Kanal İstanbul

Başlatan Alkyone, Oca 15, 2018, 02:11 ÖS

« önceki - sonraki »

BETONBEY

HDS üstad olayı güzel özetlemiş zaten, Kuzey Anadolu Otobanı ve Bursa-İzmir otobanı bitmeden hayata geçirilen köprüler şark kurnazlığının kurbanı oldular. Köprüleri işletenler hemen para kazanarak kara geçmek istedi, projeyi hayata geçiren siyasiler ise açılışlar yolu ile vakit geçirmeden projeler üzerinden siyasi rant devşirmek istedi.

Ayrıca köprü fiyatını pahalı bulanlara hep aynı soruyu sormuşumdur. Köprü açılmadan 6-7 ay önce feribot fiyatının ne kadar olduğunu biliyor musunuz ?

Dolar/tl kurundaki öngörülemeyen yükselmeyi de hesaba katmak gerek tabi... Mesajı Paylaş

aktifkarbon

O saçma ÇED'i hazırlayan firma ile ilgili ufak bir araştırma yaptım
"Ankara'da bulunan Çınar Mühendislik firması ile anlaşan Bakanlık, doğal sit alanlarının kaldırılması, değiştirilmesi ya da sınırların daraltılmasına yönelik çalışmalara başladı.

Daha önce birçok ÇED davasına da adı karışan ve hazırladığı raporlarla çevre talanına katkı sağladığı iddia edilen Çınar Mühendislik'e ihale edilen çalışmada hazırlanacak rapor çerçevesinde Bakanlık, doğal sit statülerini yeniden değerlendirerek doğal sit alanlarını kaldırma, derecesini düşürme, sınırlandırma gibi kararlar verebilecek."


https://www.gercekgundem.com/bakanlik-harekete-gecti-208252h.htm

Görebildiğim kadarı ile tetikçi bir firma. Saygı duymuyorum. Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

HDS

@anafor, 3. köprüyü bilmem ama, OG köprüsü için bir beş sene sonra hiç hazineden para ödeneceğini sanmam. Şu rakamları canlı gösterseler istatistik yapabileceğiz. Ama köprülerin kullanımı artıyor. Hele ki İzmir otobanı da tamamlanınca yani 2019'da kullanım çok artacaktır. Kullanım arttıkça da milli bütçeye yükü o oranda azalacak. Bayram tatilleri vs gibi piklerle de bir kaç yıl içinde ortalama olarak bütçeye etkisi gözle görülür azalır. İlk başta yükünün ağır olmasının sebebi iki köprünün de bağlantı yolları olmadan, ileri yolları olmadan dımdızlak açılmaları oldu. Bu konuda bence siyasetin seçim lakırdısı önceliklendi. Bunu araştırmak ve devlet zarara uğratıldı ise bunun hesabını sormak gerek.

3. köprünün ise asıl hacmi Kuzey Marmara otobanı ile dolacaktır. O işi epey kolaylamış olmamız gerekiyordu. Ama çeşitli sebeplerle çok yavaş gitti ve gidiyor. Maalesef o köprünün bütçeye zararı daha yüksek olabilir.


Zira Türk'ün bir türlü iki yakası bir araya gelmez. Mesajı Paylaş

anafor2016

Ayrıca köprü fiyatını pahalı bulanlara hep aynı soruyu sormuşumdur. Köprü açılmadan 6-7 ay önce feribot fiyatının ne kadar olduğunu biliyor musunuz ?
----------------------------------------------------------------------------------------

Şu an feribot mu daha yogun yoksa köprü mü ? Mesajı Paylaş

merzifonlu

#34
Oca 16, 2018, 11:30 ÖÖ Last Edit: Oca 16, 2018, 11:35 ÖÖ by merzifonlu
Osmangazi Köprüsü için lafım olamaz, işin aslı bence 50 yıl geç kalmş projelerdir Osmangazi ve Çanakkale Köprüleri.

Ancak, 3. Köprü için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. 3. Köprü, Yeni Hava Limanı ve Kanal İstanbul aslında İstanbul'un kuzeyindeki yeşil alanı yok etmek ve kentleşmeye açmak için kurgulanmış projeler.

Pek çok nedenle hatalı ve bize ve insanlığa zararlı projeler bunlar. Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Arkadaşlar köprüyü değil KANAL'ı tartışıyoruz, konu güme gidiyor Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

anafor2016

@HDS tabi siz OG köprüsü umarım öyle olur, ama yinede maliyetler halka daha düşük yansıya bilirdi. Ama bence en başarılı YİD projesi Avrasya tünelidir. İstanbul trafiğinde baya erken bir şekilde karşıya varıyoruz. !7:30 BEylikdüzü 18:40 Acıbadem Mesajı Paylaş

BETONBEY

3.Köprünün bağlantı yolları ve Kuzey Anadolu Otobanı için CHP ve mimarlar mühendisler odasının "çevre katliamı var"  minvalinde Danıştay'a açtığı onlarca dava ve durdurma kararları var iken ne olacaktı ki ?

AKP bunu biraz sulandırsa da belirli bazı grupların organize bir şekilde gerçekleştirilen her türlü projeye "çevre" hassasiyeti üzerinden durdurma yada iptal davaları açmasını da araştırmalı bence...

Diğer yandan bu davranış sistematiğinin bizzatihi kendisi artık "çevre" konusundaki hassasiyeti yok ediyor. Bunun da farkına varmak gerek... Mesajı Paylaş

petrichor

@HDS... sağolun hocam bilgiler için ben açıkcası bu kadar ayrıntılı bilgiye sahip değilim... ama anlatmak istediğim de  tartışmaların teknik veya bilimsel temelli yapılmaması... tartışmaların siyasi görüşlere göre yapılması...

Mesajı Paylaş

merzifonlu

#39
Oca 16, 2018, 11:41 ÖÖ Last Edit: Oca 16, 2018, 06:50 ÖS by merzifonlu
@aktifkarbon, Evet, konu güme gidiyor. Kanal İstanbul için lafımı söyledim... Mesajı Paylaş

HDS

@Betonbey, 3. köprünün bağlantı yolları ihalesinde "itirazcı" kümelenmelerin pek hatasını arayamayız. İyi projelendiremedik, istimlaklar da uzun sürdü. Fakat şu anda, yani halen çalışır haldeki bağlantı yolları da olabilecek en kısa yollar. 3. Köprü'nün kamyoncuya eziyet değil, bir hizmet olabilmesi için en başta Kuzey Marmara otobanının, yani ta Şile taraflarından gelen kısmın artık acilen tamamlanması gerekiyor. O konuda biliyorsunuz, ihaleye çıkıldı, teklif veren çıkmayınca şimdiki faal yollar olarak yeniden ihale yapıldı. Ama bu işin bir kısmı.

"Köprü" mevzusu çok medyatik ve siyasete çok su taşıyor ondan da hem tartışılıyor hem de seviliyor ancak bize otoban gerek. Anadolu'dan bir dolu yük ve trafik geliyor, gidiyor. İzmir otobanı da tamamlandıkça OG köprüsü ile de çok trafik toplayacak. Bunu hızlıca, İstanbul şehir içi trafiğinden uzaklaştırmak ve toplayarak 3. Köprüye sevk etmek çok önemli. Yoksa yine eziyet devam eder.


@petrichor, Bu konuların ne kadar "teknik" ve ne kadar "ideolojik" konuşulduğunun herhalde en trajik göstergesi RTE'nin referandum öncesi Hayır çadırına dalıp "Niye karşısınız buna?" diye sorması üzerine bir hanımın "3. köprüye YSS adını koydunuz" demesi oldu herhalde.

Bize o manada fazla bu yatırımlar.  ::) Mesajı Paylaş

BETONBEY

Üstad, ihaleler bıçak sırtı gidiyor, finansman olayı zaten eskiden beri sorunluydu, şimdi iyiden iyiye sarpa sarmaya başladı. Bu rakamlar büyük rakamlar, özel sektör yabancı ortak bulup dışarıdan finansman buldu buldu, yoksa artık bu kredi muslukları da kapanmaya başlamışken hareket etmek çok zorlaştı. En son Kredi Garanti Fonu ile yürüyor işler ama nereye kadar...

Üzerine birde artık bu projelere giren firmalar siyasi belirsizlik üzerinden projelerin ellerinde patlayabileceğini falan mı düşünüyorlar bilmiyorum ama girmemeyi tercih etmeye başladılar. Zaten adam gibi ihaleler de rekabet şartlarını oluşturamazken şimdi hepten güme gidiyoruz galiba :(

  Mesajı Paylaş

sadalone

Köprülerin aslında bırakın beklenen rakamlara ulaşmasını dolup taşıyor yetmiyor olması lazımdı.Ama Türkiye'de ki otomobil sayısı halen çok yetersiz aynı gelir grubunda bulunduğumuz Polonya'da bizden 4 kat daha fazla otomobil var.Bugün dünyanın en kötü trafiğine sahip şehirlerinden biri olan İstanbul'da bile otomobil sayısı şu ankinin 2-3 katı olmalıydı.

Aslında vatandaşın otomobil ihtiyacı var ama  gerek vergilerle ve yakıt fiyatlarıyla gerekse yükselen dövizlerle bu ihtiyacı gidermeleri erteleniyor.Eğer bir gün şuan kinin 3-4 katı otomobil sokaklarda olursa şehirlerimiz,yollarımız,otoparklarımız kaldırır mı merak ediyorum.

Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

@HDS "ancak bize otoban gerek. Anadolu'dan bir dolu yük ve trafik geliyor, gidiyor"

Hocam demiryolu diye bir icat var. Denesen sen de seversin :). Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

HDS

@delenda, Tren ayrı otoyol ayrı. Bu tren meselesi nedense Türkiye'de bir izzet-i nefs meselesi.  :)

Almanya'da da yollar kamyon dolu. Olmalı da zaten. Biz meyve de gönderiyoruz Avrupa'ya, sebze de gönderiyoruz. Rusya'ya giden bazı ihracat da oradan gidiyor kimi zaman. Üstelik sınırın öteki tarafında ürün sevk etmeye her zaman el verecek bir tren yolu ağı ve sürekliliği yok. Biz buraya istediğimiz kadar yığınak yapalım, orası ipe un serdikçe kendi içimizde kalırız.


Türkiye'de halen bir "Üretim yok" sazı çalınıp duruyor. Kamyon kamyon mal gidiyor oraya buraya. Hacim gerçekten gittikçe artıyor. Daha da artmasını umut ederiz. Ama unun için altyapı şart. Tren de şart -ki Kayserili adam kamyona yüklesin makinesini Hollanda'ya sevk etsin. Ama otoyol da şart ki Antalyalı domatesçi yahut Bursa'daki "just in time" çalışan adam da kamyona atıp malını Avusturya'ya gönderebilsin. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter