet çift gövdeli SeaCat'ler(biri görevdışı) yüklü halde 28-30 denizmili hız yapabilirler. Ancak bu tip gemiler aluminyum yapıları gereği tank gibi lokal ağır yükleri taşımaya uygun gemiler değilllerdir. Ayrıca Ayni yapı herhangibir hafif saldırı anında hiç bir yara savunması sağlayamayacağı hatta normal bir gemiden çok daha kolay batacağı için harp durumlarında kullanılması pek olası değildir.
Bizim gibi gözü kara iseler Libya'ya içine akaryakıt tankerleri koyup gönderirler orası ayrı....

Ancak ellerindeki onlarca 14-20 deniz mili hız yapan büyük konvansiyonel feribotlarının ciddi bir katkı sağlayacağı kesindir. Bunlarla istediklerini istedikleri yere taşırlar.

murattekin
Osman Gazi sorunsuz olarak kullanılabiliyor mu? Benim 2 gemi yetermi den kastım da buydu. Bir de Süper Çavuş gibi  Sarucabey ve Karamürselbey'in hizmet dışına çıkarılacağını düşünmüştüm nedense.

Uzun yıllar ve revizyonlar sonucunda Osman Gazi operasyonel olarak sorunsuz çalışmaktadır hatta bu gemiler Bayraktar sınıfı yeni gemilerin bazı sistemleri için test bed görevi dahi görmüştür. Sarucabey ve Karamürselbey eski Çakabey sınıfı gemilerden gelen yedek parçalarla uzunca bir süre hizmet görebilir.

Saturn5
Geminin arkasında kocaman pist var ya.  :D  Sen bizim mütevazi tank çıkarma gemisini doğrudan helikopterli çıkarma gemisi yaptın.  :D


Hocam benimde ilk andan beri mantığım ve gönlümden geçen bu tonajdaki bir geminin San Giorgino gibi olmasıdır. Ama kuvvet bunu tercih ettiyse, LPH gemisini engellememek yada daha ihtiyaç olarak elde tutabilmek gibi kendince sebepleri vardır.


"Elçibey
Amerikanın San Antonio sınıfı LPD si 25.000 tonluk bir gemi iki adet sekiz hücreli Mk 41 VLS artı iki de RAM taşıyor.Mk 41 leri ESSM için kullansa 64 ESSM 42 de RAM füzesi barındırabiliyor.Bizimki 7.100 ton civarı bir gemi Mk 41 VLS olması pek mümkün değil ama 2 x phalanx yerine 2 x RAM olsaydı sizin de dediğiniz gibi çok daha iyi savunma yapardı.
"

San Antonio sınıfı Amerikan donanmasında daha fazla bayrak gemisi gösterme ihtiyacının bir sonucudur. Çok çeşitlenen LPD LSTlerini tek bir sınıfta toplamak için yapılmış bir çalışmadır. Muhtemeldir ki saha az sıkıntılı düşük tehdit arz eden bölgelerde dosta güven vermek üzere iki adet LCS ile gittiği zaman daha iyi öz savunma özelliklerine sahip olması vedestek gemeisi olmanın yanısıra komuta gemisi olarak da hizmet vermesi ön plana çıkmış bir gemi sınıfıdır.
RAM çok pahalı çok bakım isteyen bir sistem maliyetin fonksyonellikten daha önemli olduğu bürokratik bir yapıya sahip olduğumuz için Phalanx B1 olursa sevinelim. Mesajı Paylaş

hfidan

@sailordream hocam

Ram bizim için sıkıntılı bir konu gibi duruyor ki 3. Milgemde özellikle maliyet nedeniyle istenmemiş.
Gabyalarda Phalanx kullanan kuvvet Milgem 1-2 de Ram neden istedi. Ram envanterde yokken neyini bilmiyorduk ta Milgem 1-2 ye takılınca bilmediğimiz neyi öğrendik, RAM a Milgem de gerek yok biz 3. Milgem de CIWS kullanalım dendi.


Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter