TUSAŞ ATAK II Saldırı Helikopteri Projesi

Başlatan Merkator, Eki 03, 2017, 01:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Merkator

Türk Hava Kurumu Üniversitesi Ders Yılı Açılış töreninde konuşan Savunma Sanayi Müsteşarı Prof. Dr. İsmail Demir, 550'den fazla projede müsteşarlığın görev yaptığını söyledi. ATAK helikopterin daha büyüğü için çalışmalara başlandığını söyledi.

Geçtiğimiz günlerde, halk gününde kapılarını açan TAI'de de gelecek projeleri arasında ATAK'ın geliştirilmiş modeli üzerinde de çalışmaların başlayacağı konusunda Genel Müdür Doç. Dr. Temel Kotil bilgi vermişti.

NASIL İLERLENECEK

TAI, AgustaWestland'ın A109 helikopterini imalatçı ile çalışarak yeni motor ve sistemlerle gelişmiş bir model haline getirmişti. Ancak Türkiye'nin helikopter ihracatının önündeki en büyük sorun motor olmuştu. Bu konuda Honeywell ile iş birliğine giden TEI, yerli tasarım konusunda önemli bir adım attı. Geliştirilecek motor T129 ile birlikte TAI'nin tasarladığı sivil amaçlı uçacak, 6 ton maksimum kalkış ağırlığına sahip T625'te de kullanılacak.

T129 5 TON

T129 ATAK helikopterinin tam yüklü kalkış ağırlığı 5 ton. Amaç yeni bir tasarımla helikopterinin kapasitesinin artırılması. Yeni nesil sistemler ile helikopterin taşıdığı silah yükü, havada kalış süresi artırılacak. Ayrıca yeni nesil sistemler ile helikopterin önümüzdeki yıllarda da kullanımı sağlanacak. Mevcut model üzerinden ilerleneceği için tasarım ve geliştirme süreci sıfır bir helikoptere göre daha hızlı olacak.

İTALYA HELİKOPTER ARIYOR

Türkiye ATAK'ın daha büyük modeliyle yakından ilgileniyor. Benzer bir ihale yakın zamanda İtalyan Ordusu için de çıkacak. İtalya, mevcut A109'ları yeni nesil taarruz helikopterleri ile yenilemeyi hedefliyor. Bu konuda bir iş birliği de gündeme gelebilir. Bu ihale dışında yeni nesil ATAK için İtalyanlarla pazarlama stratejileri üzerinde de duruluyor.

http://www.kokpit.aero/atak-helikopteri-buyutuluyor Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Madem yeni bir başlık açılmış, pek çok defa yazdığım mesajlara binaen en son 27 Eylül'de "T129 ATAK" başlığında paylaştığım mesajı buraya da aktarayım. Böylece Müsteşar beyin: "T129 ATAK helikopterinin tam yüklü kalkış ağırlığı 5 ton. Amaç yeni bir tasarımla helikopterinin kapasitesinin artırılması. Yeni nesil sistemler ile helikopterin taşıdığı silah yükü, havada kalış süresi artırılacak. Ayrıca yeni nesil sistemler ile helikopterin önümüzdeki yıllarda da kullanımı sağlanacak. Mevcut model üzerinden ilerleneceği için tasarım ve geliştirme süreci sıfır bir helikoptere göre daha hızlı olacak." sözleri de daha iyi anlaşılmış olur...


Harzemşah yazdı: 27.09.2017

Bu konuda oldukça iyi durumdayız. Aselsan'ın T-70, ATAK, Hürkuş, ANKA projelerinden gelen ciddi bir deneyimi var. Önce mevcut Aviyonikler güncellenecek, yükseltilecek, birkaç eksik ekipman eklenecek. Bu daha önce de birkaç kez yazdığım gibi, bu aslen bir gövde projesi...

Kabaca, mevcut ATAK'ın aviyoniklerininin yeni ve daha kabiliyetli bir gövdeye oturtulması ve bu sayede  yeni kabiliyetler kazandırılıp, yeteneklerinin artırılması hedefleniyor.

Mesajı Paylaş

muhendus

Bu proje yeni dillendirilmiş olsa da ilk fizibilite çalışmaları 1.5-2 yıl önce başladı. KKK nın da böyle bir düşüncesi vardı, Tai'nin de bu yönde inceleme ve çalışmaları vardı. Şimdi ilanı oldu.

İtalya'nın projesine paralel mi ilerler yoksa gövde tasarımı ve donanım yenileme, hafifletme ve güncelleme şeklinde mi ilerler göreceğiz. Mesajı Paylaş

anafor2016

İtalya Devleti'nin yeni helikopter projesi ile ortaklaşa bir çalışma düşünülur mu? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Şu anda teknolojik olarak bu konuda yabancı bir ortağa ya da desteğe pek ihtiyaç yok üstadım. Ama maliyetleri düşürmek ve ihraç şansını artırmak için söz konusu olabilir... Mesajı Paylaş

süper çavuş

30 yıldır Kara Kuvvetlerinin içinde olan Apache uhdesi bu şekilde gerçeğe dönecek galiba.. 8 tonluk helikopter için motor planı nedir acaba ? Mesajı Paylaş

HDS

TEI'de ne üretiyoruz? Mesajı Paylaş

warrior

Bu proje ete kemiğe bürünürse,muhtemelen 32 adetlik T129 ATAK projesi opsiyonu işletilmeyecek. Mesajı Paylaş

süper çavuş

TEI  de ne üretiyoruz bilmiyorum ki Mesajı Paylaş

HDS

1900 beygir T700 üretimi yapmaya giriştik ya TGMHP için. -701D modeli.

Mesajı Paylaş

süper çavuş

C kontrollerine sahip D idi değil mi ,,
Peki alternatif düşünülür mü acaba ? Mesajı Paylaş

Defence

Biri bitti de öbürüne geçiyoruz. :)
Mümkün olabildiğince aynı motoru farklı platformlarda kullanıp, bakım, onarım, yedek parça standartizasyonu yapmak daha akıllıca olmaz mı hocam? Mesajı Paylaş

ocay

ATAK-II T625'in pal ve transmisyonunu kullanacak ama T625 LHTEC motoru kullanırken ATAK-II T700 motoru kullanbilir mi aynı haraketli aksamla? Mesajı Paylaş

müstafi

Ülkemiz havacılığının geldiği nokta açısından çok gurur verici bir haber. Sıfırdan Apache skalasında askeri helikopter dizayn edip, üreten dünya üzerinde sadece iki ülke var. Bu ülkeler Abd ve Rusya gibi en büyük 2 askeri güce sahip ülkeler.. Koca Avrupa bile ortaklaşa olarak bu işe girişti ve aslında projenin de altından kalkamadılar desek yeridir..(Tiger projesi) Bu bağlamda ülkemiz havacılığının geldiği nokta, tekrar altınız kalın harflerle çiziyorum taktire şayan bir nokta..

Ancak  şerh düşmek istediğim bazı noktalar da var.Motor konusunda yine Abd'nin kapısı çalınacak ve bu durumda yine ihracat noktasında elimiz kolumuz bağlanacak.. T-129 da yaşanan sıkıntılardan ders çıkarıp helikopter projesine paralel hatta bir kaç adım önde olmak üzere motor/transmisyon(dişli kutusu vs..) işini ele almak gerek. 10 ton sınıfı genel maksat helikopteri için de bu motor/transmisyon kullanılabilir. Tıpkı T-129 ve T-625 de aynı motor/transmisyonun kullanıldığı gibi. Bir ikinci şerhim; Üretim maliyeti sadece bizim omuzlarımıza binecekse, 30 civarı üretim için astarı yüzünden pahalıya gelir. Üretime bir kaç ortak bulmak ve helikopterleri ihraç etmek gerek.

Bakanın açıklaması elimizde 500 küsür askeri proje var ve toplam proje maliyeti yanılmıyorsam 60 milyar dolar seviyesinde. Ülkenin mevcut ekonomik durumu göz önüne alındığında, mevcut projeleri bile proje takvimine uygun olarak bitirebilmek büyük başarı olacaktır. Yeni projelere girişirken bu hususu da göz önüne almak gerek..

Saygılarımla.



Mesajı Paylaş

Defence

Sanırım motor kısıtlaması nedeni ile kaçırdığımız bir T129 ATAK satışımız olmadı. Motor yüzünden satışını gerçekleştiremediğimiz tek proje, Azerbaycan T-155 satışı idi. Ama onda da konu Türkiye değil Azerbaycan idi. Malum; Karabağ sorunu nedeni ile AB ülkeleri, Azerbaycan ve Ermenistan'a uluslararası ambargo uyguluyorlar.

Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter