Türkiye'de Limanlar ve Limancılık Sektörü

Başlatan Atılgan, Eki 02, 2017, 12:47 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Türkiye Limancılık Sektörü 2017 Raporu yayınlandı

Her yıl sektörle ilgili rapor hazırlayan Türkiye Liman İşletmecileri Derneği bu yılda "Türkiye Limancılık Sektörü 2017 Raporu" adında bilimsel bir rapor yayınladı.
Limancılık konusunda yayınlanmış yeterli kaynak olmayışının sıkıntısını dikkate alarak her yıl sektörle ilgili rapor hazırlayan Türkiye Liman İşletmecileri Derneği bu yılda "Türkiye Limancılık Sektörü 2017 Raporu" adında bilimsel bir rapor yayınladı.

Türkiye Liman İşletmecileri Derneği, ve üye limanların ortak katkıları ile hazırlanan "Türkiye Limancılık Sektörü 2017 Raporu'nda", liman sektörüne yönelik değerlendirmeler dünya ekonomisinden limanlara kadar geniş bir yelpazede ele alındı. Makro ve mikro gelişmelerin değerlendirildiği raporda, ağırlıklı olarak 2009-2017 yılları arasındaki limanlara ilişkin istatistik incelendi.

Limancılık sektörüne ilişkin güncel konu ve sorunların ele alındığı rapor 5 ana bölümden oluşuyor. Birinci bölüm 2016 yılındaki ekonomik gelişmeleri değerlendirmekte ve önümüzdeki yıllardaki beklentilere yönelik öngörüleri içeriyor. "Yeni Küreselleşme Modeli" adı altında küresel ticaret ve üretim dünyasındaki değişimler, bu değişimlerin hayatımıza kattığı "Bir Kuşak Bir Yol" gibi devasa projelerin geldiği nokta birinci bölümde ayrıca detaylarıyla masaya yatırıldı. İkinci bölümde dünya ölçeğinde, üçüncü bölümde ise Türkiye özelinde denizcilik ve limancılık sektörü incelendi.

Raporun dördüncü bölümünde limanlarda kapasite ölçümü konusu teknik detayları ile mercek altına alınıp, limanlarda kapasite ölçümü yöntemleri sunularak yük bazında Türkiye'nin bölgesel kapasiteleri hesaplandı. Raporun son bölümünde limancılık sektörünün gelişmesi önündeki darboğazlar analiz edildi.

http://www.denizhaber.com.tr/turkiye-limancilik-sektoru-2017-raporu-yayinlandi-haber-76784.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Mersin Limanı'nın yüzde 40'lık hissesi devredildi

Akfen Holding'in Mersin Limanı'ndaki yüzde 40'lık hissesini 869 milyon dolar karşılığında Avustralyalı IFM Investor ve Singapurlu PSA şirketlerine devrini inceleyen Avrupa Komisyonu, kartel yasalarına aykırı bir durum olmadığına hükmederek satışa onay ver
Akfen Holding'in temmuz sonunda yüzde 40 hissesini Avustralyalı sermaye şirketi IFM ve Singapurlu küresel liman işletmecisi PSA firmasına devri onaylandı.

Avrupa Komisyonu tarafından yapılan rekabet incelemesinde Mersin Uluslararası Limanı'nın Türkiye'deki tek aktif işletme olması nedeniyle herhangi bir rekabet kaygısının oluşmadığı belirtildi.

Mersin Uluslararası Limanı'nda bulunan yüzde 50 hissesinin yüzde 40'lık bölümünü yapılan protokol ile PSA ve IFM'e devreden Akfen Holding, yapılan satış karşılığında 869 milyon dolar almaya hak kazandı. Böylelikle Akfen'in işletmedeki payı yüzde 10'a inerken, onaylanan satış ile Mersin Uluslararası Limanı'nın tamamı için biçilen bedel de 2 milyar 172 milyon 500 bin dolar olarak tescillenmiş oldu.

Mersin Limanı'nda Akfen Holding'in diğer ortağı ise yüzde 50'lik payla PSA'ydi.

2017 yılında Akfen Yenilenebilir Enerji'nin yüzde 33'ünü EBRD ve IFC'ye, TAV Havalimanları Holding'deki yüzde 8.1'lik hissesini Fransa merkezli Aéroports de Paris şirketine devreden Akfen Holding, Türkiye'ye bir başka dev yabancı yatırımı daha çekmeyi başarmış oldu.

Akfen Holding, buradan elde ettiği geliri Türkiye'de hayata geçireceği toplam 6 milyar 935 milyon liralık yatırım paketinde kullanacak.

http://www.denizhaber.com.tr/mersin-limaninin-yuzde-40lik-hissesi-devredildi-haber-76801.htm Mesajı Paylaş

Danişment

Limanları yabancılara vermek ne kadar mantıklı. Yabancı şirketler ne gibi avantaj sağlayacaktır. Ettiği karları Türkiye'de tutmayacakları aşikar. Nasıl büyük bir avantaj ki üllkemizdeki herşeyi ama herşeyi yabancıya devretmeye bu kadar gönüllüler. Mesajı Paylaş

Atılgan

Tekirdağ Limanı 'işletme hakkı verilerek' özelleştirilecek

Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ'ye ait Tekirdağ Limanı, 36 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirilecek.

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesinde yer alan duyuruya göre, özelleştirme ihalesi, birden fazla teklif sahibinden kapalı zarf içerisinde teklif almak ve görüşmeler yapmak suretiyle "pazarlık usulü" ile gerçekleştirilecek.

İhale komisyonunca gerekli görüldüğü takdirde ihale, pazarlık görüşmesine devam edilen teklif sahiplerinin katılımı ile yapılacak açık artırma suretiyle sonuçlandırılabilecek.

İhale için son teklif verme tarihi 20 Aralık 2017 olarak belirlendi.

http://www.denizhaber.com.tr/tekirdag-limani-isletme-hakki-verilerek-ozellestirilecek-haber-76946.htm Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Elvan'dan İzmir'e liman sözü

EGİAD'ın düzenlediği 75'inci Ege Toplantısı'nda İzmir'in kendileri için ayrı bir öneme sahip olduğunu söyleyen Elvan, İzmir'e 15 yılda 40 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek, 'İzmir'in gerçek anlamda bir liman, sanayi ve lojistik şehri olması için projelerimizi sürdürüyoruz' dedi

Çeşitli açılış ve toplantılar için İzmir'e gelen Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Ege Genç İşadamları Derneği'nin (EGİAD) 75. Ege Toplantısı'na katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan EGİAD Başkanı Aydın Buğra İlter, Bakan Elvan'dan' İzmir'i cazibeli hale getirin' isteğinde bulundu. EGİAD Danışma Kurulu Başkanı Şükrü Ünlütürk ise 'Varlık Fonu'na devredildiği için ilerlemeyen İzmir Limanı Rehabilitasyon Projesi çalışmalarına destek olun' çağrısında bulundu. Her iki isteğe de olumlu yanıt veren Elvan, 'Geçen 15 yılda İzmir'e 40 milyar liralık yatırım yaptık. Yapımı süren projelerimizin yanı sıra bundan sonra da İzmir'i cazibeli hale getirmek için gereken ne varsa yapmaya hazırız. Liman projesi için de Ankara'ya döner dönmez TCDD Genel Müdürü ile görüşeceğim' diye konuştu.

'Ortak akıl ile hareket edilmeli'

İzmir'e gelecekte rekabetçi bir kent kimliği kazandıracak adımların mutlaka atılması gerektiğini vurgulayan EGİAD Başkanı Aydın Buğra İlter, 'Dünya gerçeklerini göz önüne alınarak sektörel stratejilere yönelmek gerekiyor. Bu sektörlerin kent ekonomisine ve ulusal ekonomiye katkı sağlaması için sadece yerli yatırımcıların değil, aynı zamanda yabancı yatırımcıların da cezbedilmesi şart. Sürdürülebilir bir kentsel gelişim için devlet, yerel yönetimler, meslek kuruluşları ve sivil toplumun birlikte, ortak akıl oluşturarak cazibeli bir ortamın yaratılması gerekmekte. Ulusal ve bölgesel kalkınma, İzmir'e yeni yatırımlar çekilmesi, girişimcilik, gençlerin iş hayatına ilişkin kapasitesinin geliştirilmesi bu cazibeyi daha da arttıracaktır' dedi.

'İzmir'in limanla olan bağı kaybedilmemeli'

Konuşmasında geçtiğimiz yıl hazırlanan Kentlerin Rekabetçiliği Raporu'nda İzmir'in yerine dikkat çeken EGİAD Danışma Kurulu Başkanı ve TÜSİAD'ın eski Başkan Yardımcısı Şükrü Ünlütürk, şunları söyledi: İzmir'in rekabet gücünde İstanbul'a arasındaki orana bakıldığında rekabet gücünde İstanbul'un arayı açtığı görülüyor. İzmir, fiziki altyapısı endeksinde ise en kötü konumda. İzmir Limanı ve Körfez Rehabilitasyonu Projesi için kendimi bildim bileli bu proje konuşuluyor. 2011 yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD Genel Müdürlüğü tarafından proje başlatıldı. 6.5 senede bitirilmesi planlanıyordu ama hala devam ediyor. Yeni nesil gemilerin limana yanaşması için yapılması gereken işler var. İzmir bir liman kentidir ama bugünkü tabloya göre biz liman kenti olmaktan uzaklaşıyoruz. Biran önce buna önlem alınması gerek. İzmir'in limanla olan bağı kesinlikle kaybedilmemeli. Liman Varlık Fonu'na devredildiği için çalışmalar yürümüyor. Bu konuda sizin desteğinize, katkınıza çok ihtiyacımız var.

'İzmir, Türkiye demektir'

İzmir'in kendileri için bambaşka bir anlama sahip olduğunu vurgulayan Elvan, 'Bazı şehirler vardır ki, varlıkları o şehrin ifade ettiği anlamdan daha büyüktür. İzmir sadece İzmir veya Ege demek değil; aksine pek çok özelliğiyle Türkiye demektir. Hükümet olarak biz de İzmir'in üzerine titriyoruz. Başbakanımız da İzmir yatırımlarının planlanmasından, uygulanmasına ve takibine kadar hep işin başında olmuştur. İzmir'in kalkınması, gelişmesi demek; Türkiye'nin gelişmesi ve kalkınmasıdır' ifadelerini kullandı.

15 yılda 40 milyar liralık yatırım

Rekabetin olmadığı bir ortamda gelişme ve kalkınmanın olmayacağını kaydeden Elvan, şöyle devam etti: Kenti cazip hale getirmek için her zaman rekabetin arkasında durmak gerekiyor. Burada dikkat etmemiz gereken husus ise bölgelerimizin, illerimizin mukayeseli üstünlüğüdür. İzmir'in üstünlükleri bilinirse, hangi alanlarda çalışılırsa bu kenti daha hızlı büyütebileceğimize karar verebiliriz. Kentlerin rekabetçiliği açısından İzmir'in fiziki altyapısına baktığımızda; bu kente son 14-15 yılda 40 milyar liralık kamu yatırımı yaptığımızı görüyoruz. Ama bu yeterli değil. İzmir'in gerçek anlamda bir liman, sanayi ve lojistik şehri olması için önemli projelerimizi sürdürüyoruz. İstanbul-İzmir Otoyolu, Çanakkale Köprüsü, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Treni, Çandarlı Limanı ve İzmir-Çandarlı Otoyolu projelerimiz devam ediyor. İşte bunların tümü bittiğinde İzmir tam anlamıyla bir cazibe merkezi olacak.

Liman sözü

İzmir Limanı ve Körfez Rehabilitasyonu'nun devam etmesine yönelik çağrıya da cevap veren Elvan, 'Ulaştırma Bakanlığı yaptığım yıllarda İzmir Limanı konusunda bu kentte net bir bakış açısının oluşmadığını gördüm. İzmirli hemşerilerimizin istediği neyse biz onu yaparız. Önemli olan İzmirlilerin aynı hedefe odaklanmaları ve hem fikir olmaları. İzmir'de yaşam kalitesini, refahı nasıl arttırabiliriz, kenti güçlü bir konuma nasıl getirebiliriz diye hepimiz birlikte çalışmalıyız. Biz bunun için her şeyi yapmaya hazırız ve muktediriz. İzmir Limanı'na yönelik olarak TCDD Genel Müdürlü ile Ankara'ya dönüşümde bu konuyu görüşeceğim. Limandaki son durumu bilmiyorum ama gerekli görüşmeyi yapacağım' dedi. Konuşmaların ardından EGİAD Başkanı Aydın Buğra İlter, Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan'a katılımları nedeniyle plaket verdi. N Ali Budak

Elvan'dan TARKEM'e destek mesajı

Tarihi Agora Ören Yeri'ni de ziyaret ederek bilgi aldığını aktaran Elvan, özlerini şöyle sonlandırdı: İzmir'in merkezinde bile inanılmaz bir turizm potansiyeli var. Valimize ve Uğur Yüce beye bu alanlarla ilgili bakanlık olarak elimizden gelen desteği vereceğimizi söyledik. Üzerimize düşen sorumluluğu yerine getireceğiz. Turizme kazandırılması için elimizden gelen her şeyi yapacağız. İzmir'in turizm konusunda önemli bir potansiyeli var. Sadece bu ören yeri değil diğer potansiyel turizm noktalarıyla birlikte İzmir önemli bir turizm ve lojistik merkezi olacak. Alt yapı yatırımlarının tamamlanmasıyla da iç turizm İzmir'de canlanacak.

http://www.rayhaber.com/2017/10/bakan-elvandan-izmire-liman-sozu/ Mesajı Paylaş

Atılgan

Limanlardaki batık gemiler kaldırılacak

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda görüşülen Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve KHK'larda Değişiklik Yapan Kanun Tasarısı'nda yer alan düzenleme, Türkiye limanlarında bulunan, tehlikeye ve çevre kirliliğine neden olan 150 batık ya da yarı batık geminin bulundukları yerden kaldırılmasına olanak sağlıyor.

Maddeyle ilgili bilgi veren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Orhan Birdal, Limanlar Kanunu'nda batık gemilerle ilgili bir düzenleme olduğunu ancak karaya oturmuş, yarı batık veya terk edilmiş, atıl durumda bulunan gemilerle ilgili herhangi bir düzenleme olmadığını anımsattı.

Limanlarda bu şekilde üzerinde haciz bulunan, seferden men kararı bulunan 150 civarında gemi bulunduğunu fakat bu gemilerin satışına ait bir mevzuat, özel düzenleme bulunmadığı için sıkıntılar yaşandığını belirter Birdal, "Gerek gemilerle ilgili hukuki sürecin devam etmesi gerekse gemiler üzerindeki takyidatların bulunması, kaldırma masraflarının yüksek olması nedeniyle, geminin işletmecisi, bu geminin kaldırılmasına çoğu zaman yanaşmamaktadır. Bu da limanlarımızda çoğu zaman tehlike oluşturmakta, yakıt sızıntısı nedeniyle çevre kirliliğine neden olmaktadır." dedi.

Birdal, bu olumsuz durumları bertaraf etmek için düzenlemenin hazırladığını vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Düzenlemeyle, Türk siciline kayıtlı olan gemilerle ilgili, donatanına, kaptanına veya işletmecisine bildirimde bulunup, bu bildirim neticesinde gemisini oradan kaldırmaya veya nakletmeyen, batığıyla ilgili işlemleri yapmayan kişilerle ilgili bu verilen sürenin neticesinde herhangi bir işlem tesis edilmezse, Liman Başkanlığı bunu buradan kaldırmaya yetkili olacak.

batık ya da yarı batık olanlarla ilgili de artık bunlar hurda hükmünde olduğu için, bunun hurdasını açık artırmayla satıp, bunun bedelini bir hesapta bloke etmek ve ilgili haciz daireleri marifetiyle alacaklılarına bu hesaptan ödeme yapılmasına imkan sağlanacak. Burada asıl amaç, bu gemilerin, hem çevreye hem de liman sahasına vereceği olumsuz etkilerden kurtulmak."

http://www.denizhaber.com/guncel/limanlardaki-batik-gemiler-kaldirilacak-h72172.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Nemport yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor

Ege Bölgesi'nin ilk özel konteyner limanı olan yüzde 100 Türk sermayeli Nemport hız kesmeden yatırımlarına devam ediyor.

Nemport Liman İşletmeleri & Özel Antrepo Nakliye Tic. A.Ş portföyünde bulunan, ileri teknoloji ve yüksek taşıma kapasitesine sahip 5 adet mobil gemi vincine (MHC) ilave olarak, 2 adet raylı gemi vinci (STS) siparişi verdi. LIEBHERR firmasının İrlanda'daki tesislerinde üretimine başlanan son teknolojiye sahip elektrikli vinçlerin 2018'in ikinci yarısında teslim edilmesi ve montajının tamamlanması planlanıyor.

Geçtiğimiz Ağustos sonunda, firmanın İrlanda'nın Kerry şehrinde yer alan tesislerinde NEMPORT Yönetim Kurulu Üyesi Çağan Heris ve LIEBHERR Container Cranes direktörü Pat O'Leary bir araya gelerek vinçlerin üretimi için düğmeye bastılar. Söz konusu vinçler 25 yan elleçleme kapasitesine sahip olup dünyadaki en büyük liman vinçleri arasında yer alacak ve mega konteyner gemilerine rahatlıkla hizmet verebilecek.

Aliağa'da 2009 yılından bu yana hizmet veren ve aynı anda 4 adet geminin yanaşabildiği rıhtıma sahip NEMPORT, son teknolojiye sahip ekipmanları, hızlı, güvenilir ve kaliteli hizmeti ile önde gelen global konteyner hatlarına ait gemileri ağırlıyor. Dünya ticaretindeki gelişmeler, uluslararası konteyner taşımacılığındaki ilerlemeler ve özellikle ülkemizin ihracat hedefleri doğrultusunda yatırımlarına şekil verilen liman, Egeli ihracatçı ve ithalatçılar için dünyaya açılan başlıca kapılardan biri haline geldi.

http://www.denizhaber.com/limanlar/nemport-yatirimlarina-hiz-kesmeden-devam-ediyor-h72187.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Kruvaziyer gemilerin yüzde 41'i Kuşadası'na demirledi

Türkiye'nin kruvaziyer yolcu trafiği yılın 9 ayında 267 bin 486 kişi olarak kayıtlara geçti, en fazla yolcu gemisi Kuşadası Limanı'na geldi.

Deniz Ticaret Genel Müdürlüğü verilerinden yapılan hesaplamaya göre, 2017 yılı ocak-eylül döneminde Türkiye kıyılarındaki 16 limana 278 kruvaziyer gemi yanaştı. Bu gemilerde yolcu sayısı gelen 50 bin 967, giden 54 bin 120, transit ise 162 bin 399 olarak belirlendi.

Söz konusu gemilerin yüzde 41'i Kuşadası'na demirledi. 113 geminin yanaştığı Kuşadası'nı, 57 gemiyle Çeşme, 20 gemiyle Bodrum, 20 gemiyle Marmaris, 19 gemiyle Alanya, 15 gemiyle İzmir, 9 gemiyle Antalya, 7 gemiyle Güllük, 5 gemiyle Çanakkale, 4 gemiyle Göcek, 4 gemiyle İstanbul limanları izledi. Bartın, Dikili, Sinop, Trabzon ve Tuzla limanlarını da birer kruvaziyer ziyaret etti.

Yolcu trafiği bakımından en yoğun Kuşadası, Çeşme ve Antalya limanları oldu. Ocak-eylül döneminde Kuşadası Limanı'nda gelen yolcu sayısı 7 bin 539, giden yolcu sayısı ise 9 bin 799 olarak belirlendi, 87 bin 842 yolcu da transit geçiş yaptı. Aynı dönemde Çeşme Limanı'nda gelen yolcu sayısı 26 bin 950, giden yolcu sayısı da 28 bin 109 oldu, 8 bin 260'ı da transit geçiş yaptı. Antalya Limanı'na da 14 bin 789 kişi geldi, 14 bin 701 kişi gitti, bin 998 yolcu da transit geçti.

En çok gemi eylülde geldi

Yılın 9 ayında kruvaziyer trafiği açısından en yoğun ay eylül oldu. Eylül'de 55 kruvaziyer Türkiye'deki limanlara yanaştı. Söz konusu ayda 9 bin 642 yolcu geldi, 9 bin 864 yolcu çıkış yaptı, 34 bin 364'ü de transit geçiş gerçekleştirdi.

Martta 9, nisanda 30, mayısta 46, haziranda 45, temmuzda 46, ağustosta 47 kruvaziyer geldi. Kruvaziyer yolcu sayısı da martta 5 bin 356, nisanda 37 bin 429, mayısta 47 bin 683, haziranda 27 bin 619, temmuzda 43 bin 268, ağustosta da 52 bin 261 oldu.

"Kruvaziyer turizminin tekrar artışa geçeceğini düşünüyorum"

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, Türkiye'nin kruvaziyer turizminden yeteri kadar pay alamadığını söyledi.

Kruvaziyer turizmi olumlu bir seyir izlerken 2016'da bir kırılma yaşandığını ifade eden Yağcı, şunları kaydetti:

"2016 öncesinde kruvaziyer turizminde belli bir hacme ulaşmıştık. Özellikle Antalya, İstanbul ve Kuşadası belli bir noktaya gelmişti ancak maalesef 2016'dan sonra düşüş başladı. 2018'den itibaren kruvaziyer turizminin tekrar artışa geçeceğini düşünüyorum. Türkiye'nin turizm ülkesi konumlandırılmasında yerini güçlendirilmesi, kruvaziyer ve yat turizminin gelişmesi için yapılan tüm çalışmaları destekliyoruz."

http://www.denizhaber.com.tr/kruvaziyer-gemilerin-yuzde-41i-kusadasina-demirledi-haber-77189.htm Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Bu iş böyle olmuyor hacılar. Kuruvaziyer firmalarının naz etmesine çok moralim bozuluyor. Çıkıp kendi firmalarımızı kuralım desem kendi aramızda rekabetten kan çıkar, en iyisi gidip bu kuruvaziyer firmalarına katarlı ortak sokalım ;)

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Atılgan

İstanbul'a kruvaziyer yat limanı projesini başlatıyoruz

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Beştepe Millet Kültür ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen 3. Turizm Şurası'nda yaptığı konuşmada, ulaştırmanın tüm sektörlerin lokomotifi olduğunu, ülkenin her yerinde insanların yaşam standardını yükseltirken ulaşım ve erişimi, aynı zamanda da turistlerin hayatını kolaylaştırdıklarını söyledi.

Arslan, tüm bakanlıkların yaptıkları çalışmanın birbirinin tamamlayıcısı olduğunu ifade ederek, "İstanbul'da yeni, büyük, denizi doldurmadan aynı anda 6 büyük geminin yanaşabileceği kruvaziyer yat limanı projesini başlatıyoruz. Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapacağız. Aynı zamanda Yenikapı'dan nostaljik bir trenle Sirkeci Garı'na kadar da gelebileceği, o çevrede bir düzenleme de yapacağız. Sektöre ciddi katkı sağlayacak" diye konuştu.

"İNSANIMIZIN ERİŞİMİ AÇISINDAN ÇOK ÖNEMLİ BİR PROJE"

Arslan, yaptıkları tüm işlerin, turizm sektörüne de hizmet ettiğini belirterek, Ulaştırma Ana Plan Stratejisi kapsamında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve ona bağlı olarak İstanbul-İzmir Otoyolu, Edirne'den Şanlıurfa'ya giden otoyolun eksiksiz hale gelmesi için Ankara-Niğde arasındaki otoyolun Yap-İşlet-Devlet (YİD) modeliyle yapımının devam ettiğini dile getiren Arslan, "O güzergahlardaki seyahat konforunun artması, turistin ülkemizi tercih etmesi, turizm sektörünün gelişmesi adına önemli. 1915 Çanakkale Köprüsü de teknik olarak ülkemizin gurur projelerinden olacak. Aynı zamanda insanımızın erişimi açısından çok önemli bir proje" değerlendirmesinde bulundu.

Arslan, önemli turizm merkezlerinin ulaşımını kolaylaştırmak için 2 bin 357 kilometre uzunluğunda 89 projeyi bitirdiklerini, bin 64 kilometre uzunluğundaki 48 proje üzerinde çalıştıklarını ifade etti.

"TURİSTLERİN YÜZDE 70'İ HAVAYOLU KULLANIYOR"

Turistlerin yüzde 70'inin havayolunu kullandığını bildiren Arslan, 26 havalimanı sayısının 55'e çıkarıldığını, havayolu yolcu sayısının 174 milyona ulaştığını, 25 milyon olan dış hat yolcu sayısının ise bu sene 84 milyona çıkacağını söyledi.

İstanbul 3. Havalimanı'nın da kapasitesiyle "hub" olacağını ve turizme ciddi destek vereceğini dile getiren Arslan, gelecek yıl 29 Ekim'de 90 milyona hizmet edecek birinci kısmının açılışının yapılacağını kaydetti. Arslan, tarih, inanç ve kültür turizmi anlamında değerlere sahip olan yerlerde sadece modern havalimanı yapmadıklarını, aynı zamanda modern terminallerle ulaşımı ve erişimi kolaylaştırdıklarını anlattı.

Yat turizmini çok önemsediklerine işaret eden Arslan, 8 bin 500 olan yat bağlama kapasitesini, 18 bin 500'ün üzerine çıkardıklarını söyledi. Arslan, bin 695 yat bağlama kapasitesi olan 6 yat limanında inşaatın devam ettiğini ifade etti.

Arslan, kıyılarda 5 binin üzerinde yabancı bayraklı teknenin, Türk bayrağına geçtiğini ifade ederek, "Zaten toplam potansiyel de 6 bin olarak öngörülüyordu. Bu sektörde dışarıda çalışıyor gözüken 10 bin kişiyi de içeride çalışıyor hale getirdik ve bu da ciddi bir katkı" dedi.

Bilgi ve iletişim sektörünün çok önemli olduğunu vurgulayan Arslan, yurt dışı internet çıkış kapasitesinin 20 gigabayttan yaklaşık 500 kat artarak 9,3 terabayta ulaştığını söyledi.

http://www.denizhaber.com.tr/istanbula-kruvaziyer-yat-limani-projesini-baslatiyoruz-haber-77439.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

III.ULUSAL LİMAN KONGRESİ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ'NDE GERÇEKLEŞTİRİLDİ
 
Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi tarafından her iki yılda bir düzenlenen Ulusal Liman Kongresi'nin üçüncüsü 02-03 Kasım 2017 tarihlerinde İzmir'de DEÜ Denizcilik Fakültesi Çakabey Deniz Feneri Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi. İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi, Türkiye Liman İşletmecileri Derneği (TÜRKLİM), MARPORT Liman ve Terminal İşletmeleri, PORT AKDENİZ Antalya, LİMAK PORT İskenderun, ÇELEBİ Bandırma Limanı, YILPORT Holding Türkiye Terminalleri ve LIEBHERR sponsorluğunda gerçekleştirilen kongre programı, liman sektörü panel oturumu ve 6 bilimsel bildirin sunulduğu oturumlar olmak üzere toplam 7 oturumdan oluşturulmuştur.

Kongrenin açılışı saygı duruşu ve İstiklal Marşımızın okunması ile başladıktan sonra ilk konuşmacı Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dekanı ve Kongre Düzenleme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Durmuş Ali DEVECİ konuşmasına, kısaca Fakülte ve Kongrenin tarihsel sürecine ilişkin bilgiler vererek başladı. DEÜ Denizcilik Fakültesi olarak hem sektörel anlamda hem de bilimsel anlamda daima çağın getirilerine uygun bilimsel etkinlikler ve projeler gerçekleştirdiklerini belirten Prof. Dr. DEVECİ, bu seneki kongre temasının ise daha iki yıl önceden "Sanayi 4.0 ve Limanlar" olarak belirlendiğini söyledi. Sanayi 4.0'ın bileşenlerine ve ülkemiz limanları için önemine de değinen Prof. Dr. DEVECİ, başta Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü olmak üzere, DEÜ Denizcilik Fakültesi'ne, Kongre Bilim Kurulu eş başkanları ve bilim kurulu üyelerine, kongrenin davetli konuşmacısı Ion Akademi Kurusu Ali Rıza Ersoy'a, Kongre Sekreteri ve Düzenleme Kurulu'na, kongreye sponsorlukları ile destek olan İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi, Türkiye Liman İşletmecileri Derneği (TÜRKLİM), MARPORT Limanı, PORT AKDENİZ Antalya Limanı, LİMAK PORT İskenderun Limanı, ÇELEBİ Bandırma Limanı, YILPORT Holding Türkiye Terminalleri ve LIEBHERR Makine 'ye teşekkürlerini belirterek sözlerini sonlandırdı.

Kongrenin ikinci açılış konuşmacısı Türkiye Liman İşletmecileri Derneği (TÜRKLİM) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kenan SELÇUK, liman sektörünün gelişimi için sanayi 4.0'ın öneminin kavranmasına dikkat çekti. SELÇUK konuşmasında, limancılık sektörünün, 3. Sanayi Devrimindeki temel unsur olan otomasyon sürecine hızlıca adapte olduğunu, uzaktan kumandalı rıhtım vinçleri, saha istif vinçleri ve otomatik terminal traktörleri ile insansız terminallerin işletmeye başlandığını, dolayısıyla limancılık sektörünün 4. Sanayi Devrimi için gerekli olan ilk adımın zaten atmış olduğunu ifade etti. SELÇUK, Endüstri 4.0 teknolojilerini kullanan ve bu gelişimlere ayak uyduran işletmecilerin ayakta kalacağını belirterek konuşmasını sonlandırdı.İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Mihri ÇELİK açılış konuşmasına İMEAK DTO İzmir Şubesi adına tüm katılımcıları selamlayarak başladı. Birçok sektörün aksine Endüstri 4.0'ın denizcilik sektöründe ilk adımlarının geçtiğimiz yıllarda atıldığını vurgulayan ÇELİK, bu anlamda sektörde başı çeken unsurun limanlar olduğunu belirtti. Özellikle limanlarımızın bu gelişmeler ile tedarik zinciri paydaşları ile daha entegre çalışmaya başlayacağını dile getiren ÇELİK, ülke olarak yarının teknolojilerini üreten bir konuma gelmek için bu entegrasyona önem verilmesi gerektiğinin altını çizdi. ÇELİK, bu bağlamda III. Ulusal Liman Kongresi'nin verimli sonuçlar doğuracağına inandığını belirterek konuşmasını sonlandırdı.

T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Bülent SÖNMEZ, konuşmasına Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Suat Hayri AKA'nın, Müsteşar Yardımcısı Ahmet Selçuk SERT'in ve Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdür Vekili Durmuş ÜNÜVAR'ın selamlarını ileterek başladı. SÖNMEZ, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın, Türkiye'yi küresel deniz taşımacılığına entegre olan transit bir liman ülkesine dönüştürmeyi hedeflediklerini dile getirdi. Gerek kamu gerekse özel sektör olarak bu hedefleri başarmakta herkese büyük görevlerin düştüğünü belirten SÖNMEZ, bu hedeflere ulaşmak için özellikle teknoloji ve verimlilik yönünden limanlarımızın geliştirilmesi gerektiğine değindi. SÖNMEZ, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın bugüne kadar gerçekleştirdiği ve planlamakta olduğu projeler hakkında katılımcılara detaylı bilgiler vererek konuşmasını sonlandırdı.

Dokuz Eylül Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Erdal ÇELİK kongrenin açılış konuşmasında Sanayi 4.0 ve gelecek teknolojileri konulu kapsamlı bir sunum ve konuşma gerçekleştirdi. Prof. Dr. ÇELİK 4. Sanayi devriminin aşamalarından ve özelliklerinden bahsettikten sonra, buradaki kilit kavramların inovasyon, esneklik ve verimlilik olduğunun altını çizdi. Üniversite olarak da bu kavramların üzerine yoğunlaştıklarını dile getiren Prof. Dr. ÇELİK, Sanayi 4.0'ı başarılı bir şekilde benimseyen ülkelerin bu kavramlara verdikleri önemi vurguladı. Bu bağlamda dikey ve yatay entegrasyonun Sanayi 4.0'daki yerine değinen Prof. Dr. ÇELİK, tüm dünyayı etkileyecek bu gelişmelerin ve teknolojilerin ülkemizde de anlaşılması ve uygulanmasının hayati bir öneme sahip olduğunu belirtti. Prof.Dr. ÇELİK, Endüstri 4.0 ile gelecekte çok fazla bilgi ve veri analizi gereksinimi, yeni nesil yazılımlar, cihazların birbirleri ile konuşması, otonom robotlar, kendi kendini tamir eden sistemler, büyük veri ve analizi, siber güvenlik vb. birçok teknolojik konu ile karşı karşıya kalınacağını belirtti. Endüstri 4.0 ile işsizlik ortaya çıkacak" söylemlerinin doğru olmadığını anlatan Rektör ÇELİK, gelecekte insanlar işsiz kalacak söylemlerinin doğru olmadığını, robotik sistemlerinin artmasıyla yeni inovatif iş alanlarının ortaya çıkacağını, ölçeklerin büyüyeceğini, bunlar için de ileri seviyede donanımlı işgücüne ihtiyaç olacağını dile getirdi. Üniversite, sanayi ve toplum işbirliğinin geliştirilmesi gerektiğine dikkat çeken Prof.Dr. ÇELİK, Dokuz Eylül Üniversitesi olarak sadece teknoparklara bağlı kalmadan sağlıkpark, sosyopark ve sanatpark alt yapılarını oluşturacaklarını ve disiplinler arası çalışmaları ön plana çıkaracaklarını belirterek konuşmasını sonlandırdı.

Konuşmacılara ve kongre sponsorlarına plaketlerinin takdim edilmesinin ardından kongrenin davetli konuşmacısı ION Academy Kurucusu Ali Rıza ERSOY konuşmasına Sanayi 4.0'ın ortaya çıkış sürecinden söz ederek başladı. ERSOY, Sanayi 4.0 fikrinin ilk olarak Almanya olduğunu dile getirdi. Önceki sanayi devrimlerinde geride kaldığımızı, ancak Sanayi 4.0'ı bu defa ülke olarak kesinlikle ıskalamayacağımızı belirten ERSOY, özellikle Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın bu konuya büyük önem verdiğini ve ciddi girişimlerde bulunulduğunu dinleyicilere aktardı. Sanayi 4.0 ve bileşenlerinden çarpıcı örnekler vererek etkileyici bir sunum gerçekleştiren ERSOY, içinde bulunduğumuz coğrafyada Sanayi 4.0 açısından en büyük potansiyele sahip ülkenin Türkiye olduğunu dile getirdi. ERSOY, yıkıcı inovasyonların ekonomik büyüme ve gelişmedeki rolünden de bahsettiği konuşmasında, Sanayi 4.0 ile günümüz ve gelecekteki teknolojilerden örnekler vererek konuşmasını sonlandırdı.

Kongre'nin öğle arasının ardından Liman Sektörü Panel Oturumuna geçildi. Oturum başkanı olan Yalova Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Güler BİLEN ALKAN kongre teması ile ilgili görüşlerini açıkladıktan sonra, panelistlerin özgeçmişlerini okuyarak oturumu başlattı. Ardından sırasıyla YILPORT Holding Türkiye Terminalleri Satış ve Pazarlama Direktörü Serhan ÇİLENGİR, APM Terminals İzmir Dış İlişkiler Direktörü Erol METİN, LİMAK Port Bilgi Teknolojileri Direktörü Kubilay GÜRBÜZ, Port Akdeniz Genel Müdürü Özgür SERT, DP World Yarımca Ticari Hat Müdürü Ümit YILDIRIM ve MARPORT Liman ve Terminal İşletmeleri Bilgi Sistemleri Müdürü Ali YILDIZ temsil ettikleri limanlar hakkında kısa bilgiler verdikten sonra Endüstri 4.0 bağlamında limancılık sektöründe mevcut ve gelecekte planlanan uygulamaları ve limancılık sektörüne olası etkileri ve yansımalarını değerlendiren konuşmalar gerçekleştirdiler.

Kongrenin ilk günü Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yalçın ARISOY başkanlığında gerçekleştirilen oturum ile sona erdi. Kongrenin ikinci gününde gerçekleştirilen toplam 5 oturumda sunulan bildirilerin ardından kapanış oturumu ile kongre sona erdirildi.

http://www.kaptanhaber.com/3-ulusal-liman-kongresi-izmir-de-gerceklesti/47244/
  Mesajı Paylaş

Atılgan

Türkiye limancılık sektörü raporu yayınlandı

Türkiye Liman İşletmecileri Derneği'nin (TÜRKLİM), sektör raporunun 2017 sayısı yayınlandı. Raporda; liman sektörüne yönelik değerlendirmelerden, dünya ekonomisine, sektör zorluklarından, limanlara kadar geniş bir yelpazede ele alınıyor.

TÜRKLİM, Türkiye Limanları Kapasite çalışması kapsamında 114 adedi konteyner, genel kargo ve kuru dökme yüke hizmet veren 70 adedi ise petrol ve türevlerini elleçleyen tesisler (iskele, şamandra vb.) olmak üzere toplam 184 adet terminalin kapasitesini hesaplayarak 'Türkiye Limancılık Sektörü 2017 Raporu'nu yayınladı. Raporda beş ana başlıkta 2016 yılındaki ekonomik gelişmeler ile birlikte ileriye yönelik beklentiler ve öngörüler yer alırken, küresel ticaret ve üretim dünyasındaki değişimler ve bu değişimlerin hayatımıza kattığı 'Yeni Küreselleşme Modeli' ve 'Bir kuşak bir yol' projelerinin geldiği noktalar da ilk bölümde detaylarıyla masaya yatırıldı.

Türk limanlarında 2016 yılında 8.8 milyon konteyner elleçlendi

Raporu değerlendiren Türklim Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kenan Selçuk; "2016 yılında limanlarımızda elleçlenen konteyner 6.8 milyon TEU Dış ticaret ve kabotaj, 2 milyon TEU transit konteyner olmak üzere toplam 8.8 milyon TEU oldu. Limanlarımızda konteyner elleçlemesi toplamda yüzde 8, dış ticaret ve kabotaj konteyner toplamda yüzde 6.8, transit konteyner ise yüzde 12,2 oranlarında artış gösterdi. Son üç yılda büyüme hızı düşmekle birlikte 2009 yılından 2015 yılına kadar kesintisiz büyüyen RO-RO taşımacılığı 2016 yılına geldiğinde; yüzde 3.7 azalarak 451 bin araca düştü. 2016 yılında Kabotaj hatlarında ise 13 milyon araç taşındı" dedi.

En fazla yük elleçlenen bölge 2016 yılında da Marmara Bölgesi oldu

Türkiye limanlarında 2016 yılında 121 milyon ton yükleme, 242 milyon ton boşaltma ve 66 milyon ton transit olmak üzere toplam 430 milyon ton yük elleçlendi. Elleçlenen yükün yüzde 65'i boşaltma, yüzde 28'i yükleme ve yüzde 16'sını ise transit yükler oluşturdu. Limanlarda elleçlenen yük bir önceki yıla oranla ton bazında yüzde 3.4 büyüdü. Ton bazında en büyük artış yüzde 9.1 ile konteyner yüklerinde yaşandı. Sıvı dökme yük ve Ro-Ro da ise ton bazında yüzde 1 azalma oldu. Bölgesel bazda en fazla yük elleçlenen bölge 2016 yılında da Marmara Bölgesi oldu. Bölgeler itibarı ile elleçlenen yük açısından ton bazında en yüksek artış son üç yılda olduğu gibi 2016 yılında da yine Ege Bölgesi'nde gerçekleşti.

Elleçlenen yük tipleri içerisinde geçmiş yıllarda olduğu gibi 2016 yılında da sıvı yükler 144 milyon ton ile ilk sırada geldi. Sıvı yük yüklemeleri 76 milyon tona ulaşırken boşaltma 68 milyon tonda kaldı. Sıvı dökme yükler içinde en yüksek ürün 84.9 milyon ton ile ham petrol oldu. Toplam elleçleme hacmi bakımından ikinci sırada yer alan kuru dökme yüklerde yükleme hacmi 25 milyon ton iken boşaltma 91 milyon tonu aştı.

İhraç yüklerde ilk sırayı İtalya aldı

2016 yılında limanlarda yüklenen ihraç ülkelerde ilk sırayı İtalya aldı. İtalya; aynı zamanda transit yükler açısından 40 milyon ton ile de ilk sıradaki yerini aldı. Boşaltılan ithal yükler içerisinde 39 milyon ton ile Rusya limanlarından gelen yükler ilk sırada yer aldı. Toplam elleçleme dikkate alındığında ilk üç ülke olan İtalya, Rusya Federasyonu ve Mısır, toplam yükün yüzde 34'ünü oluşturduğu görüldü.

Türkiye'de transit konteyner elleçleyen limanlardaki yük gelişimi

Limanlarda elleçlenen konteyner yükünün yüzde 23'ünü transit konteyner oluşturdu. Aynı zamanda 2016 yılında transit yükler bir önceki yıla oranla yüzde 12 artarak konteyner yüklerindeki artışın esas dinamiğini oluşturdu. Rapordaki rakamları baz alınarak 2016 yılında Marport, Asyaport, Mersin (MIP) ve Kumport limanı en yüksek transit konteyner elleçleyen limanlar olarak dikkat çekti.

2016 yılında toplamda 15,9 trilyon dolarlık mal ihraç edildi

2016 yılında toplamda yüzde 3 gerileme ile 15,9 trilyon dolarlık mal ihraç edildi. Çin yüzde 13.2 pay ve 2 trilyon doları geçen bedel ile halen açık ara en fazla ihracat yapan ülke konumunda. ABD yüzde 9.1 pay ve 1.5 trilyon dolar ile 2'nci sırada yer alırken onu yüzde 8.4 pay ve 1.3 trilyon dolar bedel ile Almanya izledi. İlk iki sırada yer alan Çin ve ABD, mal ihracatında bir önceki yıla göre sırasıyla yüzde 8 ve yüzde 3 oranında azalma yaşadı.

2016 yılında toplamda yüzde 3 gerileme ile 16.2 trilyon dolar olarak gerçekleşen dünya mal ithalatında ise ABD yüzde 13.9 pay ve 2.3 trilyon dolar bedel ile en önemli mal ithalatçısı oldu. ABD'yi yüzde 9.8 pay ve 1.6 trilyon dolar ile Çin ve yüzde 6 pay ve 1 trilyon dolar bedel ile Almanya izledi. Almanya bir önceki yıla göre ithalatındaki değeri korurken ABD yüzde 3 ve Çin yüzde 5 oranında daraldı. Dünyanın en önemli ithalatçılarının genellikle ithalat oranlarının daraldığı görüldü. Türkiye'nin ihracattaki payı geçen yıla oranla yüzde 1 düşüşle yüzde 11 olurken, 2016 yılında 143 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. 2016 yılında deniz yoluyla 199 milyon dolarlık ithalat gerçekleştiren Türkiye'nin payı ithalatta yüzde 4 düşüşle yüzde 12 oldu.

Kruvaziyer yolcu ve gemi sayısında büyük düşüş

Raporda dikkat çeken bir diğer araştırma ise kurvaziyer yolcu ve gemi sayılarındaki düşüş oldu. 2013 yılında kurvaziyer rakamları Cumhuriyet tarihinin en yüksek seviyesi olan 2,2 milyon yolcu rakamına ulaştığı belirtilirken, 2016 yılında kruvaziyer yolcu ve gemi sayısında büyük bir düşüş yaşandığı görüldü. 2016 yılında kurvaziyer gemi sayısı 590 gemiye, yolcu sayısı ise 628 bin yolcuya düştü.

Dünyada taşınan konteyner adedi TEU bazında 180.6 milyona ulaştı

2016 yılında dünyada taşınan konteyner adedi TEU bazında 180.6 milyona ulaştı. Bu sayının limanlara yansıması yaklaşık 700 milyon TEU olarak gerçekleşti. Bir önceki yıla göre artış oranı ise yüzde 3.2 gibi düşük bir seviyede kaldı. Rota bazında bakıldığında en önemli artış yüzde yüzde 4.9 ile Çin denizi gibi iç taşıma bölgelerinde, özellikle transit konteynerin etkisiyle gerçekleşti.

Denizyolu ile taşınan yükler 11.1 milyar tona ulaştı

Dünyada neredeyse tüm yük türlerinde gelişim, geçmiş yıllara göre düşük seyretti. 2016 yılında dünyada denizyolu ile taşınan yükler yüzde 2.6 oranında artış göstererek 11.1 milyar tona ulaştı. En fazla taşınan yük gurubu olan kuru dökme yükler 2016 yılında yüzde 1.3 artış göstererek 4.8 milyar tonluk bir hacimde gerçekleşti. En fazla taşınan ikinci yük grubu ise ham petrol oldu.

2016'da 3 milyar ton ham petrol taşındı

Dünya genelinde yüzde 4.1 oranında artışla 3 milyar ton ham petrol taşındı. Ham petrol taşımalarını ton bazında yüzde 3.5 artışla konteyner izledi. 2016 yılında dünyada neredeyse tüm yük türlerinde gelişim, geçmiş yıllara göre düşük seyretti. 2016 yılında dünyada denizyolu ile taşınan yükler yüzde 2,6 oranında artış göstererek 11,1 milyar tona ulaştı.

Uluslararası Ulaştırma Forum (ITF) tahminine göre, 2016-2030 yılları arasında dünyada taşınan mal miktarının yıllık yüzde 4.2 gibi bir oranda artış göstereceği ve 2030 sonrasında ise bu oranın yüzde 3.3'e gerileyeceği öngörüldü.

http://www.kaptanhaber.com/turkiye-limancilik-sektoru-raporu-yayinlandi/47271/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter