Taksiciler

Başlatan hergeleci, Şub 24, 2018, 08:13 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

kara mehmet

Taksicileri protesto ile yola getirmenin mümkün olacağını sanmıyorum. Bence belediyelerin plaka sayısını on katına çıkarması gerekir. Taksicilik belediyeye tabi olmalı. Hizmet denetimi belediyenin sorumluluğunda olmalı. Mesleki anlamda başarısız olan şahısların plakaları ve lisansları iptal edilip meslekten men edilmeleri gerek.

Mesajı Paylaş
SAVAŞMA SEVİŞ

murattekin

Sen idealini söylemişsin kara mehmet ama mevcut yönetim taksicilere asla dokunmaz. Bu kısır döngü devam eder. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

anafor2016

Sorun taksicilerde değil plaka sahiplerinde Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Neden sorun sadece plaka sahiplerinde olsun ki? Bence sorun herkeste.

Taksi, minibüs ve servisçilerin, görünmez bir "dokunulmazlık zırhı" altında olduklarını acaba sadece ben mi düşünüyorum? Yoksa siz de bu düşünceye katılıyor musunuz? Mesajı Paylaş

anafor2016

#94
Haz 25, 2018, 08:27 ÖS Last Edit: Haz 25, 2018, 08:29 ÖS by anafor2016
Ülkemizde bir çok üst kademelerde bulunan veya bulunmuş kişinin taksi plakaları var. Ve düzenin devam etmesi için ellerinden geleni yapıyorlar. Onlar için önemli olan plaka değerinin artması ve aylık kazanç. Bu plaka sahibi lobi çevreleri oldukça güçlü.

Nasıl sarı damperli ölüm makinaları istanbul trafiğinde fink atarken polis ses çıkarmazken, her hangi farklı bir kamyon aynını yaparsa cezayı yiyorsa. Taksicilerin bu fevriliği sırtlarını dayadıkları gücün tadından geliyor. Damperliler ise müteahhit torpillisi. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Tamam işte... Sorun herkeste. Çünkü böyle gelişmiş bir organizasyonun, böylesi bir rant çarkının başkaları tarafından bilinmemesine imkan yok.

İşte o başkaları bu tekere çomak sokmak istemiyorlar, görmezden, duymazdan geliyorlar. Böylece bu çıkar çetesine öyle ya da böyle ortak olmuş oluyorlar. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

#96
Haz 26, 2018, 12:10 ÖS Last Edit: Haz 26, 2018, 12:13 ÖS by HeleBiDinle
Klon taksi diye bir şey duydunuz mu?

Seneler önce bir taksi esnafının anlattığını, hatırladığım kadarıyla aktarayım...

"
Bu taksi plakalarına emniyetten, bürokrasiden kişiler çok rağbet eder. Pahalı olduğu için de genellikle ortaklaşa alırlar. Tabi ne kadar ortak olursa kazanç da o kadar bölünür.

Bunun çaresi de taksiyi klonlamaktır. Mesela bizim durakta var abi klon taksilerden. Sen hayatta anlayamazsın bir taksinin klon olduğunu. Gerçek zannedersin.

Abi mesela sen bir taksiden fiş istiyorsun ya, adam ısrarla fişim yok. İşte yeni bitti, matbaadan çıkmadı gibi bahanelerle fiş vermek istemiyorsa, çok büyük ihtimalle klon taksidir. Çok ısrar edersen başka bir taksi esnafından veya duraktan birinden fiş alır sana verir.

(Ben fişin var mı, diye sorup, teyid üzerine o taksiye binmiştim, muhabbet buradan açıldı.)

Abi fiş koçanı olmayan taksi olur mu ya? Maliye oyar adamı. Ruhsatsız taksi olması gibi birşey bu. Gerçi o taksilerin ruhsatları da sahte ya.

Abi bu ortakların arasında mutlaka emniyetten üst düzey birisi olur. Onlar ruhsatın klonlaması işini içerden hallederler. Yani ruhsat birebir orjinalinin aynısıdır.

Nedir abi taksinin plakası: mesela 34 TQN 00 olsun. Şimdi bunlar ortaklaşa bu plakayı satın alırlar. Sonra emniyetteki ortak, bu aracın ruhsatından 3 tane daha bastırır. Ruhsat işi halloldu mu?...

Geriye araç temini kaldı. Aynı modelden 3 tane daha araç temin edilir. Bu araçlar gerçekten çalıntı olabileceği gibi, satın alınmış ve ardından çalıntı ihbarı yapılmış araçlar da olabilir.

Geriye bir tek taksimetre bulma sorunu kaldı. Taksimetre alabilmek için ruhsatla beraber eskisini götürmen gerekir. Burada da sorunu hırsızlık çeteleri çözer. Abi bizim taksilerden hiç bir şey çalınmaz, sadece taksimetre çalınır. 5 dk. yemeğe veya tuvalete bir yere gidersin, geldiğinde bir bakarsın, taksimetre yok.

Oldu mu şimdi, bir orjinal artı 3 tane de klon taksi? Hepsinin sahibi de aynı. O nedenle kimse kimseyi şikayet etmez.

İstanbul'u 4 bölgeye ayırırlar:
- Orjinal olan mesela Beşiktaş, Taksim, Bakırköy, Eminönü bölgesinde çalışır.
- Avrupa yakasında bir de İkitelli, Avcılar, Başakşehir, Beylikdüzü bölgesi vardır.
- Anadoluda Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye, Beykoz bir bölgedir.
- Bir de Maltepe, Kartal, Pendik, Sancaktepe, Sultanbeyli bölgesi ayırırlar.

Her taksi kendi bölgesinin yolcusunu alır ve oralarda dolaşır. Diğerinin bölgesinden yolcu almaz. Diğer klonun bölgesine yolcu taşıması gerektiğinde de birbirleriyle haberleşir, mümkün mertebe yanyana gelmemeye çalışırlar. (Buna rağmen ara sıra basına aynı taksi plakalarının yanyana görüntüleri düşmüyor değil.)

Tüm şoförlerde ortak olan üst düzey emniyet amirinin cep telefonu kayıtlıdır. Ayrıca polis ekipleri de bu plakalar konusunda tembihlidir. Kendileri birbirlerini şikayet etmezler ama ola ki adli bir vakayla karşılaşır, başları belaya girecek olurlarsa ilgili cep telefonuna müracaat edip olaydan sıyrılmaya çalışırlar. Olan da daima gariban vatandaşa olur.
"

Klon taksileri (muhtemelen daha düşük bir fiyattan) kiralayanlar ve onlarda şoför olarak çalışanlar genellikle sağlam pabuç kimseler değildir.

Şimdi böylesi bir düzenle karşılaşan gariban trafik polisi korkup çekinmesin de ne yapsın?

Edit linkler:
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/taksiciye-ikiz-plaka-soku-6235491
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/sahte-plakali-taksiyi-polise-yakalatti-40062489
http://youtu.be/KDBtMIr-2jM Mesajı Paylaş

canıtez

Fransız turiste büyük şok

Atatürk Havalimanı'ndan Kozyatağı'na giden Fransız turistten tam 1500 TL ücret alındı. Turisti taşıyan şirket, 'hizmetlerinin VIP olduğunu' iddia ederek faturayı savunurken turistin gidiş-dönüş biletinin 1800 lira olduğu öğrenildi.

Paris'ten İstanbul'a gelen Fransız turiste, Atatürk Havalimanı'ndan Kozyatağı'ndaki oteline ulaştırmak için 1500 TL'lik fatura kesildi. Şirket taksinin ortalama 100 TL yazdığı yer için aldığı 1500 TL'nin normal olduğunu savunurken turistin Fransa-Türkiye gidiş-dönüş uçak biletine 1800 TL ödediği öğrenildi. TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği) da turiste hukuki yardımda bulunacağını açıkladı.

ŞİRKETİN FATURAYI YORUMU: NORMAL, BENİM O GÜN BAŞKA KAZANCIM OLMUYOR

Cumhuriyet'ten Mehmet Kızmaz, Fransız turistin yaşadıklarının ardından ilk önce 1500 TL'lik faturayı kesen acenteyle konuştu. Şirketten bir kişi 'taşımacılıklarının özel VIP tarzında olduğunu, müşterilerine çift yönlü bir hizmet verdiklerini' belirterek faturayı savundu. Faturayı savunan kişi, havalimanında kendi firmaları gibi 25-30 firmanın daha olduğunu ve tümünde de bu ücretten hizmet verildiğini öne sürdü.

'ARAÇTA YİYECEK VAR, İÇECEK VAR…'

Havalimanında yolcuları karşılayan porterlerin aracılığıyla turistin acentelerine getirildiğini söyleyen şirket çalışanı, "VIP araçların normal bir araç değil. İçinde içecek vs. hizmeti var. Araçla Atatürk Havalimanı'ndan Kozyatağı'na gitmek insanın bir gününü alıyor. Benim o gün başka bir kazancım olmuyor" dedi. Gizli bir şey yapmadıklarını söyleyen kişi, verdikleri hizmet için turistlerin Türkiye'ye her gelişinde kendilerini seçtiklerini de ekledi.

EMNİYET: İLK KEZ BÖYLESİYLE KARŞILAŞTIK

İstanbul Emniyet Müdürlüğü Turizm Şube Müdürlüğü'nden bir yetkili Fransız turistin Cumhuriyet'e ulaştırdığı faturayı görmek istedi. Yetkili, 'daha önce bu tutarda bir faturayla karşılaşmadıklarını' belirterek Fransız turistin ülkesine dönmeden mağduriyetini gidermek için çalışmaya başladıklarını bildirdi.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/fransiz-turiste-buyuk-sok.html Mesajı Paylaş

colombo53

Bİze çok gibi geliyor aslında ama euro cinsinden bakarsanız 300 euro bile yapmıyor 1500 tl. Kendi ülkesinde bu mesafede vip ücret alsa üç aşağı beş yukarı zaten bu parayı verecektir. Acaba turist normal taksiye bindiğini falan mı zannediyor? Muhtemelen Türkiye'ye gelmeden fiyat araştırması yapmıştır. 5, 10 euro karşılığı bir para vereceğini falan zannediyordu. Mesajı Paylaş

hergeleci

UBER'e ceza yağdı

Milas-Bodrum Havalimanı Trafik Büro Amirliği ekipleri, "Uber" taşımacılığı yapan sürücülere yönelik uygulama gerçekleştirdi.

http://www.gazetevatan.com/uber-e-ceza-yagdi-1180748-gundem/ Mesajı Paylaş

hergeleci

İşte bunlar da yolcu beğenmeyen taksici - show haber

https://www.youtube.com/watch?v=EYqbX6gUqJM
Mesajı Paylaş

farabi

#101
Tem 17, 2018, 06:27 ÖÖ Last Edit: Tem 17, 2018, 06:34 ÖÖ by farabi
Geçtiğimiz günlerde Bulgaristan'dan akademisyen arkeolog arkadaşımız bir haftalığına İstanbul'a geldi. Akşam eve dönerken metrodan inip taksiye binmek istiyor ve haliyle metro önünde bekleyen taksilerden birine atlıyor. Kızda çok iyi derecede İngilizce var ama tek kelime Türkçe yok, telefonundan gideceği yeri gösteriyor , bir yandan da telefonun gps'inden gitmekte olduğu yeri takip etmeye çalışıyor. Taksiciye, güzergahın dışında bir yerlere döndüğünü görünce bir şeyler anlatmak istiyor ancak takisici ver bakayım gibi hareketlerle kızın elinden telefonu alıp aracı kullanmaya devam ediyor. Bu süre zarfında biz de kendisine ulaşmaya çalışıyoruz , sonradan öğrendik ki o sırada telefon taksicinin elinde ve sessize atmış telefonu meşgule atıp duruyor. 10 dakikalık mesafede , yarım saat haber alamayınca polisi aradık haliyle ama nerede olduğunu da bilmiyoruz, en son metroya binmeden önce konuşulmuş...

Sonradan bize aktardığı, sinir krizine girip ağlamaya başlamış , o sırada korkudan camı açıp bağırmak dahi aklına gelmemiş... Biz ısrarla arıyor oluşumuzdan mı bilemiyorum , yarım saat dolaştırdığı yolcuyu , evin beş yüz metre yakınında tenha bir sokakta bırakıp 100 lirasını alıyor ( ki burada fiziksel temas da olmuş ) ve telefonu da camdan dışarı atıp basıp gidiyor... Parasında değilim de evin az yukarısı komple ormanlık insanın aklına neler geliyor... Bulgaristan'a köy deriz cep kadar ülke deriz hatta hırsızlığı , yankesiciliği de boldur, ancak orada büyüyen bir insana hayatının macerasını yaşatan bir İstanbullu taksici... Mesajı Paylaş

hergeleci

İşte İstanbul'un yeni nesil taksileri
https://www.youtube.com/watch?v=9f9bf1BJVlM

Yapacaginiz isi.... Mesajı Paylaş


putty

Bu ballı para İstanbullu vatandaşında konforunu olumsuz etkiliyor. Bizi şehir merkezinde kimse durup almıyor iki kat kazanmak varken benle kim uğraşacak Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter