THY'nin Uçak Seçimi

Başlatan HARZEMŞAH, Eyl 29, 2017, 11:40 ÖÖ

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Bildiğiniz gibi THY, Cumhurbaşkanının BM görüşmeleri için gittiği ABD'de, Boeing ile 40'ı kesin, 40'ı istemli 80 adet B787 Dreamliner almak için bir sözleşme imzalamıştı. Dün ise THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, Twitter hesabından bir anket başlatmış. THY'nin hangi uçağı almasını isterseniz sorusunu sormuş. Seçenekler Airbus A350 ve Boeing B787.

Sizce bunun anlamı ne olabilir? THY, aramızın oldukça kötü olduğu Avrupalı üretici Airbus dan da uçak almak için kamuoyunu mu hazırlıyor, yoksa Airbus'ı pazarlık yapmaya mı zorluyor? Mesajı Paylaş

ayibarishi

#1
Eyl 29, 2017, 12:20 ÖS Last Edit: Eyl 29, 2017, 12:46 ÖS by ayibarishi
Üstadım işin aslını pek bilemiyorum ama kişisel olarak bu husustaki düşüncelerim şunlar.

Hem Boeing hemde Airbus firmasının geniş ve dar gövdeli uçaklarıyla seyahat ettim. Yolcu konforu açısından Boeing uçaklarını daha çok beğeniyorum.

THY adam kayırma vb. pek aşina olduğumuz faktörler dolayısıyla teknik açıdan aslında benzerlerine göre çok daha kötü durumda. Tek şansı genç uçaklarının daha az arıza çıkarması. Öyle olduğu halde boğuştuğu teknik sorunlar diğer özel şirketlerden daha fazla. Airbus uçakları teknik açıdan bakımı daha basit uçaklar ama Boeing gerçekten nitelikli teknisyen istiyor. Bu nedenle Boeing seçiminin orta vadede istemeden de olsa teknik açıdan kendilerini toparlamalarına yardımcı olacağı kanaatindeyim.

ABD'ye para kazandırmak hoşuma gitmese bile Avrupa'ya nazaran şu anda yeğdir diye düşünüyorum. Saygılarımla. Mesajı Paylaş

warrior

B787/9 için opsiyon dahil 40 adet ön anlaşma/alım niyeti imzalandı.Bazı kaynaklar ise 40 adet de A350/9 alımı yapılabileceği söylenmekte.Ama THY CEO'su Bilal bey ise hangi uçağı seçelim babında anket yayınlıyor.Demek ki hala bir seçim söz konusu değil.Anket yaptığına göre CEO bey,demek ki ikisinden biri seçilecek.Anlayan beri gelsin,sonra tartışalım isterseniz. Mesajı Paylaş

HDS

Seçeneklerde "Allah'ın dediği olur" var mı? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Sorun başka...

Uçak seçimi bir uzmanlık işi. Menzil, verimlilik, bakım aralığı, fiyat gibi pek çok kriterin analizi gerekiyor. Pazarlık da öyle. Hal böyle iken bunu, hayatında uçak görmemiş, görse de uçmamış, uçsa da işin tekniğinden anlamayan kamuoyunun önüne taşımanın mantığı nedir, onu anlamaya çalışıyorum. Sakın yanlış anlaşılmasın, bunun bilinçsizce yapılan bir sosyal medya paylaşımı olduğunu düşünmüyorum. Aksine amaca (her neyse) ulaşmak için atılan bir adım olduğunu sanıyorum, amacı anlamaya çalışıyorum... Mesajı Paylaş

Merkator

Harzemşah hocam, bence THY Yönetimi Airbus'tan uçak almak istiyordu. Ama yukarıdan gelen bir talimatla Boeing ile anlaşıldı. Ama THY Yönetimi, işini peşini bırakmayıp, illa Airbus'tan uçak alımı yapmak istiyor da olabilir belki? Mesajı Paylaş

ÜNAL

Yanlış bilmiyorsam siparişler ile zaten senede ortalama 15-20 uçak gelecekti.
THY için bu anlaşmanın yapılması sosyal medyada Mısır'ın askeri alımları gibi gösterildi...
Böyle bir durum var mıdır gerçekten yoksa planlanan bir alım mıydı ? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Uçak alımında herhangi bir sorun yok. Seçilen uçak sınıfı da akılcı. Bu yeni ve verimli bir sınıf. Sivil havacılığın en son teknolojilerini barındırıyor. Zaten bu sınıfta iki uçak var. Ya Boeing'den B787 ya da Airbus'tan A350 alınacak. İki uçak da birbirine yakın. Ama A350 biraz daha üstün gibi...

Sorun uçak alımı değil, Boeing ya da Airbus'dan alınması da değil, sadece izlenen yöntem ve kafalardaki gizli hedefler için halkın kullanılıyor olması. Yoksa ABD'den B787 alınması siyasi bir rüşvet falan değil. İhtiyaç ve boşluk var, THY de karşılıyor bu ihtiyacını işte... Mesajı Paylaş

muhendus

Konunun basit bir twitter anketiyle halka sorulması ilginç, sanırım 40-40 787 ve A350 paylaşımı olacak. Zaten THY çoğu zaman siparişlerinde Airbus ve Boeing dengesi gözeterek hareket eder. Bir de bazı meydanlara bazı uçak türleriyle slot edinmek teşvik ediliyor sanırım, Avrupadaki bazı meydanlara özellikle Airbus yolladığını bilirim THY nin.

Bu arada Temel Kotil THY genel müdürüyken YKB Hamdi Topçu'nun adı Kotil kadar geçmezdi ortalıkta. Şimdi ise THY'nin YKB İlker Aycı'nın adı Genel Müdür Bilal Ekşi'den kat kat fazla geçiyor. Bu durum da bana ilginç geldi eski hale göre. Mesajı Paylaş

turkdefence

Anketi Miles & Smiles üstünden en çok uçan yolcular bazında yapmaları bence Twitter'dan daha makul olurdu. Müşteri memnuniyetini orada sorgulayabilirlerdi. Hatta kimin hangi tip uçakla ne kadar uçtuğuna dair ellerinde data vardı, üstüne bu uçakların ne kadarının ne aralıklarla arıza çıkarttığının da datası vardır. Aslında Big Data ile Bahadır Demircioğlu kardeşim (https://twitter.com/bahadirdmrcglu) bu işi çözer. Yeter ki yeter sayıda anket vs hazırlayıp, datayı toplayabilsinler.

Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter