TUSAŞ ATAK II Saldırı Helikopteri Projesi

Başlatan Merkator, Eki 03, 2017, 01:59 ÖS

« önceki - sonraki »

warrior

Türkmenistan'a 2 adet T129 satışı,ABD'nin motor için izin vermemesinden dolayı gerçekleşmedi. Mesajı Paylaş

müstafi

Konuyla doğrudan bağlantılı bir diğer husus ise; ürettiğimiz major askeri platformları bir türlü ihraç edemememiz. Elimizde Milgem, Anka, T-129, Hürkuş gibi platformlar var ancak ihraç başarısı yok.

Ha keza radar, eh sistemleri, hava yer mühimmat ailesi gibi son derece sofistike sistemlerimiz var ama yine dişe dokunur bir ihracatımız yok..


Bu noktayı da ciddi biçimde ele almak gerek. Ülke ekonomisinin eti budu belli. Major askeri projelerin finansmanı orta/uzun vadede ülke ekonomisi açısından büyük bir yük. Bu yükü minimize edip; ortak üretim/ihracat ile; üretimin sürdürebilirliğini ve yeni projelerin finansmanını desteklemek gerek.

Saygılarımla.    Mesajı Paylaş

Defence

Hocam. MİLGEM, Pakistan'a satıldı. T129 ve HÜRKUŞ-B de satılmak üzere. Keza Azerbaycana da HÜRKUŞ-B VE T129 satışı bitmek üzere. Umutsuzluğa gerek yok. Tam tersine gidişat iyi değil mi? Mesajı Paylaş

Kartalbey

Aselpod satışını da unutmayalım? Tam bir yüksek teknoloji ürünü satmış olduk. Herhalde Azerbeycan da alır J-17'leri için? Mesajı Paylaş

süper çavuş

Azerbaycana Hürkuş-B ve T129 u hangi motorlarla satacağız ?? Mesajı Paylaş

putty

Şöyle bir detay bilgi var bu günkü gazetede. Aşağıdaki habere göre bu yeni ATAK fuarda gördüğümüz sivil helikopterin alt yapısı üstüne inşa edilecek. Yani zannedilen tahminlerden daha süratli ortaya çıkabilir


AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, tamamen yurt dışı kaynaklardan bağımsız, yerli bir ATAK helikopteri geliştirmek üzere teklif edilen ATAK-2 projesiyle 6 ton sınıfında bir helikopter hedefleniyor.

Projede, özgün helikopter projesinde geliştirilen 6 ton sınıfı genel maksat helikopterinin güç aktarma sistemi, rotor ve dişli kutularının kullanılarak ortak paydanın artırılması ve geliştirme maliyetlerinin düşürülmesi amaçlanıyor.

ATAK-2, tamamen milli sistemler, artırılmış faydalı yük, modern aviyonik sistemler, ortak sistemler ve düşürülmüş lojistik maliyetle yüksek performans gibi özelliklere sahip olacak.

http://www.hurriyet.com.tr/atatka-agir-abi-geliyor-40598715 Mesajı Paylaş

anafor2016

Atak-2 acaba T129 un iç hacmi arttırmak amacıyla yapılacak bir hacim arttırma operasyonu olabilir mi? Yani motor- pal aynı kalır, boyu 1.5 metre yuksekligi 1 metre artarak hızlıca uygulanacak bir geliştirme olabilir.

Ağırlık 1 ton artarak belki performans dan biraz taviz verilir ama tüm ek avioniklere yer açılır. Mesajı Paylaş

putty

#22
Eki 04, 2017, 02:56 ÖÖ Last Edit: Eki 04, 2017, 03:11 ÖÖ by putty
Olabilirdi tabi ama olmadığı bu link ile anlaşılıyor. Bizim ATAK projesi bitimi ile artık İtalya ile helikopter maliyeti ni paylaşmamak istememizide tahmin etmek gerek. Sonuçta her yeni ATAK Agusta nın kasasına giren para olacak. Bir an önce bu çapadan kurtulmak gerek niye parayı yok yere Agusta ya verelim biz o yeteneğe madem ulaştıysak. Sivil helikopterden bir askeri helikopter türeteceğiz herşeyi bizim olacak artık. Hem ksamıza giren para artacak hem helikopter bir boy büyüyecek hemde belkide T129 bizi sıkıntıya soktuğunu gördüğümüz kısıtlamlardan mesela o mermi şeridinden filan kurtulacağız. Radar yaptık koyacak yer bulamıyoruz füze yaptık Aphace gibi 16 tane taşıyamıyoruz. Topumuz muadilleri arasındaki en düşük kalibre. Büyüğünü taksak titreşimi ağırlığı kaldıramayabilir deniyor.
Burada demiş 6 tonluk genel maksat milli projeden türetilecek diye. Yepyeni bir helikopter olacak yani gövde olarak. Agusta ile yollar ayrılıyor onlar kazanacağını fazla fazla kazandı gayet memnunlardır tek dış satım biz olduk
http://www.hurriyet.com.tr/atatka-agir-abi-geliyor-40598715


Bakın bizim top burunda aphace de gövde altında. Burundaki top ile gövde altında ağırlık merkezi civarındaki top aynı olurmu titreşim olarak mesela. Bence bunlar hep sorun ve düzeltilecek bu yeni helikopterde. Bu kadar operasyonel tecrübesi olan bir ülkenin küçük detaylarda fark yaratan çok iyi silahlı helikopter tasarlayacağına inanıyorum ben. ATAK iyi bir çözüm ama tam içimize sinen helikopter olmadığı ortada.

  Mesajı Paylaş

hergeleci

Eger son faz ATAK uretimi/opsiyonu iptal edilip yola bu yeni helikopter ile devam edilirse ben bunu Atak'in bazi isterleri tam olarak karsilamadigina yorarim (tehditlerin gunumuzde degismesi de dahil buna). Bu isterler ne olabilir?
Terorist pesinde gosterdigi sicak ve yuksek performansi degil kanimca. Daha agir ve KKK bir suredir dusunuyor diyorsa birileri, ben bundan anti-armor ozelliklerini, gitikce daha onemli hale gelen aktif/pasif savunma sistemlerini, ve bunlara bagli olarak daha da bekasi arttirilmis bir urunu cikartirim. Peki kime karsi? Eger hasimlarin eline gecen daha sofistike silah sistemleri ise sorun, buna eyvallah. Ama eger bizim KKK Apache gorunumlu ATAK olayina giriyorsa anti-armor rolunde bu bence bizim cin biraz luks su an.
Mesajı Paylaş

Alkyone

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Dolphin

Umarım burun topu 30 mm. olur. Mesajı Paylaş

onkomd

UCAV'lara konsantre olmalari gerek Mesajı Paylaş

argunbek

Mildarı göremedim Mesajı Paylaş

murattekin

Burun topunun yeri iyi düşünülmüş, daha akıcı bir tasarıma kavuşmuş. Radikal bir tasarım olmadıği için de çabuk hayatımıza girer. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HARZEMŞAH

Bu projede de TRJ proje modeli uygulanacak...

Hatırlarsanız Milli Bölgesel Yolcu Uçağı projesinde, mevcut Alman Dornier 328 uçağının formu ve genel fiziksel yapısı muhafaza edilerek boyutları büyütülecek ve TRJ628 üretilecekti. Burada da mevcut T129 ATAK'ın boyutları büyütülerek, hacim noksanlığı nedeniyle elimizi kolumuzu bağlayan bazı teknik konular aşılmaya çalışılacak. Tamamen yeni ve özgün gövdeye sahip olacak saldırı helikopteri, bir sonraki aşama, ATAK II değil... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter