Araba Tavsiyesi

Başlatan BATTLESTAR, Nis 01, 2018, 05:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

augustine

Sahibi olduğum yada olmadığım 10 çeşit arabayı yeteri kadar kullanmışlığım vardır. Bi tane otomatik 2012 passat 1.4 TSI'ım vardı. Ahh ahh :)

Aldığıma pişmanım, dizel focus tortor geliyor şimdi.

Bir gün tekrar passat almam lazım :D Mesajı Paylaş

sahin1

Elimde 2006 model Kia Cerato var. 117.000 km'de, aslında fena durumda değil. Yıllık ortalama 8.000-10.000 km kadar yol yapmışım. Araç artık biraz masraf çıkarmaya başladı. 19 yaşına giren kızım biraz bu arabada şoförlüğünü geliştirsin diye satışı erteledim. Artık değişim zamanının geldiğini düşünüyorum.
İkinci el, 100.000.-TL - 120.000.-TL fiyat aralığında, dizel veya benzinli/lpg'li, otomatik vitesli bir araç almayı değerlendiriyorum. Muhtemelen yılda gene 10.000 km kadar yol yapacağım.
Önerileriniz ne olur? Mesajı Paylaş

HDS

Hocam Hyundai i20 gibi bir şey mi düşünüyorsun?

Yeni benzinli motorlar çok iyi. O kilometreler için de dizele bakmak ziyan olur.

Piyasa 3 silindirli, turbolu ve otomatik vitesli benzinli compact araç dolu.

Focus bile bakılabilir. Mesajı Paylaş

sahin1

Doğrusu kızım biraz daha acemi. Ben görevde iken arabayı o kullanacak. O yüzden biraz ağırdan alıyorum. Ama acaba Passat veya Jetta olabilir mi diye de düşünmüyorum değil. Bir ara bütçeyi biraz daha artırıp 4x4 bile düşündüm ama bizim aile hepi topu 3 kişi. Değmez noktasına geldim. Mesajı Paylaş

S_S

Arabayı uzun süre kullanırım satarken hemen satmam gerekmez derseniz Mazda3 Hatchback. Tam tersi hızlı bir satış istiyosaniz 1.2 TSI Golf. Mesajı Paylaş

matmat26

#35
Ağu 04, 2018, 05:49 ÖS Last Edit: Ağu 04, 2018, 05:51 ÖS by matmat26
Al  Passat 1.6 Oto/Dizel bak keyfine. Gemi gibi yayilir gidersin. Az yakar iyi kaçar. O fiyatlara da bulursun. Hiç düşünme bile.

Mesajı Paylaş

HDS

VW otomatik vitesi DSG sistemi halen yer yer sorunlu. O eski 8 valfli motorlar ve kurşun geçirmez tork konvertörleri gitti, muhakkak öyle ya da böyle hatrını soran DSG geldi.

Mesajı Paylaş

S_S

Yılda 10000 dediğiniz için Dizel veya LPG'li kısmını atlamışım. Dizelin bakım masrafı ve ariza oranı LPG'ye göre fazla. Yalniz performans olarak bir düşüş olduğu da gerçek. Yakıt masrafı ise nerdeyse aynı. Golf tsı önerimi geri alıyorum dolayısıyla. Dizel LPG'ye tercih edilmeli diye düşünüyorum. Bagaj alanindan kayıp yaşamamak, LPG'nin her türlü önleme rağmen bir basınçlı tüp olması ve bunun riski, kapalı otoparklarda yaşanabilecek problemler gibi sebeplerden dizel almanızı tavsiye ederim.

Focus 1.5 Dizel 120 BG tercihim olurdu. Rakipleri ise Golf/Jetta TDI. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Anladığım kadarıyla şu anki arabanız otomatik vites değil. Otomatik vites olsun diye mi değiştirmeyi düşünüyorsunuz?

Eğer, kullanmayı yeni öğrendiği için, kızınızın otomatik vitesle daha rahat edeceğini düşünüyorsanız, ona bir iyilik yapın, bu kararınızı bir müddet erteleyin.

Düz vites aracı iyice pekiştirmesi için ona bir fırsat verin, bu eski araç üzerinde öğrensin. Çünkü şimdi öğrenmez ve kestirmeden otomatik vitese terfi ederse, bir daha düz vites araç kullanmayı öğrenemeyecek. (Eşimden biliyorum.)

Uzakdoğu (Kore-Japon) araçları genelde görece masrafsız (ve görece konforsuz) olur. Sizinkinin yaşı var ama kilometresi az. O kilometrelerde bakımlar ve sarf malzemeleri dışında çok bir masraf çıkarmaması lazım. Gördüğüm kadarıyla pek tercih etmiyorsunuz ama özellikle Fransız grubuna terfi edecek olursanız, masrafın ne demek olduğunu çok iyi öğretirler. Mesajı Paylaş

matmat26

Dsg Ariza nedenlerinden başlıcası kullanıcı hatasi. Araci durdurduktan sonra kontağı kapatmadan parka alıp, sanzimana yük bindirmeden aracı kapatmalisn.

Tofas kullanir gibi el frenini cekmeden, araci viteste birakip gidersen tüm yük şanzımana biner. Bir iki üç... onunda cani var. Sport mod kullaniminda vites geçişlerinde sakin olacaksin. Dur kalklarda start/stop özelliği varsa kalkışlarda acele edip sanziman yuk bindirmemeli..


Gibi gibi ... Ard arda hatalar yaparsan, surekli bunu tekrarlar isen alirsin eline DSGyi. Bı sıkıntı yarattığı yok yani. Yeni kasa sağlam kronik problemi yok.

C4 un elektronik şanzımanı efsaneydi. Geçişleri vs..  Tıkır tıkır.. Sessiz, sakin.. Yag gibi.





Mesajı Paylaş

HDS

@matmat, DSG, günlük bir kullanıcı için, mekanik konusunda, sürüş becerileri konusunda Alman tedrisatında geçmemiş birisi için sorun çıkarmaya her zaman gebe. Senin de dediğin gibi, "O sırada onu öyle, şunu da böyle yapmak lazım" mertebesinde kullanılırsa hiç sorunsuz yaşayabiliyor.

Bu sebeple, herkese ve her zorlamaya dayanabilecek, sadece az daha fazla yakan otomatik tork konvertörlü sistem diyorum. Senin kısa kaldığın yerde yağ senin yerine çok işi yapıyor. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

Düz vites öğrenmeye ne gerek var ki bu devirde. ABD'de düz vites araba isteyene kiralık araç şirketleri deliymiş gibi bakıyorlar Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

HDS

İtalya'da da otomatik istediğinde..  :P

Herhalde kahvecilerdeki "Ha aman ya, şu salak Americano istiyor, saksının dibindeki suyu verin gitsin" demelerindeki gibi..  ::) Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Türkiye'de her geçen gün otomatik vitesler yaygınlaşsa da düz vites hala daha çok yaygındır. Hatta hala daha bir çok araç modelinde otomatik vites seçeneği yoktur. (Yanlış bilmiyorsam, Dacia marka araçlarda yok. Yeni yeni geldiyse bilemiyorum.)

Kızımızın yaşı daha genç, henüz meslek seçimini yapmamış... Yarın bir gün bir işe girdiğinde "Aa! bu düz vitesmiş, ben bunu kullanamam!" diyerekten şirket aracını geri çevirmek zorunda kalmasın.

Benim tanıdığım birisi, kapının önünde arabası duruyorken, dört kızı ve eşi araba kullanmayı bilmediği için, kalp krizi geçirdi ve hastaneye yetiştirilemedi.

Hayatın insana ne getireceği belli olmaz... Düz vites kullanmayı öğrensin (altın bileziği koluna taksın), ama ömür boyu otomatik kullansın. Sıkıntı yok. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

İstanbul Bostancı sanayideki meşhur bir "otomatik şanzımancı" (adam o kadar meşhur ki yetkili servisler bile bu adama gönderir otomatik şanzımanı) DSG-Klasik Otomatik seçiminde tercihini klasik otomatikten yana koydu.

Klasik otomatik şanzımanın artılarını kendi bakış açısıyla şu şekilde sıralıyor:
- Uzun ömürlü, DSG o kadar uzun ömürlü değil.
- Arıza oranı DSG'den düşük.
- Tamiri masrafsız.

Ben 5-6 sene kadar önce bir tanıdığın tertemiz DSG aracını alayım mı diye aklımdan geçirmiştim, onun üzerine sohbet etmiştik.

"Senin şanzımanın bir sorunu olsa, komple indirir, her şeyiyle yeniler yeniden takarım 3 milyar tutar. Ama DSG için gelirsen, illa ki de gelirsin, anahtar değdirmenin masrafı 3,5'tan başlıyor." Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter