TAI HALE İHA Projesi

Başlatan ocay, Şub 08, 2018, 08:09 ÖS

« önceki - sonraki »

ocay

Şub 08, 2018, 08:09 ÖS Last Edit: Şub 08, 2018, 08:11 ÖS by ocay
TAI HALE Sınıfı bir İHA geliştiriyormuş; bu İHA'nın Global Hawk gibi jet motorlu olacağından ve 15 bin metre'ye (50bin feet) çıkabileceğinden bahsetmiş.



Bir süre önce TAI'nin Endonezya ile 40bin feet'e ulaşabilen bir MALE İHA geliştirme projesi olduğu açıklanmıştı. Bu İHA'nın irtifası  Anka-II ile aynı olsa da (12km = 40bin feet) tam olarak hangi İHA olduğu söylenmemiş.

Öte yandan kabiliyet olarak TP motorlu ve Silahlı Reaper benzeri "Akıncı" İHA üzerinde çalıştığı biliniyor.

MSI Dergisi Ocak sayısında ise TAI'nin HALE sınıfı İHA'sı için 5.5t ağırlığında ve 1.3t faydalı yüklü olacak denmiş.

Bu durumda tahmin ediyor ki:

HALE İHA: Global Hawk gibi TF motorlu
Akıncı İHA: Reaper gibi TP motorlu

iki İHA projesi yürürken en aktif görünen proje muhtemelen Endonezya ortaklığı ile ANKA-II.


https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2018-01-18/turkey-and-indonesia-join-forces-new-uav

Indonesia's state-owned aerospace firm PT Dirgantara Indonesia (PTDI) announced on January 17 that it will collaborate with Turkish Aerospace Industries (TAI) to develop a new medium-altitude, long-endurance (MALE) unmanned aerial vehicle (UAV), with an operating altitude of 40,000 feet.





https://www.shephardmedia.com/news/defence-helicopter/singapore-airshow-turkey-closes-T129-sale/


"..Ozmen said TAI is also developing a UAV that will compete on the international market for HALE surveillance missions, similar to the Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk. The aircraft will be able to reach an altitude of 15,000m using jet engines.

It is in the planning stages and the company is in discussions with potential international co-development partners, Ozmen said.

TAI is also in the R&D stage of the Anka II MALE UAV with the same body as the original Anka, except with extended wings and powered by two engines. The original Anka is powered by a single rear 155hp heavy fuel engine and has a maximum altitude of 9,000m.

The Anka II will be able to climb to 12,000m. Both aircraft have a 24h endurance. The payload will increase from 200kg to 750kg for the Anka II. Beyond the same sensor and systems payloads, the Anka II will also be able to carry two Mk 82 unguided bombs, he said.

Ozmen also said the first two Anka-S (SATCOM) UAVs were delivered to the Turkish Air Force on 1 February. He noted that all other Turkish armed forces are equipped with the original 200km-range line-of-sight variant, though the ground stations can extend it to 400+km.

On the international front, Anka has established strong cooperation with Malaysia's DRB-HICOM Defence Technologies (DefTech) for a direct sale of the Anka UAV. This would be the first international sale, if approved.

Indonesia is also very interested in procuring six aircraft with two ground stations. Both Malaysia and Indonesia share challenging coastlines dotted with islets favourable to illegal maritime activities, such as piracy and smuggling." Mesajı Paylaş

farabi

#1
Şub 08, 2018, 11:51 ÖS Last Edit: Şub 09, 2018, 12:00 ÖÖ by farabi
40.000 ft irtifa araçlara kadar projeler halihazırda sürüyor . Mevcut projeler silahlı ve silahsız olarak tp , ileri adımda saldırı uçakları tf olarak planlanmış.

TAI'den şu durumda HALE sınıfı için,  70.000ft irtifada 7/14 gün kesintisiz görev yapabilecek üzerinde SAR ve veribağı olan sahte-uydu iha'lar üzerine bir proje görmek isterim.

ek: airbus'un hava kuvvetleri operasyonuna dair kavramsal çalışması
https://www.youtube.com/watch?v=5B6AjKrKHQ8 Mesajı Paylaş

crun

#2
Şub 09, 2018, 07:41 ÖS Last Edit: Şub 09, 2018, 07:49 ÖS by crun
Baykar Akıncı:
5 ton
900 kg harici 450 kg dahili faydalı yük
40,000 ft
24 saat

TAI yüksek faydalı yük kapasiteli IHA:
3 ton
800 kg faydalı yük

TAI HALE:
5.5 ton
300 kg faydalı yük



TAI


Expanding information on the new platforms within their projections for the upcoming period, Mr. Polat stated that the development activities of the UAV system with a much greater payload capacity and HALE system continued and that they planned to conduct the maiden flight of the 3 tons Weight UAV system capable of carrying 800 kg of payload, in 2019. Mr. Polat stated that they aim to make the HALE UAV system capable of carrying 300 kg of payload with 5.5 tons of take-off weight with longer endurance at higher altitudes.

BAYKAR


Stating that they launched their activities for the Attack UAV System (Akıncı) project, Mr. Süngü added that they have planned for the maiden flight this UAV soon.

Baykar- Attack UAV System to Carry 900 kg External and 450 kg Internal Payloads

On the slide projected on the screen during the presentation, the technical features of the Baykar's Attack UAV system were displayed as follows: 24 hours of endurance at 40,000 thousand ft service ceiling, 900 kg external - 450 kg internal payload capacity with 5 tons of take -off weight, Single / Dual Turboprop Engine Drive and LOS / SATCOM data network. The Attack UAV System will be capable of conducting Electronic Warfare, SAR Reconnaissance, Signal Intelligence, EO / IR reconnaissance, Ammunition Transportation and Wide Area Surveillance missions.

http://www.defenceturkey.com/en/content/the-steady-rise-of-turkey-s-unmanned-systems-and-autonomous-vehicles-2902 Mesajı Paylaş

ocay



TAI'nin "Advanced UAV" olarak isimlendirdiği  bir HALE İHA tasarım. Sanıyorum gövde üstü yerleşimli 2 TP motor taşıyor. Mesajı Paylaş

UCAV

  Ak parti seçim beyannamesinde belirtilen AESA radarlı İHA Akıncı olacak sanırım.
 
  Merak ettiğim husus bu radarın Akıncı'ya ne gibi katkilari olur?


  Not: Akıncı başlığı olmadığı için buraya yazdım.

Mesajı Paylaş

7Skies


Tam beyanı koyalım...yorumlar ona göre gelsin
Stratejik Sınıf Taarruzi İnsansız Hava Araçlarını üreteceğiz. Daha yüksek irtifalarda uzun süre uçuş yapabilen, 1.5 ton taşıma kapasitesine sahip, milli AESA radarı ile donatılmış türbin motorlu Taarruzi İHA Sistemi'ni geliştireceğiz. Milli Akıllı bombalar ile donatarak 2020 yılında ülkemizin hizmetine sunacağız. Mesajı Paylaş
.

saladin

Temel Kotil'e yakistiramadim, Bayraktar'la Turkiye'de yarisamayinca Anka-II'yi Endonezya uzerinden yapmaya calisiyor, ve Akinci'nin uzak dogu pazarina celme takiyor.

https://twitter.com/Acemal71/status/1054809135450066944 Mesajı Paylaş

murattekin

Hocam bildiğm kadarıyla Türkiye'de rüzgar tüneli yok. Var olanı da yıktık. TAİ'nin IPTN ile iyi ilişkileri var diye biliyorum. Avrupa'dakinden daha ucuza kiralanmıştır büyük ihtimalle. Yoksa Uzak Doğu Çin'in elinde. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

saladin

Evet, ben yukarida linki atilan MALE-IHA isbirliginin bir parcasi oldugunu dusunmustum ama asagidaki AA haberi, daha once ANKA'larin burada test edildigini belirtiyor. Dolayisiyla isbirliginin disinda bu dogrudan Anka-2 testi olabilir.

https://www.aa.com.tr/id/dunia/tai-perkuat-kerja-sama-pengujian-uav-dengan-bppt/1279558

Peki o zaman Akinci varken Anka-2'nin musterisi kim? Yine cevap bence Endonezya oluyor. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Geçen gün Defence üstat da vurgulamıştı. Baykar Akıncı terörle mücadele için, TAI Akıncı-II düşmanla savaş için. Zira sivil komponentler ile hızlıca üretilen ürünlerin bir savaş ortamındaki elektronik karıştırmadaki durumunu "Zeytin Dalı" harekatında gördük... Mesajı Paylaş

ehuseyin

Sayin @harzemsah. Belki dediginiz Anka/TB2 örneginde dogru olabilir ama Akinci'da aesa radar ve  hava-hava gorevleri olacagini unutmamak gerek. Bu sekilde sadece terorle mucadele icin dusunulmedigi ortada bence. Mesajı Paylaş

TULGA

Benim düşünceme göre de Endonezya ile Anka hususunda rüzgâr tüneli altyapısı sağlanmışsa ve Endonezya kendi UAV ihtiyacı için Anka-TP isterlerinde bir platform belirlemişse, buna ilaveten Bayraktar Akıncı ile başlanan HALE sınıfı çalışmalarına Anka-TP çalışmalarını da birarada geliştirmek istenmişse  Endonezya için birlikte geliştirme, son ürün haline getirme test ve kalifikasyonların tamamlanması ile kabiliyet kazanımı hedeflenmiş olabilir. Böylece  TAI'deki yoğun proje takvimi nedeniyle Anka-TP projesi hem başka bir ülkeyle finanse edilmiş, son ürün haline gelmiş hem de Akıncı ile birlikte kullanıma hazır hale gelmiş olur.

Anka-TP'de tıpkı Akıncı gibi 2 blok olarak planlanabilir. İlk prototipler silahsız olarak SATCOM-SAR-CATS ve diğer ekipmanlarla bir nevi testbed olarak kalifikasyonlar ve test çalışmaları için gerçekleştirilebilir. Ardından TEI'nin 550bg motor çalışması nihayete varınca Blok-2  silahlı version olarak gerçekleşebilir.

Burda birden fazla avantaj sağlanabilir. Hem Anka-TP projesi Akıncı nedeniyle sekteye uğramaz hem TAI yoğun iş takvimi nedeniyle ekstra iş gücü-zaman ülke sınırları içinde kullanılmaz hem de ANKA çalışması Uluslararası Proje niteliği kazanır. Ben destekliyorum. Umarım bu minvalde düşünülmüştür. 4-5 sene sonra seri üretime hazır 2x550bg Silahlı Akıncı ve ANKA-TP kabiliyetine sahip olmayı isterim doğrusu. Mesajı Paylaş

TULGA

Demin kokpit.aero sitesine bakarken bu konuyla ilgili bir açıklama okudum. Anka-TP'nin Endonezya'da düşük hız rüzgar testinde olduğunu ifade eden yazıda  Endonezya'nın Kore KFX projesine ortaklığına Abd engeline vurgu yaparak olası bir TFX Proje ortaklığının da söz konusu olabileceği ima edilmiş. Şahsi görüşüm TFX Projesi Türkiye-Endonezya-Azerbaycan ortaklığı ile yapılabilir. Sonuçta Azerbaycan'ın da TFX ile ilgilendiği haberleri dolaşmakta. Endonezya ile Anka TP üzerinden bir proje söz konusu olursa devamında böyle bir ortaklık neden olmasın. Mesajı Paylaş

muhendus

Tfx e GE F110 motoru seçtiğimize göre güncel koşulların gelecekte de devam etmesi durumunda Azerbaycan'a satışı olamaz çok büyük ihtimalle. Mesajı Paylaş

swat

Bu İHA sınıfında EW görevleri ve COMİNT/SIGINT görevleri icra edebilecek İHA'larda geliştirilmeli. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter