Finmeccanica Örneği ve TSKGV Şirketleri

Başlatan Sabri Ünal, Şub 21, 2016, 06:51 ÖS

« önceki - sonraki »

Sabri Ünal

Uzun bir süredir TSKGV şirketlerini bir HOLDİNG çatısı altında toplanmasını tartışırken İtalyan savunma devi Finmeccanica önceden Holding çatısı altında yarı bağımsız şirketler olarak faaliyet gösteren şirketlerini TEK ŞİRKET stratejisi altında birleşmeyi başardı.



Finmeccanica Artık "Tek Marka"

İtalya'nın önde gelen yüksek teknoloji grubu Finmeccanica, "Tek Şirket" stratejisi kapsamında uygulamaya koyduğu ve yaklaşık 18 aydır sürdürülen yeniden yapılanma sürecini tamamladı. 1 Ocak 2016'dan geçerli olan yeni organizasyon yapısına göre, daha önce kendi yönetim sistemlerine sahip yarı bağımsız şirketlerden oluşan bir holding şirketi yapısına haiz olan Finmeccanica artık Helikopter, Havacılık, Elektronik, Savunma ve Güvenlik sistemleri ve Uzay olmak üzere 4 ana sektörde; Helicopters, Aircraft, Aero-structures, Airborne & Space Systems, Land & Naval Defence Electronics, Defence Systems ve Security & İnformation Systems olmak üzere yedi ticari Bölüm ile tek birŞirket olarak faaliyet gösterecektir.

"Tek Şirket" stratejisi kapsamında sektörde isim yapmış AgustaWestland, Alenia Aermacchi, Selex ES ve Oto Melara gibi köklü şirketler bundan böyle yarı bağımsız yar şirketler olarak değil, Finmeccanica'nın ticari Bölümleri olarak faaliyetlerine devam edecektir. bu çerçevede örneğin AgustaWestland bundan böyle Finmeccanica Helicopters, Alenia Aermacchi budan böyle Finmeccanica Aeronautics, Oto Melara/WASS ise Finmeccanica Defence Systems bölümü olarak faaliyetlerine devam edecektir.

Finmeccanica CEO'su ve Genel Müdürü Mauro MORETTI tarafından uygulamaya koyuyan "Tek Şirket" stratejisi ile Finmeccanica'nın daha önce EADS'ın (şimdi Airbus Grubu)  da yaptığı gibi kar getirmeyen ve şirketin temel faaliyet alanlarını oluşturmayan sahalardan çekilerek esas faaliyet alanlarına odaklanması hedeflenmiştir. Yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında 2014-2015 te kar getirmeyen enerji ve toplu taşıma iş kollarındaki faaliyetlerini sonlandıran Finmeccanica, bu çerçevede Ansaldo Breda (İtalyan Hızlı Tren Üreticisi/Turk Defence notu) ve Ansoldo STS (?) şirketleri Japon Hitachi Grubuna satarken silah imalatçısı Oto Melara ile torpido imalatçısı Whitehead Sistemi Subacquei (WASS) şirketlerini ise geçtiğimiz eylül'de tek bir şirket altında birleştirmişti.

Kaynak: Savunma ve Havacılık, Sayı: 171, Sayfa: 128




Son iki senenin bu çerçevede önemli iki haberini de bununla birlikte okumak lazım:
EADS -> Airbus dönüşümü veya tek marka altında birleşmesi
Nexter+KWM birleşmesi

Biz hala daha Avrupanın bugün itibariyle neredeyse terk ettiği bir sistemi HAYATA GEÇİRMEYİ konuşuyoruz...

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

ocay

TSKGV şirketleri ROKETSAN hariç tek çatı altında toplanmalı; yoksa ne pazarlamada ne de ürün geliştirmede ne de rekabetçilikte iyi bir konumda olacaklar.

Tek Şirket Şu Ana Deparrmanlar:

1. Uçak ve Helikopter
-üretim
-modernizasyon
-Sistem Entegrasyon
2. Havacılık Parça Üretim
3. MRO; Modifikasyon
4. Havacılık Elektronik, Aviyonik, C4ISR
5. Kara Sistemleri ve Piyade Sınıfı C4ISR, Elektronik Sistemleri, Muhabere Sistemleri
6.Deniz Sistemleri
7. Uzay-Uydu Sistemleri
8. İnsansız-Robotik Sistemler
9. Silah-Mühimmat Sistemleri
10. Siber Savunma
11. Eğitim-Simülasyon Sistemleri
12. Lojistik Destek
13. Anayurt Güvenliği Sistemleri
14. Elektronik Harp Sistemleri
15. Enerji-İtki-Güç Sistemleri
16. KBRN ve Sağlık Sistemleri Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter