Yerli Motor Projeleri

Başlatan malpsoy, Kas 12, 2015, 09:52 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

malpsoy

Turan Oğuz'dan

TEI Gen. Md. Prof. Dr. Mahmut Aksit: MMU motoru icin teklif verdik. Sifirdan, herseyi bizim yapacagimiz, IP haklari da Turkiye'de olacak sekilde; 14.5 yilda gelistirip sertifikali, kalifiye bir sekilde teslim edebilecegimizi taahhut ettik.
Kaynak: @C4Defence

https://twitter.com/TyrannosurusRex/status/1007874823094194177/photo/1 Mesajı Paylaş


crun

#77
Haz 19, 2018, 04:58 ÖÖ Last Edit: Haz 19, 2018, 05:03 ÖÖ by crun

Mesajı Paylaş

ocay

TS1400 diyorlar Mesajı Paylaş

neosinan

#79
Haz 19, 2018, 08:33 ÖS Last Edit: Haz 19, 2018, 08:36 ÖS by neosinan
Boyutları benzer olsada, Ateşlemesi yapılan motorla hava girişi farklı, Ts1400de radyal komprasör olduğundan girişte radyal. Aynı çekirdekten farklı motorlar geliştiriliyordur inşallah, bir taşla iki kuş olur. Mesajı Paylaş

HDS

TS/TP motorun hava alığının da "radyal" olmasının sebebinin öndeki "sentrifugal" kompresör olduğunu sanmıyorum. Helikopter motorunda, bir "particle separator" vardır. Bu motorda, tıpkı LHTEC T800 motorundaki gibi, motora girebilecek toz toprağı, buzu bir tur çevirerek ayrıştıran bir mekanizma kullanılmış.

Düşük baınç kompresörü birkaç kademe eksenel kompresör olan T700 motorunda ise yine bir "swirl particle separator" var, ama motor önünde gerek de-icing, gerek ön rulman yataklaması ve hava şartlandırma için bir de çok karmaşık bir "inlet swirl frame" var.

T700:




Önüne bir Inlet Guide Vane ve Swirl Frame koyarak radyal kompresör için şartlandırabilirlerdi. Ama farklı bir yaklaşım seçmiş bizimkiler.


Benim görüşüm bu yönde. Ancak, bu motorun da şu anda sadece "gas generator" seviyesinde olduğunu da unutmamak gerek. Mesajı Paylaş

Alkyone

Kale ARGE nin geliştirdiği TJ 3200 turbojet motorunun testleri
https://twitter.com/IsmailDemirSSM/status/1009478483637129221 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

neosinan

#82
Haz 21, 2018, 03:38 ÖS Last Edit: Haz 21, 2018, 07:29 ÖS by neosinan
@HDS Lhtec t800 İle garet f109 arasındaki ilişki,

https://www.flightglobal.com/FlightPDFArchive/1986/1986%20-%200269.PDF Mesajı Paylaş

Memocan

Linkte bir sorun var galiba. Mesajı Paylaş

neosinan

Düzelttim Mesajı Paylaş

crun

Fırtına motoruyla ilgili bölüm 40. dakikada, Canikli temmuza kalmadan hallediyoruz diyor

https://youtu.be/ntw59iefWR8?t=2446 Mesajı Paylaş

hergeleci

#86
Ağu 02, 2018, 03:17 ÖÖ Last Edit: Ağu 02, 2018, 03:23 ÖÖ by hergeleci
Yerli motor projeleri ile direk alakasi yok ama:

Mazda's New Skyactiv-X Engine Gives New Life to Internal Combustion
https://spectrum.ieee.org/transportation/efficiency/mazdas-new-skyactivx-engine-gives-new-life-to-internal-combustion

Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) denen bir teknoloji gelistirmisler. Eski Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) modunun gelismisi. HCCI modunda yanma dizellerdeki gibi kompresyonla baslatiliyor. Ancak basincla ateslemenin kontrolu zor oldugu icin ve bu yuzden sadece belli yuk ve devir araliklarinda yapilabildigi icin HCCI modu (yani basincla atesleme) ve konvansiyonel atesleme (yani karisimin buji tarafindan ateslenmesi) arasinda bujileri devreye alarak/devre disi birakarak geciliyor. Bu mod degisimi sirasinda bir kac saniyelik guc kaybi oldugu icin HCCI motorlar ticari bir basari elde edememisler simdiye kadar. SPCCI motorlarda ise buji her zaman atesleniyor ancak kompresyon oyle ayarlaniyor ki bujinin etrafindaki ufak bir bir alanda parlama ile toplam basinc kritik limiti geciyor ve bir anda butun karisim parliyor.

https://www.youtube.com/watch?v=3WjG35pzcdg
https://www.youtube.com/watch?v=PT2Mt-tkJ_4

Bu da daha fakir karisim kullanilmasinin, yani daha az yakit harcanmasinin, yolunu aciyor:

Mazda claims that the 2.0-liter four-cylinder Skyactiv-X provides from 10 to 30 percent more torque and from 20 to 30 percent better fuel efficiency than the Skyactiv-G. So, using the 2.0-L Skyactiv-G as the reference, figure on torque somewhere between 224 and 264 newton meters (165 to 195 foot-pounds) for the Skyactiv-X. If you put it in the Mazda3, a compact car, and assume it has only a minimal hybrid-electric design, then its fuel economy should come to between 6.36 and 5.88 liters per 100 kilometers (37 and 40 miles per gallon). Mazda has not yet announced which model will debut Skyactiv-X.

Ufak bir uretici olan Mazda'nin motor konusunda eskiden beri (Wankel gibi) bu kadar yetenekli ve yenilikci olmasini cok ilginc buluyorum. Mesajı Paylaş

anafor2016

Mazda bu teknolojiyi daha da geliştirip elektrikli araçlardan daha az emisyon (Elektrik üretimi sırasında yayılan emisyon) yayma hedefine yürüyeceğini düşünüyor. Mazda yetkililerine ne zaman elektrikli araç üreteceksiniz sorusuna verdikleri yanıt böyle idi. Mesajı Paylaş

neosinan

Bunun yanı sıra  Taarruzi İHA Geliştirilmesi Projesi'nin (AKINCI) motorlarını geliştiriyoruz. Bu 100 günlük eylem planına uygun olarak  ilk 2 prototip motoru teslim etmeyi planlıyoruz.

https://twitter.com/TEI_TUSAS/status/1026840388122935297 Mesajı Paylaş

Kartalbey


Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter