TUSAŞ ANKA İnsansız Hava Aracı

Başlatan 7Skies, Eyl 28, 2015, 06:26 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HDS

Amerikan Rover'ı gibi yani. Mesajı Paylaş

msgkcn

Temmuz 2017'de ilk kez "uydu kontrollü" olarak uçuşunu gerçekleştirdi. Proje çalışmalarına 2013 yılında imzalanan sözleşme ile başlanan, Savunma Sanayi mustesarligi uzmanlari ve Hava kuvvetleri Komutanlığı ile yapılan kalifikasyon / kabul sureci devam eden Anka-S hava araci Sistemi, tüm testleri tamamlanarak bu yıl içerisinde envantere girmiş olacak.ANKA-S'le Sınırlar Kalkmış Olacak. Anka-S en onemli ozelliklerinden bir tanesi görüş hattı mesafesinin getirdiği kısıtlamaların ortadan kalkmasını sağlayacak olan uydu üzerinden kontrol yeteneğine sahip olması. Kalkış noktalarından başka bir yerde bulunan Operasyon Eğitim ve Simülatör merkezindeki kontrol istasyonlarina drvri ile birlikte 6 adet hava aracının aynı anda görevi bu merkezden yönetilebiliyor.
Milli Kriptolu Sistem, Kritik Verilerin Bilinmeyen Kişilerin Eline Geçmesini Engelleyecek. Anka-S sisteminin  tamamlanması ile birlikte birçok operasyonel özellik de sisteme eklendi. Hava aracının çevresel koşullara (sıcaklık, nem, yağmur vb.) dayanımı artırılırken iniş ve kalkış rüzgar limitleri sınıfının en zorlayıcı şartlarına göre tasarlandı. Harekat ortamında ve insansız hava araçlarının olmazsa olmaz özellikleri arasında yer alan haberleşme sistemlerine yönelik güvenlik artırımı yine bu sistem ile devrede oldu. Anka-S de bulunan telsiz ve ağ haberleşme sistemlerinin milli kriptolu sistemler ile korunurken şifreleme metotları ile verinin düşman veya istemsiz kurumların eline geçmesinin engellendi. Açıklamada, milli olarak geliştirilmiş full HD çözünürlükte gece ve gündüz kamerası, düşük ışık kamerası, lazer işaretleyici ve lazer mesafe ölçücü sistemlerden oluşan kesif gozetleme sistemi yine ilk defa Anka-S sistemi ile gorev yapacak. Muharabe arama kurtarma özellikleri ile farklı görevlere yonelik yetkinlik artirimi da saglandi . Uzak görüntü terminallerinin geliştirilmesiyle birlikler tarafından kolayca taşınabilen 10 kg'dan hafif görüntü alımını sağlayan terminaller sayesinde 50 km'ye kadar faydalı yük görüntüsü gerçek zamanlı olarak alınabilir hale geldi. Lazer ile Konum Düzeltme Anka-S hava araclarinda GPS sisteminden bağımsız radar ile iniş kalkış yeteneğine ek olarak pozisyon verisi üreten kritik cihazlara lazer ile "konum düzeltme" eklenerek uçuş sırasında oluşabilecek GPS kayıpları ve karıştırmaları için önlemler alındı.İşletme ve Bakım Kolaylığı Sağlandı. Ucagin etkinliginin artirilmasina yonelik sistemin tüm bakım arayüzlerinde yapısal iyileştirmelerin yapıldığı belirtildi. Akıllı test alt yapısına sahip uçuş hattı bakım bilgisayarı geliştirilerek uçağın göreve çıkış saati 3 teknisyen ile 1 saatin altında olacak şekilde tasarlandı. Operasyon ve uçuşa hazırlık zamanlarının en aza indirilmesi ve sistemi kullanacak personelin tam anlamıyla eğitimi için "simülatör sistemi" yine proje kapsamında geliştirilen önemli ürünlerden biri oldu. Çeşitli harekat senaryolarının akıllı yazılımlar üzerinden eğitim verildiği sistemde arıza bulma ve arıza gidermenin işlemleri de yapılabiliyor. Böylece, tüm ekibin harekat uyumu maksimum derecede sağlanacak.

TAIMAG 104'uncu sayisindan Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter