Türk Sineması

Başlatan sadalone, Oca 02, 2018, 08:32 ÖS

« önceki - sonraki »

sadalone

Oca 02, 2018, 08:32 ÖS Last Edit: Oca 02, 2018, 08:42 ÖS by sadalone
Sinemadaki izleyici sayısı geçen yıla göre %22 artarak 71 milyon'a yükseldi.İzleyicilerin %57'si yerli filmleri tercih etti.Yerli filmin daha fazla izlendiği bir elin parmakları kadar ülke var örneğin Hindistan ve Kore bunlardan biri.Çoğu ülke'de bu rakam %20'lerde Fransa'da bile o kadar ittirilmeye rağmen %30'larda.

Rakamlar güzel görünüyor ama Türk sineması neden dünya'da adından söz ettiremiyor.Son 10 yılda en az 500 bin kişinin izlediği filmlerin içinde Nefes(2009) haricinde bir tane bile iyi bir film olduğunu düşünmüyorum belki bir kaç tanesi vasatı bulmuştur o kadar.

Türkiye'de sinema şuan komedi türüne indirgenmiş durumda ve bunlarda ucuz komediler bizi dünya sahnesine çıkaracak evrensellikte değiller.Arada sırada diğer türlerden de  filmlerde çıkıyor ama onların durumu çok daha kötü bana kalırsa.

Mesela Dağ 2 filmi bana çok amatör geldi ama filmin kötü olmasının asıl sebebi teknik değil.Film tamamen hamaset ve propaganda üzerine kurulu bence bu kötü bir şey değil Hollywood dahil pek çok sinema yapıyor ama olay nasıl anlattığında bitiyor.Dağ 2 bunu akıllıca bir senaryoyla seyirciye inandırarak yapmıyor dolayısıyla film fetih1453,Çanakkale filmleri ve bilimum diğer tarihi filmlerimiz gibi müsamere seviyesinde kalıyor.Senaryoda'da mantık hataları,gerçeklikten kopukluk çok var diyaloglardan ise bol aforizma ve yapmacıklık akıyor.Müzikler kötü film içinde kullanımı izlemeyi engelleyecek derecede kötü,sahne geçişleri aynı şekilde kötü.Ve tabi ki bol bol ajitasyon vardı bunu Ayla'da var mesela ve bu onu kötü bir film yapmaya tek başına yetiyor.Bizim artık filmlerdeki bu arkadan müzikle de gazladığımız ajitasyonu bırakmamız lazım artık neredeyse hiç bir yerde kalmadı bu eğer Dünya'da adımızdan söz ettireceğimiz bir sinema kuracaksak dramımız bu seviyede olmamalı.Biz duyguları hep uçlarda yaşıyoruz gülerken de ağlarken de ve bu gerek dram'lar da gerek komedilerde kendini gösteriyor.

Türk sinemasının sorununun bütçe olduğunu da düşünmüyorum önümüzde Güney Kore gibi bir örnek var bizim altından kalkabileceğimiz makul bütçelerle gayet iyi filmler çıkarıyor.Güney Kore sineması belki de dünyadaki en iyi suç,gerilim,korku sineması, ben şahsen bir numaraya koyarım.En başta teknik anlamda çok güzel filmler çıkarıyorlar ve filmleri önceden tahmin edilebilir Hollywood filmleri gibi değil şaşırtıyorlar, vurucu sahne çekme konusunda çok daha cesurlar bu kadarda olmaz dedirtiyorlar.

Hindistan'da 77 milyon gişe yapan Dangal adlı Hint filmi Çin de 193 milyon dolar gişe yaptı.Yine Tayland'da 3 miyon dolar gişe yapan Bad Genius adlı Taylanda yapımı film Çinde 41 milyon dolar gişe yaptı.İspanya'da 4 milyon dolar gişe yapan Contratiempo adlı İspanyol filmi Çinde 26 milyon dolar gişe yaptı.Bu filmlerin hepsi genelikle üretildiği ülkede ve Çin de izlendi diğer ülkelerde yok denecek kadar az gişeye sahipler.Üretildiği ülkede ki gişeden kat kat daha fazla gişe yaptı Çinde ,gerçekten çok şaşırtıcı böyle bir pazar var demek ki ,biz neredeyiz peki bu pazara girmek konusunda.

İyi yönetmenlere iyi oyunculara ihtiyacımız var, sinema okullarının yaygınlaşıp kalitesinin artırılmasının desteklenmesi gerekiyor.Filmlerimizin biraz daha cesur şaşırtıcı olması gerekiyor kendimizi otosansürle sınırlamaya gerek yok, devletinde maddi manevi desteği gişe kaygısı olmayan cesur filmlere vermesi gerekiyor.Filmlere yapılan destek fonu'da artırılabilir TRT saçmalığı yerine sinemaya destek verilsin daha iyi.

Sinemadaki kartelleşme,tekelleşme konusu çözülmeli, Bağımsız filmlere sinemalarda kota ayrıcalığı getirilmeli. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter