Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Search and rescue

Türkiye'nin öyle bir marka değeri yok. Tesla premium otomobil yapıyor. BMW, Mercedes vs ile aynı klasman. Bir BMW modelinin ''Made in Turkey''  olması ile Tesla modelinin olması aynı algıyı yaratır, yani premium değil.



Mesajı Paylaş

Teknisyen

Search and rescue

Otomobil imalatından değil pil-powerwall-Güneş enerji sistemleri üreten veya üretecek olan fabrikadan bahsediyorum.

Ayrıca Türkiye'de niye araba üretmesinler ki? işçilik kalitesine oranla maliyeti gayet ucuz diye biliyorum.Burada üretir yurt dışına satar. Mesajı Paylaş

The Thing

Norveçin başkenti Oslo Belediyesi bugün, bizim milli otomobil projesinin başarısını etkileyebilecek bir karar aldı. Artık dizel motorlu araçlar haftanın iki günü trafiğe çıkamayacaklar. Bu karar hava kirliliğinin engellenmesi açısından alınmış. Zaten bir süredir dizel araçların havayı aşırı kirlettiğine dair iddialar ve dizel araçların kullanımlarının engellenmesine yönelik çalışmalar yoğunlaşmıştı.

Halen Avrupanın bazı ülkelerinde dizel araçların vergileri yükseltilmiş durumda. Benzin motorları çoktan gözden düşmüş olduğuna göre bizim milli otomobil projesinin elektrikli olması başarı şansını yükseltiyor. Mesajı Paylaş

commandos

"0" Passat 2.0 TDI
Ülke girişi:103.000₺
ÖTV %110:113.300₺
KDV %18:38.934₺
MTV:1.439₺
Tescil:550₺
Toplam Vergi:154.223₺
Satış Fiyatı:257.223₺

Bu da burda dursun. Belki lazım olur. ;) Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

sadalone

#79
May 11, 2017, 07:54 ÖÖ Last Edit: May 11, 2017, 07:57 ÖÖ by sadalone
103 bin liralık arabanın %18 KDV'si 39 bin lira nasıl olur diye sormayın burası Türkiye verginin vergisi bile alınır.

Eğer yerli otomobil yapılacaksa pazarın biraz daha büyümesi lazım yıllık 750 bin araç satışı bu ülke için yetersiz.Bin kişiye düşen otomobil sayısında hala avrupanın kat kat geride olduğumuz da düşünüldüğünde yıllık en az 1.5-2 milyon otomobil satılabilmesi lazım ama bu fiyatlarla ve vergilerle çok zor.

Vergi adaletsizliğiyle ilgili güzel bir ropörtaj.
http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/vergiyi-sumerler-verginin-vergisini-turkler-buldu Mesajı Paylaş

commandos

Ben devletin yerinde olsam yerli araba ile neden uğraşayım ki. Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

malpsoy

'İlk yerli otomobil 2019'da piyasada'

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Özlü, "yerli otomobil" ile ilgili, "Bizim hedefimiz 2019'da ilk modelin ortaya çıkmasıdır." dedi.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın TOBB'un 73. Olağan Genel Kurulu'nda gündeme getirdiği "yerli otomobil" ile ilgili, AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın bundan birkaç yıl önce, "Türkiye'de yerli marka otomobil yapmak için bir babayiğit arıyorum" şeklinde çağrısı olduğunu anımsatan Özlü, bunun üzerine bakanlık bünyesinde TÜBİTAK tarafından yerli marka ile ilgili çalışma başlatıldığını bildirdi.

Faruk Özlü, bakanlık görevine geldikten sonra konuyu tekrar incelediklerine işaret ederek, "Yeni bir iş modeli ortaya koyduk. Bu yeni iş modeli, özel sektörün önde olacağı, devletin de destekleyeceği bir model, yani özel sektör öncülüğünde bu çalışmanın yapılmasıdır." diye konuştu.

Erdoğan'ın çağrısı üzerine, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'nun "Evet biz varız, bu işi yaparız" demesini son derece olumlu bulduklarını vurgulayan Özlü, "Zaten Sayın Başkan, bizim ortaya koyduğumuz iş modelinde aradığımız ana yükleyiciyi ifade ediyor. Bu akşam TOBB Başkanı ile bir toplantımız var, bu toplantıda yeni modelin esaslarını görüşeceğiz, konuşacağız." ifadesini kullandı.

Bakan Özlü, "Yerli otomobil konusunda bir tarih verilebilir mi?" sorusuna, "Özel sektör öncü ve yüklenici olacak. Onlarla anlaşmaya vardıktan sonra tarih konusunda kesin konuşmak daha doğru olur. Ancak bizim hedefimiz 2019'da ilk modelin ortaya çıkmasıdır." yanıtını verdi.

"Üretilen 1,5 milyon aracın yüzde 76'sı ihraç edildi"
Ülkede geçen yıl 1,5 milyondan fazla otomobil üretildiğini ve bunun yüzde 76'sının da ihraç edildiğini vurgulayan Özlü, şöyle devam etti:

"Türkiye otomotiv sektöründe ihracat yapan bir ülke. Dünyanın en prestijli otomobil firmalarına parça üreten yan sanayimiz var. Türkiye otomotiv sanayi konusunda tasarımıyla, üretimiyle, ihracatıyla son derece gelişmiş bir ülke. Bizim sadece kendi markamız yok. Türkiye'nin kendi tasarladığı, test ettiği, onayladığı ve piyasaya sürdüğü bir markası yok. Zaten projenin de adını, 'yerli marka otomobil' diye ifade ediyoruz. Çünkü, şu anda Türkiye'de üretim yapan şirketler de yerli. O şirketlerde Türk işçiler çalışıyor, ihracat yapıyorlar, ekonomiye katkı sağlıyorlar. Onları da biz yerli kabul ediyoruz. Burada olmayan tek şey yerli markadır. İnşallah bu çalışma yerli bir markanın oluşması için gerekli bir çalışma olacaktır."


http://aa.com.tr/tr/ekonomi/ilk-yerli-otomobil-2019da-piyasada/826141 Mesajı Paylaş

omerv

Bakan Faruk Özlü benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Yeni iş modeli dediği işe askıya almak sorumluluktan kaçmak. Eski Bakan TÜBİTAK MAM merkezinde yatıp kalkıyordu aracın geliştirilmesi için. Alt yapı anlaşması da ona ait. Aynı gayreti şimdi Savunma Sanayisinde görüyoruz. Mesajı Paylaş

Search and rescue

BMW'nin 1, 2, 3 ve 4 serisinde kullandığı Bosch'un elektrikli direksiyon sistemi teslimatında yaşanan problem nedeniyle BMW'nin 1 haftadaki kaybı 8000 otomobil olmuş.


''Am Ende ging die Sache etwas glimpflicher aus als befürchtet. Nach nervösen Tagen läuft die Produktion bei BMW wieder einigermaßen rund. Etwa 8000 der kompakten und mittleren BMW waren diese Woche nach Nachschubproblemen im Produktionsstau steckengeblieben, bis Zulieferer Bosch die elektrischen Lenkgetriebe wieder liefern konnte.''

http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/bmw-und-zulieferer-der-schleichende-machtverlust-von-bmw-vw-und-daimler-a-1150160.html



Üretim ayrı, parçaları A'dan B'ye göndermek ayrı, pazarlamak ayrı problem/challenge. Yerli Oto'nun Kazakistan ve Uganda fabrikalarına şimdiden kolaylıklar diliyorum.

Mesajı Paylaş

Danişment

http://www.haberturk.com/ekonomi/is-yasam/haber/1572708-bakan-faruk-ozlu-yeri-otomobil-hakkinda-onemli-aciklamalarda-bulundu


Bakan Faruk Özlü: Sıfırdan batarya üretmeyiz
Yerli otomobilde full elektrikli modelin öne çıktığını belirten Bakan Özlü, Türkiye'nin sıfırdan batarya üretmek yerine dünyayla beraber çalışacağını söyledi. Özlü, "Dünyadan kopuk birşey yapamayız. Bütün dünyaya satabileceğimiz bir otomobil yapmak istiyoruz" dedi

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Gazete Habertürk'ten Deniz Çiçek'e yaptığı açıklamada, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın girişimi ile TOBB önderliğinde yapılacak yerli otomobilde gelinen son aşama hakkında bilgi verdi.

Özlü, daha önce hibrit olması düşünülen yerli otomobilin, full elektrikliye doğru kaydığını belirtirken, ancak son kararı, pazara bakarak ana yüklenici ortakların vereceklerini söyledi. Özlü, dünyadaki pazarın full elektrikliye gittiğini vurgularken, "Pazarda neler satılıyor. Hibrit, geçiş sürecinde menzili uzatmak amacıyla kullanılıyor" diye konuştu.


HİBRİTTEKİ AMAÇ MENZİLİ UZATMAK

Özlü, dünyada pek çok ülkenin full elektrikli otomobiller için batarya teknolojisi geliştirdiğine dikkat çekerken, "Çin dahil batarya için çok büyük paralar harcıyorlar. Burada temel olan, enerjinin üretimi değil depolanması" dedi. Türkiye'nin de sıfırdan batarya üretmek yerine dünyayla beraber çalışacağını kaydeden Özlü, şöyle devam etti: "Dünyadan kopuk bir şey yapmayız. Çünkü biz bu otomobili kendimiz için değil, dünya için yapacağız.

Bütün dünyaya satabileceğimiz bir otomobil yapmak istiyoruz. Bataryayı biz mi yaparız, yoksa bir kısmını ortakla mı yaparız? Ana yüklenici, maliyet, etkinlik, birim araç fiyatlarını ve piyasa fiyatlarını dikkate alarak değerlendirecek."

"GEÇEN YILKİ PROTOTİP KULLANILMAYABİLİR"

Yerli otomobilin tasarım ve üretiminin 4 yıllık bir süreç alacağını belirten Sanayi Bakanı Faruk Özlü, "Biz bunun yarısını, birinci faz için planlıyoruz. O da tasarım ve prototipin ortaya çıkarılması. İkinci fazı da seri üretime geçilmesi. Sıfırdan bir otomobilin prototip üretimi, test edilmesi ve seri üretim bandından çıkıp piyasaya sürülmesi 48 ay olacak" dedi.

Faruk Özlü, yerli otomobilin geçen yıl kamuoyuna açıklanan ve çok tartışılan prototipinin kullanılmayabileceğine işaret ederek "Onu ana yükleniciye 'Devam edebilirsin ya da kaldırabilirsin' diyeceğiz. Biz bir tasarım yapalım, sanayiciye verelim ve 'Sen bunu sat' demek yanlış. Sanayici pazara baksın, ne satabilir ona göre analiz etsin" diye konuştu.

"300 KM'LİK MENZİL ANCAK ŞEHRE YETER"

Yerli otomobilde belirlenen menzilin 300 kilometre olduğunu ancak bunun artması gerektiğini belirten Özlü şeyle konuştu: "300 kilometre sadece şehir içi kullanımlarda yeterli olabilecek bir menzil. Artırma çalışmaları yapılıyor. Bir otomobil yapmanın ötesinde teknolojik bir dönüşümü konuşmuş oluyoruz. Otomobildeki IT ve yazılım teknolojileri yüzde 70'e kadar olacak. Türkiye'nin otomobili projesi aslında Türkiye'nin teknolojik dönüşümünün bir parçası. Sanayi 4.0'la da bağlantılı."

"SERİ ÜRETİM İÇİN ŞEHİRLERİMİZİ YARIŞTIRIRIZ"

Pek çok ilin art arda yerli otomobilin üretimine talip olmasını da değerlendiren Özlü, şu anda yerli otomobilin tasarım fazının bitmediğini kaydetti. Özlü, önce iş modeli, ana yüklenici belirlenmesi, bakanlıkla sözleşme imzalanması ve tasarım gibi süreçlerin gündemde olduğunu belirtirken, seri üretim aşamasının ise 2 yıl sonra gündeme geleceğini ifade etti. Hangi il büyük kolaylık sağlıyorsa, seri üretimde illeri ona göre yarıştırabileceklerini söylediyen. Özlü, her ilden telefon aldığını, Sakarya'dan Erzurum'a, Antep'ten İzmir'e kadar istekliler bulunduğunu anlattı.

"IT ŞİRKETLERİYLE BİRLİKTE YAPARIZ"

Bakan Özlü, potansiyel üretici firmalara "Var mısın, yok musun?" diye sormaya başladıklarını belirterek, otomotiv ve yazılım şirketlerinin "varım" dediğini söyledi. Özlü, full elektrikli olarak düşündükleri yerli otomobilde batarya ve tasarımdaki son kararı, yüklenici şirkete bırakacaklarını kaydetti. Özlü, yerli otomobilde şu anda 300 km öngördükleri menzili de artırmak istediklerini kaydetti.

'VARIM' DİYORSA DEVAM

TOBB'la görüşmelerin yapıldığını ve yerli otomobil çalışmalarının hızlanacağını belirten Özlü, "Son olarak bir araya geldik, bir program hazırladık. Potansiyel otomobil üreticisi olabilecek şirketlerle ilgili değerlendirme yaptık. O şirketlere görüşüyoruz, 'Var mısın, yok musun?' diye soruyoruz.

'Varım' diyorsa devam ediyoruz, 'Yokum, benim başka programlarım var' diyorsa teşekkür ediyoruz" diye konuştu. Özlü, "Bu yapıda hangi şirketler görev alabilecek ve yurt içi tasarımın bize maliyeti ne olacak, bu maliyette devletin hangi destekleri olacak" gibi sorulara yanıt aradıklarını söyledi. Her sektörden şirketlerle görüştüklerini belirten Özlü, "Otomotiv, IT sektöründen 'varım' diyen şirketler var. Bu işte ana yüklenici olabilecek, para koyabilecek şirketler var" diye konuştu. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Batarya teknolojisine yatırım yapmayacaksak, yerli arabanın en kritik bileşeni ithal olmaz mı!

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

matmat26

Bizimkiler SAAB'ı alan Çinlilere Batarya teknolojisini know how'ını 30 milyon $ karşılığında satın almıştı.

Yanılmıyorsam Fikri Işık açıklamıştı.
Demek ki bu para da haybeye gitti.


Ayrıca bu sözde otomobil 2021 yıllarında flan fıstık ortaya çıkacakmış.

 2019 yalan oldu..  :D Mesajı Paylaş

Energy

Haberde batarya üretilmeyeceği nerede geçiyor? Bakan, batarya üretim kararını milli arabanın imalatını üstlenecek şirkete bırakılacağını söylemiş. Mesajı Paylaş

Danişment

#88
Tem 25, 2017, 02:17 ÖÖ Last Edit: Tem 25, 2017, 02:19 ÖÖ by Danişment
Fakat ben çok kuşkulanıyorum bunun sebebide yerli araba değil bir marka çıkaracağız her türlü işbirliğine açığız en iyi en hızlı şekilde piyasada yer tutacağız derken arabanın milli kısmının atlanması yani yerli araba Türkiye'de üretilen renault ford vb. diğer markalar gibi bize yabancı olacaksa ne anlamı olur değil mi? Bize yabancı olmasından kastım ise fiyat olarak diğer markalar gibi pahalı olması. Milletin içinde bir ukte olmuş artık yapınca bari devlet vergiden bilmem neden sigorta şirketleri sigortadan kırpmalı çünkü para zaten ülkede kalacak.

Bütün karı bütün safahatı benden tek farkı 'sırf parası olduğu için' seri üretimi alan firmalara veriyorlar az bizide görsünler artık.
İnşaallah proje körfez köprüsü yada 3. köprü mantığı yada beteri olmaz. Yerli dendimi benim yarim bu arabadır denmeli öylede olmalı bu artık insanlar için vatan meselesi davası olmuş davayı sevdirmek adına o insanlarada torpil geçmek lazım çünkü canı pahasına reklamını yapacak.

Not:Bakan 2019'da saabın hala şu gavur arabasının seri üretime geçilebilecek model olabileceğinden bahsetmiş yahu o arabanın tasarımı kaç sene öncesine ait inşaallah firmalar bir delilik yapmazda o yılın modasına uygun bişeyler yaparlar yoksa yapmasınlar bütün dünya güler üstümüze kimsede altından kalkamaz proje ölü doğmaktan beter olur. Mesajı Paylaş

Search and rescue

Bataryasi disaridan geldikten sonra her OSB den bir otomobil markasi cikar. Simdiki gibi degil ki karmakarisik hassas uretim gerektiren bir sey olmaktan cikiyor elektrikli otomobil. Bir elektrik motoru, batarya, yazilim gerisi sac ve plastik. Uretim metodunu da basitlik ve maliyetini kotarabilseler millet bilgisayardan kendi otomobilini kendi tasarlar dosyayi sirkete mail atar bir hafta sonra gider alir.

Bahsi gecen dunya capinda batarya yarisina girmek de zor is. Toyota deli gibi para akitiyordur buna. Nukleer santrallerden sonra Japonya icin diger kritik teknoloji fosil yakitsiz otomobil. Ama ben kit bilgimle bakinca tabloda lityumdan daha uygun element gormuyorum sarj edilebilir pil icin. Elektrikli otomobiller ilk ciktiginda menzil problemi vardi simdi de var. Sorunu 100 kusur sene ileri atmisiz hala cozum yok.

Ama illaki bakmislardir oluruna burdan ahkam kesmek komik olur




@danisment,

Madem gidis full elektrikli otomobil, senin benim yapabilecegimiz en iyi yatirim sehirler arasi yollara sarj istasyonu ve dinlenme tesisi yapmak :)

Bi de  "her sey dahil" konseptini oturttuk mu... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter