Kanal İstanbul

Başlatan Alkyone, Oca 15, 2018, 02:11 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

putty

#60
Oca 17, 2018, 04:40 ÖÖ Last Edit: Oca 17, 2018, 04:42 ÖÖ by putty
Nasıl olacağını tam bilmiyorum ama şahane bir Türklerin İstanbul u ortaya çıkacak bundan sonra geçen her zaman dahada belirginleşerek.
Trakya İstanbul olacak demiyorum adı İstanbul olmayacak tabi ama İstanbul ile birleşik bir kesintisiz cıvıltı adası olacak orası. Hollanda gibi yani ondan biraz daha küçük Trakya yada İsrail gibi bir birine 30 km uzaklıkta yaşam alanlarının birlikteliğinden doğan bir yaşam ağı oluşacak.
Daha doğrusu ben öyle istiyorum ve başkada seçenek yok İstanbul batı istikametinde yayılma baskısı yaratmış durumda şu anda bile.
Bu kalabalığı anadoluya yaysakya denebilir ama bir lokomotif lazım her ülkeye Trakya buna çok müsait.
Tarakya bu İstanbulun interlantı olacak. Hızlı trenler metrolar 6 şeritli otoyollar ferah yaşam alanları olacak şimdiki ile karşılaştırma.
İnsanlar akıllıdır paraları varsa her şeye çok güzel çareler bulurlar

Mesajı Paylaş

HDS

Anladığım kadarı ile şimdi Türkler'in İstanbul'u güncel muhafazakar yönetimi sebebiyle, daha liberal ve içkici Trakya'dan kazdığı bir kanal vasıtası ile uzak durmaya çalışıyor. İşgale karşı yani. :) Mesajı Paylaş

putty

Bu espiriden bir şey aklıma geldi. Bu kanal yunan tank hücumunu durdurmak için faydalı olabilir.  Çakmak savunma hattı var Çatalca da biliyorsunuz buda aynı işe yarar. Mesajı Paylaş

farabi

#63
Oca 17, 2018, 06:47 ÖÖ Last Edit: Oca 17, 2018, 06:56 ÖÖ by farabi
Meriç nehrini geçemezler , en fazla "içkici" Trakya'da mezarlarını kazarlar , ne kanalı ne İstanbulu...

Ek : bir de aktifkarbon üstad yazınca aklıma geldi , Paşa'nın hayali İstanbul değilde , Sakarya'yı körfeze bağlamaktı sanırım , bir de bilindik Hazar-Karadeniz su yolu fikri vardı. Rusya en son 2007'de bir teknik araştırma yapmıştı , onların da öyle bir hayali var ama oradaki planlama koster ve nehir gemilerinin geçişi amaçlı... Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Çok haklısınız paşanın hayali sakarya üzerindendi. Boğazdaki akıntının sebebini bilemediği için, akıntısı olmayan istedikleri gibi kuzey/güney yönünde hareket edebilecekleri bir güzergah idi.
Referans alınacak bir hayal olamaz. Ama etrafımda bu hayali savunan cahil insanların(biyolojik varlık olarak insan) olduğunu görmek çok üzücü.
Bana bu proceyi ne yaparsanız yapın engelleyemeyeceksiniz lafları ile değil, şu kadar gemi şu kadar para vererek, şu nedenle buradan geçecek diyerek açıklamalarla gelin. Yılda 8milyar dolar getirecek dedikten sonra üstüne "geçiş garantisi" koyarak değil. Geçiş garantisi verilmeden bu ihaleye talip olacak tek bir ortak girişim bulamazlar.

Ayrıca o ÇED raporu tam bir rezillik. O raporu hazırlayan firmayı da araştırırsanız nasıl bir tetikçi olduğunu görürsünüz. Böyle bir projede kanalın 250metre sağı solu inceleme alanı olamaz. En başından beri söylüyorum, henüz sondajlar devam ederken ÇED 3 ay önce bitmiş, reel olarak karar 6aydan daha önce bitmiş. Biz buna uygulamalarda SABUNLAMA diyoruz. Yani sonucu amaca göre açıklamak.

Coğrafyada değişiklik yapmak ciddi iştir, geri dönüşü olmayan felaketlere neden olunabilir. Süslü binalar yaşam alanımız değildir. Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

commandos

Ben bu projenin ne kazandıracağı ile ilgili hiçbir şey anlamıyorum. Projenin fizibilitesi sağlıklı bir şekilde yapıldı mı? Yapıldıysa projeye ilişkin yatırımsal ve işletmesel maliyetler neler oalcaktır? Geri dönüşümü kaç sene sürecek ve ne kadar bir katma değer sağalayacaktır? Bunların detayları ile ortaya konulması ve kamuya açıklanması gereklidir. Örneğin 40-50 milyar dolar yada 30-40 milyar dolar gibi uçuk kaçık hesaba kitaba dayanmayan söylemler projenin ciddiyeti ile bağdaşmıyor. Yanılma payları 10'larca milyar dolar olmaz. Bu hesapsızlığın işaretidir aslında.

Bunun yanında, çevresel faktörlere girmiyorum zaten istanbul'a hıyanet ettik diyen bir söylemin bu projeyi onaylayacak olması da söylenenlerin ne kadar aslında içten olmadığı sadece söylemek için söylenmiş olduğunun kanıtıdır diye düşünüyorum. Proje, stratejik olarak da ne faydası olacağı şüphe götüürmüyor.

Buraya harcanacak kamu-özel kaynaklar daha faydalı, katma değeri yüksek, üretim odaklı ve ekonomiye yarar sağlayacak projelere yönlendirilebilir. Savunma sanayiimiz bunun en basit örneği. MMU, Atak2, MAMT, İHA/SİHA, vs. Mesela yerli araba üretmeyi düşünüyoruz ve bunun için ciddi adımlar atıldı ve ilerliyor. Bunun yanında bölgesel yolcu uçağı projesi başladı ama hala ses seda yok. Milli güç grubu kurma çalışmaları devam ediyor. Bunun askeri faydaları yanında özel sektör için de kullanım alanları yaratılmalı. Uydu ve uzay çalışmalarına daha fazla yatırım yapılmalı. Hala Türk Uzay Ajansı için çalışmalar kaplumbağa hızında.
Şahsen, kaynağın sadece inşaat sektörünü hızlandıracak ve rant yaratacak bu proje yerine Ar-Ge'ye daha fazla kaynak aktararak katma değeri yüksek, ekonomiye ve topluma faydalı projeler üretilmesi taraftarıyım. Herşeyin büyüğünü yaparak aslında biraz da gitgitde Arap kültürüne özeniyoruz. Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

aktifkarbon

Herşeyin büyüğü ve ihtişamlısı olacak derken Hitler dünya savaşını kaybetmişti Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

commandos

Değişik ve ilginç bir yazı. Okunmalı diye düşünüyorum.

http://www.arkitera.com/gorus/408/bakin-rafa-kaldirin-demedim-unutun-dedim

Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

Teknisyen

Bu projeyi hemde şu zamanda mantıklı bulan kim var acaba merak ediyorum? Mesajı Paylaş

assslan

Mantıklı bulmaktan ziyade bu projenin uluslararası hukukta yeri nedir, jeopolitik konuma ve ülke ekonomisine katkıları veya eksileri nelerdir, doğaya geri dönüşü mümkün olmayan zararları olur mu gibi soruları iyi cevaplamak gerekir. Bu konularda ( özellikle uluslararası hukukta ) bilgi sahibi  olan insanlarımızın çok az olduğunu  ve konuyu yorumlamak için yetersiz olduklarını düşünüyorum. O az sayıdaki yetersiz bilir kişilerinde olayı yorumlarken bağlı oldukları siyasi görüşlerin ekseninden çıkamadıklarını görüyorum. Konu hakkında çok fazla siyasi manipülasyon var.

Ülke iki kutuba ayrılmış. Proje sahibinin tarafı çok yararlı derken muhalif olanın tarafı çok zararlı diyor  ;D Bu komik ve ilkel yaklaşımla yoğrulmuş araştırmalar da haliyle güvenirliğini yitiriyor.



Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Çed raporunu inceliyorum ve dehşetteyim.
Sanki projeyi savunanlar bu işin olmasını istemiyorlar da bahane veriyorlar gibi bir hisse kapıldım.
1- Çed çalışması kanalın 250 metre sağı solu ile kısıtlı, aslında trakyayı kapsayacak şekilde olmalı, hatta karadeniz ve marmara kesinlikle detaylanmalı
2- Fay haritası referansı 1992 tarhli, daha geçen ay yeni faylar bulundu!!!
3- jeolojik yapıyı gösteren harita 2002 tarihli
4- zaten sondaj olayları facia kilometre başına 300metre sondajla iş yapılmaz, bu arada halen sondaj yapıldığına dair haberler yayınlanıyor
5-ÇED çalışmasının başında bütçesi yazıyor. Ne zaman hesapladın da bütçesini çıkardın

Uluslararası hukuk kısmı zaten tartışılmaz, geçmek istemeyen geçmez, kendi çocuklarının gemileri bile oradan geçmez
Karşı çıkanlara "işte gene istemesüzkçüler işbaşında" diyerek madur edebiyatı planlıyorlar

Tabii bu çalışmalar 1 ayda olacak şeyler değil, millete silivri tarafını gösterdiler, acaba bu güzergahta tapu devirleri ne alemde zaman gösterecek.

Jeolojik, çevresel etki ve hukuksal olarak henüz bir avantaj göremedim. Bu bir akıl tutulması ve herşeye rağmen engellenmeli. Anlıyacağınız yeni ibir GEZİ'miz oldu olacak gibi Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

matmat26

3 havalimanında kullanılan tüm araç parkuru muhtemelen bu projede değerlendirilecek.
Kazıcısı, silindiri, Kamyonu .. Binlerce araç..

Adamlar araçlar boş kalmasın  bir yerleri delelim, deşelim diyorlar.
5.000 yakın araç var. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter