Milli YHT Projesi

Başlatan Traverten, Haz 05, 2018, 03:56 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

Türkiye'nin İlk Milli YHT Projesinde TÜLOMSAŞ, Devre Dışı Bırakıldı

Eskişehir'de üretilmesi beklenen Türkiye'nin ilk milli yüksek hızlı treni projesinde TÜLOMSAŞ, devre dışı bırakıldı. İlk kez esgazete'nin kamuoyuna duyurduğu bu gelişme Eskişehir'de büyük yankı uyandırdı. Konuya ilişkin açıklama yapan Demir Yol İş Sendikası Başkanı Ali Eryılmaz, "İşimizin başkalarına peşkeş çekilmesini asla kabul etmiyoruz" dedi.

Türkiye'nin ilk milli yüksek hızlı treni TÜLOMSAŞ'ta üretilecekti. Ancak son aşamada, Milli Yüksek Hızlı Tren'in üretimi için adı geçen TÜLOMSAŞ'ın, devre dışı bırakıldığı öğrenildi. 5 Nisan 2018'de ihaleye çıkması beklenen milli yüksek hızlı tren üretimi ile ilgili ihale iptal edildi. Yeni ihale tarihinin ne zaman ve nerede yapılacağı ise belirsizlik taşıyor. Öte yandan ihaleden TÜLOMSAŞ'ın tamamen çıkarıldığı ve üretimin başka bir ilde özel sektör tarafından yapılması planlandığı biliniyor. Türkiye'nin ilk milli yüksek hızlı treni üretiminin iş adamı Ethem Sancak tarafından yapılacağı konuşuluyor.

ESKİŞEHİR İÇİN BÜYÜK ÖNEM TAŞIYORDU

Milli yüksek hızlı trenin üretimi için eylül ayında 50 yeni mühendis alan ve bu üretime ilişkin tüm hazırlıklarını sürdüren TÜLOMSAŞ'ta, bu durum büyük bir hayal kırıklığına neden oldu. TÜLOMSAŞ'ta çalışan tüm mühendis ve işçiler "İlk milli yüksek hızlı treni Eskişehir'de üretmenin" inancı ve heyecanını taşıyordu. Öte yandan bu durum Eskişehir sanayisini de şaha kaldıracak bir gelişme, bir sıçrayış olarak nitelendiriliyordu. Eskişehir sanayisi için çok büyük önem taşıyan ilk milli yüksek hızlı trenin üretiminin TÜLOMSAŞ'tan ve dolayısıyla Eskişehir'den alınması şehir için de çok büyük önem taşıyor.

DEMİR YOL-İŞ SENDİKASINDAN AÇIKLAMA

Demiryolu çalışanlarının sesi olan ve TÜLOMSAŞ'ta örgütlü olan Demir Yol İş Sendikası, konuya ilişkin Manşet Gazetesine açıkalamalarda bulundu. Demir Yol İş Sendikası Başkanı Ali Eryılmaz, "Ulaşım sektöründe son yıllarda tren yollarının önemi artmaktadır. Demiryol-İş Sendikası Eskişehir Şubesinin örgütlü olduğu TÜLOMSAŞ işyerinde tren yollarının ihtiyaç duyduğu tüm araç ve gereçler yapılmaktadır. Türkiye'de başlayan Hızlı Tren projesi tüm hızıyla devam ederken yeni proje ile hızlı tren yapımı için gerekli fizibilite çalışmaları tamamlanmış ve ihale süreçleri için çalışmalar yapılmaktadır" dedi.

TÜLOMSAŞ İÇİN ÖZELLEŞTİRME Mİ DÜŞÜNÜLÜYOR?

Yaşanan son durum hakkında bilgi veren Eryılmaz, açıklamasını şöyle sürdürdü: "İhale süreçinin ilk aşaması 5 Nisan 2018 tarihinde yapılacakken iptal edilmiş ve sektörün en donanımlı işyerlerinden olan TÜLOMSAŞ ihale sürecine dahil edilmemesi kafalarda soru işaretine sebeb olmuştur. Ülkeyi yöneten siyasilerin bu tavırları demiryolu ulaşım sektörüne bakış açılarının sadece özelleştirmeden yana olduğunun göstergesidir. Ancak dünyada demiryolu sektörünü incelersek Avrupa'da özelleştirmeden vazgeçilerek kamusallaştırma yapıldığı bilinmektedir, bunun en çarpıcı örneği Almanya olmuştur."

"İŞİMİZİN BAŞKALARINA PEŞKEŞ ÇEKİLMESİNİ ASLA KABUL ETMİYORUZ"

Yetkililere çağrıda bulunan Eryılmaz, şu ifadeleri kullandı: "Eskişehir de bulunan TÜLOMSAŞ işyeri Cumhuriyet tarihinden önce kurulmuş ve yıllarca ülkemize hizmet etmiştir. İş yerimizin teknoloji ve iş gücü bakımından sahip olduğu kabiliyetler ile ülkemizde tek olan kurumdur. Bizler işyerlerimizin ihale süreçlerinden çıkarılmasını ve işimizin başkalarına peşkeş çekilmesini asla kabul etmiyoruz. Tren yolu işletmek, yapmak ve devamlılığını sağlamak beceri sabır ve özen gerektiren bir iştir. TÜLOMSAŞ işyerinde çalışanlar olarak geçmişte aldığımız güç ve kararlılıkla sektörümüzde ülkemize hizmet etmek istiyoruz. Hızlı Tren projelerinden işyerimizin çıkarılmasını kınıyor ve sorumluları bu yanlış dönmeye davet ediyoruz."

http://www.rayhaber.com/2018/05/turkiyenin-ilk-milli-yht-projesinde-tulomsas-devre-disi-birakildi/ Mesajı Paylaş

Revolver

#1
Haz 05, 2018, 05:09 ÖS Last Edit: Haz 05, 2018, 05:11 ÖS by Revolver
Bu da mı Ethem Sancak'a?  :-\ Mesajı Paylaş

HDS

Tülomsaş bu işin "doğal" sahibi de değil aslında. Mesajı Paylaş

hergeleci

Sasirmis gibi yapiyorsunuz degil mi? Mesajı Paylaş

Energy

Bence de. Tülomsaştan çok bmc ye yakışır. Mesajı Paylaş

putty

#5
Haz 05, 2018, 09:20 ÖS Last Edit: Haz 05, 2018, 09:22 ÖS by putty
Yarısı Katar lı olmasa ben yandaş mandaş demem bu çabaya bir şans veririm hiçte rahatsızda olmam sırtını hükümede dayadı yandaş oldu diye oh iyi yapmışlar bile derim Otokar filanda demem. Ama yarısı Katarlı firmamızın. Tutki 2050 oldu BMC dünya türbin devi hızlı tren de dünyada ilk 5 firma arasında jet motor işinde ilerlemiş tanka kamyon zaten fasa fiso iş olmuş elektrikli arabada marka olmuş dünyada 7 yerde fabrikası var. Oh ne güzel tablo ama yarısı Katar lı firmanın. Sebep ne 2010 larda gazete almaya çifçi bankasından 1 milyar dolar verilirken sadece bir kaç yüz milyon dolar ile BMC ye ortak olmuşlar. Biz bu organizasyonun nesinin hayalini kuralım. Mesajı Paylaş

putty

Bir yerli müteşebbis aranıyor ise desteklenecek ise Bursa da Durmazlar var mesela onları destekelemek gere iyi niyetli bir devlet yaklaşımımız var ise.Hiç alakaları yokken belediye başkanının gazı ile şehir içi raylı taşıma araçları ürettiler. Baykar gibi yani bu adamlar mini iha yaparken taktik iha yada geçebilir şimdi global hawk a da niyetlenebilir enerjileri var çünkü. Bu firmaya parayı versinler pazarı açsınlar onlar yapar mesela çkta yakışır Durmazlara. Durmazlar kendini ortaya koymuş bir şey başarmış bu firma işte elinden tutulacak tamam artık bundan sonrasında iş zor bizde yanındayız sen sadece emeğini esirgeme yeter demeleri gerek. Tramvay yaptılar ama hızlı trene geçemezlerki artık devlet desteği lazım. BMC ne alaka Durmazlar varken mesela.

https://www.youtube.com/watch?v=z_ku3ORIgZY Mesajı Paylaş

Alim

Yahu Sabri hocam, yazınızın neresini düzeltelim?
1. O teklif "Milli Elektrikli Tren Seti"  içindi. Milli YHT için değil. Zaten forumun demiryolları başlığında var.
2. O kurum TÜVASAŞ idi. TÜLOMSAŞ değil
3. O teklif kabul edildi halen sürüyor.
Bir insanın her konuda fikri olması iyidir ama eğer konuyu biliyorsa hocam.
Saygılar Mesajı Paylaş

Traverten

Sayın Alım. Emin olunuz sayın Sabri Ünal'ın paylaşımı içinde sizinkinden daha fazla doğru barındırıyor. Sizin yöntem ile gidecek olursak:
1.Olay tamamen YHT ile ilgiliydi
2.Ancak proje Tülomsaş''ın değil Ulaştırma Bakanlığının idi. TÜLOMSAŞ bakanlık tarafından yapılan yanlış bir seçimdi. Tüvasaş daha uygundu.
3.Projenin Koreliler ile hiçbir ilgisi yoktu. Sektördeki herkesin bildiği gibi tamamen Siemens için hazırlanmıştı
4.Eğer BMC'ye giderse büyük bir sürpriz olur Mesajı Paylaş

anafor2016

Ssm nin sivil ürünler için  bir versiyonu neden kurulmuyor? Sanayi müsteşarlığı gibi bir şey, varda benim mi haberim yok Mesajı Paylaş

HDS

Ben BMC'nin YHT ile adı geçmesine henüz şaşırdım. "Yerli Metro Treni" adlı henüz varolmayan projemizi adrese teslim alacaklarını duymuş, şaşırmış ve belki de buralara yazmıştım. Hatta alüminyum olacak vs denince de kıllanmıştım, yangın gereksinimleri sebebi ile alüminyum metro trenini yapmamız zor diye. Mesajı Paylaş

HDS

@putty, tramvay işinden sonra Durmazlar çok yoruldu. Bir "tren" çalışacak mecalleri kaldığını sanmam. :)

O kadar yaratıcı, fişek gibi, girişimci bir firma değildir. Mesajı Paylaş

HDS

Bugün Aselsan Dergisi'nde "ASELSAN MİLLÎ ELEKTRİKLİ TREN SETİ PROJESİNDE İKİNCİ SÖZLEŞMESİNİ İMZALADI" haberi çıktı. Buna göre, Aselsan ile TÜVASAŞ, yani Sakarya arasında Milli "EMU" için tüm cer sistemi tedariki için anlaşma imzalandı. Demek ki, zaten güncel olan, prototip ve üretim altyapısı süreci devam eden ve yabancı tasarım ve mühendislik firmaları desteği de alınan EMU projesi devam ediyor. O da zaten Tülomsaş'ta değil, Tüvasaş'ta idi.

Haberde aynı zamanda; "Benzer sistem çözümü Ankara Metro Modernizasyonu, İpekböceği Tramvayı [HDS'nin notu: Bu putty'nin çok sevdiği Durmazlar'ın tramvayı], Hibrit Manevra Lokomotifi Projelerinde de kullanılıyor. Yakın zamanda gündeme gelecek ana hat elektrikli lokomotif ve yüksek hızlı tren projelerinde de ASELSAN sistemlerinin yer alması hedefleniyor." eki de var.

Demek ki, asıl yüksek hızlı tren hatlarında çalışacak olan sistem için projelendirme devam ediyor. Bakalım... Mesajı Paylaş

Traverten

Raylı Sistem Araçları Üretimine Süper Teşvik

Proje Bazlı Devlet Yardımı verilecek dev projeler bu sabah Resmi Gazete'de yayınlandı. 4 yatırıma devlet yardımı verilemesine karar verildi.

BMC Otomotiv tarafından Sakarya'nın Karasu ilçesinde yapılacak olan 571,5 milyon TL sabit yatırım tutarlı Muhtelif Raylı Sistem Araçları Üretim Tesisi ve 585 milyon TL sabit yatırım tutarlı Dizel Motor, Transmisyon ve Alt Sistemleri Üretim Tesisi yatırımlarına devlet desteği verilecek.

Konuya ilişkin Cumhurbaşkanı Kararı, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre, söz konusu yatırımın süresi, başlangıç tarihi 1 Haziran 2017'den itibaren 7 yıl olarak öngörüldü. Yatırım bu sürede tamamlanamazsa Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca söz konusu sürenin yarısı kadar daha ek süre verilebilecek.

Proje kapsamında öngörülen toplam sabit yatırım tutarı 571 milyon 500 bin lira, ilave istihdam 500 ve nitelikli personel sayısı 24 olarak belirlendi. Yatırım süresi sonunda yılda 250 takım lokomotif, vagon ve alt sistemlerin üretilmesi planlanıyor.

Yatırıma, KDV istisnası, Gümrük Vergisi muafiyeti, KDV iadesi, Kurumlar Vergisi indirimi, sigorta primi işveren hissesi ve gelir vergisi stopajı desteği, nitelikli personel desteği, faiz desteği veya kar payı desteği sağlanacak. Ayrıca, enerji desteği de sağlanacak.

Yatırımın tamamlanmasının ardından firma Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına müracaat edecek. Gerçekleştirilecek ekspertiz işlemi sonrasında Bakanlıkça tamamlama vizesi verilecek.

Yatırım teşvik belgesi, gerekli bilgi ve belgelerin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bildirilmesini takiben düzenlenecek.

Ayrıca Tusaş-Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. tarafından Ankara'da yapılacak olan 5,66 milyar TL sabit yatırım tutarlı Milli Muharip Uçak Üretim Tesisi yatırımı ile Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından Bursa'da yapılacak olan 1,24 milyar TL sabit yatırım tutarlı Yeni Nesil Yüksek Basınçlı Benzinli Enjektör Üretim Tesisi yatırımlarına da destek sağlanacak.

http://www.rayhaber.com/2018/08/rayli-sistem-araclari-uretimine-super-tesvik/ Mesajı Paylaş

The Thing

Böylece milli yüksek hızlı tren projesinin de TÜLOMSAŞ'dan alınarak BMC'ye verildiği kesinleşti. Hayırlı olsun. :) Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter