TEOG ve Milli Eğitimimiz

Başlatan Çetin, Eyl 20, 2017, 02:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HDS

@asslan, Artık lise fiziğinde de formül neredeyse yok. Sorun orada zaten.

Okullarımız sıksan altı ayda sıkı bir tempo ile öğrenilebilecek şeyi dört seneye yayıyor. Seneler artıyor, aksine öğrenilen yekün azalıyor.

Çocuklar coğrafya da öğrenmeli, Yunt dağının yerini de öğrenmeli. Ama hakikaten öğrenmeli. Bunları "ezber" kasideleri olarak dizip sonra da öğrenildiğini sanmakta hata var. Öğrenilmemesi öğretme mekaniğinin kırıklığından. İşe yaramaması da idrak edilmemiş olmasından.

Aksine, çocuklar gereksiz gibi görünen şeyleri de bilmeli, onlara bunlara öğretilmeli. Ama "öğretilmeli". Müfredatta olup bir konu başlığı olmaları yetmiyor.

Buna benim zamanında "genel kültür" yahut "sosyal bilgiler" derlerdi. Şimdi ise fişek gibi çocuklar dışında, bebelerin pek bir şeyden haberi yok.

Benim hayatımda "bildiğim" ve "işime yaramayan" tek bir bilgi kırıntısı bile yok. Böyle bir şey yok ve olamaz zaten. Ya bilmiyorsundur ya da malsındır. Aha da burada itin kurdun öldüğü konuları tartışıyoruz. İşimize yarasın diye mi? Para mı kazanıyoruz bunlarla? Ben mal mıyım işimle hiç alakasız bu konuları mal gibi yazıp çiziyorum burada?

İnsan başka nasıl şekillenir? İş ve meslek sığası kadar bilen "sığ" bireylerle bir toplum ne olabilir ki? TOKİ siteleri gibi kupkuru eğitim mi olur?




Önümüzdeki nesiller çağı, gençleri, çocukları ile iletişim kurmayı başaramayan, onlara "mesleklerinde kullanacakları"ndan ibaret bir sığa biçen ülkeler için yıkım olacak. İnsanımız şimdi bile "dünya"yı, o da anlarsa ancak 40-50'sinde idrak ediyor. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter