İTÜ SAVTEK 2018

Başlatan Alkyone, May 04, 2018, 06:09 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Alkyone

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Sabri Ünal

Altay ihalesini RBSS almış! Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

ocay

Ya kim alacaktı..? Mesajı Paylaş

putty

#4
May 15, 2018, 10:41 ÖS Last Edit: May 15, 2018, 10:44 ÖS by putty
Yeni şirketin % 51 i BMC
BMC ninde % 80 i yerli
Bu durumda tankın % 40 ı yerli olacak.
Yerli tankımız hayırlı uğurlu olsun Yunanlıların Leo2 leri bile daha yerlidir.
Bu ortaklığa rağmen Alman ambargosu yersek ne olur peki. İşimiz çok daha zor olur bu ortaklık yapısında Alman ortak ülkesini kazıklayacak çözümlere de izin vermez. Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

@Putty

Nasıl Tankın Yüzde 60' ı yabancı oluyor ?

Zırh roketsan
Top mkek
Elektronik aselsan
Motor alman
Üretim Konsorsiyum

Şu an tankın yüzde 72'si yerli. Motoruda bmc öz haliyle yaparsa yüzde 88'i yerli olacak.  Tankın birim maliyeti 10 milyon dolar olsa. Her tank için 8.8 m dolar yurtiçinde kalacak demektir. Mesajı Paylaş

orko_8

BMC'nin %80'i değil, %51'i yerli. %49'u Katar'a ait.

Namlu Güney Kore üzerinden Alman lisansı. MKEK şu anda tank namlusu geliştirebilecek durumda değil. Tüm teknik veri paketini aldığı herhangi bir çap ve kalibredeki topta, üretim hattından çıkardığı ardışık iki namluyu aynı kalitede üretmesi bile büyük başarı olacaktır.

Paletler de ithaldi diye hatırlıyorum, Güney Kore'den geliyordu.

Bir de yanılmıyorsam ilk üretim paketinde Güney Kore'nin tank başına alacağı "royalty" ücreti olmalı. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

Aritmetik olarak %26 oluyor yani RBSS'deki, dolayisiyla Altay'in uretimindeki Turk payi. Buna da sukur.



Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

orko_8

#8
May 16, 2018, 01:03 ÖS Last Edit: May 16, 2018, 01:11 ÖS by orko_8
SSM'nin Altay sözleşme görüşmelerine BMC ile (teklifi veren RBSS ile değil) başlanmış olduğunu duyurmasından sonra o hesaplar daha da karışmış olabilir hocam :)

Öte yandan malum, TFX için İngiltere'nin açmış olduğu bir lisans vardı. OGL idi galiba adı. Bu lisans anlaşması, TFX projesi kapsamında İngiliz şirketlerine, Türk şirketlerine teknoloji, danışmanlık vb her konuda izin veren bir "çatı lisans" belgesiydi. Bu belgede, projeye üçüncü ülkelerin katılımı ya da TFX'in ihracı için ayrıca değerlendirme gerektiğine dair bir madde vardı (belge internette mevcut olmalı).

Dolayısıyla, eğer TRMotor şirketi TFX'in motorunu yapacak ana yüklenici olarak seçilmişse, bu şirketin ana hissedarı olan BMC'nin %49'u Katar devletine ait olduğu için motor bir yana, bahsi geçen OGL'ye ek (amendment) ve İngiliz şirketlerinin dahli dahil tüm kurgunun müzakere edilmesi gerekir.(*)

Tabi bu arada ufak bir ayrıntı: Ön tasarım sözleşmesinin imzalanıp yürürlüğe girmesinin üzerinden 1.5 seneden fazla; motor seçiminin yapılıp T0'ın başlayacağının ilan edildiği 2018 Ocak ayı başından bu yana da 5.5 ay süre geçmiş durumda.

(*) Buldum: OGEL: Doğrudan bir engel yok, ancak Section 3'e amendment gerekecek gibi görünüyor. Herhangi bir ülkeye ihracat için kesinlikle gerekiyor amendment.
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/631601/17-ogel-tfx.pdf Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#9
May 16, 2018, 01:10 ÖS Last Edit: May 16, 2018, 01:12 ÖS by delenda_est_carthago
@orko_8
"SSM'nin Altay sözleşme görüşmelerine BMC ile (teklifi veren RBSS ile değil) başlanmış olduğunu duyurmasından sonra o hesaplar daha da karışmış olabilir hocam :)"

Bilmedigim icin soruyorum, ihaleye teklif vermemis bir sirketin ihaleyi kazanmis olmasi hukuken nasil mumkun oluyor? Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

putty

Orko Rizeli çaycı Katar ın % 25 ini aldı denmişti bir ara Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter