TUSAŞ/TAİ

Başlatan ocay, Şub 28, 2016, 03:56 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

meraklı

TAI A400M projesinde 100'üncü komponenti gönderdi

ürk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ - TAI) A400M programı kapsamında 100'üncü komponent setini üretti.

100'üncü komponent Airbus Beluge tipi uçakla Almanya'nın Bremen kentine gönderildi.

TUSAŞ, üretilecek olan tüm A400M uçakları için, Ön Orta Gövde, Arka Gövde Üst Bölümü, Paraşütçü Kapıları, Acil Çıkış Kapısı, Arka Üst Kaçış Kapağı, Kuyruk Konisi, Kanatçık (Aileron) ve Sürat Frenleri'nin (Spoiler) komponentlerinin tasarım ve üretimini işlemlerini gerçekleştiriyor.

Yapısal komponentlere ilaveten, A400M Uçağının tüm iç ve dış aydınlatma sistemleri (kokpit hariç) ile atık/temiz su sistemlerinin birinci derece tasarım ve tedarik sorumluluğu da TAI tarafından üstlenilmiş durumda.

TAI tarafından tasarlanan ve üretilen ilk komponent sevkiyatı ise Temmuz 2006'da gerçekleştirildi.

http://www.airporthaber.com/tai-haberleri/tai-a400m-projesinde-100uncu-komponenti-gonderdi.html Mesajı Paylaş

Terra


crun

https://www.youtube.com/watch?v=DxMf_obd4wk

Temel Kotil'in konuşmasından öne çıkan:
Dassault Systemes ve Siemens full mühendislik paketleri için 10 yıllık anlaşma yapılmış
10.000 çekirdekli bilgisayar kuruluyormuş
Tusaşın da ortak olduğu yeni kurulan TR Motor şirketi 27.000 pound itkili motor geliştirecekmiş Mesajı Paylaş

Terra

#123
Mar 18, 2018, 08:22 ÖÖ Last Edit: Mar 18, 2018, 08:26 ÖÖ by Terra
Çok önemli bir bilgi. RR'nin EJ230'unu kastediyor olmalı. Çünkü Eurofighter tarafından kullanılan EJ200 20.200 pound.

Wikipedinin EJ200 başlığında şöyle bir ifade var:

"Variants

EJ2x0

Stage 1:

The EJ2x0 with 20% growth compared to the original EJ200. The EJ2x0 engine will have dry thrust increasing to some 72 kN (or 16,200 lbf) with a reheated output of around 103 kN (or 23,100 lbf).[12]

Stage 2:

The new engine plan to increase the output 30% more power compared to the original EJ200. The engine will have dry thrust of around 78 kN (or 17,500 lbf) with a reheated output of around 120 kN (or 27,000 lbf).[12]" Mesajı Paylaş

HDS

"meendis"..  :) Mesajı Paylaş

canıtez

TAI'yi ihracat uçurdu

Türk sanayisinin yüksek teknoloji merkezlerinden Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), geçen yıl yakaladığı ihracat başarısıyla dikkati çekti.

Savunma ve havacılık sanayisindeki performansıyla ürün çeşitliliğini artıran TAI, aynı zamanda ekonomik göstergelerini de yukarıya çekiyor.

TAI, yurt içi ve dışı talepleri karşılayarak 2016'da 1 milyar 260 milyon dolar ciro yaptı. Cironun 477 milyon dolarını ihracat oluşturdu.

Şirket, geçen yıl cirosunu yüzde 13,5 artırarak 1 milyar 430 milyon dolara çıkardı. Cironun yüzde 58'i ihracattan oluştu. Böylece şirket cirosunda ihracatın payı 829 milyon dolara ulaştı.

TAI, bu performansıyla "Savunma ve Havacılık Sanayii İhracat Şampiyonluğu"nu geçen yıl da kimseye bırakmadı.

Şirket, Türkiye'nin vizyon hedefleri çerçevesinde 2023'e kadar ihracatını daha da artırmayı ve 2-3 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyor.

TAI, önümüzdeki dönemde, Türkiye'yi ve şirketi uluslararası pazarda daha iyi bir tanıtım ağına eriştirmek için uluslararası saygın fuarlara katılmaya devam edecek.

Şirketin yurt dışı tanıtım faaliyetlerinde bugüne kadar insansız hava aracı ANKA, ATAK helikopteri, silahlı HÜRKUŞ ve T625 Özgün Helikopter öne çıkan ürünler arasında yer aldı. Bu yıl yoğun bir çalışma temposuyla anılan ürünlerin sözleşme görüşmelerinin satışa çevrilmesi hedefleniyor.

Ciro ve ihracat hedeflerini yakalamak için dünyanın önde gelen havacılık ve savunma şirketleriyle anlaşmalarını güncelleyen TAI, yeni iş paketleriyle de iş birliklerini büyütüyor.

- Dünya devlerine tedarik

Boeing, Airbus, Lockheed Martin, Northrop Grumman, Bombardier ve Leonardo gibi lider uçak sanayi firmaları için üretimler yapan TAI, geçen yıl satış rekorları kıran Airbus tek koridorlu uçağı A320Neo'nun Pratt and Whitney (PW) "Motor Kabuğu" Tasarım ve Üretim İhalesi'ni kazandı.

TAI, geçen yıl Sikorsky Aircraft Company ile 10 yıl sürecek ve 270 milyon doları tutarında ürün teslimatı gerçekleştirilecek iş birliği sözleşmesi imzaladı.

Şirket, uçak yapısalları üreticisi Spirit Aerosystems ile mevcut iş paketlerinin devamı ve yeni iş paketlerinin üretimini kapsayan 292 milyon dolarlık sözleşmeye imza attı.

Ayrıca Boeing ile 787 Dreamliner irtifa dümenleri üretimi sözleşmelerinin kapsamı genişletildi ve süresi uzatıldı.

Üretimi tamamlanan ilk F-35 uçağının orta gövdesi de geçen yıl Northrop Grumman ve Lockheed Martin firmalarına teslim edildi.

https://www.airlinehaber.com/taiyi-ihracat-ucurdu/ Mesajı Paylaş

canıtez

TAI Genel Müdürü Kotil: Bu yıl 10 milyar dolar ciroyu hedefliyoruz

"TAI olarak görevimiz dünyadaki en büyük ilk 10 savunma şirketinden birisi olmak. Şu anda 50'lerdeyiz. Ciromuz 2 milyar dolar, bu yıl. 10 milyar dolar ciroyu hedefliyoruz" - "Türkiye bugüne kadar çok güzel şeyler yaptı. Asıl para yüksek teknolojide. Uçan bir cisimle uçmayan arasındaki fiyat farkı 10'dur. Türkiye'nin teknolojide oyuncu olması lazım"

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI) Genel Müdürü Temel Kotil, "TAI olarak görevimiz dünyadaki en büyük ilk 10 savunma şirketinden birisi olmak. Şu anda 50'lerdeyiz. Ciromuz 2 milyar dolar, bu yıl. 10 milyar dolar ciroyu hedefliyoruz." dedi.

Kotil, Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde moderatörlüğünü Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın yaptığı "Üretimin Geleceği" konulu oturumda yaptığı konuşmada, yapılan ne iş olursa olsun dünyada oyuncu olmak gerektiğini vurguladı.

TAI'nın özgün ürünler yaptığını ifade eden Kotil, şöyle konuştu:

"Mesela milli muharip uçak yapıyoruz. Bir Rusya'da, bir Çin'de var, ABD'deki uçak var. İnşallah bizimki de 2026'da ilk uçuşu yapacak, 2029'da teslim edeceğiz. Teknolojik olarak oluşabilecek en son seviye. Şimdi 2 bin 500 mühendisimiz var, 10 bin mühedise çıkıyoruz. F35'i yani milli muharip uçağın benzerini yapan Lockheed Martin'de 50 bin mühendis var. Türk mühendislerimizin hepsi başımızın üzerinde ancak boyumuz burada kalıyor. Kimse yanlış anlamasın. Bizim bu teknolojilere ulaşmak için bilfiil olarak işin içinden gelmiş, yalıtımı yapmış, tasarımı yapmış kişilere ihtiyacımız var. Yüksek teknolojiye çıkmak için dünyada bu işi en iyi yapan kim varsa bulup getirmeliyiz. Biz getiriyoruz, yabancılarla çalışıyoruz. O kadar yüksek maaşlar vermek gerekiyor ki neredeyse genel müdür maaşı alıyorlar. Helal olsun. Çünkü sürecin içinden gelmişler. Yüksek teknolojide, ilaç ve kimya sektöründe veya havacılık sektöründe ikinci sıraya çıkalım. TAI olarak görevimiz dünyadaki en büyük ilk 10 savunma şirketinden birisi olmak. Şu anda 50'lerdeyiz. Ciromuz 2 milyar dolar, bu yıl. 10 milyar doları ciroyu hedefliyoruz."

- "Asıl para yüksek teknolojide"

Kotil, "stajyer mühendis" adında bir sistem kurduklarını ifade ederek, şu anda 500 tane 3'üncü ve 4'üncü sınıf öğrencisinin Ankara'daki ve İstanbul'daki tesislerinde haftada bir gün çalıştığını kaydetti.

Her yıl 2 bin öğrenciyi haftada bir gün mühendisleriyle çalıştırdıklarını anlatan Kotil, şöyle devam etti:

"Türkiye bugüne kadar çok güzel şeyler yaptı. Asıl para yüksek teknolojide. Uçan bir cisimle uçmayan arasındaki fiyat farkı 10'dur. Türkiye'nin teknolojide oyuncu olması lazım. Oyuncu olması için ürün çıkartması lazım. Oyun ürünle oluyor. Rekabeti artıracak teknoloji ürünü çıkartmamız gerekiyor. Bunu yapmada projede bir problemimiz yok. TAI'nin şu anda 5 helikopter projesi, bir jet eğitim uçağı projesi, bir milli muharip uçağı, iki tane uydu projesi var. Boeing ve Airbus'tan daha fazla projemiz var. Devletin 'Yap' diye bana verdiği projeler var. Projede bir eksik yok. Eksiğimiz bu işi yapmış insandır. Bu işi yapmış çok insanımız yok. Biz de jet eğitim uçağı, jet savaş uçağı, yolcu uçağı tasarlamış kişi yok. 'Kendi müessesemizde yetiştirelim' dersek bizim ömrümüz ona yetmez. Dolayısıyla bilgiyi ithal edelim, makineyi burada yapalım."

- "Bankalar teknoloji yatırımcılarına pozitif ayrımcılık yapsın"

Kotil, TAI'nin ürün tasarlayan bir şirket olduğuna dikkati çekerek, piyasadaki alt şirketlere 100 milyon dolarlık iş verdiklerini belirtti.

Alt şirketlerin banka kredisine ihtiyacı olduğunu dile getiren Kotil, sözlerini şöyle tamamladı:

"Türkiye'nin geleceği, teknoloji yatırımlarından geçtiğinden kredi mekanizmaları teknoloji yatırımcılarına pozitif ayrımcılık yapması gerekiyor. Çünkü teknoloji yatırımları zor ve risklidir. Bankacılar 10 yıllık destek verirse 10 yıl sonunda 10 katla geri ödeyecek yatırımlardır. Ülkemizin 2023 hedefleri var. Dünyadaki ilk 10 ekonomi içine girmek. Bunun diğer okunuşu da Avrupa'daki en büyük ekonomilerden birisi olmak. Önümüzdeki 10 yıl boyunca bu sefer yalnız teknoloji ve yüksek katma değerli ürünler için çalışalım. Herkes desteklesin, bankalar da… Bunu da becerdiğimiz zaman Avrupa'da kaçıncı oluruz Allah bilir ama ilk başlardan birisi oluruz."

https://www.airlinehaber.com/tai-genel-muduru-kotil-bu-yil-10-milyar-dolar-ciroyu-hedefliyoruz/ Mesajı Paylaş

canıtez

TUSAŞ/TAI, havacılık devi Boeing'den "Yılın Tedarikçisi Ödülü" aldı

Uluslararası havacılık projelerinin küresel düzeyde rekabetçi ve önemli bir ortağı olan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), 2006'dan bu yana çeşitli iş paketleriyle Boeing ile iş birliği yapıyor.

Boeing her yıl, tüm dünyada uzay ve havacılık materyalleri, teknolojisi ve hizmetleri alanlarındaki üstün performansları dolayısıyla küresel tedarik zincirinde bulunan 13 ayrı şirkete 13 farklı kategoride "Yılın Tedarikçisi Ödülü" veriyor.

Kaliteli ve zamanında teslimat performanslarıyla yeni iş paketlerinin alımına öncülük eden TAI, diğer tedarikçilere göre fark yaratmayı sürdürüyor. Geçen yılki performansıyla Boeing tarafından büyük beğeni ve takdir toplayan şirket, iddialı yükselişini somutlaştırdı.

Boeing'in stratejik hedeflerini destekleyen ve başarısına riskleri paylaşarak katkıda bulunan TAI, bu yıl "Alliance" kategorisinde Yılın Tedarikçisi Ödülü'nü almaya hak kazandı.

TAI, ödüle, 2 bin 500'ü ABD'de bulunan toplam 13 bin tedarikçi arasından uzandı. TAI'nin ödülünü, ABD'de düzenlenen törende, kurumun Genel Müdürü Temel Kotil aldı.

Kotil, ödüle ilişkin, "İlk defa bu ödülü almak Boeing ile olan iş birliğimizin ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. İş birliğimize güç katan bu ödül Boeing ile ortaklığımızı taçlandırmıştır." ifadesini kullandı.

Boeing Türkiye Genel Müdürü ve Ülke Temsilcisi Ayşem Sargın da "Boeing olarak TAI ile endüstriyel iş birliğimizden, TAI'nin müşterilerimize olan desteğinden ve Türkiye'nin havacılık endüstrisinin kapasitesini ve kalitesini ilerletme çalışmalarından gurur duyuyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

TAI'nin, kalite, zamanında teslimat performansları ve karşılanabilirlik hedeflerinde Boeing ile çalışan üstün performanslı bir tedarikçi olduğunu vurgulayan Sargın, Yılın Tedarikçisi Ödülü'nü TAI'ye vermekten dolayı büyük heyecan duyduklarını kaydetti.

https://www.airlinehaber.com/tusas-tai-havacilik-devi-boeingden-yilin-tedarikcisi-odulu-aldi/ Mesajı Paylaş

putty

#128
Nis 22, 2018, 07:51 ÖS Last Edit: Nis 22, 2018, 07:53 ÖS by putty
Zamanında teslimde haftada 40 saat çalışan obez Amerikan işçisinden geri kalacak değiliz her halde. Onlarında yarısının yaşı 50 den büyüktür. Ayrıca cinsiyet ayrımına giripte şimdi mesajımıda sildirmekte istemiyorum. Mesajı Paylaş

Alkyone

TAI'den yerlileşme seferberliği


TAI, özgün ürünlerindeki yerlilik oranını artırmak amacıyla Özgün Ürünlerinde Kullanılan ve Öncelikli Yerlileştirilmesi Planlanan Ürünler Raporu hazırladı. Bu konuda şirket içinde tüm birimlerin katılım sağladığı bir çalışma grubu oluşturan TAI, yürütülen çalışmalarda özgün ürünlerin ihtiyaçlarına yönelik öncelikli ürün, sistem, alt sistem, bileşen, malzeme ve prosesler belirlendi.

Öncelikli 14 teknoloji alanı

Çalışmalar kapsamında yurt içindeki firmalarla iş birliği içinde yerlileştirme ve millileştirme çalışmaları sürdürülerek her bir ana kalem için ihtisas sahibi olacak şirketler oluşturulması hedefleniyor. Bu kapsamda 63 farklı kurum/kuruluşla söz konusu ürünler için ilk aşama görüşmeleri yapıldı. İtki sistemi, hidrolik pompalar, iniş takımları, hareketlendiriciler, silah sistemleri ve hassas döküm prosesleri gibi 14 farklı öncelikli teknoloji alanını içeren yerlileştirme faaliyetleri detaylandırılarak çalışmalar sürdürülüyor.

Ulusal destek mekanizmalarından da azami ölçüde yararlanılması hedeflenen bu süreçte, 6 farklı kalem için stratejik ürün desteği duyurusu yapıldı ve 10 farklı konu için de stratejik ürün başvurusuna yönelik hazırlıklar yürütülüyor. Bunun yanında, uzmanlığı uygun değerlendirilen 5 farklı firmanın ilgili teşviklerden yararlanabilmesi için TAI desteğini sundu. Şirket bu yerlileştirme girişimiyle Türkiye'deki havacılık ve uzay ekosistemini olgunlaştırmayı, güçlü bir tedarik zincirine sahip küresel oyuncu olmayı hedefliyor.

https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/taiden-yerlilesme-seferberligi/1142888
Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter