F-16 Modernizasyonu (Özgür) Projesi

Başlatan 7Skies, Eki 17, 2015, 08:36 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

malpsoy

Bence biz F-16 larımıza REHİS ürünü ASEA takarız

Mesajı Paylaş

warrior

Rehis ürünü AESA radarı TF-X'e niyet olacaktır.F-16 uçaklarına takılması biraz zor gibi.Zaten elde ki F-16 uçaklarının AN-APG-68(V)9 radarı çok verimli ve arızalararası sürede epey uzun.Ama Peace Onyx-V projesine karar verilirse belki o zaman AESA tipi radara karar verilebilir. Mesajı Paylaş

süper çavuş

PO-V düşüncesi var mı  ,,   
Varsa mahiyeti ne olabilir acaba ? Mesajı Paylaş

ayibarishi

Pov4 fena fikir değil aslında amma... Olurunu olmazını bir kenara bırakıp heves gibi değerlendirin bu sözümü. Neden standart F-16 olsun illa bu tayyare alınacak ise.  Japonlar Aigle Falcon konseptinde ilerleyip F-1 yaptılar. İsrail Lavi TD yaptı.  Çinliler bundan da esinlenilerek J-10 û yaptılar. Yani sözün özü bir F-16 alımı olacaksa bunu illa ki farklı bir yapıda yapsak, özgür projesinden ve diğer ülkelerin deneyimlerinden de faydalanarak bir F-16 inspired plane inşa etsek daha çok hoşuma giderdi. Bence Lockheed-Martin in kirli çıkısında bile kurcalarsak daha neler neler bulunur. Saygılarımla...
Mesajı Paylaş

süper çavuş

Aybars hocam F-16 XL diyorum bende .. Mesajı Paylaş

ocay

Eğer bir gelişme olmazsa F16 üretim hattı Block-50/52+ ve AESA radarlı F16V yeni üretim hattı 2 yıl içerisinde bitecek gibi görünüyor. Bir ihtimal BAE'nin Block61 sipariş etmesi ile 2020yi görebilir..


Eğer biz F4 Phantomları emekli etmek için F16 sipariş edeceksek önümüzdeki 5-6 ay içerisinde haber çıkacaktır diye tahmin ediyorum. Mesajı Paylaş

putty

Bu resim nedir sizce?
Görev bilgisayarı çalışmasımı yoksa sistem entegrasyonu için basit bir similasyon gibi bir şeymi







Kaynak : sayfa 84
http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/yatirimci-iliskileri/Documents/Yillik%20Faaliyet%20Raporlari/ASELSAN%20FR_2015_TR.pdf
Mesajı Paylaş

robust

F-16 Ozgur projesi ve sonraki TF-X icin Aselsan'in calistigi aviyonik ve yazilim entegrasyon calismasi olabilir. Sagdaki MFD icindeki ucak muhimmat yuku grafiginden anladigim F-16'ya benziyor. Mesajı Paylaş

putty

Sayın müsteşar dolaylı yoldan özgür projesine gönderme yaptı ve yakında hizmette girecek gibi bağladı konuyu


https://youtu.be/xPgFcv5kFSU?t=700 Mesajı Paylaş

ocay

Acaba Aselsan faaliyet raporundaki Full Glass Panoromik kokpit mi yoksa F16V'de gibi ortada 3. Büyük MFD içeren kokpit mi Özgür Projesi için? Mesajı Paylaş

süper çavuş

Tam ekran olan Özgür ve sonrasında T/F-X için diğer kokpit ise Hürkuş içindir belki ?? Mesajı Paylaş

Nutuk

F35 cockpiti! Mesajı Paylaş

putty

F35 olamaz çünkü ekrandaki uçak sembolojisinde gövde altı silah istasyonu bir mühimmatlık görünüyor. Bu bence F16 ya ait bir şey. Mesajı Paylaş

Nutuk


Postulat

Watch an F-16's Automatic Ground Collision Avoidance System save an unconscious pilot from certain death

(...)

Spatial Disorientation is the inability to determine one's position, location, and motion relative to their environment. The Pilot-Activated Recovery System (PARS) will save pilots suffering from recognized Spatial-D as long as the pilot remains able to activate the technology. If a pilot is spatially disoriented but remains unable to initiate PARS, Auto-GCAS should theoretically still save him/her from CFIT.

Auto-GCAS provokes inputs to the flight controls automatically without pilot initiation. The technology relies on sophisticated computer software, terrain maps, GPS and predictive algorithms that will 'take the jet' from the pilot when CFIT is predicted to be imminent.

Although Ground Collision Avoidance Technology has proved to save several lives (this is the fourth confirmed "save" by the Auto-GCAS system since the system was introduced in 2014 according to AW's Guy Norris) it has some significant software and hardware limitations.

For example, as we highlighted last year, the system is not able to make inputs on the throttle. If the power reduction is required for the optimal recovery GCAT systems (as Auto-GCAS and PARS) might be  unable to initiate recovery overriding the current throttle setting.

https://www.youtube.com/watch?v=WkZGL7RQBVw

https://theaviationist.com/?p=39778?p=39778 Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter