Karadeniz Holding Enerji Gemileri-Powershlp

Başlatan HARZEMŞAH, Eki 20, 2015, 11:17 ÖÖ

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Eki 20, 2015, 11:17 ÖÖ Last Edit: May 27, 2017, 09:23 ÖÖ by Yönetim
"Filistin-İsrail Sorunsalı" başlığında Sihirbaz üstadımızın paylaştığı haberde bahsi geçen Powership ve Karadeniz Holding hakkında özet bilgi. İlginç bir çözüm. Dünya lideri olduğumuz bir konu daha varmış meğer:

Powership

Karadeniz Holding A.Ş.'nin tescilli markası olan Powership® gemi ya da platform üzerlerine kurulu  tümüyle entegre yüzer enerji santrallerine verilen addır. Herhangi bir kurulum riski olmaksızın,  yerleşik yüksek voltajlı trafolarından  aktarım şebekelerine direk olarak elektrik sağlamaya hazır, hızlı bir güç kaynağı hizmetidir.

Powership® filosunu tasarlayan, sahip olan ve aynı zamanda işleten dünyadaki ilk şirket Karpowership'tir. Powership Filosu, en yeni çift yakıt çalışan elektrik motoru teknolojisiyle tasarlanarak inşa edilmiş ve kombine çevrim gaz tribünleriyle verimliliği maksimuma çıkaracak şekilde faliyet göstermektedir. HFO, doğal gaz ve LNG'ce sağlanan yakıt esnekliğiyle, İşverene yatırım masrafı olmaksızın elektrik üretimini en düşük maliyetle garanti eder.

"Powership" konsepti yalnızca yenilikçi teknolojisine atfedilmemiş, bu eşsiz mühendislik çalışması, aynı zamanda markaya da adını vererek 2010 yılından bu yana şirketin tescillenmiş ticari sembolü olmuştur.

2009 yılında Karadeniz Enerji Grubu; küresel genişleme vizyonunu ortaya koyarak, dünyanın ilk Powership ®, enerji gemisi filosunu oluşturmaya başlamıştır. İlk etapta 5 gemi inşa edilmiş ve işletmeye alınmıştır. Projenin adı olan "Power of Friendship - Dostluk Enerjisi" altında acil elektrik ihtiyacı olan ülkeler ile yapılan orta vadeli ticari anlaşmalar kapsamında elektrik sağlanmaktadır. Grubun enerji gemisi filosu genişlemeye devam etmektedir. Bugün 9 gemisinin 1500MW olan kurulu gücünü 2017 yılı sonunda 5000 MW'a çıkarmayı hedeflemektedir.

Powership ®'lerin kapasiteleri 104 ile 486 MW arasında değişmektedir. Akaryakıt ve doğal gaz başta olmak üzere farklı yakıt türlerini kullanabilirler. 60 günden başlayan teslim süreleriyle, acil elektrik ihtiyacı olan ülkelere 3-10 yıl süreli sözleşmelerle orta vadeli çözümler sunmaktadır. Kısa teslimat süresi olan diğer enerji çözümlerinin hepsinden daha düşük maliyetli olmakla birlikte, birçok ülkede hali hazırda çalışan veya planlanan kara santrallerinden de daha verimli ve ekonomiktir.

Karadeniz Holding


http://www.karadenizholding.com/


Mesajı Paylaş

sailordream

Çok iyi bildiğim bir yerden giriş yaptın :)

Karadeniz holding ilk iki gemi için tamamen Pakistan finansmanı ile iki eski cevher gemisi alıp onların içine enerji üretimi için optimize edilmiş gemi motorlarını yerleştirdi ve pakistana uzun süre acayip fahiş bir fiyattan enerji sattı.
Fahiş fiyat deyince Karadeniz Holdingi suçladığım yok. Bir sanayici büyüğüm zamanında en pahalı enerji olmayan enerjidir demişti. Siz talebe yetecek kadar enerji arzı veremezseniz birisi size hap tedavisi ile bunu sağlarsa acil ihtiyacınızı hapın fiyatına bakmadan alır kullanırsınız.

Diğer sistemlerini gemi platformu değilde sal yada barge diyeceğimiz sadece bu amaçla üretilmiş platformlar üzerine yerleştirerek bir de şalt sahası eklendi. Açıkçası müthiş başarılı bir sistem oldu Lübnanda çalıştı ürdün kullandı bir ara İran adı geçmişti ama sonuç ne oldu bilemiyorum.

Çok beğendiğim bir projedir. Ancak doğası gereği çok politik etkenler içerir bu kadar büyük santraller olunca tek müşteri 3 cü dünya ülkesi devletleri oluyor onların dengesizlikleri çalkantıları vs gibi teknik olmayan bir sürü değişkeni olan bir projedir. Mesajı Paylaş

Atılgan

Marmaray Hattı'nın Enerji Beslemesi Enerji Gemilerinden Sağlanacak

Dünyanın en büyük enerji gemi filosuna sahip Karadeniz Holding'a ait KPS DOGAN BEY isimli Power Ship, Marmaray Hattı'na enerji sağlamak amacıyla Yenikapı mendireği önüne demirledi.

Deniz Haber Ajansı'nın edindiği bilgiye göre, elektrik enerjisini Eminönü Bölgesi'ndeki şehir santralinden alan Marmaray'ın, şehir elektrik şebekesinde kesintilerine neden olmasından dolayı, tarihi yarımada elektrik şebekesinin enerji beslemesi, yüzen enerji gemisinden (power ship) sağlanacak.

Mendirek üzerine kurulan aktarma santrali kanalıyla, mendirek ile gemi arasına çekilecek elektrik hattı marifetiyle, KPS DOGAN BEY'den üretilen elektrik, şehir şebekesine aktarımı yapılacak.

KPS DOGAN BEY, DÜNYANIN İLK YÜZEN ENERJİ GEMİSİ

1984 yılında inşa edilen ve 2009 yılında Tuzla Sedef Tersanesi'nde enerji gemisine dönüştürülen KPS DOGAN BEY, dünyanın yüzen ilk enerji gemisi olma özelliğini elinde bulunduruyor.

2010 yılında elektrik üretmeye başlayan 189 metre boyunda, 31 metre genişliğindeki KPS DOGAN BEY isimli enerji gemisi, 144 MW enerji üretme kapasitesine sahip olmakla birlikte, hem fuel oil hem de doğalgaz ile çalışabilen santralleri üzerinde barındırıyor. KPS DOGAN BEY, tam kapasite iel çalışması halinde 500 bin nüfuslu bir yerleşim yerinin elektrik ihtiyacını karşılayabiliyor.

İSTANBUL LİMAN BAŞKANLIĞI DUYURUDA BULUNDU

Ulaştırma Denizclik ve Haberleşme Bakanlığı İstanbul Liman Başkanı Muhammet Erdoğan imzasıyla, 14 Nisan 2017 tarihinde Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü ve Seyir Hidrografi ve Oşinografi Daire Başkanlığı'na gönderdiği resmi yazıda, KPS DOGAN BEY isimli Mobil Santral Gemisi'nin Yenikapı Barınağı Mendireği'ne konumlandırılacağı belirtildi.

http://www.denizhaber.com.tr/marmaray-hattinin-enerji-beslemesi-kps-dogan-bey-tarafindan-saglanacak-haber-73791.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

SIEM SUPPLIER ile NORMAND VESTER isimli açık deniz tedarik gemileri Karadeniz Holding'e satıldı

Karadeniz Holding, SIEM Offshore Şirketi'nin mülkiyetinde olan SIEM SUPPLIER ile SOLSTAD Offshore Şirketi'nin mülkiyetinde bulunan NORMAND VESTER isimli açık deniz tedarik gemilerini satın alarak filosuna kattı.
SIEM Offshore Şirketi'nin mülkiyetinde olan SIEM SUPPLIER ile SOLSTAD Offshore Şirketi'nin mülkiyetinde bulunan NORMAND VESTER isimli açık deniz tedarik gemileri, Karadeniz Holding'e satıldı.

Deniz Haber Ajansı'nın edindiği bilgiye göre, 1999 yılında Hollanda'nın De Hoop Scheepswerf Tersanesi'nde inşa edilen 84 metre boyunda 20 metre genişliğinde ve 3 bin 200 GRT'luk SIEM SUPPLIER ile 1998 yılında Norveç'in Ulstein Verft Tersanesi'nde inşa edilen 84 metre boyunda 19 metre genişliğinde ve 3 bin 61 GRT'luk NORMAND VESTER isimli Norveç bayraklı açık deniz tedarik gemileri, Karadeniz Holding iştiraki Karpowership Americas Şirketine satıldığı kaydedildi.

Karadeniz Holding tarafından satın alınan SIEM SUPPLIER'a KARADENIZ POWERSHIP SIR PATRICK (KPS SIR PATRICK) ismi verilirken, NORMAND VESTER ise KARADENIZ POWERSHIP BARIS BEY (KPS BARIS BEY) olarak isimlendirildi. Satın alınan gemilere Liberya bayrağı çekildi.

KPS SIR PATRICK'İN ÖZELLİKLERİ

Name: Siem Supplier (KPS SIR PATRICK)
IMO:  9186601
MMSI:  259583000
Çağrı İşareti:  LJKB3
Bayrak:  Norway [NO]
AIS Vessel Type:  Cargo - Hazard B
Gross Tonnage:  3200
Detveyt:  4308 t
Length Overall x Breadth Extreme:  84m × 20m
Yapım Yılı:  1999

KPS BARIS BEY'İN ÖZELLİKLERİ

Name: Normand Vester (KPS BARIS BEY)
IMO:  9166546
MMSI:  259901000
Çağrı İşareti:  LAMW7
Bayrak:  Norway [NO]
AIS Vessel Type:  Cargo
Gross Tonnage:  3061
Detveyt:  4587 t
Length Overall x Breadth Extreme:  84m × 19m
Yapım Yılı:  1998

http://www.denizhaber.com.tr/siem-supplier-ile-normand-vester-isimli-acik-deniz-tedarik-gemileri-karadeniz-ho-haber-74442.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Dünyanın en büyük enerji gemisi Gana'ya yola çıkıyor


Hat - San Tersanesi'nin Karadeniz Holding için inşa ettiği, 300 metre uzunluğa ve 50 metre genişliğe sahip yüzer elektrik enerji gemisi Gana'ya çıkmak için gün sayıyor. Gemi yaklaşık 500 megavatt/saat enerji üretim yapacak.
Pekar Grup bünyesinde faaliyet gösteren Hat - San Tersanesi, 2015 yılında Karadeniz Holding ile gerçekleştirdiği işbirliği sonucunda dünyanın en büyük yüzer enerji gemisinin teslimatını bu ay gerçekleştirecek.

Hat - San Tersanesi ve Yalova Altınova Tersane Girişimcileri AŞ Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Talha Pepe, projenin 18 ayda tamamlandığını geminin 300 metre uzunluğunda ve 50 metre genişliğe sahip olduğunu söyledi.

Pepe, 'Yüzer elektrik enerji gemisinin yaklaşık 500 megavatt/saat enerji üretim yapacağını düşünüyoruz. İnşa sürecinde günde ortalama bin kişi çalıştı' dedi. Gerçekleştirdikleri üretimin altyapı sorunu olan bölgelere fayda sağlayacağını ifade eden Pepe, 'Ticaret ve istihdam sağlanması bir yana önemli olan bu ülkelerdeki alt yapı sorunlarına çözüm üretme konusunda üzerimize düşen rolü iyi bir şekilde yerine getirmek. Bu gemi Gana'ya gidecek Gana'da yoksul ve alt yapısı zayıf olan bir bölgede enerji üretecek. Proje'nin sonuna gelmiş olmakta bizi oldukça mutlu ediyor' şeklinde konuştu.

Gemi boylarını uzatıp, genişletiyor

Alt yapı yatırımlarını gemileri dönüştürme ve tarz projelerin tasarlanması üzerine dizayn ettiklerini anlatan Mustafa Pepe, 'Çeşitli projeler doğrultusunda bazı gemilerin boyları uzatıldı, genişletildi, kapasiteleri artırıldı bu gibi projelerde faaliyet gösterdik. Ayrıca gemi inşa, tamir-bakım konusunda da hizmet veriyoruz. Yani tersanecilik konusunda birçok alanda faaliyetimiz var. Bu noktada proje bazlı talepleri de karşılayabiliyoruz' şeklinde konuştu. Enerji gemileri ile ilgili projelerde Karadeniz Holding ile iyi bir sinerji yakaladıklarını bildiren Pepe, 'Ticarette işbirlikleri firmaların çıkarları doğrultusunda yapılır. Ancak sadece bu yeterli değil sinerjinin yakalanması da önemli' dedi. Pepe, Endonezya gönderilen ve 125 megawatt kapasiteye sahip 2 adet enerji gemisinin yapımında da Karadeniz Holding ile çalıştıklarını anımsattı.

Sektöre doğrudan teşvik bekliyor

Devletin sektöre dolaylı olarak teşvik verdiğini anlatan Pepe, özellikle hazine arazilerinde kira sürelerinin yeniden başlatılması ve hazineye ödenen katkı payının kaldırılması ile ilgili ciddi teşvikler aldıklarını ifade etti. Pepe, uluslararası piyasada rekabet edebilmek adına teşviklerin artırılması gerektiğini belirterek 'Uluslararası piyasada rekabet öyle bir noktaya geldi ki artık dolaylı teşvikler değil doğrudan teşviklerin verilmesi gerekiyor. Bu konuda sektör temsilcileri de hem fikir. Teşvikler noktasında bir İspanya bir Polonya'dan geri kalıyoruz' şeklinde konuştu. Tersanelere ara elman yetiştirilmesi için Yalova Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş olarak okul yaptırdıklarını hatırlatan Pepe, 'Okul, şu an gemi personelinin yetiştirilmesi ile ilgili eğitim veriyor. Biz gemi personelinden ziyade tersanelerde yetiştirilmek üzere elman yetiştirilmesini istiyoruz bu konuyu ilgili Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile görüşüyoruz' dedi.

http://www.denizhaber.com.tr/dunyanin-en-buyuk-enerji-gemisi-ganaya-yola-cikiyor-haber-75350.htm Mesajı Paylaş

Energy

En Büyük Enerji Gemisi Gana Yolunda


Karadeniz Holding adına, Hat-San Tersanesi'nde yapılan devasa büyüklükteki enerji gemisi, Gana'ya gitmek için son hazırlıklarını yapıyor. 300 m uzunluk ve 50 m genişliğe sahip olan ve dünyanın en büyük enerji üreten gemisi olarak bilinen bu geminin Gana'da yaklaşık olarak 500 megavatt / saat enerji üretimi gerçekleştireceği tahmin ediliyor.

Karadeniz Holding adına, Hat-San Tersanesi'nde yapılan devasa büyüklükteki enerji gemisi, Gana'ya gitmek için son hazırlıklarını yapıyor. 300 m uzunluk ve 50 m genişliğe sahip olan ve dünyanın en büyük enerji üreten gemisi olarak bilinen bu geminin Gana'da yaklaşık olarak 500 megavatt / saat enerji üretimi gerçekleştireceği tahmin ediliyor.

Pekar Grup'a ait olan Hat-San Tersanesi ile Karadeniz Holding arasında, geçtiğimiz yıllarda enerji üretimi yapacak bir gemi inşa etmek üzere anlaşma yapıldı. Yapılan bu anlaşmanın ardından bu yıl tamamlanan devasa büyüklükteki enerji gemisinin teslimatı ise önümüzdeki günlerde gerçekleştirilecek.

Hem Hat-San Tersanesi'nde hem de Altınona Tersana Girişimcileri A. Ş.'nde Yönetim Kurulu Üyesi olan Mustafa Talha Pepe konu hakkında bir takım açıklamalarda bulundu. Bahsi geçen enerji gemisi projesinin yaklaşık olarak 18 ay gibi bir sürede tamamlandığını açıklayan Pepe, geminin 300 metre uzunlunda ve 50 metre genişliğinde tasarlanarak üretildiğini belirtti.

Yüzer elektrik enerji gemisi olarak nitelendirilen bu geminin 500 megavatt / saat kadar enerji üretimi gerçekleştirmesini beklediklerini ifade eden Mustafa Talha Pepe, projede bir günde yaklaşık olarak bin kişinin faaliyet gösterdiğini de dile getirdi.

Ayrıca konuşmalarında inşa etmiş oldukları bu gemi ile altyapıda sıkıntı yaşayan bölgeler için kendi üzerlerine düşen görevi ellerinden geldiğince yapmaya çalıştıklarını söyleyen Pepe, geminin Gana gibi altyapısı zayıf olan ülkelere gidip buralar için enerji üretimi gerçekleştireceğini ve böyle bir projede yer almaktan mutluluk duyduklarını ifade etti.

http://www.denizhaber.com/gemi-insa-sanayii/en-buyuk-enerji-gemisi-gana-yolunda-h71431.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Pakistan, Karadeniz Holding'e 800 milyon dolar ödeyecek


Karkey tarafından uluslararası tahkimde Pakistan'a karşı açılan dava, Dünya Bankası'na bağlı Uluslararası Yatırım Anlaşmazlıkları Çözüm Merkezi'nde (ICSID), Karkey lehine karara bağlandı.
Karadeniz Holding iştiraki olan Karkey Karadeniz Elektrik Üretim A.Ş. (Karkey), 2013 yılında Pakistan İslam Cumhuriyeti aleyhine, enerji gemileri dahil çeşitli hak ve varlıklarının mülkiyet haklarının ihlali konusunu da içeren tahkim yargılamasını başlatmıştı.

Türkiye ile Pakistan arasındaki Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşmasının ihlali sebebi ile başlamış olan tahkim yargılaması, Dünya Bankası çatısı altındaki Uluslararası Yatırım Anlaşmazlıkları Çözüm Merkezi- International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) nezdinde sürdürülmüştü.

800 MİLYON DOLAR

22 Ağustos'ta ICSID web sitesinde, söz konusu tahkime ilişkin hakem heyetinin karar verdiği açıklaması yayınlandı.

Söz konusu ihtilafı nihai karara bağlayan hakem heyeti, ICSID tarihindeki en yüksek tutarlı tazminatlardan birini tamamen Karkey lehine oy birliği ile hükme bağladı. Karara göre, söz konusu tazminat tutarı faizler dahil yaklaşık 800 milyon dolara denk geliyor.

Hakem heyeti, Karkey'in talepleri ile ilgili yargılama yetkisine sahip olduğunu teyit ederken, Pakistan'ın Karkey'in yatırımlarına ilişkin mülkiyet haklarına el koyduğuna ve serbest tasarruf hakkını ihlal ettiğine karar verdi. Buna karşın, Pakistan'ın tüm karşı taleplerini reddetti.

ICSID tarafından 2014 yılında verilen ara karar ile Pakistan'ın, haksız yere alıkoyduğu Karadeniz Powership Kaya Bey gemisinin serbest bırakılmasına hükmedilmişti.

Verilen karar ile; Pakistan'ın Karkey'e, cari alacakları dahil, sözleşmesel haklarının, bir süre alıkonulmuş ve serbest bırakılan Karadeniz Powership Kaya Bey gemisinin tamir masrafları ve gelir kayıplarının, alıkonulmuş gemilerinin yerine koyma bedelleri ve gelir kayıplarının, Pakistan'ın ihlalleri sonucu Karkey'in uğradığı çeşitli maliyet artışı ve masraflarının tazmin edilmesine, bu bedellere Pakistan'ın haksız ihlal tarihinden tam tazmin tarihine kadar faiz yürütülmesine ve Karkey'in hukuk masraflarına yönelik bir bedelin ödenmesine hükmedildi.

5 YIL ÖNCE GÜNDEME GELDİ

Karkey tarafından karar ile ilgili yapılan açıklamada ise, "2012 yılından beri karşılaştığımız haksız ve uluslararası hukuka aykırı iddiaların karşısındaki mücadelemizin, ICSID hakem heyeti tarafından lehimize karara bağlanmasını memnuniyetle karşılıyoruz. Doğrudan zararlarımızın çok büyük bir kısmının lehimize tazmin edilmesine karar vermiş olmasının yanı sıra, Pakistan tarafından gündeme getirilmiş tüm asılsız ve itibarımızı zedeleyici iddialar ICSID tarafından tamamen reddedilmiş ve haklılığımızın bu şekilde teyit edilmesi bizi onurlandırmıştır.

Pakistan'ın sadece şirketimizin değil çeşitli uluslararası yatırımcıların mağduriyetine de sebep olan kendi iç politik ve idari, belirsizlik ve çelişkilerinin sonucu ortaya çıkan bu ve benzeri ihtilafların, dost ve kardeş Pakistan halkına en az zarar verecek şekilde sonuçlanmasının Pakistan'ın ICSID'in 22 Ağustos 2017 tarihli kararındaki yükümlülüklerini en kısa sürede ve tam olarak yerine getirmesi ile mümkün olduğunu düşünmekteyiz" denildi.

http://www.denizhaber.com.tr/pakistan-karadeniz-holdinge-800-milyon-dolar-odeyecek-haber-76576.htm Mesajı Paylaş

Alkyone

Kamu da yüzer elektrik santrali kullanacak


Türkiye'de şimdiye kadar özel sektör tarafından yapılan ve kullanılan yüzer elektrik santralleri, ilk kez kamu eliyle faaliyete alınacak. En az 120 megavat kapasiteli olacak santralin yapımı için açılan ihalede, en iyi teklifi 181 milyon 680 bin lira ile Tersan Tersanecilik verdi.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Elektrik Üretim AŞ (EÜAŞ) tarafından, Aliağa Kombine Çevrim ve Gaz Türbinleri Santrali'nin toplam 120 megavat kapasitedeki 4 adet gaz türbini, jeneratör setiyle yardımcı sistemlerinin ambarlı bir kuru yük gemisine veya ambarlı kargo gemisine montajlanarak yüzer elektrik santraline dönüştürülmesi için ihale açıldı.

Toplam 6 şirketin katıldığı 23 Kasım'da gerçekleştirilen ihalede, en iyi teklif 181 milyon 680 bin lira ile Tersan Tersanecilik tarafından verildi.

İhale şartnamesine göre, yüklenici firma en fazla 20 yaşında, iki veya dört zamanlı makineye sahip, Uluslararası Klas Kuruluşları Birliği üyesi bir kalite kuruluşu tarafından verilmiş aktif belgeli, ambarlı kuru yük veya ambarlı kargo gemisini yüzer elektrik santraline dönüştürecek.

Bu şartlara uygun bir gemiye, Aliağa Kombine Çevrim ve Gaz Türbinleri Santrali'nin türbinleri ve yardımcı sistemleri montajlanarak kurulacak ve en az 120 megavat kapasiteye sahip olacak yüzer santralde, motorin ve doğalgaz olmak üzere çift yakıt kullanılabilecek.

Yüklenici firma, geminin santrale dönüştürülmesi haricinde, testler, tesisin başarılı bir şekilde işletmeye alınması, işletme süpervizörlüğü ve eğitim dahil olmak üzere anahtar teslimi hizmet verecek.

Kamunun ilk yüzer elektrik santrali olacak

Türkiye sınırları içerisinde bir tersanede yapılması şartı bulunan santralin 18 ayda tamamlanması öngörülüyor. Böylece, daha önce sadece özel sektör tarafından faaliyete alınan yüzer elektrik santralleri, ilk defa kamu tarafından da kullanılmaya başlanacak. Yüzer elektrik santralinin teslimat adresi henüz belirlenmezken, hangi amaçla kullanılacağı konusu da netleşmedi.

Santralin, özellikle pik tüketim anlarında Türkiye'deki talebin karşılanması için kullanılabileceğini belirten sektör yetkilileri, "Bu santraller mobil olduğu için önemli esneklik sağlıyor. Yüzer elektrik santrallerinde enerji depolanabilir veya bir yerden başka bir yere gönderilebilir. Sistem için baz yük oluşturabilir. Ayrıca, stratejik açıdan enerji ihtiyacı olan ülkelere enerji satmak için de kullanılabilir. Devletin böyle birşeyi yapıyor olması önemli bir adım. Belki bu tip yüzer gemiler çoğalacak, petrol ve gazın enerjiye dönüştürülerek dünyaya ihracatı sağlanacak." değerlendirmesinde bulundu.

Bu arada, 180 megavatlık Aliağa Kombine Çevrim ve Gaz Türbinleri Santrali'nin ise tamamen tasfiye edilebileceği veya daha verimli türbinler kullanılarak revize edilebileceği belirtiliyor.

http://aa.com.tr/tr/turkiye/kamu-da-yuzer-elektrik-santrali-kullanacak/980583 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter