TUSAŞ ATAK II Saldırı Helikopteri Projesi

Başlatan Merkator, Eki 03, 2017, 01:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

ocay

Top 20mm maalesef. MILDAR görülmese de mastta olabilir.


DIRCM var! Mesajı Paylaş

murattekin

Sayın Harzemşah, o zaman bu model faz II yada III'te mi üretilecek? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

argunbek

Sayın Harzemşah TAİ Atak 2 diyor ama.. Mesajı Paylaş

putty

#33
Eki 31, 2017, 12:33 ÖS Last Edit: Eki 31, 2017, 12:41 ÖS by putty
Topun ortaya çekilmesi hep konuşulan titreşim sorununu önleyecektir.
Top geriye çekilince flir başaşağı sabitlenmesi görüş alanını daha rahatlatmış
Arkadada füzeleri köreltmek için lazer kamaştırıcı var gibi bir gimbal içinde.

Şimdi burada önemli olan soru şu. Bu helikopter geçenlerde konuşulan daha ağır atak 2 mi yoksa Faz 2 mi. Atak 2 olması zor onun ağırlığı verildi Aphace boyutlarında filan bir şey olmalı. Faz 2 ise o zamanda eldekilerinde bu modele yenileneceğini biliyoruz. O zaman tüm helikopterler eğer bu resim FAZ 2 ise bu şekilde olacak ilerde

Ben Harzemşah ın açıklamasını tutarlı buluyorum bu konuda. ATAK 2 denmiş sitede ama bence hatalı olan geçen haftalarda haberi ayak üstü sohbet babında çıtlatılmış olan helikoptere ATAK 2 denmesi idi. Halk anlaın diye yeni ATAK anlamında Atak 2 dendi. Onun ismi yok yani olmasıda mantıklı değil ATAK budur öbürü başka bir adı olacak. Yani bu Faz 2 yada Faz 2 nin bir tık daha doğan ihtiyaçlar ile yeni şekle bürünmüş hali. Öbür haberi verilen helikopterin bu olması mümkün değil çünkü ağırlığı verildi ortaya aphace gibi bir dev çıkacak ATAK ile mukayese edersek

ayrıca flir de tel kesici olmasıda enteresan olmuş Mesajı Paylaş

HDS

Peki desende helikopter üzerinde taşınan UMTAS'ların hep gördüğümüz UMTAS'lardan daha uzun olduğuna dikkat ettiniz mi? Mesajı Paylaş

ocay

Peki ATAK-II ya da 10t helikopter nasıl fonlanacak? TAI nereye kadar yatırım yapabilir bu projelere? Yabancı ortak bulabilir mi ya da yatırımcı? Mesajı Paylaş

putty

Topun önüde gri renkte görülen bir tane radom a benzer kubbe var. Bu mildar radomu olabilirmi acab. görüş açısı kısıtlı olur pek mantıklı değil ama orada bir radom var
Arkadada lazer kamaştırıcı var füze önleme sistemi olarak

Mesajı Paylaş

HDS

İniş ışığı o yahu. Mesajı Paylaş

murattekin

Topun arkasindaki kubbe de olabilir. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

putty

Tamam iniş ışığıdır. Ama füzelerde uzun değil Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

ATAK II ve T625'in aynı motoru kullanmaları öngörülüyor. Yani TEİ tarafından geliştirilen yeni turboşaft motorunu...

Bu projeyi bir nevi ATAK NEO ya da ATAK MAX olarak da değerlendirebilirsiniz? Yani mevcut tasarımlar üzerinden geliştirilen ve optimize edilen, daha verimli, daha performanslı A320 NEO veya B737 MAX gibi.. Mesajı Paylaş

msgkcn

Peki bu is yeni bir heli tasarlamak kadar uzun mu surecek yoksa mevcut alt yapi kullanilacagi icin 1-2 sene icin de envanter de olur mu? Mesajı Paylaş

cagribey

1 - 2 seneye envanterde olması mümkün değil. Tasarım, üretim, test ve sertifikasyon o kadar sürede bitemez altyapı olsa bile. Mesajı Paylaş
''Bre sorun Nemçelü'ye Lehli'ye,
Ne de çabuk unuttular Muhac'ı''

putty

#43
Eki 31, 2017, 06:45 ÖS Last Edit: Eki 31, 2017, 06:56 ÖS by putty
Harzemşah ın dediği doğru ise şu anda bu çizim fabrikada son denemeleri yapılıyor halde olmalı çünkü üretimin kesintiye uğraması planlanan bir şey olduğunu düşünmüyorum. Muhtemelen ilk helikopter daha fabrikadan çıkmadan bu çalışma başlatıldı.  Haliylede ben şu anda bunun uçtuğuna bile inanıyorum yada uçmaya hazır olduğuna. Mesajı Paylaş

msgkcn

Hocam EDH olanlar 9 adet degilmiydi? Birde sanki tai halk gunun de cekilen fotolar da  ataklarin iskelet sayisi 40 lari bulmustu. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter