Dünyadan Demiryolu Haberleri

Başlatan Traverten, Eyl 26, 2017, 11:12 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

Alstom ile Siemens'ten birleşme planı


Avrupa'nın iki dev şirketi Alstom ile Siemens demiryolu faaliyetlerini birleştirmek için görüşmelere başladı.

Fransız hızlı tren üreticisi Alstom ile Alman sanayi şirketi Siemens'in yönetim kurulları Salı günü bir araya gelerek dev birleşme için ilk adımı attı.
Alstom'un en büyük hissedarı olan Fransiz hükümetinin bu projeye olumlu baktığı bildirildi.

Her iki şirketin de bu alandaki pazarları, ürünleri ve teknolojileri birbirini tamamlayarak hem müşteriler hem de hissedarlar açısından önemli bir değer yaratacağı düşünülüyor.

Siemens'in sermaye artırımı sonrasında Alstom hisselerinin yüzde 50'sine sahip olması bekleniyor. Birleşmenin sonucunda her iki şirket demiryolu sektöründe toplam 16 milyar dolarlık gelir elde etmeyi planliyor.
İki rakip firma birleşerek demiryolu alanında Avrupa'nın en büyük şirketi olmayı ve dünya lideri çinli CRRC'yle rekabet etmeyi amaçlıyor.

http://tr.euronews.com/2017/09/26/alstom-ile-siemensten-birlesme-plani Mesajı Paylaş

HDS

Çin'in dev konglomeraları devlet desteğini de alarak merkez Avrupa altyapı devlerini iyiden iyiye tehdit ediyor.

Çinli bu hacimleri ile hızlı tren gibi ürünleri de adeta bir "beğen al" ürünü haline getirecek, bir komodite olacaklar.

Sırada çeşitli elektrik üretim altyapıları ve nükleer santraller var.

Acaba otomobil ve sivil büyük yolcu uçakları ve motorlarında bu ne zaman olacak? Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Ben Türk tramvay ve raylı sistem üreticileri tek bir çatı altında birleşsin derken herkes bana git biraz uyu diyordu. Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Traverten

Yapı Merkezi Tanzanya'dan 1.9 milyar dolarlık demiryolu ihalesini tek başına aldı

Dünyanın en büyük müteaahitleri listesinde 78'inci sırada yer alan Yapı Merkezi, Tanzanya'dan dev bir ihale aldı. Şubat ayında Portekizli ortağı ile 1.2 milyar dolarlık yüksek hızlı tren projesi işini alan Yapı Merkezi, bu kez de aynı projenin 1.9 milyar dolarlık ikinci etabını tek başına kazandı

Tanzanya Devlet Demiryolları şirketi Reli Assets Holding Company (RAHCO) tarafından yapılan açıklamada, "Tekliflerin değerlendirilmesinden sonra Yapı Merkezi'nin teknik ve finansal gereklilikleri karşıladığı görülmüştür" denildi.

İhaleye 15 firma teklif vermişti.

Yapı Merkezi'nin 1.9 milyar dolarla kazandığı ikinci faz yüksek hızlı tren projesi, Morogoro ile Makutupora arasında gerçekleşecek. Hattın toplam uzunluğu ise 422 km olacak. Söz konusu hatta yılda 17 milyon tonluk kargo taşımacılığı yapılabilecek.

Şirket, hattı 36 ay içerisinde tamamlayıp hizmete açacak.

Yapı Merkezi, Şubat ayında yapılan Dar es Salaam ile Morogoro arasındaki 300 km'lik ilk faz ihaleyi de Portekizli ortağı Mota-Engil Engenharia ile 1.2 milyar dolar karşılığında kazanmıştı.

http://www.rayhaber.com/2017/10/yapi-merkezi-tanzanyadan-1-9-milyar-dolarlik-demiryolu-ihalesini-tek-basina-aldi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Dünyanın Makinistsiz Giden İlk Treni Seferlere Başladı

Ulaşım tarihinin en köklü mesleklerinden makinistlik tarih oluyor. Otonom arabalardan sonra sıra, demir yolunun tek hakimi olan trenlere geldi. Dünyanın en fazla tren yolculuğu yapılan ülkesi Batı Avustralya'da makinistsiz ilk tren seferi gerçekleştirildi.

Çin merkezli madencilik şirketi Rio Tinto, dünyanın tam teşekküllü ilk otonom trenini kullanmaya başladı. Firmanın madencilik sektörü dışında bu faaliyetle farklı bir sektöre giriş yapması bekleniyor. Trenin hiçbir vagonda bir insan olmadan yaklaşık 100 kilometrelik yolda yük transfer etmesiyle tarihi bir adım atılmış oldu.

Rio Tinto Yönetim Kurulu Başkanı Chris Salisbury, "Gelecekteki madenleri inşa ederken uzun vadeli rekabet avantajı sağlayacak bu otonom teknolojiye liderlik etmekten mutluluk duyuyoruz. Mevcut iş gücümüzle, sektörümüzün bir parçası olacak yeni çalışma kolları hazırlıyoruz" şeklinde konuştu.

Rio Tinto'nun Batı Avustralya'nın Pilbara bölgesindeki demir cevherleri için gerçekleştirilen ilk sefer, şirketin bu konudaki ilk adımı oldu. Aslında 2017 yılının başından bu yana otonom trenler kullanılıyordu fakat her ihtimale karşın makinistler görevleri başında duruyorlardı.

Rio Tinto ise 2018 yılına kadar tamamen özerk bir tren filosuna sahip olmak istiyor. Ancak öncelikle Avustralya'nın bu konudaki yasal otoritelerinden onay alması gerekecek.

http://www.rayhaber.com/2017/10/dunyanin-makinistsiz-giden-ilk-treni-seferlere-basladi/ Mesajı Paylaş

putty

Ayda 100 milyon dolarlık cevher taşıyacak harcayacağı enerji 20000 dolar olacak makinistin maaşı 700 dolar olacak bumudur yani tasarruf. Mesajı Paylaş

Traverten

Avrupa Ülkeleri Dizel Trenleri Kaldırıyor

Dizel otomobilleri ardı ardına yasaklayan ve bir takvim çıkaran Avrupa ülkeleri demiryolu endüstrisine de el attı. İngiltere, 2040 yılında dizel trenlerin kullanımdan kaldırılacağını açıkladı.

Dizel otomobiller için Avrupa Birliği ülkeleri peşi son kullanma tarihi açıklarken, dizel teknolojisine bir kötü haber daha geldi. İngiltere hükümeti Britanya genelinde kullanılan dizel trenlerin de 2040 yılında kaldırılacağını açıkladı.

İngilizler, geçtiğimiz yıl yeni üretilen, hibrid özelliği taşımayan dizel arabaların da 2040 yılında satışının yasaklanacağını duyurmuştu.

ŞU AN YÜZDE 29'U DİZEL
Ulaştırma Bakanı Jo Johnson, demiryolu endüstrisinin dizel trenleri aşama aşama nasıl sonlandırılacağını da bir plan dahilinde açıkladı. Bakanlık verilerine göre Britanya demiryollarında faaliyet gösteren trenlerin yüzde 29'u tamamen dizel yakıtla çalışıyor.

İngiliz hükümeti geçtiğimiz aylarda da tren maliyetlerini düşürmek, güvenilirliğini arttırmak ve karbon salınımını düşürmek için demiryollarının elektrikli teknolojiye adaptasyon planını açıklamıştı.

Bu kapsamda büyük batı demiryolu ağında bulunan Cardiff - Swansea hattı, Midland ana hattı ve Oxenholme-Windermere güzergahının elektriklendirilmesine onay verilmişti.

KARAR OLUMLU KARŞILANDI
Yolcular bu hatta elektro dizel trenlerden faydalanabilecek. Tüketici grupları kararı olumlu karşılarken emisyonun düşürülmesi çin vadeli demiryolu yatırım stratejisinin hayata geçirilmesi gerektiğinde hemfikir.

http://www.rayhaber.com/2018/02/avrupa-ulkeleri-dizel-trenleri-kaldiriyor/ Mesajı Paylaş

putty

#7
Şub 14, 2018, 10:55 ÖÖ Last Edit: Şub 14, 2018, 10:56 ÖÖ by putty
Petrolü damıtıyorsun birazı benzin birazı dizel birazı zift filan oluyor. Dizeli yasaklayınca ne yapacaklar bu kısmı denize dökecek değiller gözlerden uzak bir yerde yakacaklar illaki. Yine Atmosfere karışacak yani.  Londra da karışmaz Pasifikte gemi motorundan karışır ne farkı var ikiside aynı gezegenin atmosferi akşamı bulmaz londrayada gelir o zehir Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter