TUSAŞ/TAİ

Başlatan ocay, Şub 28, 2016, 03:56 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Revolver

Yeni logoyu web sitelerine koymuşlar. Acaba kelimeleri niye bitişik yazdılar?

https://www.tai.com.tr/ Mesajı Paylaş

Bozok

TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİİ'NİN "GÖZÜ DAHA YÜKSEKLERDE"

Havacılık ve Uzay alanında öncü ve lider konumda olan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, yeni logo ve kimliğiyle yüzünü yeniledi. Kurulduğu günden bugüne havacılık alanında gurur kaynağı olan Şirketimiz, yeni logosunu tanıttı. Yeni logonun seçiminde "kırlangıç kuşu" ilham verirken, Kırlangıç kuşunun kendine özgü karakteristik yapısı ve hızı logonun belirlenmesinde önemli rol oynadı.

Misyon ve vizyonu ile havacılık endüstrisinde öncü olan ve dünyanın tanınan uzay sanayilerinden biri olarak yükselişini sürdüren Şirketimiz, yeni logosuyla uluslararası bilinirliğini daha da pekiştirecek.  Gelişen ürün portföyüyle marka etkisini güçlendirmek isteyen Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, değişen logosu ile yeni bir rüzgar yaratmayı, bilinirliğini üst seviyelere çıkarmayı hedefliyor.

"Şanlı Bayrağımızı"  ürünlerimizin buluştuğu "gökyüzü" ile bir araya getirerek logomuzu yeniledik.  Yeni logoyla birlikte, kurum kültürümüzü daha üst seviyelere çıkaracağımıza ve tüm değerli personelimizin çalışma azmi, disiplini ile bu kültürü pekiştireceğimize olan inançla yola çıktık. Bu değişim, Şirketimizi uluslararası ölçekte rekabet edeceğimiz firmalar ile aynı seviyeye getirme ve global marka yaratma yönündeki kararlılığımıza da katkı sağlayacak.

Yeni bir yüze kavuşan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nin logosu hakkında desteklerini ifade eden Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir yaptığı açıklamada Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nin yeni yüzünün herkese hayırlı olmasını diledi. Şirketimizin, yeni yüzü ile birlikte ülkemizdeki değişim rüzgârında savunma sanayimiz ve sektörümüzün de ivme kazanacağını ve hedeflerine artan bir hızla ilerleyeceğini belirtti.

Logo lansmanında personelimizle birlikte olan Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı (TSKGV) Genel Müdür Vekili Sadık Piyade ise yeni logo hakkında şöyle konuştu: "Şu an gerçekten çok duyguluyum. Böyle güzel bir ekiple daha çok şey başaracağınıza eminim. Logonuzun, milletimiz başta olmak üzere, siz değerli çalışan arkadaşlarımıza hayırlı olmasını temenni ederim."

Yeni logo oluşturulurken tüm süreçleri dikkatle takip eden Türk Havacılık ve Uzay Sanayii Genel Müdürü Doç.Dr. Temel Kotil de, "Geçmişten gelen gücümüz ile geleceğe yön verecek olan çalışmalarımızı içerisinde barındıran yeni kurumsal kimliğimiz ile yepyeni bir dönemi başlattık. Sınırsız semadan, sonsuz uzaydan, yerlere, göklere, vatana ve millete selam olsun. Özümüz ile birlikte değişiyor, gücümüz ile dönüşüyoruz. Gözümüz Yükseklerde!" ifadeleriyle personeline moral verdi.

https://www.tai.com.tr/haber/turk-havacilik-ve-uzay-sanayiinin-gozu-daha-yukseklerde Mesajı Paylaş

putty

Fransız logosu olmuş bu. Mesajı Paylaş

nokta

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)  pazartesi günü Birleşik Krallık Farnborough Havacılık Fuarı'nda ürünlerini sergileyecek. İlk ihracatı Pakistan'a gerçekleştirilen T129 ATAK Helikopteri Farnborough'da gösteri uçuşu yapacak.

TAI fuarda açacağı şale öncelikle yeni logosunun uluslararası lansmanını gerçekleştirecek. Firmanın hedefinde ise 6 Eylül tarihinde ilk uçuşu planlanan T-625 Özgün Helikopterin tanıtımı olacak. Diğer yandan İnsansız Hava Aracı ANKA fuarda yer alacak.  Türk Hava Kuvvetleri'nin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanan jet eğitim ve hafif taarruz uçağı HÜRJET'in mock-up'ı ilk defa burada yer alacak.

http://www.c4defence.com/Gundem/tai-den-t129-sovu/6692/1 Mesajı Paylaş

Merkator

TAI'nin Farnborough'da sergilediği ürünler

Bugün kapılarını açan İngiltere Farnborough Airshow'da Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI-TUSAŞ) rüzgarı esti. Türk mühendisler ve teknisyenler tarafından geliştirilip, uluslararası pazara sunulan özgün ürünleriyle iddialı yükselişini sürdüren Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, dünya havacılık sektöründe dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. 22 Temmuz'a kadar sürecek olan fuarda TAI, Eylül ayında ilk uçuşu planlanan T-625 Özgün Helikopter ve İnsansız Hava Aracı ANKA'da sergiliyor.

Bugüne kadar Kara Kuvvetlerine 36 adet teslim edilen ve Türkiye'nin en büyük savunma ihracatının gerçekleştirildiği T129 ATAK helikopteri de gösteri uçuşları yapıyor.

Türk Hava Kuvvetleri'nin ve uluslararası pazarın kısa dönemdeki ihtiyaçlarını hedef alarak, jet eğitim ve hafif taarruz uçağı geliştirilmesi amacıyla başlatılan HÜRJET mock-up'ı da ilk defa fuarda yer alıyor.

http://www.kokpit.aero/tai-tusas-farnborough-urunler Mesajı Paylaş

Kartalbey

Temel Kotil'den Farnborough'da Açıklamalar

ingilterede düzenlenen Farnborough Air Show'a geniş bir yelpaze ile katılan TAI Genel Müdürü ve CEO'su Temel Kotil önemli açıklamalarda bulundu.

Kotil, şirketin günümüzde T-38 Talon tipi eğitim uçaklarının gelecekte yerini alacak olan ve birebir gerçeği ile aynı bir mock-up ile tek motorlu Hürjet eğitim uçağını ilk kez sergileyerek dünyanın ilgisini çektiğini ve Türkiye'nin ilk kez yaklaşık 1.2 Mach hıza sahip olması planlanan ses üstü bir uçak yapımı için geçtiğimiz yıl Ağustos ayında çalışmalara başlandığını ve çalışmalara son hızla devam edildiğini ifade etti. Yapılacak bu uçağın TF-X savaş uçağının geliştirilmesi için de iyi bir deneyim olacağını sözlerine ekleyen Kotil şöyle devam etti:

" Piyasaya fiyat konusunda meydan okumak istiyoruz. Son derece rekabetçi bir pazara rağmen, gelişmiş jet eğitim uçaklarının fiyatlarının yüksek olduğunu biliyoruz. Hürjet'in uçuşlarına başladığı sıralarda , amerika Hava Kuvvetleri'nin yeni jenerasyon jet eğitmenini seçmesi muhtemeldir ve ayrıca bu segmentte Avrupa, Rusya ve Çin'den de rakipler var"

Kotil, uçağın gelişimini hızlandırmaya istekli olduklarını; İlk uçuş tarihinin 2022 yılı için planlanmış olsa da, mühendislik ekibinin ilerlemeyi hızlandırması ve 2021'de Hürjet'i havalandırması için cesaretlendirdiğini ifade etti. Ayrıca uçağın tasarmının henüz tam olarak oturmadığını ancak çok fazla değişimin de  bu seviyeden sonra mümkün olmadığını söyledi.

Tasarım son hızla ilerlerken şirketin en önemli çarpanlardan biri olan  motor seçmesi gerekiyor. Kotil bunun tartışılmakta olduğunu söylüyor, ancak şirketin bir General Electric motorunu seçebileceği, muhtemelen modelinin ise GE F404 olabileceğini belirtti.

Şirket koltukolarak bir Martin-Baker ejeksiyon koltuğu seçti ve kokpitte Aselsan tarafından üretilen geniş ekranlı elektronik donanımı kullanıyor.

Ayrıca Farnborough'daki mock-up, Gözdoğan kanat uçlu pilon üzerindeki kısa menzilli havadan havadan füzesi ve bir HGK kılavuz kitine sahip bir bomba gibi çeşitli ve tamamı yerli silahlarla donatılmış halde sergileniyor.

Bu arada, şirket T-625 çift motorlu helikopterini geliştirmeye devam ediyor. Yerli olarak geliştirilen ana şanzıman Rig testi başarılı oldu, Kotil bir sonraki adımın LHTEC T800 motoru ile dişli kutusu ile birlikte dinamik test başlaması olacağını ifade etti. Bu çalışmanın da 23 Temmuz 2018 gibi erken başlaması bekleniyor. Yetkililer, helikopterin Eylül başında bir ilk uçuş için hazır olmasının planlandığını söyledi.

http://www.goklerdeyiz.net/temel-kotilden-farnboroughda-aciklamalar/ Mesajı Paylaş

Merkator

TUSAŞ 3 üniversite ile ortak yapay zeka geliştirecek

Türkiye Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ), Türkiye'nin üç önemli üniversitesi ile yapay zeka geliştirmek için anlaşma imzaladı.

TUSAŞ, Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi ortaklığında kurulan Nörobilim ve Nöroteknoloji Mükkemmeliyet Merkezi ile işbirliği protokolü imzaladı. Anlaşma gereğince, yapay zeka, insan-makine etkileşimi gibi alanlarda AR-GE çalışmaları yürütülecek.

http://www.kokpit.aero/tusas-yapay-zeka-gelistirecek Mesajı Paylaş

putty

#142
Tem 31, 2018, 12:40 ÖS Last Edit: Tem 31, 2018, 12:44 ÖS by putty
Ulusal bazda bu işin yapılması gerek. Görüntü işleme yapay zeka sinyal işleme gibi konulara çalışan büyük bir yapılanma gerek. Tusaş ayrı Aselsan Havelsan ayrı bana saçma geliyor. Algoritma lar ulusal bazda hazırlanıp geliştirilip onaylanıp sınanıp yayınlanmalı isteyen ulusal kuruluş onu kullanm. Kurumlar yine çalışsın ama sonuçta ulusal Kernel e eklensin onaylanınca ve çalışmak içinde önerilen eldeki hazırlanmış algoritma olmalı. Bakın insansı robotlar meslela sadece algoritma meselesi birileri o algoritmaları rutin leri hazırlayınca o youtube daki takla atan robotlar ortaya çıkıyor. Sonu yok yani bu algoritma işinin hedefinin. Bir kaç kişinin altından kalkacağı iş değil. Hem zorluğu açısından hem çokluğu açısından hemde bir ortak standardın olması açısından hemde bu işin doğasında bayrak yarışı gibi devrederek sürekli geliştirme var Mesajı Paylaş

Terra

TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİİ YAPAY ZEKA VE İNSAN-MAKİNE ETKİLEŞİMİ ALANINDA İŞBİRLİĞİ İMZALADI

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, savunma sanayi alanındaki AR-GE çalışmalarına tüm hızıyla destek vermeye devam ediyor.

Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi ortaklığında kurulan "Nörobilim ve Nöroteknoloji Mükemmeliyet Merkezi (NÖROM)" ile işbirliği protokolü imzalayan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, savunma sanayinde sonuç odaklı Ar-Ge çalışmalarına verdiği desteği yeni bir işbirliği modeliyle sürdürüyor.

İmzalanan protokol ile üniversite-sanayi işbirliğinde etkinlik esaslı güçlü bir yapı oluşturulması hedefleniyor. Bu çerçevede, NÖROM Mükemmeliyet Merkezi, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nin milli helikopter ve uçak projeleri ile bağlantılı olarak, pilotun uçuş esnasında temel sağlık belirteçleri ve bilişsel durumunun ölçülmesi,  insan makine arayüzü ve etkileşimi,  ihtiyaç duyulan ürün ve ergonominin geliştirmesinde ortak çalışmalar yürütecek. Hem pilot hem de pilotun kullandığı hava araçları ile etkileşiminin dikkate alınacağı proje çalışmalarında NÖROM'da görev alan Tıp Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi öğretim üyeleri çok disiplinli çalışmaları birlikte yürütecekler.

Protokol imza törenine TUSAŞ adına TUSAŞ Genel Müdürü Doç. Dr. Temel KOTİL, TUSAŞ Strateji ve Teknoloji Yönetimi başkanı Prof. Dr. Fahrettin ÖZTÜRK, Teknoloji Yönetimi Müdürlüğü ekibi, Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erkan İBİŞ, Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İbrahim USLAN, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Rekötrü Prof. Dr. Mustafa Verşan KÖK, NÖROM Merkezi Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Hayrunisa Bolay BELEN, projede görev alan araştırmacı öğretim üyeleri ve ilgili üniversitelerin Rektör Yardımcıları katıldı.

Üniversitelerin akademik insan gücünün birleştirilmesi ve sonuç odaklı Ar-Ge çalışmaları yürütülmesi vizyonu çerçevesinde, Ankara'daki üç araştırma üniversitesinin ortaklığında kurulan NÖROM'da katma değeri yüksek araştırma sonuçlarının ortaya konulması amaçlanıyor. Üç üniversitenin farklı fakültelerinden yaklaşık 80 öğretim üyesi tarafından yapay zeka, insan-makine etkileşimi, nadir hastalıklar gibi alanlarda AR-GE çalışmaları yürütülecek.

https://www.tai.com.tr/haber/turk-havacilik-ve-uzay-sanayii-yapay-zeka-ve-insan-makine-etkilesimi-alaninda-isbirligi-imzaladi Mesajı Paylaş

Merkator

Endonezya İHA ihalesi öncesi TUSAŞ Cakarta'ta çalıştay düzenledi

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ),  Endonezya Savunma ve Havacılık Endüstrisi şirketlerinin yoğun katılımıyla 14 Ağustos 2018'de Jakarta'da Endonezya Savunma Bakanlığının İnsansız Hava Aracı Sistemi İhalesi gibi iki taraflı fırsatla ilgili olası işbirliği konusunda bir çalıştay gerçekleştirdi.  TUSAŞ, ürünlerinin tanıtımı ve iş birliklerini geliştirmek amacıyla Endonezya'nın başkenti Cakarta'da "TUSAŞ-Endonezya Endüstriyel İş birliği Günü" etkinliği düzenledi.

TUSAŞ,  Endonezya insansız hava araçları ihalesi aracılığıyla, ANKA'nın kanıtlanmış yeteneklerini yeni zirvelere taşımak için, Endonezya'nın savunma ve havacılık endüstrisi şirketleriyle işbirliği yapmak istiyor. TUSAŞ, sürekli olarak vurguladığı gibi ANKA'nın İstihbarat, Gözetim, Hedef Tespit ve Keşif sistemi ile Endonezya'nın özel gereksinimlerini karşılamyacağına inanıyor.

TUSAŞ'tan yapılan açıklamada Türkiye ve Endonezya arasındaki ilişkinin insansız hava araçları sistemi ile sınırlı olmayacağı, tüm tarafların orta vadede yerel ve küresel pazarlardaki iş hedeflerini ilerletmek için fırsatlar sunacağı, bunun sürdürülebilir, uzun vadeli bir kazan-kazan ilişkisi olacağı vurgulandı.

Türkiye, Endonezya'daki insansız hava aracı (İHA) ihalesinde kısa listeye kalan 4 ülkeden biri oldu.  Türkiye ile birlikte, Çin, Fransa ve İsrail'in yer alacağı Endonezya'daki İHA ihalesinin 24 Ağustos'ta yapılması planlanıyor.

http://www.kokpit.aero/tusas-endonezya-iha-calistay Mesajı Paylaş

canıtez

TAI Bursa'da Ar-Ge merkezi kuracak

Bursa Uludağ Üniversitesi, bilgiyi ekonomiye dönüştürmede önemli bir adım daha attı. TUSAŞ Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TAI), İstanbul'dan sonra şimdi de Uludağ Üniversitesi'nde Ar-Ge merkezi kuracak.

Türkiye'nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığını azaltmak maksadıyla kurulan ve bu alanda küresel ilk yüz oyuncu arasında yerini alan TUSAŞ, Uludağ Üniversitesi'nin bilgi birikiminden yararlanmak için araştırmacıların ve öğrencilerin Ar-Ge çalışmalarını destekleyecek.

TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TAI) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Oğuz Borat, TUSAŞ Strateji ve Teknoloji Yönetim Başkanı ve aynı zamanda Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fahrettin Öztürk, TUSAŞ Strateji ve Teknoloji Bölümü Proje Danışmanı ve ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zafer Evis ve TUSAŞ İstanbul Teknopark Kurucu Müdürü Prof. Dr. Kemal Fidanboylu, Bursa Uludağ Üniversitesi'ne gelerek Rektör Prof. Dr. Yusuf Ulcay'la birlikte TUSAŞ Uludağ Ar-Ge merkezi hazırlıklarını gözden geçirdi.

Bursa Uludağ Üniversitesi'nin Araştırma Vadisi olarak belirlendiği bölgede bin metrekare taban alanına sahip bir Ar-Ge merkezi kurmayı planlayan TUSAŞ, yeni binası yapılıncaya kadar ULUTEK TEKNOPARK' ta Ar-Ge Ofisini açarak hizmete başlayacak.

Savunma Sanayi Başkanlığı öncülüğünde aralarında TUSAŞ, ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN'ın da bulunduğu 8 firma ile SAYP anlaşması yaptıklarını belirten Uludağ Üniversitesi Rektörü Yusuf Ulcay, "Biz bu firmalarla anlaşma yapan Türkiye'deki iki üniversiteden biriyiz. Anlaşma gereği firmaların AR-GE merkezlerine master, doktora öğrencilerimiz arasından belirlediklerimizi yerleştiriyoruz. Aynı şeyi otomotiv, tekstil ve gıda firmalarıyla da yaptık. Bu sayede öğrencilerimize bir özgüven geliyor çünkü nitelikli eğitim alma ile karşı karşıyalar. Uçaktan tutun helikopterlerimizin Hürjet'in de, Hürkuşun'da bir takım parçalarının yapılması lazım. Şu anda Bursa'da da hem Boing'e hem de Airbuss'a yedek parça çalışan firmalar var. Bu isimlerini saydığımız firmalara yedek parça yapan firmalar var. Bunlar sadece havacılık sanayine yönelmiş değiller. Otomotiv ve makine sektöründe çalışırken aynı zamanda havacılık sektöründe de çalışıyorlar. Böylece bu tip firmaların ve ürettiği parçalara arayüz oluşturmuş olduk. Bunu Ankara'daki toplantılarda gündeme getirdiğimizde dediler ki Bursa'ya bir Ar-Ge merkezi açalım. İlk etapta İstanbul'da 3 noktada açtılar. 1'inci lokasyon İstanbul, 2'inci lokasyon Bursa oldu. Hatta onlar bin metrekarelik kapalı bir alanda oluşturdular ama bu uzun süreceği için TEKNOPARK'ın içinde bir alanımız vardı orayı kiraladılar ve ilk 1 aylık süre içerisinde oranın dizaynı yapılıyor. Üniversitemizden de orada çalışmaları için 12 araştırmacı istediler" dedi.

TUSAŞ tarafından talep edilen 12 doktora talebesine bursun 3/4'ünü TÜBİTAK, 1/4'ünü ise firmanın vereceğini belirten Ulcay, "Öğrenci doktorası bitince o firmada o yıl zorunlu olarak çalışacak. Ama maaşının yüzde 40'ını hala TÜBİTAK verecek. Doktoralı araştırmacı sayısının Ar-Ge merkezlerinde artması gerekir. Bunu bir nevi teşvikle, yani öğrenciye burs vererek, firmaya da istihdam desteği vererek teşvik ediyor devlet" diye konuştu.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/tai-bursada-arge-merkezi-kuracak.html Mesajı Paylaş

saladin

Cok emin olmamakla beraber, Kotil'in is yapanlari atip TAI'yi etkisizlestirme  programi sanirim Murat Keles'i de yemis. Asagidaki paragraftan Keles'in kendi istegi disinda TAI'den uzaklastirildigi sonucunu cikariyorum. Eminim yerini dolduracak, son bir iki sene icinde askerlikle iliskisi kesilen kendi kafa yapilarina cok uygun bir pilotu da bulmuslardir.

https://www.facebook.com/100001998269277/posts/1963625637047359/

Daha yapılacak çok iş olsa da, öylesi uygun görüldü ve TAI' den gitme sırası bugün de bana geldi. Bundan sonra yaşadığımız güzel anları hatırlayarak gururlanacağım. Kalan dostlarıma başarılar diliyorum. Mesajı Paylaş

Baltica

Murat Keles, TAI'den ayrilali epey oldu. Ancak ayrilma sebebinin TAI yonetimi ile dogrudan alakasi yok. Onu, oraya gelmesi icin tesvik eden, yardim eden Ozpala ile aralari acildi, asil sebep o. Mesajı Paylaş

Merkator

#148
Şub 16, 2019, 08:09 ÖÖ Last Edit: Şub 16, 2019, 08:11 ÖÖ by Merkator
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii bu yıl 1000 mühendis alacak

Değişik projelerde istihdam etmek üzere çok sayıda mühendis arayan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nin (TUSAŞ) bu yıl 1000 mühendisi işe alması bekleniyor.

İnsansız Hava Aracı Sistemi ANKA,
Yeni Nesil Eğitim Uçağı
HÜRKUŞ, Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri T129 ATAK
Keşif Gözetleme Uydusu GÖKTÜRK

gibi ana platform ve sistemlerin geliştirme ve seri üretim faaliyetlerini sürdüren TUSAŞ'ın mühendis alımlarına ilişkin ilanları şöyle;

İmalat Mühendisi

Aranan genel nitelikler :

Üniversitelerin mühendislik fakültelerinin havacılık, uçak, makine mühendisliği bölümlerinden mezun olmak; iyi derecede İngilizce bilmek, (TOEFL 84+,IELTS 6,5, TÖMER 79+) havacılık konusunda meraklı ve bilgili olmak, takım çalışmasına yatkın olmak, esnek çalışma saatlerine uyumlu olmak. Tercih nedeni olabilecek ek nitelikler; imalat ve montaj konularında tecrübeli olmak,CATIA, Autocad,NX programlarını kullanabilmek, Kompozit imalat yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak,

İş tanımı

Detay parça imalat ve montaj planlamalarını hazırlamak, takım-aparat ihtiyacını belirlemek, eşzamanlı mühendislik kapsamında tasarım faaliyetlerine destek vermek, imalat proseslerinin sürekli geliştirilmesi ve iyileştirilmesi faaliyetlerinde  bulunmak,imalat sırasında karşılaşılan problemleri inceleyip nedenlerini ve çözüm yöntemlerini belirlemek.

Gereksinim mühendisi,
Güvenilirlik mühendisi,
İdame edilebilirlik mühendisi, Desteklenebilirik mühendisi,
Test edilebilirlik mühendisi

Temel nitelikler:

Havacılık, havacılık, uçak, makine ya da elektrik-elektronik mühendisliği bölümlerinden asgari lisans mezunu olmak,

Engelli personel (mühendis, uzman)

Genel nitelikler

Üniversitelerin mühendislik fakülteleri veya 4 yıllık eğitim veren diğer bölümlerinden mezun, İyi seviyede İngilizce bilen (IELTS 6,5+, TOEFL-IBT 84+ sonuçları dikkate alınır), Ms Office programlarını iyi derecede kullanabilen,

Jet eğitim ve hafif taaruz uçağı projesi - HÜRJET

Aranılan pozisyonlar

Sistem Mühendisi,
Sistem Emniyet Mühendisi,
Aerodinamik Tasarım Mühendisi,
Uçuş Mekaniği Mühendisi,
Uçuş Performans Mühendisi,
Uçuş Kontrol Algoritma Tasarım Mühendisi,
İtki Yakıt Sistemi Tasarım Mühendisi, Yapısal Tasarım Mühendisi,
Yapısal Analiz Mühendisi,
Uçak Sistemleri Tasarım Mühendisi,
Aviyonik Sistemler Tasarım Mühendisi,
Elektrik Sistemi Tasarım Mühendisi,
Silah Sistemleri Tasarım Mühendisi,
Elektronik Harp Sistemleri Tasarım Mühendisi

Engelli personel (Teknisyen)

Genel nitelikler

Düz lise, meslek lisesi veya meslek yüksek okulu mezunu, Ms Office programlarını iyi derecede kullanabilen, İŞKUR'a kayıtlı olan ve yasa gereği engelli personel kadrosuna uygun.

Milli Uydu Projeleri için

Uydu Sistem Mühendisi,
Uydu Görev Yükü Mühendisi,
Uydu Yapısal Tasarım Mühendisi,
Uydu Yapısal Analiz Mühendisi,
Uydu Isıl Kontrol Sistemleri Mühendisi,
Uydu Aviyonik Sistem Mühendisi,
Uydu Elektrik Sistem Mühendisi,
Uydu Kablolama Tasarım Mühendisi,
Uydu Yörünge ve Yönelim Belirleme ve Kontrol Mühendisi,
Uydu Modelleme ve Simülasyon Mühendisi,
Uydu EMC ve RF Tasarım Mühendisi

Sistem emniyet mühendisi

İş tanımı

Milli Muharip Uçak Geliştirme Projesi kapsamında; Hava Aracı ve alt-sistemleri seviyelerinde sistem emniyeti analizlerini gerçekleştirme, emniyet gereksinimlerini tanımlama ve yönetimi, sistem emniyeti gereksinimlerinin karşılanmasını sağlama ve doğrulama faaliyetlerinde görev almak

Temel nitelikler

Havacılık ve Uzay, Uçak, Makine veya Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümlerinden asgari Lisans mezunu olmak,

Sistem konfigürasyon mühendisi

İş tanımı

Milli Muharip Uçak Geliştirme Projesi kapsamında; Hava Aracı ve alt-sistemleri seviyelerinde konfigürasyon yönetimi faaliyetlerini gerçekleştirmek, konfigürasyon yönetimi gereksinimlerini tanımlamak ve yönetmek, ürün ağacı yönetimi, konfigürasyon planlama, konfigürasyon değişiklik yönetimi, konfigürasyon durum değerlendirmesi, konfigürasyon denetimleri faaliyetlerini yerine getirmek. Program ve teknik alanda çalışan personel ile konfigürasyon yönetimi kapsamında yakın bir şekilde çalışmak. Bilişim Destek bölümü ile konfigürasyon uygulama alanları ve işlerlik açısından ortak faaliyetlerde bulunmak.

Temel nitelikler

Tercihen üniversitelerin Uçak/Havacılık, Makine, Bilgisayar, veya Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümlerinden Lisans mezunu olmak

Yer ve Destek Sistemleri Şefliği Maliyet Tahmin Mühendisi

Temel nitelikler:

Havacılık, uçak, uzay, makine, bilgisayar, elektrik-elektronik mühendisliği bölümlerinden asgari Lisans mezunu olmak, iyi derecede İngilizce (sözel ve yazılı) biliyor olmak, erkek adaylar için askerliğini yapmış olmak

Helikopter Uçuş Öğretmeni

Üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren ilgili lisans bölümlerinden mezun olmak, CPL(H) lisansına sahip olmak, Geçerli 1. Sınıf Sağlık Sertifikasına sahip olmak, FI(H) kriterlerini karşılamak, tercihen FI(H) yetkisine sahip olmak, yabancı dil (İngilizce) seviyesi en az SHT-FCL dil yeterlilik seviyesi 4 (operasyonel) olmak, seyahat engeli bulunmamak, erkek adaylar için askerlik hizmetini tamamlamış olmak

İş tanımı

Yetkili olduğu hava araçlarında ve TUSAŞ Uçuş Akademisinde verilen kurslarda uçuş ve yer ders öğretmenliği yapmak, havacılık alanındaki gelişmeleri takip etmek, bilgi ve mesleki vizyonunu geliştirmek

Yük mühendisi

İş tanımı

Hava Aracı Yük kriter ve gereksinimlerini tanımlamak, Hava Aracı V-n ve plakard diagramlarını oluşturmak, yapısal tasarım hızlarını belirlemek, Yük hesaplamaları için gerekli Aerodinamik model ve veritabanlarını talep etmek, aerodinamik veri tabanlarını kullanarak yük analizlerini gerçekleştirmek, Yük modellerini oluşturmak ve yayınlamak, kritik yük koşulları seçim kriterlerini belirlemek, kritik yük koşullarını oluşturmak, Rüzgar tüneli ve Uçuş testlerine katkı sağlamak, gerçekleştirilen Rüzgar Tüneli ve Uçuş Testleri ile Yük analizlerini doğrulamak, ihtiyaç halinde güncellemek

Temel nitelikler

Üniversitelerin havacılık-uçak, uzay ya da makina mühendisliği bölümlerinden mezun olmuş olmak, iyi derecede İngilizce bilmek ( IELTS 6.5+, TOEFL-IBT 84+, TBA 5+), hava aracı yükleri konusunda en az 5 yıllık iş tecrübesine sahip olmak, Uçuş testleriyle yük inceleme konusunda iş deneyimine sahip olmak, Statik ve Dinamik Yük Analizleri ve Sonlu Elemanlar Metodu (FEM) konusunda bilgi sahibi olmak, MS Office uygulamalarını kullanabilmek, sorumluluk sahibi olmak, takım içersinde yapılan işlerde sorumluluk alabilmek, iş motivasyonu yüksek, sürekli gelişmeye açık olmak, gerektiğinde seyahat etmeye ve yurt dışında çalışmaya engel bir durumu olmamak, erkek adaylar için askerliğini yapmış olmak

Deneysel Aerodinamik Mühendisi

Temel nitelikler

Üniversitelerin Havacılık-Uçak ve Uzay Mühendisliği bölümlerinden mezun olmuş olmak, iyi derecede İngilizce bilmek ( IELTS 6.5+, TOEFL-IBT 84+), MS Office uygulamalarını kullanabilmek, sorumluluk sahibi olmak, takım içersinde yapılan işlerde sorumluluk alabilmek,iş motivasyonu yüksek, sürekli gelişmeye açık olmak, gerektiğinde seyahat etmeye ve yurt dışında çalışmaya engel bir durumu olmamak, erkek adaylar için askerliğini yapmış veya 3 yıl tecilli olmak.Tercih nedeni olabilecek ek nitelikler: Üniversitelerin Havacılık-Uçak ve Uzay Mühendisliği bölümlerinden yüksek lisans derecelerine sahip olmak (MS, Ph.D), yüksek başarımlı hesaplama Tekniklerine ve paralel programlamaya hakim olmak, Sayısal hesaplamalı akışkanlar dinamiği araçları programlarını etkili olarak kullanabilmek, Aerodinamik analiz, kavramsal ve detaylı aerodinamik tasarım konularında en az 5 yıllık iş tecrübesine sahip olmak.

Ağırlık ve denge mühendisi

Temel nitelikler

Üniversitelerin Havacılık-Uçak, Uzay veya Makina Mühendisliği bölümlerinden mezun olmuş olmak, İyi derecede İngilizce bilmek ( IELTS 6.5+, TOEFL-IBT 84+, TBA 5+), Ağırlık ve Denge konusunda en az 5 yıllık iş tecrübesine sahip olmak, MS Office uygulamalarını kullanabilmek, sorumluluk sahibi olmak, takım içersinde yapılan işlerde sorumluluk alabilmek, İş motivasyonu yüksek, sürekli gelişmeye açık olmak, gerektiğinde seyahat etmeye ve yurt dışında çalışmaya engel bir durumu olmamak, erkek adaylar için askerliğini yapmış olmak

Aeroelastik Mühendisi,
Aerodinamik Mühendisi,
Donanım Tasarım Mühendisi,
Aviyonik Yazılım Geliştirme Mühendisi,
Aviyonik Yazılım Doğrulama Mühendisi

Mesajı Paylaş

petibor

Gümbür gümbür geliyoruz Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter