Yerli Motor Projeleri

Başlatan malpsoy, Kas 12, 2015, 09:52 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

crun


putty

Biz yakın geçmişte güzel bir sınıf atladık güzel zırhlı araçlar ürettik bir baktık Ürdün Gürcistan Sırbistan bir sürü ülke benzerlerini yapabiliyormuş şaşırdık. Şimdi bu kadar kolay yetişilemeyecek bir sıçrama ile kendi motorumuzu üretince yine bir kaç oyuncudan ibaret bir yeni sınıfa yükseleceğiz. Güzel olan arkamızdan gelecek bir Gürcistan Ürdün uzun süre olmayacak.
1500 HP ye kadar dizel ve jet motor üretmeye çalışmak çok iyi bir hedef. Geriye uçak ve gemi motorları kalacak. Başkada engel yok sensörler radar modülleri kamera sensörleri yakıtlar kimyasallar malzemeler bunlar başarılması ya kolay yada zaten başarılmış işler. Fransa olacağız yakında. Mesajı Paylaş

Alkyone

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

putty

#63
Haz 06, 2018, 12:12 ÖÖ Last Edit: Haz 06, 2018, 12:35 ÖÖ by putty
sürtünen parçalar tek sıra molekül plakalardan tabaka tabaka kaplanmalı. yatayda bir birine sıkı bağlı ama dikeyde gevşek moleküller geliştirilmeli. bunlar motor fırçalarındaki malzeme gibi yani aslında çok süper alaşım değil sadece molekül yapısı grafit ibi yani tabaka tabaka olmalı. demirlerle çok uğraşıyoruz biz moleküllerle uğraşmamız lazım grafit gibi yani doğa nasıl yapmış lazım olunca demiri kullanmamış grafit yapmış üst üste sonsuz sayıda molekül tabakası olacak aşınacak ama bitmeyecek. Biz yüzey kalitesi ve süper alaşımla çok gereğinden fazla uğraşıyoz bence. Ben okusaydım grafit gibi şeylerle ilgilenirdim jet motoru için kromla titanyumla nikelle tek kristalle değil sadece. Karbon molekülleri ile nano tüpler yaptık yatayda bizilebiliyor demekki isteyince onları üst üste kat kat koy al sana grafit gibi işte. Bunlara kafa yormak yatayda sıkı bağlı dikeyde daha gevşek moleküller çalışmak gerek. Şu resimdeki motora bakıyorum demir işte çok ilkel. Daha yolun başında bile değil Amerika almış başını gitmiş dememek gerek daha neler olacak bir yıl durmadan çalışan motorlar yapacaklar. 

Birde nano yapılarla yağlama yı iyileştirmek lazım pürüzsüzlük le fazla zaman harcadık yağın hapsolup sıkıştırma ile basınç oluşturacağı kapalı nana geometriler üzerine çalışmalıyız yağın yada sıvının hava yastığı yaratmasına zorlayan nano yapılar bulmamız gerek. Uçak kanadı mesela nasıl kendisine fiziği kullanıp bir hava yastığı üretiyor onun gibi mesela. Molokül yapılarla çalışmak lazım yağlamayı iki metal arasına yağ koyarak bu iş gitmez çok ilkel manda arabasının tekeri gibi hala. hareketli parçaların molekül yapıları ile uyumlu moleküller üretmek gerek  insülün molokülü nasıl reseptöre takılıyor vücutta her şey böyle çalışıyo molekül moleküle yani öyle gresle olmaz bu iş. Bak dizimizde öyle bir yanlış yaptı Allah bir tek orası çalışmıyor bozuluyor sürtünme kayganlaştırıcı ile olmaz. Neyseki vücut onarıyorda biraz idare ediyor yoksa hiç çalışmayacak

Molekülleri böcekler diziyorsa bizde dizeriz ama bunu CNC lerle yapamayız DNA gibi molekül dizileri üreterek onları bir solüsyona atarak sonra bekleyerek filan yapabiliriz. DNA üretmemiz lazım bu kadar basit bütün süper malzemeler DNA zinciri üretmekle üretilirler. Moleküler biyoloji gibi bilimler lazım bize işe başlamak için ama yetmez DNA analizi yapmıyoruz DNA üretmemiz gerek. Belki ilk etapta hazır dna lar dan zincirler koparılarak yapılabilir .Bu DNA genom işlerine 10 bin ARGE elemanı sıfır beklenti ile tam zamanlı çalışması gerek. Mesajı Paylaş

Alkyone

Özgün Helikopterimiz T625'e yerli motor geliştirme projesinde, motorun ana kalbini oluşturan çekirdek motorun ön prototip imalatı tamamlandı ve ilk ateşleme başarıyla gerçekleştirildi.
https://twitter.com/SavunmaSanayii/status/1005882635988676609 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Fearlessleon

Yerli motor ile atak 2yi ve t625i havalandırırsak bizim için ihracatın kapısı iyice açılır. Atak 2 + Umtas ve Cirit şeklinde pazarlayabileceğimiz birçok ülke mevcut.

TSK'nın modern tank ve zırhlı araç ihtiyacı malum hepimize. Altay ve zırhlı araçları yerli motorumuzla yürütebilirsek bizden kralı yok. TSK'nın 3000+ zırhlı araç ihtiyacı var. Mesajı Paylaş

HDS

Tek sorun motordan kaynaklanmıyor. Motor içinde ve dışında, bir çok elektronik ve mekanik komponent de yine ITAR'a tabi ve korkarım ki olmaya da devam edecek. ITAR'sızlaştırmak başlı başına bir iş. Mesajı Paylaş

dum

Bir yerlerden petrol kuyusu bulsak da altaylara da bunu taksak ... motor lazım  tanka.. Mesajı Paylaş

muhendus

Motorla ilgili son gelişme çok harika, ancak sevinmek için erken. Çünkü tek derdimiz motor değil, ondan çok daha zor ve sıkıntılısı ise transmisyon.

Örnek olarak T129 un üzerindeki LHTEC motor kapasite olarak daha fazlasını taşıyabilir ancak transmisyon limitliyor helikopterin ağırlık taşıma kapasitesini ve etrafta başka da sertifiye bir transmisyon yok T129 için. Mesajı Paylaş

crun


ocay

TÜMOSAN'ın çalışmalarını takdir ediyorum. Umarım BMC furyasından dolayı savunma sanayi faaliyetlerinden çekilmezler.

Mesela Fırtına-II'ye uygun bir motorları var.. ama şu konjunktürde tercih edilir mi bilmiyorum Mesajı Paylaş


hergeleci

#72
Haz 15, 2018, 06:22 ÖÖ Last Edit: Haz 15, 2018, 06:34 ÖÖ by hergeleci
Yuru be TEI. Adamlar sessiz sedasiz neler gelistiriyorlar...

Dikkatimi ceken birkac nokta var:

* T625, ATAK, ve Hurkus icin 1400 beygirlik ortak motor dizaynina gidilmis. Yani yaptiklari motor bu ihtiyaclari ayni anda karsilayacak sekilde tasarlaniyor. Burada bana ilginc gelen motorun turboshaft (T625 ve ATAK) bir tasarimdan turboprop (Hurkus) tasarima donusturulmesinin "ufak tefek degisiklik" olarak gorulmesi. Eger dogru ise bu motorun diger platformlarimiz uzerinde kullanilmasinin da yolunu acar.

* ATAK'in yerli motorla ucmasi ihracat kisitlamalari acisindan guzel. Ancak, biz kendimiz ATAK yerine ATAK-2 ile yola devam edecek isek sayet, 2000 beygirlik GE T700 motoruyla devam etmek zorundayiz demektir.

* TRMotor ile ilgili bir kac goz kirpma var. Alt yuklenici olarak biz yapalim diyor TEI.

* ANKA motoru ile ilgili bolum tam bir corba yine. Anlayabildigim, gelistirilen 170 beygirlik TP700 gorece daha dusuk performansli orijinal ANKA motorunun dengi. Sonradan gelistirilen sivilden devsirme 170 beygirlik PD170 ise daha yuksek kritik irtifali. Ancak burada bir forumcu bu sivil komponenetlere de ambargo yedik diye yazmisti.

Mesajı Paylaş

ocay

Hürjet için lisans üretim motor kullanılacak denmiş. Kimle görüşüyorlar acaba? Mesajı Paylaş

Kabardey

Ukrayna belki? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter