İTÜ İSATAR İnsansız Test Aracı

Başlatan Atılgan, Tem 03, 2018, 03:21 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Denizin altı ISATAR ile casus unsurlardan arınacak

Son yıllarda sınırlarındaki tehlikelerle etkin mücadele eden Türkiye, denizde de tedbirini alıyor. Eylül ayında TSK envanterine kazandırılması planlanan İnsansız Test Aracı (ISATAR) ile denizin altı da casus unsurlardan arınacak.
Üç tarafı denizlerle çevrili olan Türkiye, savunma hattını su altında görev icra edecek yeni askerî projelerle güçlendiriyor. Savunma Sanayii Müsteşarlığı koordinatörlüğünde devreye alınan füze avcısı sistemlerle havada ve karada düşmana korku salan Türkiye, eylül ayında TSK envanterine kazandırılması planlanan İnsansız Test Aracı (ISATAR) ile de casus denizaltıların izini sürecek.

İstanbul Teknik Üniversitesi'nin (İTÜ) yüzde yüz millî imkânlarla gerçekleştirdiği ISATAR, askeri gemilerin yerini yaydıkları gürültülerden tespit edip, merkeze bildirecek. ISATAR kablosuz uzaktan kumanda ile veya otonom olarak kullanılabilecek. Projeyi geliştiren ekibin baş mimarlarından Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Ergin, gazetemize özel açıklamalarda bulundu. Ergin, düşman unsurlarını uzak mesafelerden algılayabilen ISATAR ile Türk denizlerinin iki kat daha güvenli hâle geleceğinin altını çizdi.

SINIRLI SAYIDA ÜLKE SAHİP

Türkiye'nin, bu teknolojiyi üretebilen sayılı ülkeler arasında olduğuna dikkati çeken Ergin "ISATAR, özel sensörlerle donatıldı. Kendi askeri ekipmanlarımızı da test edip, Türk denizaltılarına ya da su üstü gemilerine entegre edeceğiz. Böylece askerî projelerimizin yaymış olduğu ses birimini de aşağı eşik değerlere çekerek, Türkiye'nin denizin altından sessizce ilerlemesini sağlayacağız" dedi. Prof. Dr. Ergin, İnsansız Test Aracı'nın kritik bölgelerde 4 saate kadar operasyonel görev yapabileceğini belirtti.

2.2 MİLYON AVRO BÜTÇELİ

3 yıldır üzerinde çalıştıkları, 2.2 milyon avro bütçeli ISATAR projesinin teknik detaylarına ilişkin de bilgi veren Ergin "Kablosuz uzaktan kumanda ile kontrol ediliyor. Su altında ise otonom hareket ediyor. Teknoloji Kazanım Yükümlülüğü tarafından bu tür projeler için yüzde 2 oranında AR-GE payı ayrılıyor. Boyu 5.5, çapı ise 1 metre. Ağırlığı 4 ton olan ISATAR, saatte 18 kilometre hızla ilerliyor ve 4 kilovat motora sahip" diye konuştu. Ahmet Ergin, İTÜ'nün faaliyet yürüttüğü deniz savunma araçları projeleriyle mükemmeliyet merkezi haline geldiğini sözlerine ekledi.

İstanbul Teknik Üniversitesinin Türk Savunma Sanayii'ne kazandırmayı hedeflediği bir diğer proje ise Çok Amaçlı SAT Denizaltısı (SATDEN).  6 yıl önce Savunma Sanayii Müsteşarlığına sunulan mini denizaltı, 10 metre boyunda ve 4 kişilik olarak tasarlanacak. Maksimum 8 knot hız yapacak SAT komando aracı, 100 deniz mili operasyon sahasında görev yürütecek şekilde dizayn edilecek. SATDEN, gerektiğinde 2 bin metre derinliğe kadar platform üzerinden uzaktan kumanda edilebiliyor. 60 metre derinlikte demirleyebilen SAT Denizaltısı, mayınlama ihtiyacı için de kullanılabilecek. SATDEN, 12 saat su altı görev süresine sahipken, üç güne kadar operasyon sahasında kalabiliyor.  SAT Denizaltısının maliyetinin 2.5 milyon avro olacağı tahmin ediliyor.

https://www.denizhaber.com.tr/denizin-alti-isatar-ile-casus-unsurlardan-arinacak-haber-82667.htm Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter