Türkkuşu T 19-A

Başlatan Eray, Eyl 23, 2018, 10:30 ÖS

« önceki - sonraki »

Eray


Türk Hava Kurumu (THK), hafif spor uçak alanında sınıfının en iyisi olarak gösterilen Türkkuşu T 19-A ile Türkiye'de ve uluslararası pazarlarda söz sahibi olmayı hedefliyor.

THK, Anadolu Ajansı'nın "Global İletişim Ortağı" olduğu, İstanbul Yeni Havalimanı'ndaki TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali'de ürünlerini tanıtıyor.

Kurumun standında en dikkati çeken ürün ise T 19-A uçağı oldu.

THK Üst Yöneticisi Bekir Hocaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sportif amatör havacılık için bütün dünyada kullanılan bir uçak ürettiklerini söyledi.



Bu uçakların 2005 yılından itibaren dünyada yaygınlaşmaya başladığına işaret eden Hocaoğlu, kısa sürede uçak sayısının Fransa ve Almanya'da 15 bin, ABD'de 40 bine ulaştığını vurguladı.

Amatör sportif havacılığın temelini oluşturan bu uçaklara Türkiye'de de ihtiyaç olduğunu belirten Hocaoğlu, bu ihtiyaçtan yola çıkarak 2013'te motor hariç her şeyi kuruma ait uçak geliştirdiklerini ve 2016 yılında Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı'ndan sertifikalandırdıklarını anlattı.

Hocaoğlu, uçakla ilgili şu bilgileri verdi:

"Uçak, kendi sınıfında dünyada en iyi durumda. Menzili bin 500 kilometre, hızı saatte 340 kilometreye ulaşıyor, 100 kilometrede 8,1 litre yakıt tüketiyor. İniş takımları katlanabiliyor, bu da hızını artırıyor. Benzer uçaklardan dünyada üreten 16 firma var. Bunlar içerisinde en iyi durumda olan bizim uçağımız.

Uçağın, iniş kalkışı için 120 metrelik bir piste ihtiyacı var. Bu pistlerin geliştirilmesiyle uçağa talep de artacak. Kurum olarak, 5 yıllık bir ihtiyaç planlaması yaptık, Türkiye'de 2 bin civarında bir uçağa ihtiyaç olacağını düşünüyoruz."

Satış fiyatını 750-800 bin lira
Bekir Hocaoğlu, projeye başlarken "Türkiye'de bir uçak üretebiliriz" mesajı vermeye gayret ettiklerini, bunu da başardıklarını ifade ederek, "Bu uçak çok kolay bir işlemle insansız hava aracına dönüştürülebilir. ASELSAN'ın ürettiği ekipmanın test edilmesine yönelik çalışmalarımız var. Keşif, gözetleme, ilaçlama gibi çok değişik alanlarda bu uçaktan yararlanmak mümkün." diye konuştu.

Uçağı Ankara Etimesgut'ta çok modern bir tesiste ürettiklerini belirten Hocaoğlu, "Şu andaki kapasitemiz yıllık 20 uçak üretimini kapsıyor. Bunu kolaylıkla artırabiliriz. Uçağın 4 kişilik versiyonuna ilişkin çalışmalarımız var. Bu tür talepleri de mühendis kadromuzla kolaylıkla karşılayabiliriz." dedi.

Hocaoğlu, uçağın satış fiyatını 750-800 bin lira olarak belirlediklerini bildirdi.

https://www.aa.com.tr/tr/teknofest/turkkusu-goreve-hazir/1261660
Mesajı Paylaş

Eray

ilk defa böyle bir uçaktan haberim oldu. Ne durumda şu anda proje acaba bilgisi olan var mı?

Haberde fabrikanın yıllık 20 uçak üretebildiğinden bahsedilmiş. Seri üretimde mi?

Yardımcı olursanız çok sevinirim. Mesajı Paylaş

putty

#2
Eyl 24, 2018, 12:09 ÖÖ Last Edit: Eyl 24, 2018, 12:23 ÖÖ by putty
Yalan proje bu THK bu uçağı 2017 değil 2015 IDEF inde sergiledi aynı hali ile. Uçak o zamanlar İtalyan uçağının haklarının alınması olduğu yada lisans gibi bir şey olduğu çok yazıldı yani yerli bir tasarım değil kesinlikle. Ama uçacak gibi bir yabancıda değil depoda kalmış basiretsiz yöneticilerin projesi. Teknofest e katıl deynce depodan alıp getirmişler yine. IDEF 2017 de görmedik mesela. Ben IDEF 2015 de yakından baktığımda kokpit in gardırop menteşesi gibi bir şeyle gövdeye bağlandığını görmüştüm çok iriteydi bir prototip için bile. THK ciddi yönetilmeyen kolay yalan atan bir kurum bu hali ile hiç bir dediklerine itimat edilemez.  Forum bu uçağı bildiği için senin heyecanını paylaşmadı garip karşılamış olabilirsin ilgisizliği sebebi bu. 4 yıldır bildiğimiz uçak hala eski yerinde. Orko Twiter de maytap geçti bununla 4 yıl önce ilk uçuşunu yapacaktı ne oldu diye. Proje böyle bakılan bir proje. THY ye gösterilere katıl demişler oda ne yapayım ne yapayım demiş depodaki bu tozlu uçağı silip getirmiş yine palavra sıkıyor. Şirket mitomani bir kurumdur güzel insanlar olan çalışanlarını tenzih ederek söylüyorum tabi. Kurban bayramı arefesinde deri toplanacağı zaman uzaya uydu göndermekten yerli astronota kadar uçak fabrikasına kadar yolcu uçağına kadar projeleri haber yaparlardı. Buda onlardan birisi aslında ama içlerinde yinede en ete kemiğe bürünmüş hali. Muhtemelen gerçekten uçsun diye başlandı ama iyi planlanmamış bir ticari yanı vardı başarılı olmadı. Sonuçta uçak orjinali İtalyan yada İsviçre idi galiba onu biliyoruz orko galiba bunu marka model ortaya çıkartmıştı şimdi hatırlamıyorum hangi uçak olduğunu.

Bunlar ticari işler basiretli tüccarlık isteyen işler. Bursa dada bir firma benzer bir proje ile daha ciddi görünen bir proje olarak alman uçak firmasını satın almıştı ondanda bir şey çıkmadı mesela. Bu projeler yaparım demekle yapılabilen işler değil yada elde bir şekilde uçak olması ile yapılacak projeler bile değil ticari ayağı işletilebilir mi orası asıl mevzu hesap kitap sipariş ortaya çıkınca olmuyor. Mesajı Paylaş

Eray

Anladım. AA'da yayınlanınca bir an heyecanlandım. Bende sizlere sormak istedim. Teşekkürler putty. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter