Elektrik Motorunun Hybrid Sistemlerde Kullanımı

Başlatan anafor2016, Şub 10, 2019, 01:30 ÖS

« önceki - sonraki »

anafor2016

Şub 10, 2019, 01:30 ÖS Last Edit: Şub 10, 2019, 02:38 ÖS by Yönetim
Bildiğimiz gibi elektrik motorlarında verimlilik oldukça yüksek seviyede . Elektrik motorunun yazılım ile kontrolü sivil - endüstriyel alanlarda oldukça yaygın.
Günümüz helikopterlerinin çalışma prensiplerini çok iyi bilmiyorum. Fakat bildiğim kadarıyla bir transmisyon var ve bununla motorun ürettiği hareket enerjisi rotor ve pallere iletilmekte.

Helikopter ve IHA gibi uçan araçlarda motorlar sadece elektrik enerjisi üreten birer jeneratör gibi çalıştırılıp. Üretilen elektrik enerjisi ilgili rotor ve pervanelere aktarılarak, elektrik motorları üzerinden bu enerji hareket enerjisine dönüştürülemez mi? Ek olarak ağırlık ve hacim problemi olmazsa, elektriği depolayarak kullanımı düşünülemez mi? Havacılıkta hybrid bir kullanım mümkün müdür? Kısıtlar varsa nedir acaba?


Edit: Milgem gibi gemilerde kullanmak üzere üreteceğimiz bir Turbojet motorunun,  yine aynı mantıkla ana jeneratör olarak kullanarak geminin ana tahrik unsuru yapmak mümkün müdür? Mesajı Paylaş

Teknisyen

#1
Şub 10, 2019, 02:33 ÖS Last Edit: Şub 10, 2019, 02:38 ÖS by Yönetim
Bu sistem gemilerde kullanılıyor zaten.Tabi birde enerji her dönüşümünde kayıp yaşar buna bakmak lazım ne kadar verimli olacak diye. Mesajı Paylaş

malpsoy

Tesla'nın geliştirdiği kamyonda (SEMİ) tek şarj ile 800 km menzile ulaşıldı. Ve bu test deneme değil piyasaya sürülen modelinde kullanılıyor. 35 ton yük taşıyarak tek şarj ile 800 km, 40 dk şarj ile 600 km yol yapabilme. Yani demek istediğim enerji depolama konusunda oldukça ilerliyor teknoloji.

Yakın zamanda askeri alanlarda da bu tarz çalışmaları görmeye başlayacağımızı düşünüyorum. Yanlış hatırlamıyorsan FNSS nin de hibrid çalışması vardı. Mesajı Paylaş

petibor

Şu aslında öyle bir şey. Elektrikli aracın arkasında takılı jeneratör römorku

Mesajı Paylaş

sunguroğlu

Airbus ve Rolls royce'un bu konu hakkında çalışması var . http://sadfor.savtera.org/index.php?topic=2939.0 burda konuşulmuştu sanırım. Mesajı Paylaş

erdem

Tesla kisa sure once Maxwell sirketini satin aldi - 200 kusur milyon USD gibi bir fiyata.

Maxwell'in kuru anod-katod teknolojisinde bir atilim yaptigi konusuluyor. Tesla 3 gibi bir araba icin 900 mil - 1400km uzeri menzillerden bahsediliyor. Mesajı Paylaş

Teknisyen

1400 km civarı bir menzil elektrikli araçların baskısını zaten his eden içten yanmalı araç dünyasını kökten sarsar.Bu durumda (birde fiyatlarda oynama olmaz ise) yumuşak geçiş planlayan firmalardan çoğu bu şoku atlatamayıp batabilir.

Çoğu insan bu menzil için ayda bir defa şarj bile etme gereği duymaz.

Bizim en önemli ihraç kalemimiz otomotiv endüstrisi.bir şekilde bu EV işinde  üretici olmasak bile alt yüklenici tarafını boş bırakmamalıyız. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter