TUSAŞ/TAİ

Başlatan ocay, Şub 28, 2016, 03:56 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Energy

TUSAŞ-BOEING ORTAKLIĞI GÜÇLENİYOR

TUSAŞ ve Boeing, 787 Dreamliner irtifa dümeni üretimi kontratını, kapsamını genişleterek uzattıklarını açıkladı.

Boeing ile TUSAŞ arasında gerçekleştirilen bu anlaşmayla TUSAŞ, Boeing 787 uçağında önemli bir uçuş kontrol parçasının üretimine, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da devam ediyor. İki kurumun endüstrideki yakın iş birliği, Boeing'in Türkiye havacılık ve uzay endüstrisi ile çoktandır devam eden ilişkisini daha da ileriye taşımakla kalmayıp, 787 programının performansını ve karşılanabilirliğini de destekliyor.

TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, "TUSAŞ, uluslararası havacılık projeleri kapsamında küresel düzeyde rekabetçi ve önemli bir ortak. Umuyorum ki, bu anlaşma ile halihazırda sürdürdüğümüz bu yakın ilişkimiz daha da güçlenerek yeni bir ivme kazanacak" dedi.
Uçağın arka yatay stabilizesine konumlandırılan irtifa dümeni, uçağın tırmanış ve alçalmasını kontrol ediyor. 787 programının başlangıcından beri irtifa dümenlerini üretmekte olan TUSAŞ, 2013 yılında bu alanda Boeing'e doğrudan tedarikçi olmuştur.

Müşterilerine olan desteği ve Türk havacılık ve uzay endüstrisinin kapasite ve kalitesini ilerletmedeki rolü sebebiyle TUSAŞ ile sektörel ilişkilerini daha da güçlendirecek olmaktan duydukları memnuniyeti vurgulayan Boeing Türkiye Genel Müdürü Ayşem Sargın, "Boeing'in kalite standartları, zamanında teslimat ve karşılanabilirlik hedeflerini gerçekleştirmede TUSAŞ yakın çalıştığımız üstün performanslı bir tedarikçi oldu. TUSAŞ'ın bu bağlamdaki becerilerine ve dünyanın en yenilikçi uçağını üretmedeki özverisine müteşekkiriz" dedi.

https://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenleri/tusas-ve-boeing-ortakligi-imzalanan-sozlesme-ile-gucleniyor Mesajı Paylaş

canıtez

Milli savaş uçağı için mühendis yetiştirilecek

Milli muharip uçağın tasarımına yönelik çalışmalarını sürdüren TUSAŞ, bu proje kapsamında ihtiyaç duyulacak insan kaynağının yetiştirilmesine yönelik de çalışmalar yapıyor.

Milli muharip uçağın tasarımına yönelik çalışmalarını sürdüren Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ (TUSAŞ), bu proje kapsamında ihtiyaç duyulacak insan kaynağının yetiştirilmesine yönelik de çalışmalar yapıyor.

İTÜ ve ODTÜ'yü pilot üniversite seçen TUSAŞ, öğrencileri uzman mühendislerle buluşturup, sertifiye edilmiş uçak üretmelerini ve ileride alacakları görevler için deneyim kazanmalarını sağlayacak.

Üniversitelerle kurulan iş birliği ile öğrencilerin tasarım faaliyetlerine eğitimleri sırasında başlaması, tasarımlarının sadece kağıt üzerinde kalmayıp ürüne dönüştürülmesi, öğrencilerin uçak tasarımı ile havacılık sektörüne özendirilmesi sağlanacak.

Bağımsız Araştırma Geliştirme Projesi hayata geçirilecek
TUSAŞ ve İTÜ, söz konusu amaçlar doğrultusunda "Very Light Uçak (VLA) Geliştirilmesine Yönelik Bağımsız Araştırma Geliştirme (B-ARGE) Projesi"ni hayata geçirecek.

Projede görev alacak öğrenciler, uçak tasarımı, uçak üretimi, uçak montajı, yer ve uçuş testi, sözleşme yönetimi, program yönetimi alanlarında sektör deneyimi kazanacak. Öğrencilerin mezuniyetleri ile savunma sanayisi ve havacılık sektöründe istihdam edilmesi bekleniyor.

Özellikle yerli ve milli savaş uçağının tasarlanması, üretilmesi, test ve entegrasyonunun tamamlanması ve Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine en kısa zamanda kazandırılması amacıyla havacılık sektöründe deneyimli mühendislere ihtiyaç bulunuyor. Bu tür projelerle, mühendis ihtiyaçlarının en kısa zamanda karşılanması amacıyla gerekli yetkin mühendislerin yetiştirilmesi amaçlanıyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/milli-savas-ucagi-icin-muhendis-yetistirilecek.html Mesajı Paylaş

nokta

TAI savunma sanayinde ihracat şampiyonu oldu

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI), Türkiye İhracatçılar Meclisi 2016 yılı verilerine göre, Savunma Sanayii alanında ihracat şampiyonu oldu. Ödülü TAI Genel Müdürü Temel Kotil'e Mille Savunma Bakanı Fikri Işık verdi.

Birinciliği 2011'den bu yana kaptırmayan TAI, 1 milyar doları aşan cirosu ile dünyanın en büyük 100 savunma havacılık firması arasında yer alıyor. Şirketin 2023 vizyonu çerçevesinde 2 Milyar ABD Doları ihracat olmak üzere, 10 Milyar ABD Doları ciroya ulaşmak hedefi ile çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye'nin 2023 savunma-havacılık ihracat hedefi ise 25 milyar dolar.

http://www.kokpit.aero/tai-ihracat-sampiyonu-2016
Mesajı Paylaş

nokta

TUSAŞ/TAI el yükseltti

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ/TAI) Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı IDEF'17'ye katılma seviyesini yükseltti. Birkaç hafta öncesine kadar fuara Hürkuş, Anka gibi platformları eğitim ve gözlem görevleriyle sunmaya hazırlanan TUSAŞ/TAI şimdi el yükseltti. Hürkuş uçağından uzun menzilli anti-tank füzesi UMTAS ateşleyen firma geçen hafta İnsansız Hava Aracı Anka'dan MAM-L bıraktı. Her iki platform da Cirit taşıyabilir hale geldi. Bu iki yenilik sonucunda platformlar taarruz yeteneği kazandı. TUSAŞ/TAI şimdi Hürkuş'u UMTAS ve Cirit ile, ANKA'yı MAM-L ve Cirit ile sergileyecek. Firma diğer yandan bu güne kadar 20 adedini Türk Kara Kuvvetlerine teslim ettiği T-129 Atak helikopterini de fuarda sergileyecek.

TAI'den yenilik devam

TUSAŞ/TAI diğer yandan uzun süredir üzerinde çalıştığı T-625 Özgün Milli Helikopterin mock-up'ını ilk defa sergileyecek. T-625'in boyanmadan önceki görüntüleri geçen hafta sosyal medyaya sızdı.

http://www.c4defence.com/Gundem/tusastai-el-yukseltti/4295/1 Mesajı Paylaş

nokta

IDEF'te TAI

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ/TAI) IDEF 2017'ye çok geniş ve yeniliklerle dolu olarak katılıyor. TUSAŞ'ın en son yeniliği, Milli Muharip Uçak (T-X) için hazırladığı görseli paylaşması oldu. Bugüne kadar yapılan çizimleri andıran görselde, her zamanki gibi TAI ifadesi yer aldı. TUSAŞ/TAI, fuara bir dizi yeniliğini somut olarak götürecek. Bunlar arasında Milli Muharip Uçak, Özgün Helikopter T625, Silahlı HÜRKUŞ ve ANKA İnsansız Hava Aracı Sistemi Silah Entegrasyonu yer alıyor.

HÜRKUŞ-C Muharip Görevler İçin Hazır
Pilot eğitim ihtiyacının yanı sıra, hafif taarruz ve silahlı keşif görevlerinin, düşük maliyet ve yüksek hassasiyetle yapılabilmesi için geliştirilen HÜRKUŞ-C de, TUSAŞ standında ziyaretçilerini bekliyor olacak.
Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı ihtiyacı kapsamında farklı görev senaryolarını destekleyecek şekilde tasarlanan HÜRKUŞ, keşif ve gözetleme uçağı olarak tasarlanan "HÜRKUŞ-C Hafif Taarruz" versiyonu ile, yakın hava desteği, hafif saldırı, keşif gözetleme görevleri için zırhlandırılmış yapısı ile düşük maliyetli operasyon kabiliyeti sağlıyor. HÜRKUŞ-C'nin havada kalış süresini artırmak için harici yakıt tankları bulunuyor. Yerden gelecek tehditlere karşı Elektronik Harp sistemi entegre edilmiş, dahili yakıt tankları kendini onarabilme yeteneği ile donatılan HÜRKUŞ-C'nin çeşitli bölgeleri hafif silahlara karşı zırh ile korunuyor. Yerli mühimmat başta olmak üzere, hedef başarımı yüksek lazer ve INS/GPS güdümlü mühimmat taşıyabilen (LUMTAS, CİRİT, Teber, HGK, LGK) HÜRKUŞ-C, bunların yanı sıra 250 lb ve 500 lb genel maksat sınıfı bombalar, roketler ve makineli top da kullanılabiliyor.

ANKA Silah Entegrasyonu
TUSAŞ'ın tasarladığı ve ürettiği Türk İnsansız Hava Aracı Sistemi ANKA, milli mühimmat ile donatıldı ve atış testleri başarı ile gerçekleştirildi. ANKA İnsansız Hava Aracı Sistemi Silah Entegrasyonu ilk kez IDEF 2017'de sergilenecek.
TUSAŞ, ANKA İHA Sistemine MAM-L, Cirit ve Lazer UMTAS mühimmatının entegrasyonu için ROKETSAN ile çalışmalara yeniden başladı. İlk aşamada MAM-L entegrasyonu tamamlandı ve atış testleri başarıyla gerçekleştirildi ve silah entegrasyonu tamamlanmış ANKA İHA Sistemi görev bölgesine sevk edildi.

Özgün Helikopter T625, İlk Kez IDEF 2017'de

En zorlu iklim şartları ve coğrafyada, yüksek irtifa ve yüksek sıcaklıkta, gece ve gündüz koşullarında etkin bir şekilde faaliyet gösterebilen bir helikopterin, milli imkân ve kabiliyetler kullanılarak tasarlanması ve üretilmesine yönelik başlatılan Özgün Helikopter Programı, TUSAŞ ana yükleniciliğinde, planlanan program takvimi ve bütçesine uygun bir şekilde yürütülüyor.
ATAK Programı süresince kazanılan bilgi, birikim ve yetenek havuzu temel alınarak başlanılan Özgün Helikopter Programı kapsamında, yapısal ve aviyonik sistemlerin yanı sıra, transmisyon, rotor ve iniş takımları gibi kritik öneme haiz sistemlerin tasarım ve üretimleri de tamamen milli kaynaklar kullanılarak gerçekleştiriliyor. T625'in üstün performansı ve geniş görev yelpazesi sayesinde, yurtiçi kullanıcı makamların ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra, uluslararası pazarlarda da hızla yer alması hedefleniyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/ozgun-helikopter-idef-2017-de/4317/1 Mesajı Paylaş

farabi

#35
May 10, 2017, 11:17 ÖÖ Last Edit: May 10, 2017, 11:25 ÖÖ by farabi
TAI ve Antonov arasında bu gün yeni bir protokol imzalandı. Sanıyorum henüz basına düşmedi.



Aynı zamanda bu gün Ukrayna ve Türkiye savunma bakanlıkları arasında yüksek düzeyli bir toplantı gerçekleşmekte.


MKE Ukrayna'lı savunma şirketleriyle bir dizi anlaşma imzaladı.

Dipnot, fuarda maketi sergilenen AN178 , 7 mayısta uçuş testlerine başladı. Mesajı Paylaş

7Skies



Bu anlaşmaların içeriği  bellimi?
Mesajı Paylaş
.

turkdefence

tai-antonov : http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/183568/tai%2C-antonov-to-cooperates-on-uav-systems.html

türkçe: http://www.kokpit.aero/tai-idef-2-gun-anlasmalar

(ingilizce habere göre iha ile sınırlı kalmayacak, türkçe habere göre iha ile sınırlı)

Mesajı Paylaş

Tuğra

SSM İsmail Demir IDEF 17  İsmail Beyin son bölümde ki açıklamaları söylemesini beklediğim şeylerdi,şirketler geliştirdikleri ürünler için ne kadar EO ve Sensör vs... varsa gidip yurt dışından temin etsin sonra milli-yerli! SAN-lar neden kuruldu kuzum >:( extra+double tamah


https://www.youtube.com/watch?v=uYHF7mZpXR4 Mesajı Paylaş

HDS

Bunu geri taraftan da sorgulamak gerek:
San'larımız kendi alt sistemlerini (burada elektrooptikler diyelim) diğer Sav-San firmalarına satmakta neden zorlanıyorlar. Ve hatta neden son kullanıcı zorunlu kılmadıkça firmalar yabancı alt sistemi tercih ediyor?

Henüz kimizi emeklemeden az hallice olan çeşitli alt sistem ürünlerimizin "var ise" performans ve fiyat dezavantajları "son kullanıcı" tarafından hakikaten ve gerçekten biliniyor mu? Bu konuda başarım kriterlerimiz nedir? Projelerin ana yüklenicileri MSB ve SSM projelerinde ne tür taahhütler vermek durumunda kalıyorlar?

En sonuncusuda; Genel olarak bir kabiliyet envanterimiz var mı? Bu sadece "şu sistem, bu piksel, şu dalgaboyu" şeklinde değil. Nerede hangi işi kim bilir, nerede ne testi nasıl yaparsınız, yahut hangi firmamızın ne tür bir kabiliyeti vardır, ne tür zayıf yanları vardır, bunu biliyor muyuz?

Nedir? Firmalar kendi zayıf noktalarını, iyileştirmeye açık yanlarını eleştiriyorlar mı? SSM ya da MSB ile bunlar görüşülüyor mu? Bunların "iyileştirilmesi" konusunda birer çalışmamız, envanterimiz var mı?

Yoksa, sadece olaylara, sistemlere birer katalog satırı, birer "mühendislik işi" olarak mı bakıyoruz?


Bugün Sofradir'den bir IR detektörü internetten seçebiliyorsunuz. Neredeyse, neredeyse kredi kartı ile sipariş geçebileceğiniz kadar standart. İyi işleyen bir "satış" arayüzleri var. Biz bunun neresindeyiz? Mesajı Paylaş

orko_8

Fuara ilişkin dönüp dolaşıp kafamı kemiren ASELSAN Exoskeleton'a değinmek isterim:

Ben uzun süre Boston Dynamics firması ile çalıştım. Firmanın Boston'daki merkezini de gezdim, kurucusu dahil çok sayıda yöneticisi ve mühendisi ile mesai harcadım. Firmanın kuruluş sebebi aslında çok basit: MIT'de bir profesör olan bir akademisyen, yürüyüşün matematik modellemesi üzerine kariyer yapıyor ve "konuyu bu kadar iyi biliyorsam bundan neden para kazanmıyorum?" diyerek firmayı kuruyor. Firmanın çekirdek ekibi MIT, Stanford vb kalburüstü üniversitelerden.

Firmaya, robotik alanında yaptığı çalışmalarda DARPA'dan para yağıyor. Hiç bir zaman finansman ya da gelecek kaygısı taşımadılar. Çok enteresan butik projeler ortaya çıkardılar. Big Dog ailesi, bunun en medyatik olanı ve belki de en mütevazisi. Ben mesela gökdelenlere dikey tırmanarak bina dış yüzey temizliği yapan altı ayaklı robottan ve nükleer atık tesislerine inceleme için girecek iki ayaklı robottan daha çok etkilenmiştim ilk gördüğümde.

Ama bu firma ile ilgili beni en çok etkileyen başka bir şey var:

Firmanın geliştirme ekibi, robotik (özellikle iki ayaklı robot) alanında yaptıkları araştırmalar ile insan vücudunun tüm hareketlerinin matematik mühendislik simülasyonunu yapabilir hale geliyorlar. Bu, şu anlama geliyor: Bir insan vücudunun tüm organlarının hareket esnasında üzerine binen yükleri, hareketin niteliğini analiz edebiliyorlar. Bu matematik modeli, 3 boyutlu görsel grafiklerle birleştirince de birdenbire iki ayrı ürüne sahip oluyorlar:

1. İnsan vücudunun ergonomik analizi için bir program
2. 3 boyutlu görsel simülasyon uygulamaları için bir altyapı.

Birincisi, ABD ordusunun yeni nesil piyade ekipmanı (sırt çantasından miğfere) tasarımı ve geliştirilmesinde kullanılıyor. Söz gelimi miğferin enseye uyguladığı basınç, nişan alma sırasında kör nokta analizi, tam teçhizatlı askerin eklemlerine binen yüklerin hesaplanması, bu analizlerin farklı vücut tiplerindeki askerler için tekrarlanması vb.

İkincisi ise, Irak ve Afganistan gibi bölgelere gidecek askerlerin sosyal hayata adapte olması için şehir ve savaş simülasyonlarında kullanılıyor. Yapay zeka ile desteklenen sanal karakterler, gerçekçi hareketlerle günlük yaşam içinde canlandırılıyor. Öğrencinin kontrol ettiği karakter ile etkileşime giriyorlar.

Ve firma, bu iki programı ticari birer ürüne dönüştürüp modelleme - simülasyon pazarına sunuyor. İkisinden de devasa kârlar elde ediyorlar. Birincisinin akıbetini bilmiyorum ama ikincisini çok yüksek bir meblağa önde gelen bir simülasyon şirketine satmışlardı. Nitekim robotik araştırma birimini de Google satın aldı daha sonra.

Velhasıl, bugünkü teknolojik imkanlarla pek çok ürünü geliştirmek ya da prototipini yapmak mesele değil. Esas sorun, bunun bir ürüne nasıl dönüştürüleceği. Mesajı Paylaş

Baltica

@orko-8 ben de bu iletinize istinaden 2 soru ile konuyu acmak istiyorum.

1- Aselsan Turkiyede bu isi ondan cok da iyi becerecek, zaten benzer konularda calisan yerli firmalar varken bu ise soyunmali miydi ?

2- Aselsan uzak gelecekte bu isleri bir urune donusturse bile, zayif bile degil, olmayan pazarlama kaabiliyeti ile bunlari pazara nasil sunacak ? Mesajı Paylaş

HAZERFEN

Muhtemelen özel sektör gibi SAN'lar da İtalyan pazarlamacılarla çalışmaya başlar. Mesajı Paylaş

Baltica

Mesele, pazarlamaci istihdam etmek degil ki hocam, yoksa Turkiye'de pazarlamayi cok iyi bilen profesyoneller var. Aselsan'in ne pazarlamaya donuk bir stratejisi ve mentalitesi, ne de, bu yonde bir sirket organizasyonu var.  Mesajı Paylaş

Terra

ASELSAN, Türkiye'deki fabrikaları ve yatırımlarının yanı sıra; Kazakistan, Azerbaycan, Ürdün, BAE, Güney Afrika ve Suudi
Arabistan'da Ar-Ge ve üretim alt yapısına sahip direkt yatırımları ile küresel bir şirket haline gelmiştir. ASELSAN, dost ülke silahlı
kuvvetlerin ihtiyaçlarını karşılayan yoğun bir ihracat faaliyeti göstermektedir. Geniş ürün portföyüne sahip olmanın getirdiği avantajla özellikle son yıllarda uluslararası ihalelerde başarılar elde eden ASELSAN'ın ihracat portföyüne her sene yeni ülkeler eklenmektedir. Bugün itibariyle 5 kıtada; Suudi Arabistan, Pakistan, Azerbaycan ve Türkmenistan'ın da aralarında bulunduğu 60'tan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirilmektedir.

Kuruluşumuzun ihracat ağının koordine merkezinde yer alan Pazarlama Direktörlüğü tarafından; ASELSAN'ın dünya çapında
marka bilinirliğinin artırılması ve daha etkin tanıtılması, yerel alım makamları ile etkin iletişim sağlanabilmesi amaçlarıyla küresel anlamda pazarlama faaliyetleri yürütülmektedir. Bu yönde yeni iş bağlantıları için ideal ortam sunan fuarların organizasyonu dahil
olmak üzere, konferans, forum ve benzeri etkinliklere katılım gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda Pazarlama Direktörlüğü, 2016 yılı içerisinde kendi alanında dünyanın en önde gelen 13 fuarında ASELSAN'ın ulaştığı teknolojik seviyeyi ve üstün kabiliyetleri sergilemiştir. Ülkemizin savunma sanayisinin ve ihracat potansiyelinin tanıtımı bağlamında büyük önem taşıyan ve uluslararası katılımla Türkiye'de gerçekleştirilmiş olan savunma, teknoloji ve inovasyon odaklı fuarlarda ASELSAN temsil edilmiştir. Ankara'da yerleşik üretim tesislerimizi ziyaret eden yüzü aşkın yabancı resmi heyet ve firma ağırlanmıştır. ASELSAN'ın ihracatında ağırlığı bulunan öncelikli ülkelerden başlayarak bölge, ülke ve ürün stratejileri geliştirilmesi yönünde çalışan Pazarlama Direktörlüğü, Kuruluşumuzun yurt dışı
iştiraklerinin faaliyetlerinin, iş ve pazar geliştirme faaliyetlerinidestekleyecek şekilde koordinesinden de sorumludur.

http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/yatirimci-iliskileri/Documents/Yillik%20Faaliyet%20Raporlari/ASELSAN2016FAAL%C4%B0YETRAPORU.pdf Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter