TUSAŞ ANKA İnsansız Hava Aracı

Başlatan 7Skies, Eyl 28, 2015, 06:26 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

putty

İyi yapmışlar beklemeye oyalanmaya illada yerli olsun demeye gerek yok. Pkk sevici FETO cuların iha ları geciktirmek için illada Aselflir 300 lü Heron olacak demesi ne kadar acı bir durumdu. Mesajı Paylaş

Alkyone

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone


ANKA yerli motora kavuştu


Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nin (TUSAŞ/TAI) tasarlayıp ürettiği İnsansız Hava Aracı ANKA yerli motora kavuştu. TUSAŞ Motor Sanayii'nin (TEI) Eskişehir'de geliştirdiği iki adet PD-170 motoru ANKA'da denenmek üzere TAI tesislerine getirildi. C4Defence'in edindiği bilgilere göre daha güçlü yerli motorun takıldığı ANKA için yer testleri yapılıyor. Yerli motor takılı ANKA'nın şubat sonuna kadar ilk uçuşunu gerçekleştirmesi bekleniyor. Yerli motor takılan ANKA pek çok avantaja birden kavuşacak. ANKA istenirse daha yükseğe çıkabilecek, daha uzun süre uçabilecek ve daha fazla faydalı yük taşıyabilecek.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile TEI arasında 27 Aralık 2012 tarihinde imzalanan proje, MALE sınıfı insansız hava araçlarında kullanılmak üzere üstün teknik özelliklere sahip bir turbodizel havacılık motorunun yurtiçi imkânlar ile geliştirilmesini kapsamaktaydı.

Proje çerçevesinde önce motor geliştirildi, ardından ANKA'nın uçacağı atmosfer şartları yerde yaratıldı ve motor denendi. Denemelere göre 2.1 litre hacme sahip dizel motor, 2300 devirde 0 - 20 bin feet (yaklaşık 6 bin 600 metre) irtifa arasında 170 beygir güç üretti. Oksijen miktarı azaldığı için motor gücünün düşmeye başladığı irtifa beklendiği üzere 20 bin feet oldu. Motor, 30 bin feet irtifada 130 beygir güç üretti. Hali hazırda uçan ANKA'da kullanılan mevcut motor ise 0 -11 bin feet irtifa arasında 155 beygir güç üretiyor. Bu karşılaştırma ile TEI'nin motoru için kritik irtifa kullanımda olandan iki kat yüksekte gerçekleşiyor.  Yeni motor 30 bin feet irtifada mevcut motorun ürettiğinin üzerine yarısı kadar fazladan güç üretirken yakıtı yüzde 10- 11 oranında daha ekonomik tüketiyor. TEI'nin motoru mevcut motordan 5 kg daha ağır ancak uçuş performansı ile bu ağırlığın fazlası gücü sağladığı için ağırlık güç oranı da düzeliyor.  Mevcut motor 30 bin feet irtifaya zorlanarak çıkarken geliştirilen motor 30 bin irtifada kalmıyor, 40 bin feet irtifaya daha da kolay çıkıyor. Bu durumda ANKA, 40 bin feet irtifaya (yaklaşık 13 bin 300 metre) çıkabilecek motora sahip olacak.
http://www.c4defence.com/Gundem/anka-yerli-motora-kavustu/5753/1 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Memocan

Valla inşallah şeytanın bacağı kırılmıştır da motor üzerindeki bahtsızlığımız artık çözülmeye başlanmış olur. Bu arada bir şey sormak istiyorum; bu motorun gövde dökümü de bize mi ait? Yani alaşımın formülü de bize mi ait? Mesajı Paylaş

BETONBEY

Anka İHA yerli motoruyla ilk uçuşunu gerçekleştirdi.

https://twitter.com/ssysfakb/status/966596753486172160 Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Medyaya yansıyan görüntülerden de anlaşılacağı gibi Afrin başta olmak üzere bir çok çatışma bölgesinde, yerdeki unsurlar, kendilerini başta IHA'lar olmak üzere çeşitli gözlem araçlarından korumak için, yoğun duman çıkaran emtiayı tutuşturarak, büyük ölçekte ateşler yakıp, İHA ve ISR'lerin optik sistemlerinden kurtulmaya çalışıyorlar.

Burada SAR-Syntethic Aperture Radar çözümü devreye giriyor. Nasıl Ultrason, ses dalgalarını kullanarak insan vücudunun içindeki görüntüyü oluşturabiliyorsa, SAR ile, radar sinyalleri kullanılarak yeryüzündeki görüntüler de elde edilebiliyor. Bu nedenle SAR, gece-gündüz, iyi hava-kötü hava, fırtına-yağmur, kar-tufan demeden tüm görüntüleri oluşturabiliyor.

TURAF'ın nedense sürekli olarak görmezden geldiği, TAI'nin kendi inisiyatifi ve kaynakları ile şekillendirdiği, ANKA SAR (ANKA B) işte bu günler için hazırlandı. Umarım TURAF'ın gözleri açılır da en kısa zamanda SAR'lı ANKA-B siparişi verir. Bu sayede her koşulda gözlem ve keşif yeteneğini kazanır... Mesajı Paylaş

orko_8

Anka Blok B, TAI'nin kendi inisiyatifi ile ya da kendi kaynakları ile ortaya geliştirilmedi. 2004 yılında SSM ile imzalanan geliştirme sözleşmesinin 2010 yılında revizyonu ile ortaya çıktı. Bundan önce 2007 yılında yapılmış sözleşme değişikliği ile, SSM ArGe dairesi tarafından geliştirtilen SAR radarı zaten projeye eklenmişti. Bu sözleşme değişiklikleri ile projenin bütçesi de arttı. Anka Blok B'nin Blok A'dan farklı olan tarafları zaten faydalı yük ve belli alt sistemler, ki bunların TAI ile ilgileri yok. Mesajı Paylaş

HDS

Hava Kuvvetleri'nin bir de galiba bir batıp bir çıkan SAR podu projesi vardı keşif filoları için. Onu bile cisimleştiremedik ki aslında çok önemli. Hayat sahada PKK'lı kovalamaktan ibaret de değil. Radar önemli bir unsur. SAR ve ISAR kabiliyetleri denizde ve karada oldukça önemli.

Amerikalılar SAR radarını, yay kovalamaktan ziyade, topraktaki nemin RF dalgaları farklı geçirgenliği prensibi ile eşelenmiş yerleri, yakın zamanda hareket görmüş alanları tespit etmek için, pusu tespit etmek için çok kullanıyordu. İngilizler Sentinel R1'i, Afganistan'da yaya ayıklayacak hale getirmek için çok uzun süre uğraştı, zaten siftahını da yapıp emekli etti.


Hasılı, hakikaten operasyonlar sürerken havaya SAR yükü de çıkarıp o konuda da operasyonel tecrübeyi kazanmak gerek. Geçenlerde Selçuk/Haluk Bayraktar biraderler TRT'deki bir programda TB2'den ve tecrübesinden bahsederken, "Her operasyon ile yeni yazılımlar ve kabiliyetler ekledik, bunların bazılarının kimsede olduğunu sanmıyoruz.." gibi bir şeyler söylemişti. Bunlar "her şey" olabilir. Bölgedeki yoğun elektromanyetik kirlilik ve karıştırma/yanıltma faaliyeti altında salimen havada tutunup mühimmatını atmak, bunu öğrenmek bile bir şey. Mesajı Paylaş

nokta

TSK'ya dört ANKA-S

Savunma Sanayii Müsteşarlığı, resmi twitter hesabından iki adet Anka-S'in Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim edildığini açıkladı. Twitter'da "Millî uydularımız üzerinden kontrol edilebilme özelliğine sahip olan iki adet Anka-S İHA daha Türk Silahlı Kuvvetleri'ne teslim edildi."

TAI ise bugüne kadar iki adet ANKA-S İHA Sisteminin envantere teslim edildiğini hatırlatarak "14 Mart'ta tamamladığı teslimatlar ile göreve hazır hava aracı sayısını 4'e yükseltti" ifadesine yer verdi.

http://www.c4defence.com/Gundem/tsk-ya-dort-ankas/5898/1 Mesajı Paylaş

ÜNAL

Geçen hafta yapılan röportajda bakan Deniz Kuvvetlerine Anka-B teslimatı yapıldığını söylemiş, doğru mu gerçekten ? Doğruysa TAİ coşmaya başladı demektir. :) Mesajı Paylaş

Merkator

ANKA Elektronik Harp ve İstihbarat uçuşlarına başladı

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) tarafından tasarlanan yeni İnsansız Hava Aracı (İHA) ANKA, keşif ve silahlı platform SİHA'dan sonra yeni bir görev için havalanıyor. Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) tarafından paylaşılan fotoğrafta, ANKA'nın sağ ön gövdesindeki ekipman dikkat çekiyor.

SSM'in sosyal medya hesabından paylaşılan haberde "ANKA İHA SİSTEMİ, SAR Radarı, Silah ve Kamera Faydalı Yüklerine ilave olarak yeni yetenek, Elektronik Harp ve İstihbarat Sistemleriyle (ELINT VE COMINT) uçuşlarına başladı" denilerek ANKA'nın yeni görevi de açıklanmış oldu.

Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) 2015'te 'Sinyal İstihbarat' (SIGINT) başta olmak üzere farklı görevler izin İHA sistemleri alımı için düğmeye basmıştı. MİT için TAI'nin ANKA platformu seçilmişti. Yapılan çalışmaların ardından ANKA bu görev için modifiye edildi.

http://www.kokpit.aero/anka-istihbarat-gorevinde
Mesajı Paylaş

putty

#312
Mar 24, 2018, 03:11 ÖS Last Edit: Mar 24, 2018, 03:14 ÖS by putty
Bu foto dolaşıyor umarım photoshop değildir
Mesajı Paylaş

cagribey

Değil, SSM tarafından paylaşıldı. ELINT/COMINT versiyonuymuş. Mesajı Paylaş
''Bre sorun Nemçelü'ye Lehli'ye,
Ne de çabuk unuttular Muhac'ı''

hergeleci

Guzel haber, guzel platform. Kac tane uretilecek I modelinden?

TAI'den bekledigim iste bu tur platformlar. Belki de Bayraktar'in resime girmesiyle bu tur projeler cikarmak icin isi daha da kolaylasti. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter