Türk Savunma Sanayi: Deniz Araçları

Başlatan Sabri Ünal, Ara 04, 2017, 01:09 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Sabri Ünal

Ara 04, 2017, 01:09 ÖÖ Last Edit: Ara 04, 2017, 01:19 ÖÖ by Sabri Ünal
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

HARP GEMİLERİ

Milgem Projesi

MİLGEM Sınıfı Korvetler; akustik, manyetik, kızıl ötesi ve radar iz değerlerinin düşük olacağı şekilde tasarlanıp inşa edilmiştir. MİLGEM Sınıfı Korvetlerin ilki TCG HEYBELİADA (F-511), 27 Eylül 2011 tarihinde Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın hizmetine girmiştir. MİLGEM Sınıfı Korvetler, denizaltı harbi, suüstü harbi, hava harbi, keşif ve gözetleme, hedef tespiti/tanımı/takibi, karakol, kara ve liman koruma görevlerini yerine getirmek üzere tasarlanmıştır. 2300 ton deplasmana sahip gemilerimiz 29+ knot hız yapabilmekte, seyir siası ise 15 knot hızda 3500 deniz milidir.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı için 4 adet üretilmeye başlanmıştır. İlk iki geminin kabulleri yapılmış olup, 3. ve 4. geminin donatım faaliyetleri devam etmektedir.

Pakistan için 5 Adet ada sınıfı korvetin üretilmesine yönelik teklif sunulmuş olup görüşmeler henüz sonuçlandırılmamıştır.



İ Sınıfı Fırkateyn Projesi

MİLGEM projesinin seyir siası ve silah sistemleri açısından geliştirilmiş versiyonudur. Gövde yapısı Milgem projesinden uzun olup, baş topunun hemen arkasına MK-41 dikey fırlatma sistemi konumlandırılmıştır. İnşa faaliyetleri 2017 yılı içinde başlamış olup ilk geminin 2021 yılında Deniz Kuvvetleri Komutanlığı hizmetine girmesi beklenmektedir.


(Temsili Görsel)

TF-2000 Projesi

TF-2000 bir hava savunma harbi firkateynidir. Öncelikli amacı, bağlı bulundugu deniz gorev grubu veya bir bölgenin hava savunmasını üstlenmektir. Geminin boyu kabaca 150 m, agirligi 7.000-8.000 DWT olacaktir. (Turan Oğuz)

Henüz ön tasarım aşamasındadır.


(Temsili Görsel)
Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

#2
Ara 04, 2017, 01:10 ÖÖ Last Edit: Ara 12, 2017, 03:09 ÖS by Sabri Ünal
AMFİBİ GEMİLER

LCT / Süratli Amfibi Gemi - ADİK Tersanesi

Ana görev fonksiyonu amfibi harekat olan Süratli Amfibi Gemi (LCT), yüksek manevra kabiliyetine sahip ve sahile kapak atma kabiliyeti olan hızlı bir gemidir. LCT'ler amfibi birlik, zırhlı araç, tank transferi ve denizden birlik intikali harekatlarının yanı sıra, doğal afetlerde yardım, insani yardım ve tahliye harekatlarını da hızla gerçekleştirmektedir.

Süratli Amfibi Gemi [LCT] Projesi'nin 8'inci ve son gemisi Ağustos 2o12'de DzKK hizmetine girmiştir.



LST / Amfibi Gemi - ADİK Tersanesi

Ana görev fonksiyonu amfibi harekat ve ateş desteği olan Amfibi Gemi (LST), yüksek ateş gücüne sahip ve sahile kapak atma kabiliyeti olan büyük bir gemidir. Çok sayıda amfibi personel, zırhlı araç, tank ve destek malzemesi taşıma kabiliyetine sahiptir. Geminin ikincil görev fonksiyonu, doğal afet durumlarında yardım ve kurtarma harekatları gerçek- leştirmek, acil sağlık hizmeti sunmak ve lojistik görev fonksiyonlarına katkı sağlamaktır.

2 gemi olarak planlanan projenin ilk gemisi TCG Bayraktar, Nisan 2017'de DzKK hizmetine girmiştir.

Mısır'a ihraç edilmesi konusunda hazırlıklar yapılırken ülkede yaşanan iç karışıklıklar sonrası ihraç gerçekleşmemiştir.



Çıkarma Gemisi (LCM) - Dearsan Tersanesi

Nakliye ve transfer görevleri için tasarlanmış olan 27.7m uzunluğundaki gemi 10+ knot hız yapabilmektedir.

Türkmenistan'a ihraç edilmesi planlanmaktadır.



Personel Çıkarma Gemisi (LCPV) - Adik Tersanesi

15.7m uzunluğa 25.6 ton deplesmana sahiptir. 8 ton (40 personel) taşıyabilmektedir. 20knot hız yapabilmekte olup seyir hızı 15knot olarak belirtilmiştir.  1x 12.7mm UKSS ile silahlanmıştır. DzKK envanterine girmesi beklenmektedir.


Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

#3
Ara 04, 2017, 01:10 ÖÖ Last Edit: Ara 12, 2017, 02:27 ÖÖ by Sabri Ünal
SAHİL GÜVENLİK VE KARAKOL BOTLARI

Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi - RMK Marine

Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemileri (SGAK) ülke karasuları ve münhasır ekonomik bölgelerinde (EEZ); arama ve kurtarma, karakol, kaçakçılığı önleme, keşif ve gözetleme, çevre kirliliğini önleme ve yangına müdahale edebilme yeteneklerine sahiptir. SGAK Gemileri 10 tona kadar helikopterlerin gündüz ve gece şartlarında iniş-kalkış yapabilmesi için gerekli sistemlerle donatılmış
helikopter platformuna ve teleskopik helikopter hangarına sahiptir.

4 gemi olarak planlanan projede üretimler tamamlanmış olup tüm gemiler Sahil Güvenlik Komutanlığı'na teslim edilmiştir.






57m Karakol Botu - Dearsan

Tuzla Sınıfı Yeni Tip Karakol Botları boğazlarda, üs, liman yaklaşma suları ve sahillere yakın bölgelerde keşif, gözetleme, karakol, asimetrik tehditlere karşı savunma, kuvvet koruma ve Denizaltı Savunma Harbi (DSH) görev fonksiyonlarını karşılamaktadır. 1x 40mm Çift Namlulu Top, 2x 12.7mm Stabilize Makineli Silah, Denizaltı Savunma Harbi Roketi ile silahlandırılmış olarak DzKK hizmetine girmiştir. 16 adet karakol botu 2008-2014 tarihleri arasında DzKK için inşa edilmiş ve teslim edilmiştir. YTKB (Yeni Tip Karakol Botu) olarak da bilinmektedir.

Türkmenistan'a ihraç edilmiştir.



33m Hücumbot - Dearsan Tersanesi

33m boyundaki gemi 43+ knot hıza erişebilmekte olup 350nm seyir siasına sahiptir. Stabilize Top ve Makineli Tüfek sistemleri başta olmak üzere çeşitli silah sistemleriyle silahlandırılması mümkündür.

Türkmenistan'a ihraç edilmiştir.



15m Ani Müdahale Botu - Dearsan Tersanesi

14.5m boyundaki ani müdahale botu 40 knot hıza erişebilmekte olup 200nm seyir siasına sahiptir.

Türkmenistan'a ihraç edilmesi planlanmaktadır.






MRTP 16 / Ani Müdahale Botu - Yonca Onuk JV

MRTP16 botları, deniz kuvvetleri ve deniz güvenlik güçlerinin kara suları ve kıyı suların kontrolu maksadıyla, gittikçe artan harekat ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiştir. MRTP15 Ani Müdahale Botlarının geliştirilmiş versiyonudur.

BAE, Malezya ve Katar'a ihraç edilmiştir.



MRTP 20 / Ani Müdahale Botu - Yonca Onuk JV

MRTP16 botları, deniz kuvvetleri ve deniz güvenlik güçlerinin kara suları ve kıyı suların kontrolu maksadıyla, gittikçe artan harekat ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiştir. MRTP19 Ani Müdahale Botlarının geliştirilmiş versiyonudur.

Gürcistan ve Mısır'a ihraç edilmiştir.



MRTP 34 - Yonca Onuk JV

MRTP34 botları, deniz kuvvetleri ve deniz güvenlik güçlerinin kara suları ve kıyı suların kontrolu maksadıyla, gittikçe artan harekat ihtiyaçlarını karşılamak üzere, MRTP33 Ani Müdahale Botları temel alınarak geliştirilmiştir.

Katar'a ihraç edilmiştir.






Ares KND 30 - Ares Shipyard

30m uzunluğunda olup 30+ knot hız yapabilmektedir. Nijerya'ya ihraç edilmiştir.



Ares 42 Hector - Ares Shipyard

42 feet (12.99m) uzunluğunda olup 35 knot hız yapabilmektedir. Sahil Güvenlik Komutanlığı envanterine girmiştir.



ARES 75 Hercules - Ares Shipyard

75 feet (23.99m) uzunluğunda olup 38 knot hız yapabilmektedir. Katar'a ihraç edilmiştir.



ARES 110 Hercules - Ares Shipyard

110 feet (34.37m) uzunluğunda olup 30 knot hız yapabilmektedir. Bahreyn ve Katar'a ihraç edilmiştir.



ARES 150 Hercules - Ares Shipyard

150 feet (47.95m) uzunluğunda olup 30 knot hız yapabilmektedir. Katar'a ihraç edilmiştir.






SNR-17 / Hızlı Devriye Botu - İstanbul Shipyard

17.26m uzunluğa 25ton deplesmana sahiptir. 28knot hız yapabilmekte olup 200nm menzile sahiptir. Ana görevi nehir ve sahil karasuları devriyesidir. İkincil görevi ise kaçakçılığı önleme ve çevre korumadır.

Romanya'ya ihraç edilmiştir.

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

#4
Ara 04, 2017, 01:11 ÖÖ Last Edit: Ara 12, 2017, 02:27 ÖÖ by Sabri Ünal
DESTEK GEMİLERİ

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) -  Sedef Shipyard & Navantia Konsorsiyumu

TCG Anadolu Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) araç ve personel taşıma kapasitesi, komuta kontrol kabiliyetleri, gündüz ve gece helikopter harekatı yapma kabiliyeti ve kapsamlı sağlık hizmetleri imkanı ile Türkiye'nin deniz gücünün dünya denizlerinde temsiline katkı sağlayacaktır.  231m uzunluğa, 32m genişliğe 27.436 ton deplesmana sahiptir. 21 knot hız yapabilen geminin ikmal yapmaksızın denizde kalma süresi 30 gün olup seyir siası 9000nm olarak belirtilmiş.

İnşa faaliyetleri 2016 başlamıştır; 2021'de denize indirilmesi ve 2023'de DzKK envanterine teslim edilmesi beklenmektedir.






SNR-MOSHIP / Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi - İstanbul Shipyard

MOSHIP 4000 çeşitli deniz koşullarında su yüzeyi ve su altı kurtarma operasyonları ve yangın söndürme gerçekleştirmek için tasarlanmış özel bir denizaltı kurtarma ana gemisidir. 90m uzunluğunda olup 4200t deplasmana ve 130 mürettebata sahiptir. 18 knot hıza ulaşabilen gemi 14 knot olan ekonomik süratiyle 4500nm seyir siasına sahiptir. 2x 12.7mm UKSS ile silahlandırılmıştır.

A-582 Alemdar olarak DzKK envanterine girmiştir.



SNR-KURYED / Kurtarma ve Yedekleme Gemisi - İstanbul Shipyard

KURYED 2000 çeşitli deniz koşullarında su yüzeyi ve su altı kurtarma operasyonları ve yangın söndürme gerçekleştirmek için tasarlanmış özel bir denizaltı kurtarma müdahale gemisidir. 68m uzunluğunda olup 2400t deplasmana ve 100 mürettebata sahiptir. 18 knot hıza ulaşabilen gemi 14 knot olan ekonomik süratiyle 4000nm seyir siasına sahiptir. 2x 12.7mm UKSS ile silahlandırılmıştır.

A-583 Işın ve A-584 Akın adlarıyla DzKK envanterine girmesi planlanmıştır.






Pakistan Denizde İkmal Tankeri Projesi - STM

155 metre uzunluğunda olup 5.600 ton ağırlığa sahiptir. 30 knot hız yapabilmektedir. Pakistan'a ihraç edilmiştir.



Lojistik Destek Gemisi (LSS) - Selah Tersanesi

106.51m uzunluğa 16.80n genişliğe; 4330 ton yakıt, 550 ton temiz su taşıma kapasitesine sahiptir. 15 ton sınıfı helikopterler için helikopter pisti bulunan gemi 12 knot hız yapabilmekte olup 9500nm seyir siasına sahiptir. 2x 12.7mm UKSS ile silahlandırılmıştır.

A-574 Yzb. Güngör Durmuş ve A-575 Üst. Arif Ekmekçi adlarıyla DzKK envanterine girmesi planlanmıştır.



Akaryakıt İkmal Tankerleri - RMK Marine

81.34m uzunluğa, 12.20m genişliğindedir. 1865ton yakıt ve 225ton su taşıma kapasitesine sahip olup 15 knot hız yapabilmektedir.

A-571 Albay Hakkı Burak ve A-572 Yzb. İhsan Tolunay adıyla 2 gemi olarak inşa edilmiş ve 2000 yılında DzKK envanterine girmiştir.



Akar Sınıfı Lojistik Destek Gemisi - Gölcük Tersanesi & Sedef Shipyard

Tam yüklüyken 19.253 ton ağırlığa sahip olan gemi, 9.000 ton askeri dizel yakıt, 430 ton jet yakıtı, 2.600 ton su taşıyabiliyor. 14 knot seyir hızı ile 6000nm seyir siasına sahip olup denizde 90 gün kalabilmektedir. 1995 yılından DzKK envanterinide dahil olmuştur. Geminin güvenliği bir adet yakın savunma silahı Phalanx ve 2 adet 35 mm top ile sağlanıyor.

A-580 Akar (Gölcük Tersanesinde inşa edilmiştir) ve A-595 Yzb. Kudret Güngör (Sedef Tersanesinde inşa edilmiştir) olarak DzKK envanterine girmiştir.






SNR-SİSMİK / Sismik Araştırma Gemisi - İstanbul Shipyard

SNR-SİSMİK; 2B/3B sismik araştırmalar ile jeofizik, jeolojik, jeoteknik, batimetrik, hidrografik, oşinografik, hidroakustik araştırmalar yapmak ve depremler, genel jeoloji, uygulamalı jeoloji, çevre jeolojisi ve yer bilimleri ile ilişkili diğer bilim dallarında araştırma projelerini gerçekleştirmek ve örnekleme ve veri toplama çalışmaları yapmak üzere tasarlanmıştır.

86m uzunluğunda olup 5178t deplasmana sahiptir. 17 knot hıza ulaşabilen gemi 14 knot olan ekonomik süratiyle 11760nm seyir siasına sahiptir ve 35 gün ikmal yapmadan denizde kalabilmektedir.



41m Hidrografik ve Oşinografik Araştırma Gemisi - Dearsan Tersanesi

Hidrografik, Akustik, Biyolojik, Fiziksel, Geofiziksel araştırma görevlerini yerine getirmek üzere tasarlanmıştır. 41m uzunluğundaki gemi 12 knot hız yapabilmektedir.

Tasarımı Soyaslan Marine tarafından (HSV Umman) yapılmıştır. Türkmenistan'a ihraç edilmiştir.



ERV / Acil Durum Müdahale Gemisi - Sefine Tersanesi

87.8m uzunluğuna 18m genişliğe 6400ton deplesmana sahiptir. 16 knot hız yapabilmektedir. Nene Hatun ismiyle Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü envanterine girmiştir.






Yüzerhavuz - Sedef Shipyard

160m uzunluğa, 36m genişliğe 11.500ton kaldırma kapasitesine sahiptir. Suudi Arabistan'a ihraç edilmiştir.



Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

MODERNİZASYON

Denizaltı İnşa Destek ve Modernizasyonu - STM

STM tarafından sağlanan yarı ömür modernizasyonu ile çağdaş teknolojinin gerisinde kalan sistem ve cihazlar iyileştirme ve değişime tabi tutularak Denizaltı Harekatı kapsamında mevcut yeteneklerin idamesi sağlanacak, etkinliği artırılmaktadır.

STM, Pakistan deniz kuvvetlerine ait Agosta 90B sınıfı denizaltının modernizasyonu ihalesini kazanmıştır.



SAR-33 Modernizasyonu - İstanbul Shipyard

26+ knot maksimum hıza erişmeleri ve bu hızda yeterli denizcilik faaliyetlerine sahip olmaları adına Sahil Güvenlik Komutanlığı'na ait olan 5 adet SAR 33 Botu'nun modernizasyonu gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında her bir botun ana makineleri, sevk sistemi, dizel jeneratör setleri, yardımcı sistemleri, yaşam mahali mobilyaları yenilenmiş ve kabuk sacları, 1 MC haberleşme sistemi ve ekipmanları, köprüüstü konsolları değiştirilmiştir.



SAR-35 Modernizasyonu - İstanbul Shipyard

26+ knot maksimum hıza erişmeleri ve bu hızda yeterli denizcilik faaliyetlerine sahip olmaları adına Sahil Güvenlik Komutanlığı'na ait olan 4 adet SAR 35 Botu'nun modernizasyonu gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında her bir botun ana makineleri ve sevk sistemi değiştirilmiştir.

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

#6
Ara 04, 2017, 01:17 ÖÖ Last Edit: Ara 12, 2017, 02:28 ÖÖ by Sabri Ünal
İNSANSIZ DENİZ ARAÇLARI

GMK-C / Otonom Su Altı Gözlem Aracı - Gate Elektronik

GMK-C, Milli AUV ile aynı görevleri yerine getirmek üzere tasarlanmıştır. Muhasım ülkeler tarafından liman ve boğaz giriş çıkışlarının uzaktan torpido mayınlarla kirletilip kirletilmediğini tespit etmek, Mayın tanı, teşhis ve imha çalışmalarında kullanılmak, Eğitim amaçlı tatbikatlarda kayıp olan eğitim torpidoları gibi cihazları arama ve kurtarma faaliyetleri yürütmek üzere kullanılmaktadır.

Gate Elektronik ve TR Teknoloji firmasının ortak çalışmasıyla üretilmiştir. Gate elektronik firmasının iflası sonrası ürünün son durumu bilinmemektedir.



Milli AUV / Otonom Su Altı Gözlem Aracı - Gate Elektronik

Muhasım ülkeler tarafından liman ve boğaz giriş çıkışlarının uzaktan torpido mayınlarla kirletilip kirletilmediğini tespit eder. Mayın tanı-teşhis ve imha çalışmalarında kullanılır. Seyir hidrografi çalışmaları ile anfibi harekatta ön kuvvet harekatı kapsamında su altına yönelik çeşitli araştırmalarda da değerlendirilmek maksadıyla görüntü ve sonar verileriyle birlikte çevre ve konum verilerinin iletimini kablosuz olarak uzaktan veya önceden programlanan rotarlarda hareket ve kontrol eder.



BARBAROS AUV - Gate Elektronik

Barbaros AUV, günümüz modern teknolojilerini kullanan hafif ve düşük maliyetli bir insansız su altı aracıdır.  Muhasım ülkeler tarafından liman ve boğaz giriş çıkışlarının uzaktan torpido mayınlarla kirletilip kirletilmediğini tespit etmek, Mayın tanı, teşhis ve imha çalışmalarında kullanılmak, Eğitim amaçlı tatbikatlarda kayıp olan eğitim torpidoları gibi cihazları arama ve kurtarma faaliyetleri yürütmek üzere kullanılmaktadır.

Gate Elektronik ve TR Teknoloji firmasının ortak çalışmasıyla üretilmiştir. Gate elektronik firmasının iflası sonrası ürünün son durumu bilinmemektedir.



ÇANAKKALE / Tek Kullanımlık Mobil Mayın İmha Şarjı - Gate Elektronik

ÇANAKKALE SSR, uzaktan kumanda edilebilen, mayın tarama ve mayın avlama sistemlerinde dalgıçların mayın harbindeki rolünü üstlenebilecek bir su altı aracıdır. Mobil mayın imha şarjlarının kullanımı sayesinde tespit edilen mayının imhası için şarj yerleştirme faaliyetinde dalgıç kullanımı önlenir, limitli olan dalgıç ve toplam dalış sürelerinin efektif kullanımı sağlanır.

Gate elektronik firmasının iflası sonrası ürünün son durumu bilinmemektedir.



GELİBOLU / İş Sınıfı Uzaktan Kontrollü Su Altı Aracı - Gate Elektronik

Gelibolu, yüksek itki ve kaldırma kapasitesi sağlayan 7 motorlu tahrik sistemi, sağlam ve fonksiyonel 2 adet hidrolik robot kolu, küçük ve hafif yapısı ile denizaltı kurtarma, batık çıkarma, deniz dibi inceleme ve sismik araştırmalarda gözlem yapma ve su altından numuneler toplama gibi uygulamaları başarı ile gerçekleştirebilmektedir.

İlk defa İdef 2011 fuarında sergilenmiştir. Gate Elektronik ve TR Teknoloji firmasının ortak çalışmasıyla üretilmiştir. Gate elektronik firmasının iflası sonrası ürünün son durumu bilinmemektedir.






ALBATROS-T / İnsansız Suüstü Hedef Botu - Aselsan

ALBATROS-T, Deniz Kuvvetleri suüstü unsurlarının tatbikat ve atış eğitimlerinde hedef olarak kullanılmak üzere ASELSAN tarafından özgün olarak geliştirilmiş, çeşitli suüstü taktiksel hareketleri ve süratli asimetrik tehditleri taklit edebilen Asimetrik İnsansız Süratli Suüstü Hedef Botudur. (Aselsan)



LEVENT / İnsansız Suüstü Aracı - Aselsan

LEVENT İnsansız Suüstü Aracı, mayın karşı tedbir, asimetrik tehditler ile mücadele, kıyı gözetleme, liman ve boğaz güvenliği, keşif, gözetleme, istihbarat, hedef çekme ve lojistik amaçlı görevleri insansız olarak gerçekleştirmek amacıyla geliştirilmiştir. Modüler yapıdaki sistem birimleri, envanterdeki mevcut botların üzerine kolaylıkla takılabilecek şekilde tasarlanmıştır. (Aselsan)






GLOBİDA / İnsansız Su Üstü Aracı - Global Teknik

GLOBİDA İnsansız Su Üstü Aracı, darbeye ve deniz ortamına dayanıklı kompozit gövdeden oluşmaktadır. Uzunluğu 4 m, genişliği 1.25 m ve yüksekliği 1.40 m olan GLOBİDA, 10 saat görev süresine sahiptir. Yakıt olarak benzin kullanılmaktadır. Bir kontrol merkezi aracılığı ile manuel veya otonom olarak kullanım imkanı bulunmaktadır. Üzerindeki kamera ile gerçek zamanlı görüntü aktarımı sayesinde sürüşü kolaylaşmaktadır. Kıyı şeritlerinin korunması, kaçakçılık, deniz kirliliğinin takibi gibi kullanım alanları mevcuttur.

Global Teknik firmasının iflası sonrası aracın son durumu bilinmemektedir.



TODO

TR Teknoloji ürünleri de incelenip eklenecek. Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

#7
Ara 04, 2017, 01:17 ÖÖ Last Edit: Ara 06, 2017, 09:50 ÖÖ by Sabri Ünal
ÜRETİMİ DEVAM ETMEYEN ARAÇLAR

(Üreticilerin sitesinde artık yer almayan ürünler)

MRTP-15 / Kaan 15 Sınıfı Sahil Güvenlik Botu - Yonca Onuk JV

Kaan 15 sınıfı botlar Yonca Onuk tersanesi tarafından özgün olarak gelişmiş kompozit meteryaller kullanılarak imal edilmiştir. 1998-2002 yılları arasında 18 bot teslim sahil güvenlik komutanlığına teslim edilmiştir.



MRTP-19 / Kaan 19 Sınıfı Sahil Güvenlik Botu - Yonca Onuk JV

Kaan 19 sınıfı botlar Yonca Onuk tersanesi tarafından özgün olarak gelişmiş, kompozit meteryalleri kullanılarak imal edilmiştir. Sahil Güvenlik Komutanlığı için 18 adet bot sipariş edilmiş olup en 11 tanesi teslim edilmiştir.



MRTP 20U / Özel Harekat Botu - Yonca Onuk JV

ONUK MRTP20/U, özel kuvvetler ve su altı taarruz timlerinin düşman bölgelerde görev yapması maksadıyla geliştirilmiş olup yüksek ateş gücü ile birlikte hız, denizcilik ve yük taşıma kabiliyetlerini saðlamak üzere profesyonel kullanımlara uygun mukavim tekne yapısında inşa edilmiştir. MRTP 20 botu temel alınarak geliştirilmiş olup SAT birlikleri tarafından kullanılmaktadır. 2 adet olarak DzKK envanterine girmiştir.



MRTP 22U / Özel Harekat Botu  - Yonca Onuk JV

ONUK MRTP22/U, özel kuvvetler ve su altı taarruz timlerinin düşman bölgelerde görev yapması maksadıyla geliştirilmiş olup yüksek ateş gücü ile birlikte hız, denizcilik ve yük taşıma kabiliyetlerini saðlamak üzere profesyonel kullanımlara uygun mukavim tekne yapısında inşa edilmiştir. MRTP 22 botu temel alınarak geliştirilmiş olup SAT birlikleri tarafından kullanılmaktadır.



MRTP 29 / Ani Müdahale Botu  - Yonca Onuk JV

ONUK MRTP29, deniz kuvvetleri ve deniz güvenlik güçlerinin kara suları ve kıyı sularda, gittikçe artan harekat ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiştir.

Sahil Güvenlik Komutanlığı için 2000-2004 yılları arasında 9 adet üretilip teslim edilmiştir.



MRTP 33 / Ani Müdahale Botu  - Yonca Onuk JV

ONUK MRTP33, deniz kuvvetleri ve deniz güvenlik güçlerinin kara suları ve kıyı sularda, gittikçe artan harekat ihtiyaçlarını karşılamak üzere, MRTP29 ani müdahale botu temel alınarak geliştirilmiştir.

Sahil Güvenlik Komutanlığı için 2004-2011 yılları arasında 13 adet üretilip teslim edilmiştir.

Gürcistan ve Pakistan'a ihraç edilmiştir.






Ares 58 FPB - Ares Shipyard

58 feet (18m) uzunluğunda olup 42 knot hız yapabilmektedir. Bahyern'e ihraç edilmiştir.






FRT1500 - SEFT Ship Design

67.50m uzunluğa 12m genişliğe 2465ton deplesmana sahip olup 12 knot hız yapabilmektedir.

Tayland'a ihraç edilmiştir.






Dalgıç Botu - Arı Makine

23.90m uzunluğa 6.37m genişliğe 70ton deplesmana sahip aluminyum gövdeli bir teknedir. 26 knot hız yapabilmektedir. Gemide helikopter pisti de bulunmaktadır.

Suudi Arabistan'a ihraç edilmiştir.


Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Sabri Ünal

EKLENDİ:

GLOBİDA / İnsansız Su Üstü Aracı - Global Teknik
Milli AUV / Otonom Su Altı Gözlem Aracı - Gate Elektronik
SNR-17 / Hızlı Devriye Botu - İstanbul Shipyard
Lojistik Destek Gemisi (LSS) - Selah Tersanesi
Akaryakıt İkmal Tankerleri - RMK Marine
Akar Sınıfı Lojistik Destek Gemisi - Gölcük Tersanesi & Sedef Shipyard
ERV / Acil Durum Müdahale Gemisi - Sefine Tersanesi
Personel Çıkarma Gemisi (LCPV) - TAIS (ama hangisi!) Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter