Araba Tavsiyesi

Başlatan BATTLESTAR, Nis 01, 2018, 05:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HAL-9000

Yeni araç öğreneceklerin araç hakimiyetini pekiştirmek açısından manüel kullanmalarında fayda görüyorum. Vitesi öğrenirken bir şekilde teknik bilgiler de alınıyor istemeden de olsa. Bu da ileride büyük fayda sağlıyor. Oysa otomatikte bas git bas dur. Uzun rampa aşağı inilen bir yolda frenler ısınınca kompresyon bilmezler en basta. Ben eşime araba kullanmayı kendim öğrettim, ehliyeti vardı ama pek bilmiyordu. Öğrenene kadar otomatik araba yok dedim. Epey ogrendi kullanmayi. Şimdi manüel kullanıyor kendi tercihi. Hatta arabayı öyle öğrendi ki sonrasında vitesli motosiklet kullanmasını ogrettim onu da öğrenmesi çok daha hızlı oldu çünkü pek çok bilgiyi zaten edinmişti manüel arabada. Şimdi kullandığı arabanın ön fren  balatasi 80-100 bin km gidiyor. Debriyaj 160 bin civarı. Yani manüel araç sürücüye araca daha fazla hakim olabilmeyi öğretiyor. Büyük şehirde değilseniz manüel bence daha sorunsuz. Büyük şehirde de tam otomatik daha sıhhatli. Burada pek çok araç kalıyor sıkışık trafikte dağ yolunda. Hemen hepsi  vw grubu. Dur kalk çok hararet yapıyor çift kavrama vites kutusunda. Artık tam otomatikler de çok  yakmiyor eskisi gibi.

Bu arada 2004 model sıfır kilometre aldığım turbo dizel manüel arabayi bize küçük geldiği için 230 bin km de değiştirene kadar ne turbo ne vites arızası yaşadık. Bir kere dizel pompası tamir edildi o da çok tutmadı. O gün için verdiğim dizel farkını bırak araç toptan kendini bedavaya getirdi neredeyse, çok az yakan bir araç olduğu için. Bu arada yine dizel manüel araç aldık eskisinin de kiyamayip babama verdik.

Bu arada bir arkadaşım araba almadan ilan sitesinde kilometrelere göre sıralardi. En çok kilometreli araçlar japondu. Sonra gider araç çekicileriyle konuşurdu. En az Japon en fazla VW cekiyorlarmis. Bir de sanayide en dolu ya da en fazla hangi grup servisler var diye bakardı. Japon servisleri pek kazanamiyormus konuşurdu hep. Ben çok hazetmesem de Japon aracı kullanıyorum. Motoru Fransız gerci. Genel olarak memnunum ama göreceğiz bakalım 230 bin yapar mı? Mesajı Paylaş

putty

Bende kız kardeşime 18 yaşında araba kullanmayı öğrettim. Bak dedim iki elinle yapışıp kız gibi kullanma sakın arabayı. Şimdi kocası taksici gibi araba kullanıyosun diye kızıyormuş ama kendisi çok memnun. Tek elinin ayasıyla direksiyon çevirmeyi filan öğretmiştim iki elle çevirme şu direksiyonu dönerken diye ne çok uğraştım. Bence kadınlara araba kullanmayı öğretirken farklı eğitim gerek. Mesajı Paylaş

HDS

Kadınlarımızın çoğu taksici gibi kullanıyor zaten arabayı. Mesajı Paylaş

sahin1

Evet arkadaşlar, bir süredir zihnimi meşgul eden araba satın alma işim sona ermek üzere. Daha önce bahsettiğim üzere, elimde 2006 model, 119.000 km'de, dizel crdi Kia Cerato aracım vardı (halen de var, satışını düşünüyorum.). Yaklaşık 120.000.-TL bütçeli, benim ve kızımın kullanabileceği, satışı kolay bir araç almak üzere yola çıkmıştım. Başta Passat olmak üzere epey bir baktım, internetten araştırdım. Benim bütçeme elden çıkarmayı düşündüğüm aracın km'sinde Passat bir araç bulmak zor. Üstelik modeli 2010-11 gibi olacak. Bu sırada bir arkadaşımızın tavsiyesi üzerine sıfır araç bakmaya başladım. Ankara Yenimahalle'deki Wolksvagen, Renault, Fiat ve Honda bayiini birkaç saat gezdim. Sonuçta Honda Civic, 1,6 motor, tam otomatik vitesli, benzinli ve fabrikadan işli lpg'li executive 2018 model sıfır bir araç için cazip olduğunu düşündüğü bir teklif aldım. Bu aracı 130.000.-TL bedelle, üstelik 50.000.-TL'si faizsiz 1 yılda geri ödemeli olmak kaydıyla almaya karar verdim. Doğrusu benim öyle pek bir marka vs. takıntım yok. Ama sonuçta kızım beğendi.
İlgilenip bu sayfalarda bilgilendirme yapan bütün arkadaşlara teşekkür ederim.
Mesajı Paylaş

sancar

130 güzel fiyata bırakmışlar hayırlı olsun.
burada liste fiyatından düşmüyorlar.

Ben de kendime arıyorum bi c sınıfı sıfır sedan. Şimdilik ibre toyota'yı gösteriyor. Lakin bayiler boş. Bakalım gelecekmiş ay sonu.
Şimdiki fiatımızdan memnunuz, gerçekten işletme maliyetleri çok uygun bi araba, zaten satmayacağız, uzun uğraşlar sonucu kullanmayı öğretip rahat ettiğim eşim devralacak. Şeytan diyor git fiat al, ama işte eş dost o kadar parayı egeaya mı verdin diyecek.
Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

Sedan olarak paran varsa skoda superb yoksa egea derim. Suv olarakta Tucsonun 2016 modelleri çok güzel oluyor. Mesajı Paylaş

muhendus

Sayın şahin1 öncelikle hayırlı olsun yeni aracınız, kazasız belasız güzel günlerde kullanın. Ufak bir bilgi düzeltmesi yapmak gerekiyor yalnız, Honda Civic benzinliler tam otomatik değil CVT tipi şanzumana sahipler. Mesajı Paylaş

saladin

#67
Kas 13, 2018, 05:33 ÖS Last Edit: Kas 13, 2018, 05:35 ÖS by saladin
Cvt'nin ne olduğunu bilmiyordum. Muhendus'un   mesajindan sonra baktim.  Daha ileri bir teknolojiymis ve gordugumnkaynaklarda onu da tam otomatik sınıfına sokuyor.

Bu arada arabamda  kokledigim zaman  devirin maksimuma cikmasina ragmen  vitesin niye degisme sesiinin gelmediginide anlamis oldum.

Herkese oneririm. Mesajı Paylaş

hergeleci

CVT candir. Hele yokus yukari. Su anki arabamin vites degistirmesi tas devrinden kalma gibi. Mesajı Paylaş

anafor2016

Tam otomatik şanzımanlar en sağlam olanlarıdır , kullanım ömürleri en uzundur.

- Peugeot - Citroen Aisin EAT6 şazımanı - Opel Astra 2017 - 2018 dizel tam otomatik şanzıman.
- Mazda 3 Skyactive -d gibi şanzımanlar buna girer.

CVT sağlamlık olarak tam otomatikten (tork konvertor) sonra gelir. CVT lerde en çok şikayet sürüş zevkinin olmaması gösterilir.  Honda civic yeni kasada tam otomatik gibi davranışı olan CVT var diyorlar.

Yarı otomatik şanzımanlar VW DSG- Reno EDC - Hyundai DCT en hızlı vites değiştiren şanzıman türüdür. Robotize edilmiş - mekatronik manuel şanzımanda denir. Çabuk bozulabilir. Geçen sene arkadaşımın DSG si durduk yere bozuldu. 17bin tl fatura çıkardı yetkili servis. Mesajı Paylaş

Moon&Star

Durduk yere bozulmaz üstadım, illaki vardır bir nedeni. Ben yıllardır otomatik kullanırım. Sorunlu bir şanzıman modeli olmasına rağmen şükürler olsun beni hiç üzmedi.(127.000 km de) İşin püf noktası ışıklarda dururken vitesi "N" konumuna alıp şanzımanı yormamak ve özellikle eğimli yollarda stop etmeden önce vitesi yine "N" konumuna alıp, el frenini çekip, fren pedalını bırakarak, aracın el frenine tutunması sağlandıktan sonra vitesi "P" konumuna getirip stop etmek şanzımanın ömrüne ömür katıyor. Mesajı Paylaş

Southwater

Şahin Başkan iyi fiyat ve iyi araba, hayırlı olsun.
Civicçiyim, sürüş rahatlığı vs memnunum. SUV alayım diyordum ama bana göre değilmiş.
Mesajı Paylaş

assslan

Şanzumana yük bindirmemen çok güzel ama otomatik araçların çalışır vaziyetteyken boşa alınması sıkıntılıdır. Benim bildiğim sadece araç çekilirken boşa  alınır. Mesajı Paylaş

Moon&Star

Üstadım haklısınız, aracı boşa alınca yağ basıncı düştüğü için sıkıntı yapar. Ama ben araç durmaya yakın değilde, tam durunca boşa aldığım için bu zamana kadar bir sıkıntı yaşamadım. Otomatiği vurdurmaya çalışmak(çoğu çalışmaz zaten) veya başka bir araçla halat yardımı ile çekmekte büyük sıkıntılara neden olabiliyor diye duydum. En güzeli akü bitmesine karşılık takviye kablo bulundurmak ve motor arızası gibi durumlarda kurtarıcı çağırmak. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Otomatik vites aracı arıza halinde çektirecekseniz vites kolunun yanında yöresinde bir kapakçık ve onun altında vitesi boşa alan bir mandal olması lazım.kapakçığı açıp mandalı aktif ederseniz vitesa rızada olsa da boşa düşmeli. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter