Elektrikli Uçak Motorları

Başlatan sunguroğlu, Kas 21, 2017, 03:38 ÖÖ

« önceki - sonraki »

sunguroğlu

Kas 21, 2017, 03:38 ÖÖ Last Edit: Oca 20, 2018, 10:14 ÖÖ by Yönetim
Öncelikle bütün foruma iyi günler. Bu konuda biraz zırvalamak maksadındayım o yüzden sohbet bölümüne açtım. Bir üstadımızdan aldığım feyz ile okul kütüphanesine gittim ve ekteki kitabı bulabildim :

Fakat henüz mühendislik terimlerine yeteri kadar hakim olamamam ve üşengeçliğimden ötürü abi fosil yakıtların devri bitti zaten yaa diyerek aklıma elektrikli uçak motorları geldi. Karşıma çıkan ilk sonuç ise Airbus E-FAN oldu. Nitekim E-FAN sanırım stratejik bir öneme haiz olduğundan dolayı motor teknolojisi hakkında pek bilgi bulamadım. https://youtu.be/qfBfZJBQH_I Haddime de olmayarak bir kaç çıkarımda bulundum :
Havacılık sektörü her ne kadar gün geçtikçe verimliliğini arttırsa da fiziki engeller işleri zorlaştırıyor. Gaz türbini motor geliştirmek malumunuz üzere karmaşık meşakkatli ve maliyetli bir iş. E-FAN motoru :
P&W pt6: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiZafwtuh7hHheFoOugejbPa5YFoVUbYJmaBU6mixmEm9fJ7GVpjaRkvKwoQ
Sanırım bu iki görsel mevzuyu güzel bir şekilde özetliyor.  Tabi ki elektrikli fan motorları daha yolun başında ama bakım idame vb gibi günümüz jet motorlarında ulaşılamazlığın ana nedeni olan sorunlara çözüm getireceği açık bunu biraz irdeleyelim. (E-FAN'ın saatlik uçuş maliyeti 2 €)
 1) Bildiğim kadarıyla güç üretmede elektrikli motorlar yanmalı motorlardan geri kalmıyor hatta daha iyi sonuçlar verebiliyor. Burdaki sorun batarya sistemleri.
2) Elektrikli araçlarda olduğu gibi uçaklarda da ana komponentleri batarya motor uçuş bilgisayarına indirgemek mümkün olabilecek mi ?
3)Ve son olarak bu üçünün çalışma prensibi aynı mı ?
a)
b)

C)
Eğer elektrikli uçak motorlarında tesla arabalarda olduğu gibi batarya motor bilgisayar basitligine ve düşük kullanım maliyetine indirgenebilirse elektrikli arabaları yeni konuştuğumuz şu dönemde kişisel elektrikli uçakları ve ilçeden ilçeye dahi tarifeli uçuşları görebileceğimizi düşünüyorum.
Mesajı Paylaş

merzifonlu

Bu konuya trmilitary forumda dikkat çekmiştim. Aslında uçakların çevreye zararları gözardı ediliyor. Lityum-hava temelli süper pillerin gelişmesiyle bu teknoloji hızlıca yaygınlaşacaktır.

En önemli dar boğazlardan birisi bakır yerine konacak daha hafif bir sargı materyali bulmak. Karbon nano tüp temelli bir malzeme geliştirilirse çok iyi olacak. Mesajı Paylaş

sunguroğlu

Ayrıca https://insideevs.com/e-fan-electric-airplane-will-go-sale-late-2017/ eğer bu linkteki bilgi doğruysa 20 mln Euro gibi makul bir geliştirme maliyetinden bahsediliyor . Batı ile aradaki makası kapamak için bence önemli bir hamle olur sen motoru geliştir ,icabında bataryayı Tesla'dan al sonra bakarsın yerli otomobil bataryası piyasaya çıkar oturt hafif kompozit gövdeye. Mesajı Paylaş

cagribey

Aslında o dediğiniz basitliğe halihazırda model uçak ve ufak İHA'larda erişilmiş durumda. Genelde de fırçasız DC motorlar kullanılıyor. Büyütüp içine insan koyanlar bile var. Kontrolcü, motor, batarya ve gövde temelde. Bu sayede alıp siz de evinizde toplayabiliyorsunuz. Kısıt dediğiniz gibi bataryalar. Yoksa ufacık el kadar motorlar bile birkaç tanesini kullnınca insan taşıyacak kadar güç üretiyorlar. Tabii aleti büyüttükçe ihtiyaçlar da artıyor, dolayısıyla daha farklı sistemleri de koymak zorunda kalıyorsunuz.

Gösterdiğiniz 3 foto, son ikisininin içerdiği motorun tipini bilmemekle beraber, aynı mantıkta tamamiyle. Mesajı Paylaş
''Bre sorun Nemçelü'ye Lehli'ye,
Ne de çabuk unuttular Muhac'ı''

sunguroğlu

https://shiftdelete.net/e-fan-x-hibrit-ucak-calismalari-basladi
Hibrit elektrikli motorun 2 mw gücünde olduğu söyleniyor. E-FAN'ın tek motoru 30 kw gücündeydi. 90 katlık bir artış var. Mesajı Paylaş

matmat26

Sezgin Motor, Elektrikli Motor üreticisi . Amerikalı Dron, Iha üreticisi aerovironment şirketine motor sağlıyorlarmış.
*Elektrikli Otomobillerinde motorlarını yapmaya aday olduklarını söyledi.

Bu arada derindere elektrikli otomobil sahibi de bu firmayı Türkiye de bu motoru yapacak en büyük aday oldugunu ifade etmişti.


https://www.youtube.com/watch?v=KQrN8jAbSpI Mesajı Paylaş

aktifkarbon

#6
Oca 20, 2018, 08:40 ÖÖ Last Edit: Oca 20, 2018, 10:15 ÖÖ by Yönetim
Motor tekolojilerinde bilinmeyen pek birşey yok. Neredeyse 80-100 yıllık prensiplerle çalışan üniteler. Asıl sorun pil ve enerji depolama sistemleri. Bizim elektrikli araç geliştirme hamaseti yerine enerji depolama sistemlerine önem vermemiz gerekir.

İsterseniz bir markete gidin ve oradan yerli(milli olmasına gerek yok) bir pil isteyin. Bulamazsınız
Önce pil ve enerji depolama sistemi!!!
Piller, süper kapasitörler, proton değişim membranları(PEM, yani hidrojen pilinin ana bileşeni)
Karbon nanotüp, grafen gibi materyallerin üretimi ve kullanım alanlarının geliştirilmesi ki, bunların seri üretimleri konusunda henüz kabul edilmiş bir sistem yok. Yani geleceği olan ve bakir, tam da gelecek için hedef.

Yoksa bir aracı elektrikle çalışır hale getirmek sıradan bir tamircinin, ustanın işi. Evet bu kadar küçümsüyorum. Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

sunguroğlu

@aktifkarbon hocam elektrikli araçlarla gündeme gelen batarya teknolojilerini geliştirme furyası bu hususta işimize gelmez mi ? Bkz Tesla'nın yeni çıkardığı roadster spor arabası tek şarjla 1000 km gidebiliyormuş. Yakıt tüketimi konusunda yere göğe sığdırılamayan Renault'un Fluence aracı bile şehir dışı full depo ile 1000 km gidebiliyor. Peki bu batarya bir uçağın uçuşunu sürdürebilir mi ? Veya nasıl bir batarya gerekir ? Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Sonuçta güç, enerji hesapları ve oranları/katsayıları her yerde aynı.
O aracınızı hareket ettirmek için ne kadar güce ihtiyacınız olduğunu bulursanız ona uygun bataryayı seçebilirsiniz.
Teslanın başarısı pil teknolojisine bağlı, geri kalanı klasik ekipmanlar. Fazla yeni ve bilinmez şeyler değil.
Grafen, nanotüp, proton membran gibi materyaller ile daha hızlı şarj edilen, daha çok şarj/deşarj ömrü olan, daha çok şarj tutma kabiliyeti olan şeyleri geliştirmemiz lazım.

Ama uçak derken bir yolcu uçağı gibi şeyi kast ederseniz çok zor. O uçak kendini kaldırırsa sevinin. Hele ki bir savaş uçağının desteklenmesini hiç düşünmeyin. Sanırım o seviyeye asla ulaşamayacak. Ama gene de bi kaç milyonda birlik bi ihtimali kenara atalım.

Her ivmelenme aşırı güç demektir. Bundan uzak durursanız ömür artar.
Politika olarak bu son ürünleri değil, pil ve süperkapasitör gibi komponentlerin geliştirilmesine önem ve destek verelim. Bu elinizde olduktan sonra gerisi elektrik motoru ve şase. Onlarla ilgili bilinmezler de zaten yok.

Şu anki dikkatler grafenli bataryalar ve süperkapasitörler üzerinde. Buradaki en büyük sorun da; tonajlı üretim yolları henüz keşfedilmedi. Yani bu malzemeler konusunda dünyanın gerisinde değiliz, çünkü dünya da henüz beceremedi. Ama üretim teknolojilerinin temel prensipleri belli. Aykırı düşünebilen proses tasarımcılarının önünü açmak lazım. Denemeden hiçbir hipoteze garantili sonuç verir diyemeyiz, zaten ArGe denilen şey de bu yüzden yapılır.

Grafen yapın; pil yaparsınız, süperkapasitör yaparsınız, sensör kapısı aralanır, karbon fiber kompozit imalatındaki tasarım sorunlarını yok edersiniz hem de daha da hafif daha da mukavemetlisini yaparsınız.
Ama şu anda tonajlı üretimi halledilemediği için çok pahallı. İnanıyorum acaip ucuzlayacak, 1 senedir öyle hissediyorum ve deli oluyorum :D Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

sunguroğlu


sunguroğlu

#10
Mar 13, 2018, 11:59 ÖÖ Last Edit: Mar 13, 2018, 12:04 ÖS by sunguroğlu
https://twitter.com/AirbusHeli/status/973227828488613888
Airbus'un quadcopter taksisinin yıl sonunda ilk uçuşu yapması hedefleniyormuş.
Biz de HD-19'un elektriklisini yapalım işte mantıksız mı ? Mesajı Paylaş

cagribey

HD-19? Kaldı mı ki? Mesajı Paylaş
''Bre sorun Nemçelü'ye Lehli'ye,
Ne de çabuk unuttular Muhac'ı''

sunguroğlu

Hocam demek istedim ki o segmentte elektrikli bir platform. Bölgesel yolcu taşıma maksatlı. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter