Türkiye'nin Zırhlı Araç Üretim Kabiliyeti ve Olası İhracatları -v2.0

Başlatan HDS, Haz 12, 2018, 04:47 ÖS

« önceki - sonraki »

HDS

Sakfor'da olan bu "geniş" başlıktan buraya da açayım istedim.

_______________



Son yıllarda araçcılarımızın gelişen ürün gamları ve kabiliyetlerini ekseriyeten;
- Uf yakışıklı olmuş,
- Cık beğenmedim,
- Yuh yandaşa mı gitti bu da?
- Motoru kimden?
- Koruma seviyesi nedir?

mertebelerinde tartışmak zorunda kaldık. Özellikle hafif ve orta taktik zırhlı araçlar konusunda gerçekten kendimiz için çağ atladık. Ancak, dünya da boş durmadı ve durmuyor ve dünya da çağ atlıyor.

Şu anda sürmekte olan Eurosatory'de son yıllarda devam eden trendin nereye geldiği görülüyor:

Buradaki habere göre, bir İsrailli firmanın geliştirdiği Li-Ion batarya teknolojisi, bir Alman firma vasıtası ile Alman G-Wagen'larının özel ihtiyaçlar için konfigüre edilmiş versiyonunda gösterilmiş Eurosatory'de. Yani, üzerinde çeşit çeşit sensör, telsiz, Satcom, uzaktan kumandalı silah istasyonu vs olan aracın kontak kapalı şekilde bunları uzun süre ve sessiz çalıştırabilmesi için gerekli paket gösterilmiş.

Bu bir "hibrit araç" fantezisi değil. Bugün, hemen ve hemen ulaşılabilecek bir "mühendislik" sadece. Ve çok gerekli.

Texelis'inin görücüye çıkardığı yeni VBRM-Light. Burada artık tamamiyle VBRM konfigürasyonu ile görüyoruz. Aracın üzerinde uzaktan kumandalı silah istasyonu, 360 derece lazer sensörleri, akustik atış tespit sistemi, değişik bantlar için jammer sistemleri ve antenleri, Thales'in taktik telsiz sistemi, araç içi haberleşme sistemleri, yine yanılmıyorsam Thales'in "Savaş Yönetim Sistemi" eklentileri var.

Bu araçlar artık ne kadar zırhlı, ne kadar atik, ne kadar afilli olduklarından ziyade, üzerlerine "lego" gibi yerleştirilip çıkarılabilen sensör, silah ve çeşitli elektronik sistemler ve en önemlisi, kendilerini bir "ağ"a kenetleyen, data alıp vermeye yarayan sahra komuta & kontrol sistemlerine sahipler. Kimisi yer yer İHA'lardan vs'lerden görüntü ve "bilgi" downlink edebiliyor.


Biz bir gün ürettiğimiz ve orta sofistikasyondaki bu araçlarımız için bir gün motor ve aktarma organı yapabilme umudunun sevinci ile sevindirik olmuşken, dünya bir de bu yana gidiyor. Aslında bir tecrübe ve sınanmışlık gerektiren tasarım sonucu hepi topu eğilip bükülmüş sacları kaynatıp bir dolu da entegrasyon yapmak olan bu araçların üretiminde belki de bu tarafları sorgular hale gelmeliyiz.

Aselsan, başımızdan geçen çok acı olaylar sonrası hakikaten SARP'ı, Gergedan gibi EH ve korunma/sensör sistemlerini geliştirdi. Halen ciddi bir telsiz altyapımız var. Yine ciddi şekilde batarya sistemleri çalışıyoruz. Altay başta olmak üzere çeşitli ana muharebe sistemleri için de geliştirdiğimiz C2 sistemimiz var, kendi PC'miz tabanlı.

Galiba artık fuarlarda biz de böyle her tarafı antenler ve sistemlerle dopdolu bu "yeni teknoloji" araçlarımızı gösterebilmeliyiz. Mesajı Paylaş

şirpençe

Hava araçlarındaki teknolojik sıçramanın kara araçlarını iskalamasi düşünülemezdi Üstad.
Uçan PC f35 ve iha sistemleri bu hızla giderken, kara araçları da nasibini alacak bu ivmeden.

Benim merak ettiğim şey bu muazzam network un güvenliği nasıl sağlanacak hack olayının ulaştığı, cüret ettiği yerler inanılmaz.

Siber IKK diye birşeyler çıkar yakında.... ::)

Çin ve rusun yediği herzeler bini aştı  ;) Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter