TUSAŞ T129 ATAK Saldırı Helikopteri Programı

Başlatan HARZEMŞAH, Eyl 27, 2015, 08:39 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HARZEMŞAH

Eyl 27, 2015, 08:39 ÖS Last Edit: Eki 04, 2017, 01:45 ÖÖ by Yönetim
Projenin ikinci safhasını oluşturan ve B1 olarak adlandırılan ilk tam konfigürasyonlu T129 helikoptere ilişkin kabul işlemlerinin sonuna gelindi. Kısa bir süre  içerisinde ilk B1 envantere alınarak pilotaj eğitimlerine başlanacak. Mesajı Paylaş

ÜNAL

Üstadım 2 helikopterin uçuş testinde, 4 helikopterin ise üretim hattında olduğu haberini almıştık.
Sanıyorum ki bu yılın sonuna kadar bu 6 helikopter envantere girer.
Benim merakım şu ki bahsedilen 20 B1 modelin üretim hızı nedir ?
Ay ay olmasa bile yılda şu kadar diyebileceğimiz bir sayı var mıdır ? malum geçen ki S&H sayısında 2016 sonu gibi ihracat açısından teklifler değerlendirilecek yazmıştı.Bilgisi olan üstadımız bilgilendirirse çok iyi olur.
Saygılar hayırlı olsun tekrardan. Mesajı Paylaş

süper çavuş

50 Helikopterin B1/B2 olarak üretimi tamamlandıktan sonra , B1 'lerin ve  EDH 'lerin B2 seviyesine modernizasyonları mümkün mü ?
Yoksa EDH'ler seri üretim bitince eğitim görevlerinemi kayacak ?
Türkiyenin ATAK macerasında ATAK adını bir platform adı olarak değil bir üst başlık olarak düşünürsek ilerleyen dönemde 32 adetlik opsiyon yerine bir ATAK-3 çalışması başlatılabilir mi ,,
mevcut T129 platformundan tamamen bağımsız hatta belkide geleceğe dönük yeni döner kanat teknolojilerini içine alacak bir proje .. Mesajı Paylaş

swat

Arkadaşlar merhaba;

Öncelikle ATAK konusunda artık elimizde bir ürün var hatta bu ürünlere belli konfigürasyonlarda ekledik. Fakat henüz alamadığımız yollar var UMTAS ile ilgili elimizde ne aşamada olduğu ile ilgili net bilgi yok en son füzenin testlerinin devam ettiğini diğer forumlarda da gördük. UMTAS yok ise ATAK tamamlanmış sayılmaz.

Her ne kadar çok lazım olursa maliyet etkinde olması amacıyla UMTAS-L üretildi, SAL güdüm sistemi ile bu iş olmaz zira Hellfire füzesinin SAL güdümlü AGM-114L de çok tercih edilmiş bir ürün değil.

T129-B1 UMTAS ve Cirit'in tamamlanmasına müteakip tam bir ürün elimizde olacaktır bu durum uluslararası piyasalarda elimizi güçlendirir (motor engeline takılmaz isek)

Mesajı Paylaş

süper çavuş

UMTAS Başlığından  ,, 
""  Gönderen HARZEMŞAH
 - Bugün, 03:47:43 ÖS
UMTAS projesi kapsamında hem laser hem de IIR başlıklı geliştirme işleri bitti. Pilot üretim sürüyor. Kısa süre sonra OMTAS projesi de  benzer bir noktaya gelecek.  "" 

Kabaca takvim T129 B1 'in hizmete girmesine paralel gibi olacak sanırım ,,
ayrıca SAL güdümü kullanmak konusunda bir tecrübe vardır ama MIZRAK-IIR başlı başına bir konsept belirleme işi bence  ,, 
Mesajı Paylaş

AKINCI

Polonyada şansımız nedir sizce ? Mesajı Paylaş

Kabardey

Üstadım, Rusya'nın canlandığı böyle bir dönemde Polonya'nın Boeing Apache'den yana hareket edeceğini düşünüyorum. Özellikle ABD'nin de burada biraz da kolaylık sağlayacağını ve bu alış verişi dahada cazip hale getireceğine inanıyorum. Böyle bir durum olmasaydı bence ortak üretim gibi konulardan dolayı en büyük aday biz olurduk ama Rusya faktörünün belirleyici olacağını düşünüyorum. Saygılar. Mesajı Paylaş

ayibarishi

Kadarbey üstadım; size pek katılmıyorum. Sebeplerim ise şunlar:

Polonya gerçekten tehdit hissediyor. Apache (tespit ettiğiniz gibi) politik olarak avantajlı olsa bile; sahip olma maliyeti yüksek, bakım tutum idame maliyeti yüksek, operasyona hazırlık yüzdesi düşük, iki sorti arası yüksek zaman aralığı isteyen, cephanesi de uçuşu da personeli de pahalı bir sistem. Onların ise bir binek atına, çevik kardeşe, ihtiyaçları var. Hele ki yerli sanayi katkısı noktasında Apache'nin sunabileceği fazla bir şey yok. Ama biz mühimmatından, montajına, yedek parçasına, birçok şey sunabiliriz. Tiger, Cobra, vs. de bizim kadar avantajlı olamazlar kanaatimce. Konu biraz pazarlama becerisine biraz da olgun ürünü / alt ürünleri yetiştirebilme hızımıza kalıyor. Bence Atak beğenilecektir orada. Ama olur ya kaybedersek bile bunun sebepleri anlamamızı sağlayacak üstadlar var aramızda. Tabi bence... Mesajı Paylaş

korat

Atak'ın Azerbaycan'a ihracı ile ilgili bir haber çıkmış ne kadar doğru veya doğruluk içeriyor bilmiyorum. Ortada bir niyet mi yoksa anlaşma mı soru işareti.
http://www.turkbakis.com/azerbaycan/turkiye-ile-azerbaycan-arasindaki-dev-anlasma-hayata-geciyor-h338.html Mesajı Paylaş
Her yeni nesil uçak yeni bir stratejimi gerektirir?

swat

Azerbaycan'nın niyeti var daha öncede belirtildi ama henüz resmileşen bir şey yok. Mesajı Paylaş

7Skies

.

putty

Pilotlar bu alet takılmadan acele edip çocuk işini halletseler iyi olur Mesajı Paylaş

süper çavuş

Bence böyle bir sistem daha iyi ,, istediğin gibi tak çalıştır , görev dönüşü çıkart , misal o helikoper arızalandı hemen çıkart diğerine tak ,, bir paylonu işgal ediyor ama terazinin kefesine koyarsak bence artıları işgal ettiği paylondan daha fazla  ,, 
Mesajı Paylaş

malpsoy

Belki de o yüzden pal üstünde değil de, modüler olarak geliştiriliyordur. Mesajı Paylaş

Kabardey

Birde şunu dikkate almak lazım. Grup olarak hareket eden helikopterlerden sadece 1 tanesi bu yükü taşırken diğerleri bu helikopter üstünden hedeflerini bulabilecekler. O yüzden bence de tek paylon işgali aslında o kadar büyük sıkıntı değil. Her helikopterde olsa idi toplamda taşınabilecek silah kapasitesinde daha büyük bir düşüş olacaktı. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter