Yerli Motor Projeleri

Başlatan malpsoy, Kas 12, 2015, 09:52 ÖS

« önceki - sonraki »

malpsoy

Kas 12, 2015, 09:52 ÖS Last Edit: Şub 25, 2017, 06:16 ÖS by Yönetim
VAN GÖLÜ FERİBOTU ARTIK YERLİ MOTORLU

Eskişehir'de üretilen yerli gemi motoru, Bitlis'in Tatvan ilçesinde inşa edilen Van Gölü feribotuna takıldı.

TÜLOMSAŞ atölye mühendisi Yavuz Gürbüz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1974'ten beri lokomotiflerde kullandıkları motoru denize uygun hale getirdiklerini ve marin motor sektörüne kazandırdıklarını belirtti. Denizcilik sektöründe hala bu motorun geliştirildiğini söyleyen Gürbüz, "Bin 500 kilovat gücündeki motorlarımızdan 4'ü, yeni feribota takıldı. Bu motorlarımızın yüzde 85'i yerli üretimdir. Geliştirilmesi için çalışmalarımız devam ediyor. Bunu Türk denizcilik sektörüne kazandırmaya çalışıyoruz. Ekonomik ve yakıt tasarrufu anlamında çalışmalarımız sürüyor" dedi.

Gemi inşaatı mühendisi Hüseyin Akhisar ise suya indirdikleri feribotta, bin 500 kilovat ve yaklaşık 2 bin 200 beygir gücünde 4 motor kullandıklarını kaydetti. İlk kez büyük bir projede yerli motor kullandıklarını dile getiren Akhisar, yerli motor üretimini önemsediklerini ve başarıya ulaşmak istediklerini ifade etti. Ayrıca bu motorların yakıt sarfiyatı ve motor bakımı konusunda daha ekonomik olacağı kaydedildi.

Yerli motorla 4,5 saate gidilen Van'a, artık 2,5- 3 saatte gidileceği belirtildi.

http://www.denizticaretgazetesi.org/van_golu_feribotu_artik_yerli_motorlu_haber8306.html

http://youtu.be/naaYpxQnTKI Mesajı Paylaş

7Skies




Yerli motor yapabilecek miyiz?
Ismail Demir
Motorla ilgili de birkaç çalışma başlattık. Bir özgün tank motoru, helikopter motoru, insansız hava araçları için motor çalışmamız devam ediyor. Jet uçak motoru çalışmamız devam ediyor. Öngörümüz inşallah 5 yıl içerisinde çoğunluğunu bizim sahip olduğumuz bir motor. Ondan 5 yıl sonra da tamamıyla Türkiye'nin sahip olacağı bir motor.

http://www.milliyet.com.tr/terorle-mucadelede-yeni/gundem/ydetay/2197438/default.htm Mesajı Paylaş
.

NoLoven

#2
Şub 24, 2016, 03:19 ÖS Last Edit: Şub 24, 2016, 03:25 ÖS by NoLoven
Motor CUMMİNS marka mı? Bunu merak ettim. Bu motor ABD lisansı ile Konya'da üretiliyor, diye biliyorum. Yani yerli bir motor. Öyle mükemmel bir motor değil, fena bir motor da değil. Bir motoru marinize etmek te öyle zor bir iş değil.

Volvo penta veya MTU motor gibi motorlarla kıyaslanacak bir motor değil. Askeri testlerden geçebilecek kalitede bir motor olmadığını değerlendiriyorum. Yok bu marka ile bağlantılı bir motor değilse, lütfen yorumlarımı dikkate almayınız.  İyi olmuş deyip üzerinde durulmayacak bir konu olarak görüyorum.
Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Sayın Müsteşarın bahsettiği tank motoru, Tümosan'ın bir Avusturya şirketi olan AVL'nin teknik desteği ile geliştirmeye başladığı motor.
İHA ve helikopter motoru halen TEI de geliştiriliyor... Mesajı Paylaş

NoLoven

#4
Şub 24, 2016, 04:28 ÖS Last Edit: Şub 24, 2016, 04:30 ÖS by NoLoven
Özür dilerim zaten haberde bilgi verilmiş. Saygılarımla. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Volvo penta'da, Cummins Mercury'de kullanmış biri olarak Volvo penta'yı tek geçerim.

Yıllarca saat gibi çalışır Volvo, Cummins için ise diyeceğim çok fazla elektronik bağlantısı olması sebebiyle ufak bir arızada bile kullanamamanız. Şirkete yada servise had safhada bağımlılık istiyor. Elleyemezsiniz, yetkili servisi olmadan hiçbir tamiratını yaptıramazsınız.

Lakin ben fabrikanın ABD'de kurulu olduğunu zannediyordum. Parça siparişleri ABD'ye geçiliyor diye biliyorum. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Cummins motorları otobüs üreticilerimiz tarafından ve BMC tarafından yoğun olarak kullanılan bir motor.

Amerikan menşeli bir firma: http://www.cummins.com/

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

dum

Btr'lere de cummins takılmıştı galiba.. Mesajı Paylaş

NoLoven

Konya'da bir tesis artık çok uygun fiyatlarla lisans altında üretim yapmaya başladı ama size katılmamak elde değil. Tabi bahse ilişkin konu farklıymış bende sazan gibi atladım konuya  ;D

Betonbey emekli olunca bir yazlık aldım. Zaten bir ev alamadım. Şimdi şöyle 9-12 metre civarında bir tekne hayal ediyorum. Tekkeönü ve Kurucaşile'ye kadar gittim. 25.000 TL'ye marin kontra çevrilmiş çıplak fiyat verdiler. Epoksi boya atıp, motoru otopilotu radarı falan 55.000 TL. lere varıyor.

Araştırmalarım esnasında Almanya'da eski Tank ve ZPT'lerden sökme 400-500 beygir gücünde 2500-5000 saat kullanılmış çalışır haldeki MTU motorları güç grubu ile birlikte 1000-2000 euro gibi fiyatlarla satıldığını öğrendim.

Tabi marinize hale getirmem gerekiyor, bu işi de öğrendim. Kolay bir iş. Ancak bilmediğim devletin motor ithalatında 2 nci el alımı yasak denecek bir seviyedeymiş. tabi bizim proje yattı. Yani olsaydı 6000 tl motor 1000 tl nakliyat 5000 tl civarında bakım ve yenileştirme işleri 12.000 tl ye çok mükemmel bir motora sahip olacaktım. 2 ayrı uskura tahrik sağlayan bir güç grubunu da beğendim. Yani tek motor 2 uskurlu bir sistem kurmayı düşünmüştüm. Olmadı.  :'( Mesajı Paylaş

BETONBEY

#9
Şub 24, 2016, 06:42 ÖS Last Edit: Şub 24, 2016, 06:45 ÖS by BETONBEY
Üstad, motor kadar pervaneye de dikkat ediniz. Motor gücü üretir, lakin pervane uygun olmazsa uçması gereken tekne 5-6 milde kalır.

Bizdeki volvo eski bir motor yaklaşık 11 yaşında, 200 Hp'lik, lakin 1,5 tonluk fiber tekneye 10 mil bile yaptıramıyor pervane yüzünden ;D

Tekne toplamak riskli iş, son tahlilde parasını biraz fazla verin, hazır alın derim.

Ayrıca Ejder-Yalçın 4x4'lerde cummins motor kullanıyor.

Saygılar Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Motoru modifiye ettirirseniz 2. el olmaz değil mi ;) Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

NoLoven

#11
Şub 27, 2016, 12:51 ÖÖ Last Edit: Şub 27, 2016, 01:31 ÖÖ by NoLoven

Betonbey rüzgarda fiber tekne akıyor mu? Kaç metre tekneniz?  Kamarası var mı? biraz detay verebilir misiniz?
Pervanenin önemi hakkında bilgi sahibi oldum. Bir Yeğenim uydu ve Uzay Mühendisi eşi de Uçak mühendisi . Bunlar ikisi birden ABD'de Devletin 8 yıllık Yurt dışı Master ve Doktora Bursunu kazandılar. ABD'de Masterı Yaptılar. Mecburi hizmet borçları artmasın diye İTÜ de doktorayı tamamlıyorlar. Bakalım POSDOC için tekrar ABD'den teklif aldılar. Bu yaz 3 aylık bir akademik çalışma için yine ABD'den teklif geldi. İşte elimizdeki böyle gençleri kaybediyoruz. Aslında biri TAİ öbürü de Roketsan da çalışmalıydı. Kızımız Asteroit kuşağından getirilen Göktaşının Ay ile Dünya arasında yerleştireceği yörünge hesapları falan yapıyor. Eşi, damat ise kompozit gövdeli Uçaklar üzerine çalışıyor. Kızımız İTÜ'yü Şeref Listesinde Yani bütün mühendislik fakülteleri içerisinde 3 ncü olarak bitirdi. ;)
Bende söz aldım Pervanenin catia çizimini bana verecekler. Ancak bana yüzlerce soru sordular. Ağırlığı ne, sürtünme yüzeyi, Motorun teknik verileri falan. Dayı diyor sana Kanat açıları ayarlanır pervane yapalım. Dedim, kaça olacak? Güldü. Motoru nerede istediğine bağlı diyor. Yani şaft açıklığı Teknenin ağırlık merkezi falan. :o
Zehir gibiler ama işte beyin göçü olacak sanırım. Aslında gitmek te istemiyorlar ama çok tatlı ayartıyorlar. Doktoraları bitiyor sanırım.  İşte sülalede gururumuz onlar. Fazla övdüm herhalde. ;D  Mesajı Paylaş

BETONBEY

Üstadım, bizdeki tekne sizin düşündüğünüz tarz değil, 6.50 metrelik su jet var. Tekne tarzı bizi biraz aşar ;D

Ben katamaran manyağıyım ama iyi bir katamaran 400-500'den aşağı olmuyor :(

Hesabım emeklilikte bir yarım dünya turu yada Akdeniz turu tarzı bişeyler yapmak. Bu işler hem para hem de sağlam denizcilik istiyor. Ufaktan hazırlıklara başlıyacağız inşallah ;D

Ahşap tekne, fiber tekne ayrımına gelince bence en önemli kıstas teknenin bakım, tutum ve idamesinde ortaya çıkar. Ahşap teknenin bakımı hem masraflı hem yorucudur. Süreklilik ister, ama fiber daha az zahmetlidir. Dayanım ve denizcilik olarak ise herkesin fikri farklıdır.

Lakin fiber tekne istenen her şekle sokulabildiği, sızdırmazlığının üst seviyede olması ve gelişen sağlam dayanımlı malzeme teknolojisi sayesinde öne geçer kanaatindeyim. Mesajı Paylaş

malpsoy

Fiber teknenin denge sorunu had safhadadır ahşaba göre bence. Evet bakımı idamesi daha pahallıdır ahşabın ama çok daha güvenlidir bence. Bunun yanında kışın karaya çek,motorunu sök,her tarafını kapat, yazın indir suya, şişir çek çelik macunu, at boyayı,tak motorunu.Bu arada fiberler toplasın balığı sen seyret :)  İzmit körfezinde biz "kaçak" deriz bir anda gelen kuvvetli rüzgar ile gelen fırtınaya. İşte bu rüzgarda fiberlerden yana çok sıkıntı çekti arkadaşlarımız. Ama ben vakit ayıramam tekneye yazın at suya, bırak kalsın derseniz fiber kral... Mesajı Paylaş

korat

Alman lisansıyla üretilen mayın temizleme gemilerinin motorlarında da benzer sorunlar vardı çok fazla elektronik bağlantısı olması sebebiyle ufak bir arızada sıkıntı yarattığı servise önemli bir bağımlılık yarattığı konusunda şikayetler vardı. Mesajı Paylaş
Her yeni nesil uçak yeni bir stratejimi gerektirir?


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter