Kongsberg JSM Füzesi

Başlatan nokta, Mar 12, 2019, 12:36 ÖS

« önceki - sonraki »

nokta

Japonya, F-35A için Norveç JSM'yi Seçti

Japonya, F-35A uçakları için Norveç'in Kongsberg Savunma ve Havacılık A.Ş. (KONGSBERG), JSM ile donatmak için seçti. Norveç füzesinin gelişimi 2008 yılında başladı ve başarılı sertifikasyon denemeleri 2018 ortalarında tamamlandı.

JSM füzesi, elektromanyetik izini azaltan kompozit malzemelerden yapılmış, tasarımı gizli teknolojiye sahip, 4 metre uzunluğunda ve 400 kg ağırlığında.

KONGSBERG Başkanı Geir Håøy, "Bu, Norveç makamları, Norveç Savunma Araştırma Kuruluşu ve Norveç endüstrisi arasındaki işbirliğinin önemini gösteren önemli bir uluslararası atılım" diyor.

Norveçli şirket JSM'yi F-35'in içinde taşınabilecek tek uzun menzilli deniz ve kara füzesi olarak ilan etti ancak Türkiye'den ROKETSAN'ın SOM-J' füzesi Lockheed Martin ile işbirliği içinde geliştiriliyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/japonya-f35a-icin-norvec-jsm-yi-secti/7891/1 Mesajı Paylaş

Topgun

Bizim SOM-J işi, bu kağnı hızıyla ilerlemeye devam ederse, bütün olası müşterileri birer birer kaçıracağız anlaşılan. Mesajı Paylaş

kurtkapan

"Projeden çıkarırım!. çıkaramazsın!. yiyorsa çıkar!" tartışmaları sürerken kim altına girer ki? Mesajı Paylaş

robust

Bu konuya duygusal degilde, ticari olarak bakarsaniz Kongsberg firmasi 1970'li yillarda Penguin fuzesi uretimine baslamis olmasi, devaminda gelen JSM'in atasi NSM fuzesinin bir cok donanma'da operasyonel olmasinin ve nihayetinde JSM fuzenin bir kac yil SOM-J'ye gore ilerde olmasinin avantajini kullaniyorlar. Bu islerde reputasyon, firmalarin CV'si onemlidir. SOM-J operasyonel hale getirilip, 1-1 karsilastirmali testler yapilirsa potansiyel alici ulkeler tercihlerini ancak o zaman SOM-J lehine yapabilir.

Benzer sekilde Roketsan'in CIRIT fuzesi baska bir rakibi ile yarismis olsa ve CIRIT'in kazanmasini beklenir cunku hem fuze iyi hemde binlerce adet uretilmis, rustunu ispatlamis bir fuze.  Mesajı Paylaş

HDS

Kongsberg'in hikayesi muhakkak çok daha eski ancak JSM süreci bence çok bıyıkaltı gülünecek bir vaka oldu.

Hatırlarsanız, SOM SAGE tarafından uluslararası fuarlara ilk kez çıktığında nedense Kongsberg'ciler "Türkler uçan bir 'şey' yapmış, çok da şey değil yani." vs diyorlardı. Derken SOM baya baya uçtu, kapılardan girdi, hal hatır sordu. Derken Roketsan seri üretimi imzaladı, üzerine bir de Lockheed Martin ile bunun JSF için SOM-J işleri ortaya çıkınca Kongsberg'cilerin paçaları tutuştu. JSM füzesi JPO fonları ile geliştirildi zira o zamanlarda başka da rakip yoktu. SOM-J ortaya çıkınca da JPO'yu epeyce sıkıştırdı, ortaklara şantaj yaptı "Bak imzaları atıp mangırları uçlanmazsanız beş sene füzesiz kalırsınız.." diye. Nihayetinde muradlarına erdiler. Sertifiye oldu mühimmat, peşisıra da Amerikan müttefikleri alıyor. Böyle olması beklenirdi. NSM de JSM de çok iyi sistemler. Zaten NSM'i Amerikalılar yeni ufuk ötesi satıhtan satıha füze olarak seçtiler. Epeyce de alacaklar. Geleceği emniyette mühimmatın.

Ama bizim taraftan bakınca da, izlemesi sempatik bir süreç oldu.



Ama, bugünlerde 737 MAX vakasıyla da görüyoruz ki, bu işlerde neyim değil ne olacağım demeli. Hiç bir şey belli olmaz. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Öte yandan SOM-J için F-35'e uyarlama konusunda en ciddi  desteği de Konsgberg'ten aldık. Uzun süre Norveç soğuğu yiyerek elbette...

Başlangıçta bizimle dalga geçen adamlar iş birliği yapmak zorunda kaldılar...

Mesajı Paylaş

petibor

Öne geçmek için görüntü işleme algoritmaları üzerine çalışan 10000 mühendislik mükemmeliyet merkezi kurmamız gerek. Bu IIR füzelerde hiç bir zaman tamam oldu denemiyor hep çok çok daha iyisi sadece yazılım iyileştirmesi ile yapılabilir olacak. Kim görüntü işlemeye yatırım yapar ise gelecekteki bütün niş işler onun olur. Türkiye ben söylemekten yoruldum ama tekrar edicem eğer geleceğin zor dünyasında bu geç kalmışlığa rağmen fark yaratmak istiyor ise son endüstriyel şansı görüntü işleme algoritmalarıdır. on bin derken karikatürize şaka yapmıyorum belkide yirmi bin mühendis gerekiyor. Burada fark yaratan gelecekte arabada kesin lider olur kalan her şeydede lider olur. Başkada bir şeyler yaparak bir yerlere gelme şansı kalmadı o 1920 lerde ve sonrada 1960 larda vardı o tren geçti artık tangur tungur ile elektronik ile fark kapanmaz. Tek yapılabilir iş kaldı görüntü işleme algoritmalarına adanmak. Bu füzede onun nirvanası bir iş. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter