MKE-Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu

Başlatan ocay, Oca 29, 2016, 10:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

ocay

Önce güdümsüz olanları üretseler de güdüme de gelir sıra Mesajı Paylaş

malpsoy

Acaba güdümsüz için gerek duymama durumu olabilir mi ?

Kabiliyet olarak güdümsüzü yapamayan, güdümlüsünü yapma ve yıl sonu testlere başlama duyurusunu uluslararası bir fuarda yapmaz değil mi ?

Yapmaz deyin lütfen  ??? Mesajı Paylaş

ocay

http://aa.com.tr/tr/ekonomi/mkeden-20-milyon-dolarlik-ihracat-basarisi/827186

MKEK BAE Hava Kuvvetlerine uçak bombası satmış 20 milyon dolarlık.

NEB ya da TENDÜREK projelerinden biri olabilir diye düşünüyorum Mesajı Paylaş

ocay


ocay


murattekin

Bu heves aklıma Boran topunu ve Mtf projelerini getirdi. Yani "Eyvah". Mesajı Paylaş
Murat Tekin


nokta

Hem MKEK, hem motorda hibrit çözüm

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK), Genel Müdürü Ahmet Taşkın bir yandan kuruma diğer yandan kurumda üretilen ürünlere hibrit bir yapı kazandırmak için çalışmalara başladı. MKEK, başta Fırtına Obüsü olmak üzere zırhlı araç ailelerinin güç gereksinimlerine cevap verebilecek bir Dizel-Elektrik hibrit motor çözümü için AR-GE çalışması yapıyor. Kurum, proje kapsamında Tübitak ile iş birlikleri kurdu. MKEK, yeni motor teknolojisinin hem menzil ve faydalı yük anlamında kapasite artırmasını hem de sessizlik ve operasyonel maliyetlerin azaltılmasında avantaj sağlamasını bekliyor. MKEK'in hibrit motor çözümünde ilerleyebilmesi için bütçe ve nitelikli personelin istihdamı konularında gelişme kat etmesi gerekiyor. Kurum, bu konuda  da yine hibrit olarak kabul edilebilecek çözüm sağlamayı planlıyor. MKEK bütçeyi devletin ilgili birimleriyle çalışarak sağlamaya çalışıyor. Öte yandan, MKEK, kuruma esneklik sağlayacak "özerk" bir yapı için yürütülen çalışmalar sona yaklaştı. Bu sayede nitelikli ve tecrübeli personelin yüksek maaş nedeniyle özel sektörde çalışmayı tercih etmesine önlem alınabilecek. MKEK bir yandan devletin bir kurumu olarak, ama öteki taraftan bir özel teşebbüs gibi davranarak hibrit bir yapıyla hedeflerine odaklanabilecek.

http://www.c4defence.com/Gundem/hem-mkek-hem-motorda-hibrit-cozum/5106/1 Mesajı Paylaş

Revolver

Eyvah! MKE de motor işine giriyormuş. Elbette kaynak verilirse. Yuta yuta doymadılar hala. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

#69
Kas 09, 2017, 03:56 ÖÖ Last Edit: Kas 09, 2017, 04:01 ÖÖ by Sabri Ünal
1) FNSS'in Hibrit ZMA ile ilgili Tübitak ile çalışmaları vardı



şurda da azıcık değinmişler

http://www.milscint.com/tr/soylesi-fnss-is-gelistirme-ve-programlar-direktoru-aybars-kucuk-3/


2) Aselsan İdef 2017 fuarında Katmerciler aracı üstünden hibrit çözümünü sergiledi

https://www.youtube.com/watch?v=e5nBt_MsrP4 Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Baltica

Yahu, hic birinizin dikkatini cekmedi mi ? Evvelsi aksam ( Sali aksami) Fatih Altayli'nin teke tek programina katilan, Derindere sirketinin genel muduru elektrik bataryali guc sistemleri konusunda, "gizlilik andlasmasi nedeniyle detaylarina giremem ama TSK ile hem kara, hem deniz sistemlerine yonelik calismalarimiz var" mealinde bir sey dedi.

Belki de, caktirmadan, denizalti bataryalarinda Alman tekelini kiracak bir hamle hazirligindayiz...

Mesajı Paylaş

HDS

Ben de tam ondan bahsedecektim..  :)

"Elektrikli tahrik" konularında uğraşan herkesten aldığım izlenim, Aselsan'ı da, TSK'sı da o da bu da, aslında gün sonunda bunu kara ve deniz sistemlerinde kullanmak için ilgileniyor bu işle. Herkes olması gerektiği gibi dersine çalışıyor. Mesajı Paylaş

Revolver

Ama bir fark var. MKE, kendisine kaynak verilirse çalışmaya başlayacak. 'Yemekten yutmaktan doymadım. Kendi asli görevim dışında bir iş yapıp oradan da bir kara delik oluşturayım' diyor. Mesajı Paylaş

HDS

Kim takar MKE'yi.

Hibrit meselesi önemli hale geliyor. Hele ki araçlara bu kadar sensör yüklediğimiz zamanda gittikçe daha da önemli hale geliyor. Altay için sürekli konuştuğumuz Akkor'un radarının bilmemnesinin tüketeceği enerji hakikaten çok yüksek olacak. Birileri buna çalışıyor. "Transmisyon" mevzusunu tamamen ortadan kaldıracak şeylere bakılıyor.

MKE burada şu şekilde "durumdan vazife" çıkarmıştır. Gerçekten de üretilen bazı araçları, mesela Fırtına'yı askeri fabrikaya yaptırdık. Bunun bir "özel" tedarikçisi yok. Ben de acaba bunun elektrifikasyonu için zaten çalışan bir gruba dahil olup, işi bunlara yaptırıp, sonra da o işe de el atmış olur muyum, oradan çıkanı da bizim Yavuz sisteminde, çekili toplarda vs kullanabilir miyim demiştir herhalde.

"Fırtına" meselesi de şuradan çıkmıştır. Fırtına II prototipi bitti bitiyor. Yakında görürüz. Tam elektrikli olacak taret ve yanca yükseliş. Üzerinde SARP, termaller vs vs olacak. Eğer başarılı olursa, eskilerin de hidroliğinin elektrik sistemle tadili düşünülüyor. Fırtına da malum vaktinin ezici kısmını mevzide geçiriyor.



Hibrit meselesinin bir kaç önemli tarafı var;
- Elektrik motorları kara araçları için hakikaten iyi motorlar. Tork mork konusunda iyiler. Sök-tak beş dakika. Bu motorları her aksa ayrı ayrı dağıtabiliyorsun ve karmaşık transmiyon şaftları, difransiyeller vs ortadan kalkıyor.
- Aradan çok karmaşık ve dünyada çok ama çok az sayıda firmanın yapabildiği mekanik transmiyonu çıkarabiliyorsun.
- Araç dururken de uzun süre yakıt yakmadan tüm sensör ve elektroniklerini akünden besleyebiliyorsun. Modern araçların elektronik yükleri çok artıyor ve artacak da.
- Gerekirse mevcut APU'n da kalır, daha da uzun süre şarj edeceğin zaman açar onunla şarj edersin.


Pil vs konusu da fena bir hale gelmedi. Yani bakmayın, İBB Metrobüsler başta olmak üzere şehir hatlarının otobüslerini elektrifiye etmek istiyor. Bizim Metrobüs hattında hayatta kalan şey savaş aracına çift atar tek sayar. Mesajı Paylaş

merzifonlu

Yani benim bundan anladığım: Örneğin Altay için 2 adet 900 beygirlik dizel motorun yeteceği. Transmisyon es geçilecek, paletler doğrudan elektrikli sürülecek. Zekice bir çözüm, ancak korkarım ki tank gövdesi yeniden tasarlanmalı. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter