Agusto Westland AW609 Tiltrotor

Başlatan Merkator, Şub 27, 2018, 06:56 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Merkator

Tiltrotor yani hem uçak hem de helikopter tasarımına sahip hava aracının sivil modeli konusunda İtalyan helikopter imalatçısı Leonardo uzun yıllardar çalışmalar yapıyor. AW609 olarak adlandırılan sivil tiltrotorun 2019 sonunda sertifikasyonunun tamamlanması hedefleniyor. Defalarca ertelenen projede Leonardo bu sefer çalışmaların aksamadan tamamlanması için tüm gücünü seferber etti.

Flight International Dergisi'nin haberine göre programın müdürlüğüne 2017'de atanan Gian Piero Cutillo, dördüncü AW609'un bu yıl uçmaya başlayacağını, test ve sertifikasyon için önemli bir destek sağlayacağına dikkat çekti.

Tiltrotor ile Birleşik Arap Emirlikleri yakından ilgileniyor. Arama kurtarma görevleri için AW609'un kullanımı planlanıyor. Diğer müşteriler arasında Amerikan operatörler Bristow Group ve Era Group yer alıyor. İki şirket de petrol platformlarına taşıma ve medikal hizmet veriyor.

Pratt & Whitney PT6C-67A motorlarına sahip tiltrotor programı, 1980'lerin sonunda başlamıştı. Amerikan imalatçı Bell ile İtalyan ortaklığındaki projede daha sonra kontrol şu an Leonardo adını kullanan AgustaWestland'a geçmişti.

Tiltrotor'un ilk uçuşu Mart 2003'de gerçekleşmiş ancak 2015'te prototiplerden birinin düşmesiyle programda testler durdurulmuştu.

http://www.kokpit.aero/tiltrotorun-teslimati-bir-yil-ertelendi Mesajı Paylaş

HAL-9000

V-22 gibi bu tayyarede de bu kadar büyük pervanelerle titreşim ve metal yorgunluğu büyük sorun olmalı. Kanada'nın altmışlı yıllardaki tasarımında (CL-84 Canadair) daha küçük pervaneler vardı ve tüm kanat hareketliydi. Sanırım onda iki motor arasında şaft yok bu nedenle güvenli olmayabilir.  Her iki motorun da sorunsuz çalışacağı varsayılarak tasarımı yapılmış. Gerçi kendine etkin bir yer de bulamadı havacılık tarihinde. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter