TUSAŞ Milli Muharip Savaş Uçağı Programı (TF-X)

Başlatan HARZEMŞAH, Eyl 27, 2015, 08:48 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Alkyone





Ostim'de gerçekleştirilen TF-X toplantısından birkaç görüntü. MMU öncelikli Mühendislik Konuları Sunumu
https://twitter.com/ssysfakb/status/953575867921379330 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

cagribey

İngiltere'nin Türkiye'de yenni göreve başlayan büyükelçisinin Anıtkabir defterine yazdığı yazı. Yazıyı "İstikbalimiz göklerde" diye bitirmesi ilgimi çekti.  :)
Mesajı Paylaş
''Bre sorun Nemçelü'ye Lehli'ye,
Ne de çabuk unuttular Muhac'ı''

HDS

Kahretsin!
Bu da mı bizden iyi Türkçe biliyor?!.. Mesajı Paylaş

warrior

 :)  :)
Sanırım... Mesajı Paylaş

crun

33:00

https://youtu.be/yyknN2jade8?t=1980


Motoru Kale-Rolls Royce yapacak gibi görünüyor


Mesajı Paylaş


Alkyone

Milli savaş uçağı için "Ödünç mühendis" formülü


TAI, Milli Muharip Uçak Projesi'nde ön tasarım sürecinden başlayarak ihtiyaç duyulan nitelikli iş gücü için teknoloji geliştirme bölgelerinin kapısını çaldı. TAI, teknoloji geliştirme bölgelerinde faaliyet gösteren firmalara, mevcut işlerini aksatmayacak şekilde süresi ve takvimi karşılıklı belirlenecek bir model önerdi.

Yaklaşık 1,5-2 yıl sürmesi planlanan iş birliği kapsamında firmalarda çalışan, alanında derinlemesine ve özel bilgiye sahip mühendisler, ihtiyaç duyulan alanlara yönelik kurulan ürün takımlarına dahil edilecek. Bu kişilerin tüm zamanlarını bu projeye ayırması gerekmeyecek. Mühendislerin haftanın belirlenecek günlerinde çalışmaları mümkün olacak. Böylece mühendisler hem kendi firmalarındaki çalışmalarını yürütecek hem de MMU Projesi'ne katkı verecek. Oluşturulacak entegre ürün takımları, projenin başlangıcında bilinen veya yol alırken ortaya çıkabilecek bilinmeyen sorunların çözümünde görevler üstlenecek.

Milli çözümlerin sayısını artıracak

Bu model sayesinde, proje kapsamında ortaya çıkabilecek ihtiyaç ve problemlere çözüm sunabilecek kişi ve firmalarla daha projenin ön tasarım aşamasında tanışılması hedefleniyor. Firmalarda çalışan mühendislerin ön tasarım ve gereksinimlerin belirlenmesi sürecinde projede görev almasının, projenin ilerleyen aşamalarında ortaya çıkacak iş fırsatlarından haberdar olunmasına ve o yönde kabiliyet ve altyapı oluşturmasında fırsat sağlayacağı belirtiliyor.

İlerleyen aşamalardaki ihtiyaçları bilerek hazırlık olanağına kavuşacak firmalar, bu doğrultuda araştırma ve üretim planlaması yapabilecek. Uçağın kritik ön tasarım sürecinde görev alacak mühendisler, kendi firmaları ve ekosistemlerine taşıyacakları bilgilerle uçakta kullanılan milli sistem ve çözümlerin sayısının artırılmasını da sağlayacak. Firmalara ayrıca bu hizmet alımı karşılığında bir anlamda fon desteği sağlanmış olacak.
http://aa.com.tr/tr/turkiye/milli-savas-ucagi-icin-muhendis-seferberligi-/1060750 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

NoLoven

Bu konuda hiç bir gelişme yok mu arkadaşlar? Mesajı Paylaş

orko_8

Ocak ayı başında motor tedarikçisinin belirlenmesi ve tercihen sözleşme imzalanması, o olmasa bile bir çeşit çerçeve anlaşması ile birlikte "T0" yani ön tasarım çalışmalarının başlangıcı gerçekleşecekti. Henüz bir gelişme yok. Dolayısıyla bir ilerleme yok. TAI büyük bir süratle ekip kuruyor bir yandan. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

TF-X'in motoru belli de Hürjet'inki henüz kesinleşmedi NoLoven üstadım. Hürjet'te motor kesinleşince proje çok hızlı bir şekilde ilerler... Mesajı Paylaş

NoLoven

Değerli Harzemşah Üstadım! Bu iki Jet Türkiye'ye çağ atlatacak projeler. Bildiğimden değil de Elektrikli Otomobilden önce göreceğiz onları içime doğuyor. TAI / TUSAŞ borsaya açıldığı anda çocuklarım için ayırdığım bütün birikimi kağıdına gömeceğim. Onlara da hisselerini vermeyeceğim. 40 yaşını dolduran alır. ;D 
Saygılarımla.   Mesajı Paylaş

≾10TΩ≿

Selamlar.

Sn. Harzemşah TF-X için motorun belli olduğunu söylüyor.
Rolls Royce Kale Holding ile TAEC Uçak Motor Sanayi A.Ş isimli bir şirket kuruyor.
Temel Kotil TAI'nin ortağı olduğu yeni kurulan TR Motor Inc. isimli bir şirketin 27000 lbf güçte motor geliştireceğini söylüyor. Ki bu da 27000 lbf dendiği için EJ230'a ve dolayısıyla yine Rolls Royce'a işeret ediyor gibi görünüyor. Kafa karıştırıcı.

Bilinenler ışığında aşağıda ki soruların cevaplarını toparlayabilir miyiz?

1- TF-X'de kullanılacak motoru hangi şirket üretecek? (TAEC Uçak Motor / TR Motor )
2- Üretilecek motor;
a. Yabancı menşeili bir motorun(RR EJ2x vb) yerli olarak üretimi,
b. Yabancı menşeili bir motor(RR EJ2x vb) üzerinden yeni bir model geliştirilerek yerli olarak üretimi,
c. Yabancı bir şirketin ortaklığı ve teknik desteği ile yep yeni bir motorun geliştirilip yerli olarak üretimi şeklinde mi olacak?
Mesajı Paylaş

orko_8

Motorun belli olması için, isterlere uygun bir motorun mevcut olması gerekiyor. Mesajı Paylaş

ocay

SSTO kabiliyeti mi istediler acaba? :) Mesajı Paylaş

FANTOM69

Değerli arkadaşlar aranıza yeni katıldım bu konuda bazı yazmak istediğim konular var umarım canınızı sıkmam.

      Ben uzun yıllar yapmış olduğum AR-GE çalışmalarım sonunda havacılıkla ilgili çok önemli olduğu kadar ekonomik olarakta çok önemli olan bazı projeler geliştirdim bu projelerin başlıcaları;
   
1-Elektrikle çalışan jet motoru
2-Pasif nükleer jeneratör, projeleridir
   
      Ayrıca bu projelerin altında bu sistemlerin verimlerini yükseltmek amacı ile yaklaşık olarak 4,5 alt proje daha mevcuttur.

      Ben bu projeleri yakın zaman içinde (yaklaşık 1 yıl) SSM'na başvuruda bulundum burda ilgili kişi projeye olumlu bulması sebebi ile bağlı bulunduğum kuruma görevlendirme yazısı yazılması konusunda ilgili birime bilgi verdi fakat o gün bu gündür o yazı bağlı bulunduğum kuruma gelmediği için prezentasyon vermedim.
     
      Bu projelerin hayata geçmediği her ay için ülkemiz en az 30 milyon tl. basit (tahmini) zarara uğramaktadır bu oranı 20-30 kat ile çarpabilirsiniz (en az).

      Kısaca bu projeleri tanıtmak isterim.

1-Elektrikle çalışan jet motoru :
        En baştaki özelliği adındanda anlayacağınız gibi tamamen elektrikle çalışmakta olup hiç bir fosil yakıta ihtiyacı yoktur ayrıca bu motorda türbin olmadığından dolayı çok yüksek hızlarda çok çok uzun süre kalınabilmektedir.Burda hemen şu soru akla geliyor "Tamam eyvallah ama bu motorun havada ihtiyaç duyacağı enerjiyi nerden sağlayacaksın?" diyeceksiniz işte bu sorunun cevabını 2. proje vermektedir zira bu proje için yaklaşık 17 yıl ar-ge yaptım bu konuda 18.03.2018 tarihinde TAİ'yi aradım ve genel müdür asistanı ile görüştüm ve böyle bir projem olduğunu ve mümkünse müdür beyle görüşmek istediğimi belirttim üzülerek belirtmek isterim dönüş yine olmadı.

        Şimdi diyeceksinizki CİMER,BİMER,TAİ,SSM, ve diyer kurumlara başvurun diyeceksiniz inanın hepsine başvurdum ama sesimi duyan olmadığı gibi hep engellendim.

         Bu projeyi şu sistemlerde istediğiniz gibi kullanabilir ve ömrü sonsuza yakın olabilir Uçaklar,Uzay gemileri,Uzay mekikleri,Uydular.

         Burda hemen şu soruyu soracaksınız bu motor uzayda nasıl gidecek diye bu motorun çalışması için havaya ihtiyacı yok fakat tabiki hava alığı var hatta uzayda verimi biraz daha fazla olduğunu düşünmekteyim zira uzayda en az elektron düzeyinde radyo aktif partiküller olduğunu düşünmekteyim hatırlamışken şunuda belirteyim bu motor atmosfer dostu olup atmosfer içinde ozon oluşumunada katkıda bulunmaktadır.

         Gelelim 2. projeye
        Hatırlarsanız 2,3 hafta önce rusya sonsuz menzilli roket yaptığını belirtti (Şahsi düşüncem bu projeyi ben bu projeyi satış için teklif mektubu gönderdikten sonra geliştirdiklerini düşünmekteyim.) işte bu roket benim geliştirmiş olduğum projeye benzer bir proje ile hayata geçirilmiştir.Bu proje yaklaşık 1m3'lük bir hacimde yaklaşık 1,2 MW (En az) enerji sağlamaktadır.İşte bu proje TF-X projesinde kullanıldığı zaman bu uçağın menzili sonsuza yakın olmaktadır (yaklaşık maksimum 28 bin yıl) hayal edin bu sistemle uçabilen bir uçağın veya herhangi bir aracın menzilini....

        Her 2 sistemin alt projeler hariç yaklaşık maliyeti 8 milyon tl'dir makina parkı ve insan kaynağı hariç....    Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter