T-155 Panter

Başlatan Zeitgeist, Eki 27, 2015, 09:39 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Zeitgeist

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin topçu sınıfını günümüz muharebe koşullarının ihtiyaçlarına cevap verebilir bir yapıya kavuşturmak üzere başlatılan ADOP-2000 programı çerçevesinde geliştirlen Panter'in teslimatları halihazırda devam etmektedir. Türk topçusunun envanterine hibe yoluyla girmiş eski ve ömrünü doldurmuş sistemlerin acilen yerini alması düşünülen Panter, günümüzün batı tarafından üretilen modern toplarına eşittir. Türk mühendisleri ve askeri fabrikalarının kapsamlı çalışmaları sayesinde üretilen bu obüsün, bazı önemli parçaları maliyet faktörü göz önüne alınarak yurtdışından ithal edilmektedir. Panter'in kullandığı NATO standardı modern mühimmatlar ve 155 mm namlusu, MKE tarafından üretilmektedir. Tasarım ve geliştirme açısından başarılı bir çalışma olmasından dolayı Türkiye'nin birçok tedarik projesine örnek gösterilmektedir. Yüksek menzili ve kendi kendine hareket yeteneği sağlayan yardımcı motor sistemi ile Panter, çekili topçu gücünde önemli bir ilerleme sağlamıştır. Yarı otomatik yükleme sistemi sayesinde atış hızı yükseltilen Panter, yardımcı motoru sayesinde 18 km/s hıza ulaşabilmektedir. İki dakika içerisinde atış mevzisini terk edebilen obüsün ilk teslimatı 2002 yılında 105. Topçu Alayı'na gerçekleştirilmiştir.

Resim

Teknik Veriler

* Üretici: Türkiye
* Namlu Çapı: 155 mm
* Muharebe Ağırlığı: 18t
* Namlu Uzunluğu: 52 kal
* Uzunluğu: 11,6 m
* Yüksekliği: 2,6 m
* Genişliği: 3,3 m
* Yükselme: -3º +69º
* Mermi Ağırlığı: 43 kg YP (yap okunur. Yüksek Patlayıcı)
* Namlu İlk Çıkış Hızı: 564 m/sn
* Azami Menzil: 24 bin m, 40 bin m (ERFB ile)
* Tahmini Namlu Ömürü : 1500
* Geri Tepme: 450 kN
* Yol Hızı: 80 km/s





T-155 PANTER Çekili Obüs Yarı Otomatik Mermi Doldurma Sistemi

155 mm.lik T-155 PANTER Çekili Obüsleriinde 155 mm çapında NATO standardındaki bütün mermilerin (M107, M583, M654, ERFB, BASE-BLED) yaklaşık 7 m/sn hızla namluya doldurulması sağlanmaktadır. Namlunun yatay pozisyonlarında merminin teskereye kolay yerleştirilmesinin sağlanması için sistemin teskere grubu 45° derecelik açıyla aşağıya doğru yatabilmektedir.




Doldurma hareketi sonrasında sistemin teskere grubu namlunun geri tepme esnasında hareket edeceği bölgeyi terk ederek yana yatmaktadır. Sistem bütün doldurma faaliyetlerini hem tam otomatik olarak hem de manuel olarak sağlayabilmektedir. Sistem bütün fonksiyonlarını hidrolik ile sağlamakta olup kontrolları elektrik ve elektronik olarak yapılmaktadır.

















http://youtu.be/qaJ46uE_yDY Mesajı Paylaş

terazi68

en son sayı 41 olarak kalmış kuvvet ne düşünüyor m114 ler 23 kalibre 14 km menzili var bunlar 52 kalibre 40 km menzilde namlu ömrü olarak m114 lerin bitik olduğundan eminim panter üretimi tamamen sonlandırıldımı
Mesajı Paylaş

Kabardey

Yanlış hatırlamıyorsam tam olarak istenileni veremediği için üretimi durduruldu. Mesajı Paylaş

petibor

#3
Ağu 26, 2016, 02:46 ÖS Last Edit: Ağu 26, 2016, 02:48 ÖS by petibor
Kamyona yüklesek bunları ne güzel olurdu
Şöyle havalı bir şey
Mesajı Paylaş

Destiny

Panterlerin, petibor'un paylaştığı tarzda bir türevi üzerinde çalışılıyor esasen onlardan sipariş gelecektir ilerde. Mesajı Paylaş

neosinan

Pantherler 18 ton civarında,  Rakiplerine göre çok ağırlar. Çok ciddi bu konuda çalışılabilir. Mesajı Paylaş

terazi68

panter üretimi hakkında kuvvetin bi talebi olacakmı acaba
Mesajı Paylaş

swat

BU platformun Kamyon'a üzerine alınması gibi söylemler vardı? Bilgisi olan? Mesajı Paylaş

dum

Yetişirse idefte sergilenir. Mesajı Paylaş

nokta

Panter Modernizasyonu Yakın

MKEK'in geliştirdiği 155 milimetre Panter obüsü, ASELSAN ve Askeri Fabrikalar Genel Müdürlüğü'nün dokunuşlarıyla bambaşka bir hal aldı. 2010 yılında obüs modernizasynu ile başlayan ve 2016 yılında obüsün kamyon üstüne entegrasyonu ile devam eden süreç, atışlı kalifikasyon testleri ile tamamlandı.

Yürütülen çalışmalarla Türk topçusunun en başarılı silahlarından biri olan Panter, kamyona entegre edilerek benzer ateş gücüne sahip paletli sistemlere göre daha düşük ilk edinim maliyeti, operasyon, bakım ve idame maliyetlerine sahip oldu. Kamyona entegrasyonun yanında obüsün servo sistemi, elektronik birimleri yenilenirken, sayısal haberleşme, teknik atış idaresi, balistik hesaplama ve ilk hız yönetim kabiliyeti kazandırıldı. Ayrıca sistemin, Türk topçusunun komuta, kontrol, bilgisayar, haberleşme ve istihbarat sistemi (C4I) olan ADOP-2000'e de entegrasyonu sağlanmdı. ASELSAN dergisinde yayınlanan bilgiye göre obüslerin tamamının modernizasyon çalışmalarına 2018 yılı içerisinde başlanacak.

http://www.c4defence.com/Gundem/panter-modernizasyonu-yakin/6478/1 Mesajı Paylaş

malpsoy


murattekin

Bu kadar iri olma sebebi ne olabilir? Cephanesini üzerinde mi taşıyor? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HeleBiDinle

Muhtemelen bir miktar cephaneyi üzerinde taşıyordur.

Öte yandan böyle bir bataryanın personeli kaç kişidir ki? Komutan, nişancı ve doldurucu olsa üç eder. Bir de kamyon şoförü eder, dört. Dört kişilik personele tek kabin kamyon yetecek mi?

Ben şahsen çift kabin ve kabin kısmı bir dereceye kadar zırhlandırılmış birşey bekliyordum. Mesajı Paylaş

murattekin

Murat Tekin

HeleBiDinle

Ve yine dünyadaki örneklerine bakınca ekseriyeti çift kabin. Aksi taktirde personel nasıl sığacak tek kabine, hala merak ediyorum.

"Bu eldeki, test amaçlı bir prototip, bunun seri üretim hali çift kabinli olur" şeklinde düşünülüyorsa eyvallah. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter