FNSS PARS İzci Zırhlı Araç

Başlatan Terra, Nis 27, 2019, 10:28 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Terra

TSK'da "PARS İZCİ" dönemi başlıyor

Türk Silahlı Kuvvetleri FNSS tarafından geliştirilen PARS İZCİ 8×8 ve 6×6 Özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araçlarını envanterine alıyor.

FNSS'nin, dünya genelinde farklı ülkelerde hizmet veren PARS Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç ailesi, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin de tercihi oldu. Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile FNSS arasında imzalanan Özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç (ÖMTTZA) Projesi Sözleşmesi kapsamında FNSS, Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na ve Jandarma Genel Komutanlığı'na 8×8 ve 6×6 araç sağlayacak.

Projenin ilk aşamasında; yurt içi geliştirme modeliyle 5 farklı konfigürasyonda araç geliştirilip, toplam 100 adet araç üretilecek. Proje kapsamında, Kara Kuvvetleri Komutanlığına, Komuta ve Radar Araçları ile Sensör ve KBRN Keşif Araçları,  Jandarma Genel Komutanlığına, Zırhlı Muharebe Aracı teslim edilecek.

Taktik tekerlekli zırhlı araçlar alanında uzun yıllardır Ar-Ge çalışmaları yürüten FNSS, bu çalışmalarının ilk meyvelerini 2005 yılında aldı ve ürün ailesini ortaya koyan Türkiye'deki ilk firma oldu. Bu ürün ailesi, dünyanın kara araçları alanında önde gelen diğer firmalarıyla girdiği rekabet sonucunda; 2010 yılında Malezya, 2015 yılında da Umman tarafından tercih edildi. Böylece FNSS, Türk kullanıcılarına teslimat öncesinde, PARS ürün ailesinin her iki üyesi olan 8×8 ve 6×6 araçlarını, iki ülkeye ihraç etmiş oldu. Bu araçların, hem Malezya hem de Umman için çok farklı konfigürasyonları da geliştirildi ve geliştirilmeye devam ediyor.

ÖMTTZA Projesi kapsamında, FNSS tarafından özellikle keşif harekâtına yönelik olarak yeni bir PARS ailesi üyesi tasarlandı. PARS İZCİ 6×6 ve 8×8 ; üstün hareket kabiliyeti ile her türlü yol ve arazi koşulunda konforlu ve güvenli sürüş imkanı, düz yollarda yüksek süratlerde dengeli sürüş imkanı ve virajlarda düşük savrulma riski, şeffaf zırh (balistik cam) entegrasyonu ile yüksek durumsal farkındalık sağlamakta ve bu nitelikleri ile keşif harekatı için fark yaratmaktadır.

PARS İZCİ 6×6 ve 8×8 Taktik Tekerlekli Zırhlı Araçlarında motor, güç aktarma organları gibi temel otomotiv ekipmanlarında ve görev donanımlarında yerli alt sistemler kullanılacak.

FNSS Genel Müdürü ve CEO'su K. Nail Kurt, ÖMTTZA projesinde ipi göğüslemelerinin, verdikleri stratejik kararların doğruluğunu gösterdiğin dikkat çekiyor: "ÖMTTZA projesi, 2000'li yılların başında, tekerlekli araç geliştirme konusunda verdiğimiz stratejik kararın doğruluğunu, yurt dışında elde ettiğimiz başarıların ardından, yurt içinde de kanıtlıyor. 8×8 ve 6×6 Taktik Tekerlekli Zırhlı Araçlar, hem dünyada hem de Türkiye'de, rekabetin çok yoğun olduğu bir alan. PARS ürün ailemizin, hem yurt dışında hem yurt içinde yoğun rekabet altında bu başarıları kazanması, araçlarımızın üstün özellikleri hakkında çok şey anlatıyor. Kara Kuvvetleri Komutanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığına, sınıflarının en iyi araçlarını teslim edecek olmanın gururunu yaşıyoruz. ÖMTTZA projesinin, PARS ürün ailesine, dünyada ve Türkiye'deki yeni başarıların kapısını da açacağına inanıyoruz."

FNSS to show up with PARS and KAPLAN in Paris-FNSS-PARSIII-8X8

Dünyanın güvendiği ve saygı duyduğu Türk savunma şirketi

FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. ihtiyaca özel, etkin, güvenilir ve yenilikçi paletli ve tekerlekli zırhlı araçlar tasarlayan, üreten ve alanında dünya liderleri arasında kabul edilen bir firmadır. Ürünleri, farklı ülkelerdeki kullanıcılar tarafından tercih edilen FNSS, bugüne kadar, 4.000'in üzerinde zırhlı muharebe aracını kullanıcılarına teslim etti. FNSS'nin yarattığı geniş ürün ailesi; 15 ton sınıfında paletli zırhlı araçlardan orta ağırlık sınıfı tanka; 4×4'ten 8×8 taktik tekerlekli zırhlı araçlara; seyyar yüzücü hücum köprüsünden zırhlı istihkâm iş makinesine ve insanlı ve insansız kulelere kadar uzanıyor.

Yaratıcı çözümlerle katma değer yaratıyor

FNSS, 1.000'e yakın yetkin ve dinamik çalışanından kurulu kadrosu ile tasarımdan ürün desteğine kadar, tüm ürün yaşam döngüsü boyunca, yenilikçi çözümler sunuyor. Kendini durmaksızın yenileyen FNSS, 1990'da üretimine başladığı araçları, kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde sürekli güncel tutmayı başardığı gibi modern muharebe sahasının ihtiyaçlarını karşılayacak, yeni nesil araçlar tasarlamayı ve üretmeyi de sürdürüyor. Dünya pazarlarına en yenilikçi, en modern ve en yüksek teknolojili çözümleri sunan FNSS'nin, paletli araçlarda KAPLAN 20 ve 30; tekerlekli araçlarda ise PARS III ürün ailesi, önümüzdeki dönemin kullanıcı beklentilerini şekillendiren araçlar olacak.

Kullanıcı odaklı çözümleri hayata geçiriyor

FNSS, kullanıcının her talebini, ayrı bir proje olarak ele alıyor. Kullanıcının özel ihtiyaçlarını dinliyor ve her kullanıcıya, ihtiyacını tam olarak karşılayan özel çözümler oluşturuyor. FNSS, bunu; esnek süreçleri, oturmuş tasarım ve ürün bilgisi ve kendisi gibi esnek olan iş ortakları ve tedarik zinciri sayesinde başarıyor. FNSS mühendisliği, sınıfında amfibi özelliğe sahip dünyanın tek aracı olan KUNDUZ (Amfibi Zırhlı İstihkâm İş Makinası) ve tank sınıfına yeni bir soluk getiren KAPLAN MT (Orta Ağırlık Sınıfı Tank) gibi çok özel ihtiyaçları adresleyen ürünlere hayat veriyor. Bu platformlar, FNSS'nin, kullanıcısını anlayan ve nokta atışı çözüm sunan iş yapış tarzının en güncel örnekleri arasında yer alıyor.

Geleceğe güvenle bakıyor

FNSS ürünleri, performanslarını, kullanıcılarının gerçekleştirdiği ayrıntılı kabul testlerinin ötesinde, muharebe sahasında da ispat etmiş çözümler olarak öne çıkıyor. Kullanıcı memnuniyetine çok uzun vadeli bakan FNSS, teslim ettiği ürünlerin ömür devrinin ötesine geçebilmesini ve bu süreçte ortaya çıkabilecek yeni ihtiyaçlara da çözüm üretebilmesini olanaklı kılan, güvenilir iş birlikleri kurmasıyla da fark yaratıyor. Bu niteliği sayesinde FNSS, büyük projelere imza attığı ülkelerde; yerli iş gücü istihdamı, yerel tedarik zinciri kurulması ve teknoloji transferiyle önemli ölçüde ekonomik katma değer yaratıyor. Türk savunma sanayisinin milli bir değeri olan FNSS, 30 yıllık bilgi birikimiyle tüm paydaşlarına yaratıcı çözümlerle değer katmaya devam ediyor.

http://defenceandtechnology.com/2019/04/26/tskda-pars-izci-donemi-basliyor/ Mesajı Paylaş

TULGA

Bu arada Nail Kurt'un IDEF 19'daki açıklamasında KKK ve JnGK için üretilecek Pars İzci 6x6 ile 8x8 de Tümosan üretimi 450bg'lik motorun kullanılacağı bilgisi yer almış.

Forumca dile getirdiğimiz yerli motor çalışmalarının Zırhlı muharebe aracı üreten firmalarla birlikte hareket ederek endüstriyel gelişime ortak katkıda bulunulması dileğimiz de yavaş yavaş vücut buluyor.

Umarım bu katkıya OTOKAR ailesinin de yeterli katkı vermesine, önyargısız, engelsiz imkan ve olanağı sağlanarak sektördeki her kuruluşun yaşamsal varlığına katkıda bulunulur.

Mesajı Paylaş

swat

@TULGA siyaset girmez ise OTOKAR Tümosan ile çalışır. FNSS firma olarak apolitik bir duruş sergiliyor ama Gerek Tümosan gerek otokarda bu durum bence çok söz konusu değil. Mesajı Paylaş

murattekin

Nasıl bu kadar çabuk motor ürettik? Madem bu kadar kolaydı da niye yıllarca motor motor diye inledik? Mesajı Paylaş
...

TULGA

@murattekin,

Ben onu şöyle yorumluyorum;

 Bizde genelde sistem tasarımı, sistem hakları üzerine bir yoğunlaşma oldu son 20 sene. Sistemin veya platformun alt sistemleri, güç grubu, elektronik sistemlerini ise illaki uluslararası pazardan temin edilebilecekleri bir düşünce hakimdi. Savunma projeleri ilerledikçe daha önce karşılaşılmayan sorunlar belirdi.

Projeye ait sistem veya platform vücut bulup, test edilip, kalifikasyonu yapılıp, silahlandırılıp seri üretim fazına geçince uluslararası silah satan ülkeler tarafından dikkatleri üzerine çeken bir Türkiye olundu. Devamı niteliğindeki projelerde sırasıyla önce alt aksamda, sonra güç grubunda en nihayetinde de detay parçalarında örtülü bir engellemeye, geciktirmeye gidildi.

Bu noktada biz 20 yıl önceki düşünce ile illaki başka bir sistem veya alt aksam veya güç grubu ile ikame ederek yola devam ederiz anlayışını değiştiremedik. Belirlenmiş bir alt aksam, güç grubu özelliklerine göre dizayn edilmiş bir platformun başka bir ülke sistemi ile ikame edilirken yaşanabilecek uyumsuzluk, yetersizlik gibi olumsuzluklardan ancak yaşadıkça tecrübe ettikçe, projelendirerek üretmeye  çalıştıkça anlamaya başladık.

Bariz örneklerden biri mesela Anka projesi. Çok konuştuk, eleştirdik gecikti diye. Lakin yukarıdaki gibi bir sıralamaya 3 kategoride sürekli engellenen, sorun çıkarılan, parça temininde sıkıntı çıkarılan bir projeye dönüştü. Bu neticede optikten iklimlendirmeye, Sar radarından satcoma, mühimmatlarından Merceğine kadar sırayla yerli üretme durumunda kalındı. En nihayetinde de ihracat esnasında güç grubu sorun edilme durumuna karşı motor projesi yapıldı.

Bir diğer örnek Fırtına'da Altay'da yaşandı. Bunlar yaşandıkça diğer sistem tedarikleri gibi güç grubunun da bir noktadan sonra engelleme amaçlı kullanılacağını acı da olsa çok geç farkedebildik.

Yine de Tümosan, Ford-Otosan ve Bmc'nin motor çalışmalarını takdir ediyorum. Ortaya çıkan motorlara bakılırsa 360-450-550 ve 600bg motor seçeneklerine sahip olundu. Bu kadarı bile ordu envanterindeki kara araçları bütününün çok ciddi bir kısmını karşılayabilecek potansiyelde. Geriye kalan ise Fırtına gibi obüs, Altay tank kapasitesindeki platformlar için gerekecek 1000-1200-1500bg motorlar. BMC'nin son açıklamasında 600bg motorun testlerinin bitmek üzere olduğu, 1000bg'lik 2. Faz motora doğru gidildiginden bahsedildi.

Burada önemli olan ülkemizde kara araçları güç grubu çalışmaları yapan firmalar ile kara araç ailesi üreticisi firmaların ortak çalışmalar yapabilmesi. Bunu sağlayacak olan da SSB'dir. İlgili firmaları aynı masada buluşturacak, ortak projeler isteyerek sektörü canlı ve hareketli tutacak bir anlayış olmalı. Taraf olmadan, kayırmadan, karşıt olmadan sektörün her firmasını kucaklayıcı politikalar izlenmelidir.

Mesajı Paylaş

HDS

Tümosan'ın motoru ellerindeki Fiat motorunun bir türevi. Geliştirilmişi. Mesajı Paylaş

bnb

Hds, mal kötü mü yani?

Birde bunların alman tasarım firmasıyla çalışmaları vardı. Onun sonucu zannediyordum ben bu motoru. Mesajı Paylaş

petibor

Bu motor işi tüfeğe benzeyecek. Yapıcaz yapıcaz yapıcaz diyecekler bizde heyecanla bekleyeceğiz sonra yaptık diyecekler sevineceğiz sonra bir bakacağız mantar gibi oradan burada çeşit çeşit motor çıkmış Mesajı Paylaş

murattekin

Plansızlık işte. Neye talep varsa onu üretme hırsı. Biri TTZA yaptı sonra herkes TTZA yaptı. Bu böyle tüfek, motor, kompozit migfer vb devam edecek. Tamamen kaynak israfı. Aslında SSB yönlendirmeli bu tür girişimleri.

Özel okulda para var diye pıtirak gibi özel okul açılmasi gibi. Mesela Ankara Bağlıca adeta kampüs semti oldu.

Bu ikisi de kaynak israfına örnek. Mesajı Paylaş
...

Topgun

Sanki sıfırdan motor üretildi? Lambadan cin çıkarıldı? Bugün alıcısı böyle garanti olsun, bir sürü yerli motor üreten çıkar, bu haliyle atla deve değilki? Zaten onlarca senedir bu ülkede lisanslı motor üretiliyordu, bloğuydu, krankıydı, pistonuydu vb. Bunların hep yerli alt tedarikçileri var. Tümosan aldı örnek Fiat motoru, ebatlarıyla oynadı, döktürdü parçaları, yine turbosu, enjeksiyonu, yağ filtrezisyonu bile orjinal yabancı bildik markalar! Beyin donanımı ithal, yazılım bizden, al sana %100 organik yerli ve milli motor...

Sanki FNSS çok beğendiğinden bu motoru kullanacak? Yahu adamlar güzelim dört dörtlük PARS var iken sırf ucuz etin yahnisi talebi yüzünden İZCİ diye yalandan bir hesapta PARS versiyonu bile çıkartmak zorunda kaldılar! Bunlara şimdi birde yine emir kulu, bu doğru düzgün denenmemiş, soru işareti olan motorları takacaklar, ki açıkça bunlardan bahsettiğimde arkadaşlardan çıkan ses (kesinlikle mübalağa etmiyorum) 'tıssss' sesi oldu. Onlarında diyecek pek bir sözü yoktu...
Mesajı Paylaş

≾10TΩ≿

Aferin Tümosan'a mantıklı bir adım atmış. Tecrübesi ilerledikçe daha özgün ve başarılı motorlar çıkaracağına güveniyorum. Daha ilk motolarında herşeyini yerli yapacağız, özgün yapacağız, amerikayı baştan keşfedeceğiz diye uzun ve akamete uğrama riski yüksek bir maceraya girmemiş, ihtiyacı görecek çözümü hızlıca sunmayı ve zamanla derinleşmeyi tercih etmişler. Taktir ediyorum. Mesajı Paylaş

zirfak

Helal olsun valla
Şu veya bu şekilde haklarına sahip olduğumuz bir motor üretmek bizim için bir km taşıdır. Darısı yerli ve milli motorlarımıza. İnşallah aktarma sistemleri için de bir yol bulunur Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter