Yerli Motor Projeleri

Başlatan malpsoy, Kas 12, 2015, 09:52 ÖS

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Bir adım daha atmışız. Önemli bir adım. Hayırlı olsun...

Milli Dizel Motoru

Milli olarak üretilen TLM6V185 tipi Dizel Motor Tanıtımı 19 Şubat 2017, Pazar günü TÜLOMSAŞ Motor Fabrikasında düzenlenen bir programla tanıtıldı. Programa Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet ARSLAN ve çok sayıda davetli katıldı. Programda Ulaştırma Denizcilik Ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet ARSLAN bir konuşma yaptı.

Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş (TÜLOMSAŞ) fabrikamız durmuyor." diyen Bakanımız Sayın Ahmet ARSLAN, şunları kaydetti:

 "Gerçekten kalkınan, hızlanan ülkeye paralel TÜLOMSAŞ da çok hızlı şekilde kendini geliştiriyor. Çok önemli çalışmalar yapıyoruz.
Yüksek Hızlı Treni hem milli hem de yerli olarak bizzat kendimiz yapacağız ve ülkemizde kullanmakla yetinmeyeceğiz. Ülkemizden kaynaklı bulunduğumuz coğrafyaya hatta dünyanın her yerine ihraç edeceğiz" dedi.

"TÜLOMSAŞ 16 YHT' yi yerli ve milli kendisi yapacak"

"TÜLOMSAŞ artık diyor ki 'Ben bununla da yetinmiyorum. Demiryolu sektöründe motor imal eder hale geliyorum." İşçi arkadaşlarımız da en az bizim kadar inanıyor. Yeni 96 YHT setini alırken, sanayi işbirliği programı kapsamında özellikle teknolojinin ülkemize gelmesi ve YHT' nin Türkiye' de yapılmasıyla ilgili şartnamemizi koyduk. İlk 20'sini dışarıdan alacağız, sonra kademe kademe TÜLOMSAŞ üretimde daha fazla yer alacak ve son 16'yı bizzat yüzde 100 kendisi yapacak. TÜLOMSAŞ şimdiye kadar birçok lokomotifi yaptı. Ülkemizde demiryollarında kullanmakla yetinmedik birçok ülkeye de ihraç ettik."

"3 günde 1 motor üretebilecek bir kapasiteye geldik"

TÜLOMSAŞ' ın yeni bir dizel motor ürettiğine de değinen Bakan ARSLAN, "Özellikle TÜLOMSAŞ yeni bir dizel motor üretti. 850 beygir gücünde tamamen milli ve yerli olarak üretti. Bugün de prototipini görüyorsunuz. Ama bununla kalmıyor son testleri de bitti. Artık kullanıma arz edilecek. Önemli olan bir ilki başarmaktı. Bu ilki başardıktan sonra bunun devamı gelecek. 6 silindirli olarak bu düzel motor üretildi ve şimdi hizmete sunuluyor. 6 silindirli, yaklaşık 700 kW gücündeki bu dizel motor tüm testleri başarıyla geçti ve teslim aşamasına geldi. Motorun ticarileşmesi elbette üretilmesi kadar önemli. Ticarileştireceğiz ki sürdürülebilir hale gelsin. Buradan kaynaklı artık sektörün de kullanımına verebilelim. TÜLOMSAŞ bunu artık seri olarak üretebilir hale geldi. Sipariş sağladığımızda da haftada 1 tane, biraz daha sipariş yoğunluğu arttığında 3 günde 1 motor üretebilecek bir kapasiteye geldik" ifadelerini kullandı.

"Parça bazında yerlilik oranı %85'i aşmış olan TLM16V185 tipi 16 silindirli dizel motor"

- Güç ve özellik olarak ülkemizin ilk Milli  motorudur.
- Şirketimizin katıldığı "Denizcilik Günleri" etkinliğinde yoğun olarak sorulmuş olan küçük motor konseptini karşılayabilecektir.
- Demiryolu manevra lokomotiflerinde kullanılacaktır,
- Tank motoru gibi savunma sanayi projeleri için de bir sinerji oluşturacaktır,
- Enerji sektöründe jeneratör seti olarak kullanılabilecektir.

http://www.tulomsas.com.tr/main.php?kid=370 Mesajı Paylaş

malpsoy

850 hp, bu motor biraz geliştirilip Fırtına üzerinde kullanılabilinir mi ? (yada mevcut hali ile) Mesajı Paylaş

NoLoven

#17
Mar 03, 2017, 04:38 ÖÖ Last Edit: Mar 03, 2017, 08:38 ÖÖ by NoLoven
Altay Motor ve Güç grubu keşke TÜLOMSAŞ'a verilseydi, Çok üzgünüm çok.....  Sayın Malpsoy Transmisyonla hız azaltanlarla ilgili bir konu. Beygir gücü olarak yeterli olabilir gibi gözüküyor. Yüzlerce kriteri var. En azından ihtiyaca göre modifiye edilebilir bir platform var. Fırtına 50 ton var mıdır? 

Yurt dışına pırıl pırıl beyinlerimizi devlet bursu ile 8 yıllık eğitime gönderiyoruz. Hiç birine hangi alanda master ve doktora yapmalarını devlet olarak söylemiyoruz. Gençler kendileri seçiyorlar. Genelde % 80 ni en çok para getirecek alanları seçiyorlar. En sevdikleri alanı değil. Bursun parasını devlet veriyor. Bu YÖK ne yapar? Bu Tübitak kritik teknolojileri belirliyor. Bu konuların hangilerinde ne kadar doktoralı personele ülkenin ihtiyacı olduğunu belirlemiyorlar mı? DPT diye bir kurum vardı. eskiden ismini çok duyardık. Şimdi ne yapıyor bunlar? Bu bilim insanları giderlerken, döndüklerinde hangi büyük planın küçük bir parçası olarak teknoloji kazanımlarını, neyin üretiminin parçası olabileceklerini bilmelidir ki, gayretlerini bu yöne yoğunlaştırsın.

Almanlar artık bilgi göçünü önlemek için kritik konuların eğitimini üniversitelerde vermiyorlar. Asıl Eğitim şirketlerde veriliyor. Yani Proses Mühendisliği eğitimi. Bu süre master sonrası 2 yıl. İngilizler ve İskandinav ülkeleri bu eğitimi hala kısmende olsa üniversitelerde vermeye devam ediyorlar. Bir Alman Proses Mühendisi bir enerji şirketinden ayrılıp başka bir şirkete transfer olsa bile eski şirketinin ürünleri lisanslı olduğu için bilgiyi yeni gittiği şirkette hemen kullanamıyor. Belirli bir süresi var. Sanırım 10 yıl sonra ancak o verileri kullanabiliyor. Aksi durumda inanılmaz tazminatlar söz konusu.

Şimdi TÜMOSAN; AB Askeri İhale Süreçleri ile ilgili Doktora yapmış bir Türk'ten danışmanlık hizmeti almış mıdır? Tank veya Zırhlı Araç Motorları üzerine Doktoralı bir danışmanları var mıdır? Yani 2 danışman? Böyle hayati bir konuda. Peki SSM'de bu danışmanlar var mı????????? Bir tek teknolojik destek sağlayıcı diye sınırlama getirilmesinin nedeni nedir? 250 HP'lik ve 5000 cc üzeri motorlarda segment daraldığı için hedeflenen güç, çoğu kez, güç grubu ile, güç aktarma organları ile çözülüyor. Bunu ben bile biliyorum. 

Şimdi Bilim insanlarımızı serbest bırakırsanız, 2019 yılında size melez elektrikli bir araç yapacaklardır, Bunu KKTC'de de yapıyorlar. Doktoralı Parlak beyinlerin kafa patlatarak Bütün dünyayı tarayarak hazırladığı Proje Tanımlama Dokümanı üzerinden yaparsanız bir anlamı olur. 

Reno 1500 cc lik dizel motorunu geliştirdi. Kendisi 6 ileri vitesli tam otomatik yağlı transmisyon ile bu motoru sunarken aynı motoru beğenen mersedes 7 ileri vitesli kuru tip otomatik transmisyon ile bu motorları kullanıyor. Ancak motor üzerinde bir takım modifikasyonlar yapmışlar.

BU YAZDIKLARIMDAN ÇOK DAHA FAZLASINI İNANIYORUM Kİ BU SİTENİN ÜYELERİ ZATEN BİLİYORLAR. Ancak karar vericilere neyi anlatamıyoruz da sonuçlar böyle üzücü çıkıyor. Eğer bu karar vericilerden birileri bu satırları okuyorsa, Kardeşim, LİYAKATLİ insanlar mütevazidir. Sazan gibi atlamazlar. Dinlemeyi bilirler. Azimlidirler. Kafanızı kaldırın onlar size yakın durmazlar. Onları siz arayıp bulacaksınız. Genelde bir salondaki orta veya arka sıralara bakınız eğer onları gerçekten bulmak istiyorsanız....

Ülkemizde 21.000 Profesör varmış. 5000 ni Prof. Doktormuş. Bu Profesörlerden kaç tanesi evrensel anlamda Profesör. Yani kaçı AB'de, ABD'de, Rusya'da, Japonya'da profesörlük yapabilir? Kardeşim Teknik Üniversiteler dışındaki Mühendislik fakültelerini kapatın oralardan mühendis çıkmıyor?

Şimdi çok merak ediyorum millet vekillerimizin IQ ve EQ değerlerini, gerçi artık üniversite sınavları soru hırsızlığı yüzünden kriter olmaktan çıktı, ama üniversite bitirme sonuçlarını, bunlardan çok daha fazlasını Müsteşarlarım ile ilgili, keza Bakanları ve Bakan Yardımcılarını da çok  merak ediyorum bir vatandaş olarak. Yani yönetici zekası tartışılmayacak kadar iyiler mi? Türkiye'nin gerçekten en zeki ve çalışkan insanları mı? Bu arada Ülkemin her türlü kaynağının, en zeki ve çalışkan insanlarımızın yönetiminde olmasını istemek yanlış mı?

KARDEŞİM Planlama Programlama Bütçeleme ve Uygulama Sistemi  gibi DÜZGÜN BİLİMSEL BİR KARAR ve SÜRECİ UYGULAYIN! YETER ARTIK....
Yazılacak çok şey var. Başınızı ağrıttıysam affola. Mesajı Paylaş

eternal77

Tülomsaş`ın motoru kuru bir motor 50 yıl öncesinin teknolojisi bakanın konuşmasında söylediği yapıyoruz kardeşim bizi zorlamayın der gibi.Biz motor işini çok hafife alıyoruz bu isterler ile aktarma organları ve motorun bu ülkede yapılması minimum 15 yıl tank projesi ile beraber başlanması gerekirdi,Otokar ekotork`u 7 yılda yaptı arkasında 2000 mühendis ile Bugatti 1500 beygir benzinli motor geliştirdi öncekinden %25 fazla performanslı 10 yılda adamlar motorda nirvana yaptılar sanırım dahada üstüne 20 yıl kimse çıkamaz.Ya isterler makule inecek yada fred çakmaktaşı çağıracağız tankı yürütsün diye yada eyyyyyyyy almanya diyeceğiz. Mesajı Paylaş

nokta

Altay ve Fırtına'ya Motor Ukrayna'dan



Altay Ana Muharebe Tankında kullanılacak motorun Ukrayna'dan geleceğinin ortaya çıkması ile program önemli bir sorunu başarıyla aşmış oldu. UkrOboronProm Genel Müdürü Roman Romanov, dergimize verdiği özel röportajda bu konuda Türkiye ve Ukrayna başbakanlarının anlaşmaya vardığını, işbirliği için uzun süredir çalışma yürütüldüğünü açıklamıştı. C4Defence, arka planda kalarak çalışmaları yürüten UkrOboronProm'un Türkiye temsilcisi Delta Defence Savunma LTD firmasına ulaştı. Genel Müdür Serdar Özyurt, Türk kamuoyunun pek tanımadığı bir isim. Yurt dışında çeşitli ülkelerde savunma alanında çalışmalar yürüten Özyurt, süreci ve motorla ilgili planlarını paylaştı. Çalışmaların tank motorundan daha geniş bir çerçevede görülmesi gerektiğinin altını çizen Özyurt, Ukrayna ile firma arası ilişkilerin köklü bir geçmişi olduğunu belirtti. Özyurt, "bu anlaşmanın altyapısını biz bir yıldır oluşturuyoruz. İki tarafa da karşılaşabilecekleri sorunları ve işbirliğinin getireceği fırsatları gösteriyoruz" dedi. Motorla ilgili planları ise Özyurt şöyle özetledi; "Dizel motoruyla ilgili olarak Ukrayna'dan UkrOboronProm bilgisi altında sekiz mühendisi belirledik, Türkiye'den üç veya dört mühendis bu gruba katılacak. Önümüzdeki hafta açacağımız AR-GE ofisinde 12 kişilik ekiple dizel motoru konusunda tüm çalışmaları başlatıyoruz. UkrOboronProm'dan tüm teknik desteği alıyoruz."

Özyurt, Altay Tankı için bütün çalışmaları AR-Ge ofisinde yürüteceklerini belirterek,  "Bizim hedefimiz Milli Dizel motorun Ar-Ge'sini bitirmek, bu konuda sadece ülkemizin değil çevre müttefik ülkelerin de bu motora ihtiyacı olduğu için onlara ihraç etmek.  Bunlardan birinin Pakistan olduğunu düşünüyoruz. Onların da ihtiyacını karşılayabileceğimize inanıyoruz" dedi.

Altay Tankının üretimi ve Fırtına Obüsünün ihracat sorunlarına hızlı çözüm olması için önerileri olduğunu belirten Özyurt, "Elimizde Ukrayna menşeili 200 adet dizel motoru hazır bulunuyor. Bu motorları herhangi bir ihracat sıkıntısı olmadan, herhangi bir sınır ötesi operasyon kısıtlaması olmayacağını taahhüt ederek tank ve obüste çalıştırmak istiyoruz.  Şu ana kadar yürütülen çalışmalar sonucunda 5TDMI1 motorun Fırtına Obüsüne transmisyon uyumları da sağlandı. Böylece aslında bu motorlar şanzımanlarıyla birlikte güç paketi olarak gelecek. Bu motordan elimizde 100 adet var. Diğer 100 6TD motor da Altay tankı için hazır durumda. Bu motorların kullanılması halinde MTU motorlarıyla yaşanan hiçbir sıkıntının yaşanmayacağını da ayrıca taahhüt ediyoruz" şeklinde konuştu.

Editörün notu:  

Ukrayna'dan gelecek motor ebat ve ürettiği güç nedeniyle bazı uyum çalışmalarına tabi tutulacak. Hali hazırda kullanılan MTU motor Ukrayna'nın motorundan daha ağır ve tank içinde daha fazla yer kaplıyor. Motor, diğer yandan tankın ani manevra yapmasını sağlayan daha yüksek torku üretiyor. Ukrayna'dan tedarik edilecek motorun üreteceği torkun ve tankın yürüyen aksamının bu değişikliklere uyumlu hale getirilmesi gerekiyor.


http://www.c4defence.com/Gundem/deltadan-altay-motoruna-arge-sozu/4112/1 Mesajı Paylaş

malpsoy

Ukrayna teknolojik olarak batı sistemlerinin çok uzağında. Aynı beygir gücünde motorun torku muadillerinin çok altında.Büyük olasılıkla yeni bir motor çalışması yapılacaktır. Belki UkrOboronProm tecrübeli mühendislerinin imkansızlıklar dolayısı ile yapamadıkları yenilikçi çözümleri bizim mühendisler ile birlikte uygulama şansı olup istekleri karşılayacak bir motor ortaya çıkartırlar.

Diğer yönden "mükemmel olmasın ama tamamı bizim olsun" mantığı çok geç de olsa yürürlüğe girdi.

Bu arada bizim ilk parti 250 adetlik tank motoru MTU anlaşması kesin değil miydi ??? Mesajı Paylaş

7Skies



DURA1300

TÜBİTAK desteği ile başlatılan "TEKERLEKLİ KARA ARACI PLATFORMLARI İÇİN 8+1 TRANSMİSYON GELİŞTİRİLMESİ" projesi çerçevesinde, 120 Beygir Gücünden 700 Beygir Gücüne kadar motor kapasitelerine sahip yol üstü ve yol dışı araçlarda kullanılabilecek olan transmisyon ailesinin ilk iki üyesi olan DURA1300, 8 ileri 1 geri vitesli senkromeçli mekanik ve senkromeçli otomatik transmisyonları geliştirilmesi faaliyetleri tamamen Türk mühendislerinin çalışmaları ve yurtdışından hiçbir destek alınmadan tamamlanmıştır. Transmisyonların TÜMOSAN Konya Fabrikası'nda test, validasyon ve kalibrasyon süreçleri devam etmektedir. Ticari ve askeri uygulamalara yönelik ilk yerli ve milli transmisyon çözümü olan DURA transmisyon ailesinin ilk iki üyesinin yakın zamanda seri üretime alınması ile ülke ekonomisine önemli bir katma değer sağlanacaktır.

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/599183 Mesajı Paylaş
.

omerv

''Cihan Büyük Engine Performance & Calibration Chief - TUMOSAN Engine and Tractor Co.
İşte Ülkemizin ilk %100 Türk Güç Grubu ( Motor ve Şanzıman ).. Türkiye - Konya'da üretildi. Güç gurubu ailemizin, dünyadaki en ileri teknoloji sistemler ve Çift Turboşarjlı 4 silindirli versiyonunu sizlere sunmaktan TÜMOSAN olarak gurur duyuyoruz. TÜMOSAN çalışanları olarak, en alttan en üste kadar, ülkemizde, ülkemiz için, Türkiye için canla başla çalışmaya, çabalamaya, üretmeye devam ediyoruz...'' Dünya için önemsiz ancak Ülkemiz için devasa bir adım Hayırlı olsun.
Mesajı Paylaş

7Skies

#23
Nis 22, 2017, 08:48 ÖÖ Last Edit: Nis 22, 2017, 08:53 ÖÖ by 7Skies
ilk milli güç grubu tümosan xena 5.2 model 250 BG motor ve tümosan dura 1300 amt 8+1 transmisyon




DURA transmisyon ailesinin ilk iki üyesi, 8 ileri 1 geri vitese sahip ve azami 300 Beygir  Gücü ve 1250 Nm motor kapasitesinde kullanılabilecek DURA 1300'ün tüm versiyonlarının geliştirilmesi tamamlanmış ve prototipler üretilip, fonksiyon, doğrulama ve dayanım testleri aşamasına geçilmiştir.





Projenin devamında ise azami 500 Beygir Gücü ve 2250 Nm. kapasitesinde 16+2 ve azami 700 Beygir Gücü 2800 Nm. kapasitesindeki 16+2 transmisyonların senkromeçli mekanik ve senkromeçli otomatik versiyonları ticari ve askeri ihtiyaçları karşılayacak  özellikleri de barındıracak şekilde geliştirilecektir. - Mesajı Paylaş
.

malpsoy

TÜMOSAN X6.1 motoru ilk ateşleme

https://youtu.be/-R75_V6gE0M
Mesajı Paylaş

NoLoven

Stop öncesi karterden hafif çıkan yağ buharı da olabilir, egzos alt uzanımında boyasının yanması da olarak tahmin ettiğim bir gaz çıkışı var. Neyse hayırlı uğurlu olsun. Sıkıntılar çıkarsa bile zamanla çözülecektir ancak bu zaman da ilk testleri bitmiş bir 1500 HP lik bir  Altay Motoru görmek isterdim. Bu güzel bir örnek olabilir ama şimdi Multi Turbolu bir sistemi ölümüne zorluyor olmalıydık. Test sonuçlarına göre bir, iki, üç modifikasyondan geçmiş ve tranmisyon uyumluluğunun ince ayarlarında, universal mafsalların yağ kanalları üzerine konuşuyor olmak evet bunlar güzel olurdu. Tank'ta o transmisyon doğrusal olarak değil de daha az hacim kaplayacak biçimde , motor mümkünse kayışlı değil zincirli olması fena olmazdı. Gerçi BEN ESKİDİM, BİLGİLERİM ESKİDİ, Altay bile motorsuzluktan eskidi. Sonuç olarak buna rağmen umut verici bir gelişmedir. Emeği geçenlerin ellerine sağlık. Mesajı Paylaş

NoLoven

Tülomsaş'taki personel babamın oğlu değil, ama bilgimi paylaşayım, Tülomsaş personeli mesaiye Devrim Aracının önünden geçerek başlarlardı. Hafızam beni zaman zaman yanıltıyor, eğer devrim aracını geçmişte üreten şirketten bahsediyorsak, geçmişte ecdadının yaptıkları, başardıkları üzerine 50 yıllık motoru yeni diye sunduklarını hiç sanmıyorum? Neden mi ? O aracı göre göre böyle hareket etmeleri tarihlerine, kurumlarına kendilerine yakışmaz, bunu sindiremezler diye düşünüyorum. Eğer gerçekten iddia edildiği gibi eski teknoloji, yeni diye sunuluyorsa, kurumlarımızı bu derece ahlaksız hale getiren etkenleri oturup çok ciddi düşünmeliyiz. Nerelere gidiyoruz diyee........? 
http://www.ahaber.com.tr/otomobil/2015/10/16/devrim-otomobilinin-muhendisi-konustu
http://www.tulomsas.com.tr/1961.htm Mesajı Paylaş

zodack

Bunu TRM'de gördüm az önce. 'ebonitcubuk' atmış.
Nedir ne değildir bir bilginiz var mı?

https://twitter.com/DADE_Turkiye

http://dade.com.tr/ Mesajı Paylaş

BETONBEY

Tanıtımda çalıştığı şirketleri vermişler ve çok sağlam şirketler...

Şirketin menşei ne acaba ?
Mesajı Paylaş

BETONBEY

D.A.D.E ENGINEERING

Mr.Siamak Onsori
Joseph-von Fraunhofer Str.29
44227 Dortmund/Germany
Tel: +49 177 8585225

www.dade-engineering.de

Sanırım Alman menşeili... Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter