Milli Eğitimimiz

Başlatan Çetin, Eyl 20, 2017, 02:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

putty

Bin çirkinlikten bir güzellik çıkartıp bu iyi demek doğru değil. Meslek liselerine neresinden bakarsan bak saçmalık var. Bir kere ülkenin ihtiyacı olan teknik ara eleman bu sistemden çıkmaz yetmez bu kurgu bu ihtiyaca. 4 sene her meslek insanını eğitemezsiniz sonra meslek eğitimi almamış ama üniversiteye de gidememiş olanları mesleksiz bırakamzsınız sonra basit mesleğe 4 sene zor mesleğe de 4 sene nin mantıksızlığına çare bulamazsınız sonra bunca çeşit mesleğe ne tesis ne kadro ne öğrenci ne sınıf bulabilirsiniz. Varmı mesela alçıpan ustası meslek lisesi yada kartonpiyer ustası yada kürt böreği meslek lisesi yada kasiyer meslek lisesi. Halbuki kasiyer dediğin basit iş değil z raporu alacak iadesi osu bu ben pos makinesine program yazdım dipsiz kuyudur kasiyerlik nerden baksan iki hafta eğitim lazım. Güvenlikçilerin meslek lisesi varmı mesela olsa 4 senemi eğiteceksin. Şimdi sertifika kursları olsa ne olur peki o zaman sistem işlemez bu insanlar ikinci sınıf olur patron 4 yıllık olanı alır onada asgari ücret verir öbürünede. Şimdi hatta ön lisans mezunları alınıyor fabrikalara meslek lisesi tercihinde. Oysa hepsi meslek sertifikası olsa başka seçenek olmaz başka doğru olmaz çok adil ve kolay olur. İnsnalara meslek değiştirme hakkıda vermek lazım ayrıa ve düz lise mezununa  da meslek edinme kapısı açmak gerek şu halde o yok mesela. Ne oluyor bu ülkenin düz lise mezunları peki hi düşünüyormuyuz. Daha iyi eğitim aldıkları için güvenlikçi oluyorlar AVM lerde tornacı olamadıkları için. 4 senelik lise eğitimin 3 e indir ardından 1-2 senelik meslek eğitimi ver ilk okula başlangıç yaşınıda 7 den 6 ya çek tamam işte yine aynı yaşta işe başlayacaklar meslek sahibi olarak her kes. Lise eğitiminide amerikalılar gibi yap güzel toplum yaratmaya odaklar spor kültür kendini ifade etme ehliyet alma öz güven sosyal beceriler filan onlara odaklan. Mesajı Paylaş

BETONBEY

#31
Eyl 23, 2017, 08:57 ÖÖ Last Edit: Eyl 23, 2017, 09:02 ÖÖ by BETONBEY
@Putty,

Anlaşılan odur ki Meslek Liselerini sen gerçekten hiç görmemişsin. Misal çocuğumu düz liseye vermek yerine ben meslek lisesine verdim. Üzerine birde okul yönetimine girdim. Sana ilk şunu söyleyebilirim, 1-2 yıllık eğitimle kimseye meslek falan öğretemezsin. Günlük 10 saatlik atölye dersleriyle çocukların ne öğrendiğini görüyorum. Haftada 2-3 gün tam gün atölye dersi gören çocuklar 2 yılda güç bela birşeyler bilir hale geliyorlar Putty...

Çocuklar misal makina sınıfında demir eğelemekle işe başlıyorlar. Beraberinde teknik resim görüyorlar. 10.sınıfta diğer ortak dersler hariç haftalık 16 saat teori dersleri, 11.sınıfta ortak dersler hariç haftalık 22 saat atölye dersleri, 12.sınıfta ortak dersler hariç 28 saat atölye dersleri görüyorlar. Düz meslek liseleri ile Anadolu Meslekler son sene de ayrışıyor. Düz meslekler haftanın 3 günü fabrikalarda kendi bölümlerinde staj yapıp, beraberinde 2 gün okulda atölye ve ortak ders görüyorlar. Anadolu Meslekler 12. sınıfın yazında 3 ay boyunca fabrika stajı yapıyor. 11 ve 12.sınıfta düz meslek liseleri hiç matematik, fizik, kimya, biyoloji, coğrafya ve tarih dersi görmüyor.

Bu kadar yoğun bir teori ve pratik eğitimine rağmen bu çocuklar hala fabrikalarda çalışabilecek seviyeye güç bela geliyorlar Putty...

3-5 aylık meslek edinme kursu ile adama ne öğreteceksin ?

Zaten sıkıntıların büyük bölümü onlarda çıkıyor. Bildiği herşey yarım yamalak olan insanları belgeyle sokağa salıp iş yaptırıyorsun. Sonra düzgün işte olmuyor üzerine birde iş kazası oluyor.

Diğer taraftan 18 yaşındaki hiçbir genci meslek konusunda istediğin gibi eğitemezsin. Bunu biraz yaşı olup adam yetiştiren herkes çok iyi bilir.

Herşeyi çok iyi bildiğini zanneden insanlara birşeyler öğretmek çok zordur ;)

Senin teklifin ile ilgili başka bir sıkıntıda zaman fasılasında...

Üniversiteden 22 yaşında mezun olan bir insanın gerçek anlamda hayatını kurması 28-30 yaşlarını bulur. Akademik kariyerini yükseltme, bir iş yerine girip tutunma falan derken zaman akar gider. O yaştan sonra kimse mecbur değilse 2. işe geçmek istemez. Yahu 30 yaşın üstünde orta seviye çalışanı işe almıyorlar. Hele 35'i falan geçtiyse yandı,sen hiç görmüyormusun etrafında...

Yani kimsenin o kadar bol vakti falan yok. İlköğretim sonrası yönlendirme şart diyorum ben ve sonrasında kaliteli bir eğitim...

Sertifikası olmadan kimseye iş yaptırmadığınızda da erkenden para kazanılan işlere kimse hayır demeyecektir.

Düz lise yerine çocuğumu meslek lisesine göndermek konusunda ise haklı olduğumu zaman ortaya koydu.12.sınıfta şu an bir fabrikada haftada 3 gün çalışmaya başladı. Okul dışında kalan zamanını görmediği matematik, geometri, fizik, kimya, biyoloji derslerini alarak geçiriyor.

Ve sadece meslek liselerinin yaralanabildiği MTOK sisteminden faydalanarak mühendislik kazanması için çalışıyoruz.

Yani son tahlilde bence meslek liseleri konusunda çok yanılıyorsun Putty :) Mesajı Paylaş

Danişment

Öte yandan, ülkedeki gelir dengesizliği, ev, araba gibi über şeyler olmayan ihtiyaçların pek çoğunun uçuk rakamlarda olması insanları daha çok para kazanabileceği mesleklere sürükledi. Ülkede asgarî ücret 1400 TL iken sen gider en abuk subuk şeyin fiyatını bile aracılarla komisyoncularla yada verginle arttırıp adeta adamın boğazına geber ulan geber diye sarılırsan vatandaşta en iyi bildiği yönteme sarılır okutur çocuğunu.

Gerekirse torpil bulur gerekirse dayı bulur gerekirse referansta bulur.
 
  Ama oda yetmezmiş gibi ülkede herkes; öğrenmekten ve öğretmekten başka bir halta yaramayan müfredatı  eleştirip şikayet ederken, müfredatı, eğitimi ve  sistemini rehabilite etmeyip sınav sistemiyle uğraşırsan sittin sene yerinde sayarsın.

Bizim ülkemizin eğitim sistemini ne yaparsanız yapın insanlar çocuğunu at gibi hazırlar. Çünkü bu ülkedeki okumamış kişilerin geneli kıt kanaat geçiniyor ehh memurda halinden memnun olmasada durumu gene iyidir.

 Madem okumaktan vatandaşın hevesi alınmıyor bari bir işe yarayan şeyler öğretin, mesela adabı muaşeret. Mesajı Paylaş

putty

İmam hatiplerde zorla okutmanın yolunu arıyorlar resmen. İlgilerine göre liseye yerleştirmekte ne demek.



MEB Müsteşarı Tekin'den TEOG sonrası yeni model için açıklama
 
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Tekin, TEOG sisteminin yerine üzerinde çalışılan modele ilişkin, "Ana felsefesi liseye geçişte herhangi bir merkezi sınavın olmadığı, çocukların daha çok yeteneklerine, ilgilerine göre liselere yerleştirildiği bir model." değerlendirmesini yaptı.


http://www.haberturk.com/meb-mustesari-tekin-ten-teog-sonrasi-yeni-model-icin-aciklama-1650432 Mesajı Paylaş

Revolver

Bahsi geçen liselerin, Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi, Spor Lisesi, Teknik Lise, Sosyal Bilimler Lisesi gibi lise çeşitleri olmasını umuyorum. Mesajı Paylaş

sadalone

#35
Eyl 27, 2017, 03:18 ÖS Last Edit: Eyl 27, 2017, 04:03 ÖS by Yönetim
O yüzden mi Osmanlı her alanda geri kaldı. Örnek alınacak yer geride değil ilerdedir başarılı eğitim sistemi olan ülkeler belli zaten, bu örnek ülkeler incelenmeli.

Bu kötü eğitim sistemimizin içinden çıkmayı başaranların en iyileri zaten yurt dışına kaçıyordu ama şimdi iyi eğitimli orta sınıf hep kapağı yurt dışına atma derdinde.Çok büyük bir entelektüel erozyon söz konusu ve bu bizim başımıza çok büyük sorunlar açacak. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Aslında duvarda eğitim için gerçekten halen geçerli akçe olacak bir yöntem yazılı ama almak isyeyene ;)

"Burada hiçbir balık uçmaya, hiçbir kuş yüzmeye zorlanmaz."

Eğitim anlamında en başarılı ülkelerden olan Finlandiya'nın geçmeyi düşündüğü modelle aynı esasları benimsemesi de çok ilginç :) Mesajı Paylaş

sadalone

Finlandiya'nın bir yere yeni filan geçeceği yok,eğitim sistemleri yıllardır böyle zaten biraz daha ileri götürecekler işi o.Finlandiya güzel örnektir onlardan alacağımız pek çok şey var ama bizim için en iyi örnek mi tartışılır ekonomik,demografik,toplumsal anlayış ve sayamayacağımız pek çok açıdan bizim için biraz uç bir örnek.Finlandiya'nın bu rahat eğitim sistemi konusunda da eleştiriler var zaten son yıllarda PISA'da düşüşteler.Japonya,Tayvan,Estonya gibi pek çok ülke onları geçti.

Eğitimde fırsat eşitliğini ve kapsayıcılığı kesinlikle sağlamalıyız.Öğrenciler pedagojik,psikolojik olarak desteklenmeli ama kesinlikle göstermelik olmamalı,küçümseniyor ama bunlar çok önemli şeyler bence.

Benim sözüm "Burada hiçbir balık uçmaya, hiçbir kuş yüzmeye zorlanmaz." sözüne değil zaten bu görüşe katılıyorum gelişmiş bir eğitim sistemine sahip bir ülkede bu iş böyle olur.Benim tepkim sanki Osmanlı'nın  Finlandiya gibi kendini bilimde eğitimde kanıtlamış gibi bir örnek olarak sunulması.

Mesajı Paylaş

Çetin

Osmanlı konusunu vesile sayıp bu bağlamda ''aralanan'' konuya tarihi bilgimize katkı yapmak amaçlı.

Hacib'in dünyaya verdiği ad tezginç'tir. Bu göçüşmüş bir sözcüktür ve özü teğzinç'tir (ünlüden sonra gelen g'ler dilimizde her zaman yumuşar, bu yüzden hatta alıntı photograph: fotoğraf). Burada gördüğünüz teğ- gövdesini değirmi, değirmen, sertleşmiş olsa da tek-er gibi sözcüklerimizde görebilirsiniz. Teğzinç (tezginç) yapısı ise aynı basınç, korkunç (''korku'') gibidir. Bu sözcüğün anlamı ''kendi dengili/ekseni çevresinde dönen''dir. Gerisini anlatmama gerek yok sanıyorum. Yıl ise 1000li yıllar. O dönemlerde dünyanın ne olup olmadığı konusunda batının durumu malum. Güneşin kendi güneş çevrenimizde merkezde olduğunu da yazar Hacib.

Evren sözcüğünü de universe anlamında kullanan sanırım yine o. ''Durmadan evrilen (dönen, çevrilen)'' anlamındadır. Kaşgarlı birçok girdisini örneklemek için dörtlükler verir. Bu dörtlükler arasında batının çok sonraları keşfettiği büyük gerçekler ''bir çala kalem'' öylesine yazılıdurur.

Bizim geçmişimizde çok şey var, batı da birçok şeyi (yalnızca biz anlamında değil) doğudan görmüş, öğrenmiştir. Örneğin Uluğ Beğ'in çalışmaları 1700lü yıllarda dahi Latince'ye çevrilmiştir. Anlatılacak, anlatılmayan, bilinmeyen, bilinmek istenmeyen çok şey var. Olaylar sanıldığı gibi değil. Yanlışlarımız, doğrudan dönmüşlerimiz (döndürülmüşlerimiz; örneğin Uluğ Beğ'i kendi oğlu katletmiştir; Yavuz Mısır'dan gereksizleri getirmiştir vs.) var mı? Çok var. Ancak tarihimizi çok iyi bilmek zorundayız. Bilime katkılarımız, birilerine de öğretici, yol gösterici olmuşluğumuz çoktur. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Sayın Sadalone,

Devlet-i Aliyye bu konuda siz hiç arzu etmiyor olsanızda en az 200-300 yıl boyunca dünyada her konuda en önde gelen devlet olmuştur. Bu siz kabul etseniz de etmeseniz de böyle :)

Beğenmediğiniz devletin son demleri bile bizden zamanına göre fersah fersah ileridedir. Geçmişi yargılarken şu anki konumumuzu da gözönünde bulundurmakta fayda var diyorum. Mesajı Paylaş

sadalone

200-300 yıl boyunca dünyada her konuda en önde gelen devlet olmuştur söyleminize katılmam mümkün değil hadi en önde gelen devletlerinden biri olmuştur deseniz bir nebze olsa anlarım.

Osmanlının son demlerinde bizden fersah fersah ileride olduğu fikrine ise sadece gülerim,cumhuriyet dönemi çok daha ileridedir.Anadolu en büyük refahını cumhuriyet döneminde yaşamıştır. Mesajı Paylaş

commandos

Buna ilave olarak Osmanlının en önde olduğu dönemler Kanuni zamanı sonrasına kadardır. Osmanlı Devletinin en büyük padişahı Fatih Sultan Mehmet Handır ki kendisi bir çok dil bilir, felsefeye özel merakı vardır ve ileri görüşlüdür. Çağın en büyük dehasıdır diyebiliriz.
Atatürk ile yapılan Cumhuriyet dönemi eğitim ile sonlandırılana kadar ülkeye büyük katkı sağlamış olan köy enstitülerini de göz ardı edemeyiz. Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

delidumrul

En basit hali ile dahi son döneminde dahi Mustafa Kemal gibi bir askeri dehayı çıkarabilmiş bir eğitim sistemi.6 ülkenin devlet başkanını çıkarabilmiş,ekseri yönetici taifesi yine bu mezun kadrolardan oluşmuş bir eğitim sistemi.Ekol sonuçta dimi.Hadi gerici,Osmanlıcı,antilaik diye yerden yere vuralım.Hiç uslanmayız biz. Mesajı Paylaş

sadalone

Çıkardığı çok kısıtlı sayıdaki mezunlarla birkaç iyi örnekle osmanlı eğitim sistemini çok iyi mi yaptınız şimdi.Yahu eğitim başarısız işte batının çok gerisinde kaldığımızda apaçık ortada bunda uzatacak ne var.

Osmanlı kendini başarısız kabul etmiş zaten ve gitmiş eğitimde en iyi olan Avrupa'ya öğrenci göndermiş daha sonra da ülkede yabancı okullar açılmış.O dehaları çıkaran yada onların  öğretmenlerini çıkaran, Fransa ve avrupanın başarılı eğitim sistemidir.

Bende bugün farklı bir şey demiyorum en iyi kimse onu örnek alırsın. Mesajı Paylaş

delidumrul

sadalone üstadım örnekleri liste boyu uzatabilirim lakin mesele; burada konuştuğumuz mevzu bu değil.Son dönem eğitim sistemi,açık bir eğitim sistemi dünyaya,sürekli iletişim halinde olan, bilgi aktarabilen, bilgi alabilen bir sistem.Fikir ve görüş konusunda zengin bir İmparatorluk.Her meşrepten görüşün,hocanın,öğreticinin olduğu bir sistem.Baskı altında olduğunda dahi.Macarından tut Almanına,Lehinden,Yahudisine kadar.Ki çok geniş bir yapı.Askeriden, bahriyesine yabancı okullarından tut kilise kurumlara bağlı olanlara, medreselere kadar.Kendi insanımızı elitimizi yetiştirme babında birazcık inceleyip,okuyup,anlamaya çalışırsak en azından örnek alabileceğimiz çok nokta olduğunu görürüz gibime geliyor.Yoksa istemez miyiz bizde Ahmet Cevdet Paşalar ,Hüseyin Tevfik Paşalar yetişmesini.Hani bir kıvılcım var ki yakalayan yürümüş.Onu görmek,onu bulmak mesele. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter