Bir Ülkeyi Bölmeye Çalışmanın Türlü Türlü Yöntemleri

Başlatan Yakın, Tem 08, 2018, 11:23 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Yakın

SAKFOR'da bir üye paylaşmış. Konu ilginç geldi. SAKFOR Yönetiminden aldığım izin ile burada da paylaşıyorum. Sizler ne düşünüyorsunuz?

                                                  --------------------


Bilmem izliyor musunuz? ABD kökenli bir cips şirketi yeni bir reklam kampanyası başlattı. Ürün Lays. Üretici Frito Lay. Bir Pepsi şirketi...

Reklamda bir sanatçı bakkala gidiyor. Tüm Türkiye'yi dolaşmış. yanında iki yeni ürün getirmiş. İlki "Güney Doğunun yoğurtlu kebabı tadında", ikincisi ise "İzmir tulumu tadında". Reklamı izlemişsinizdir. Bu iki yeni ürün karşısında bizim bakkal, "Ama raflarde ikisi için yer yok." diyor. Sonuç olarak seçimi halkın yapması isteniyor. İnternet veya sms oylamaları biçiminde. Ürünlere dikkat. Biri Güney Doğunun öteki ise Batının...

Normalde bu iş böyle olmaz. Pilot olarak her iki ürün de piyasaya verilir ve bir kaç ay satışları izlenir. Çok satan yani tüketici tarafından tutulan ürün üretime sokulur, diğeri üretimden kaldırılır...

Bazıları Türkiye'yi bölmeyi kafasına koymuş. Masum görünümlü ticari kampanyalarla bile...
Mesajı Paylaş

Trilogy

Bencede. Eğer iyi niyetli bir kampanya olsaydı bölge adı kullanmadan 'yoğurtlu kebap tadında' ve "teneke tulum tadında' deyip öyle oylama yaptırırlardı. 'güneydoğudan' ve 'izmir' ibaresi iyi niyet olmadığının göstergesi Mesajı Paylaş

Çıspıntır

Çok zorlama geldi. Cips reklamı üzerinden ülke mi bölünürmüş ? Aynısını 1 Nisan'da Ülker reklamı içinde yapmışlardı. Gofret reklamından FETÖ bağlantısı çıkardılar. Mesajı Paylaş

Memocan

O reklamı indirip şarkıyı tersten çalınca gerçekten "Allah yok" diyordu, (bizzat kendim yaptım). Yani masum bir gofret reklamı değildi, subliminal mesaj veriyordu.

Cips reklamına gelince bence de iyi niyetli değil, toplum mühendisliği bir iki günde olacak bir şey değil. Zamanla hatta yıllar alacak bir çalışmadır ve bunun için de emin olun yeri gelir cips reklamı kullanılır, yeri gelir gofret reklamı yeri gelir pazar günü yayınlanan magazin programları (kimin eli kimin cebinde hesabı toplum ahlakını bozmak amaçlı).

90'lı yıllarda post modern darbe için 28 şubat süreci için Müslüm Gündüz-Fadime Şahin, Ali Kalkancı, adını hatırlamadığım Anıtkabir meczubu gibi dış mihrakların ajanları ile toplum ikiye bölündü. Mesajı Paylaş

sadalone

Gerçekten çok seviyoruz komplo teorilerini bayılıyoruz.

Ülkeyi bölüp bölmemek bizim elimizde olan bir şey bunu yabancı birisi asla yapamaz yaparsak ancak biz yaparız.Ülkeyi cipsle,gofretle filan bölemezler merak etmeyin, biz bu ülkenin vatandaşları ve yöneticileri olarak bu ülkeyi  isteyerek yada istemeyerek kimlik bazlı bölmek için çok daha fazlasını yapıyoruz zaten.Son yıllarda dillerden düşmeyen toplumsal kutuplaşma'da kimlik bazlı bölünmenin bir aşamasıdır ve bu komplo teorilerinden çok daha fazla dikkate alınması gereken bir şeydir. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter