Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

BETONBEY

Tesla'nın taahhüd ettiği seri üretimleri gerçekleştirememe gibi bir durumu olabilir mi acaba ?

Zira birkaç yerde değişik görüşler okudum. Kimisi finans uzmanı kimisi GM gibi devasa kuruluşları yönetmiş tecrübeli kurt CEO'lar olan bu şahıslar Tesla'nın seri üretimi gerçekleştirmek için yeterli sermayesinin ve sanayi birikiminin olmadığını söylüyorlar.

Tesla'nın son tanıtımını yaptığı Tesla Roodstar ve Tesla Semi tırın dikkatleri dağıtmak için yapıldığını iddia ediyorlar. Zira Model 3 için taahhüd edilen üretim ve teslimat yapılamamış.

Bunların üzerine Moodys'de şirketin kredi notunu 2 gün önce düşürünce bu adamlar haklı olabilir mi diye düşündüm.

Ne dersiniz, Tesla batıyor mu, çekememezlik gibi bir durum mu mevzu bahis yoksa birileri Tesla'yı ele geçirmeyemi çalışıyor ?

"Moody's Tesla'nın kredi notunu düşürdü".

Kredi derecelendirilme kurumu olan Moody's, Tesla'nın kredi notunu yakın bir zamanda düşürdü. Bunun en büyük nedeni, otomobillerin üretim konusunda yaşanan gecikmelerden meydana geldiği söyleniyor.

Kredi derecelendirilme kurumu olan Moody's, Tesla'nın kredi notunu yakın bir zamanda düşürdü. Bunun en büyük nedeni, otomobillerin üretim konusunda yaşanan gecikmelerden meydana geldiği söyleniyor.

NAKİT İHTİYACINI KARŞILAMASI GEREKİYOR

Kredi derecelendirme kuruluşu, ayrıca elektrikli otomobil üreticisinin yakın zamanda nakit para ihtiyaçını karşılaması gerektiğini ve beklenen büyüme hızını korumak için de daha fazla para toplaması gerekeceğini söyledi.

Moody's, şirketinin kredi notunu, B3'den B2'ye indirdi. Yani bu olay, yatırım yapma seviyesini etkiliyor. Kısacası kişilerin ya da kurumların yatırım yapmak için kredi notuna da baktıklarının altını çizelim.

BRUCE CLARK: ÜRETİM ORANINDAKİ DÜŞÜŞ EN BÜYÜK ETKEN

Moodys'in analisti olan Bruce Clark, raporunda ilginç detaylara yer verdi. Bunların en başında, Model 3 elektrikli aracının üretim oranındaki önemli düşüşü, kredi notunu etkileyen, en büyük etken olduğunu söyledi. Ayrıca güncellenmiş Model 3'ün, üretim hedeflerinden kaynaklanan eksiklikler varsa şirketin değerlendirmesi daha da düşebilir. Konuyu ilişkin bilgilerden yola çıkarak, şirketin haftada yaklaşık olarak 2.500 araçlık bir hedefe ulaştığı tahmin ediliyor.

Son olarak, bu açıklamalardan sonra şirket yetkilileri, henüz bir açıklama yapmadı ya da yapmayı reddettiği söyleniyor

https://www.ahaber.com.tr/teknoloji/2018/03/28/moodys-teslanin-kredi-notunu-dusurdu

Bob Lutz, Tesla'nın "iflas bayrağı çektiğini" söylüyor

GM'nin eski başkan yardımcısı, Roadster ve Semi'nin amacının dikkat dağıtmak olduğunu ifade etti.

General Motors'un eski başkan yardımcısı Bob Lutz pek sözünü esirgeyen bir insan değil. Cesur açıklamalar yapması ile tanınan Lutz, bu kez Tesla'ya sataştı ve şirketin "iflas bayrağı çektiğini" duyurdu.

Tesla'nın yeni Roadster ve tamamen elektrikli Semi TIR'ını tanıtmasından kısa bir süre sonra CNBC'ye röportaj veren Bob Lutz, bu iki aracın tanıtım etkinliğinin, markanın üretimle ilgili yaşadığı sıkıntılar unutturma amacıyla yapılan bir dikkat dağıtma operasyonu olduğunu ifade etti.

Lutz, "Arkadaşlar, bu şirket iflas bayrağını çekti. Bu gidişle 2019'u göremeyecek" dedi. "Tesla'nın gizli bir sırrı yok. Onlar da diğerleri gibi lityum iyon bataryalar kullanıyor. Nakde ihtiyaçları var. Yakın zamanda başka bir sermaye artırımı yapmak zorunda kalacaklar."

Bu arada Lutz'un Tesla üzerinde uzun süredir şüpheci bir yaklaşıma sahip olduğunu ve daha önce de benzer yorumlar yaptığını belirtelim. Elbette tamamen haksız da sayılmaz çünkü Tesla, Roadster'ın tanıtımını gerçekten de geciken Model 3'ler üzerindeki dikkati dağıtmak için yapmış olabilir.

Kaynak: CNBC

https://tr.motor1.com/news/222538/bob-lutz-tesla-iflas-etti/ Mesajı Paylaş

matmat26

Teslanin 600 milyon dolar zararı vardı geçen yil.. Aynı tarihte borsada ise Rekor kırıyor, yuz yıllık sirketlerin değerini katlıyordu.

Ford küresel ölçekte milyonlarca arac uretip, onlarca fabrika ve çalışana sahip iken deger konusunda biricik Hyundai den kalma üretim yapamayan fabrikaya sahip olan Teslanin gerisine düşmüştü.

Elon Musk bir proje.. Amerikan rüyasının devamıni salımını yapan, zihinlerde bu rüyanın halen var olduguna ikna eden proje.. Bir kac milyar ile etkisi çok yuksek ..

Parlatma isleminden sonra Musk projesinin tum yükü de piyasaya bırakılmış durumda.. piyasa bu adamin yükünü ne kadar taşır..


Mesajı Paylaş

HDS

Otomotiv yeni bir aracı yaklaşık 4 senede tasarımdan üretime geçirebiliyor. Yüz yılın Ford'u bile Amerika'da Fusion adıyla çıkardığı en iyi satanmodelini bir türlü Avrupa'ya Mondeo olarak getirememişti.

Tesla'nın en büyük sıkıntısı bu süreci 1,5 yıla çekmeye çalışması.


Model S çok daha komplike bir araç ve bunu üretiyor. Model 3 ise tamamen konvansiyonel gövdeli araç. Fakat bunu da farklı bir şekilde yapmak istiyor. Başaracaktır. Ancak korkarım ki rakipleri kadar profesyonel firmalar ile çalışmıyor. Mesajı Paylaş

putty

Asıl bizi meraklandırması gereken konu neden TESLA bu kadar öne çıktı ve halada bayrak onun elinde. Tamam bir gaflet anına gelir BMW Mercedes Ford Toyota filan bir kaç sene gecikir anlarız ama hemen toparlanıp on kere Tesla olmaları gerekmezmiydi. Hepsi elektrikli araç moderlleri çıkarttıyor ama neden TESLA olamadılar. Bunun doğru cevabını bulmak aslında çok önemli değil sonuç bizim için önemli. Belliki her nedenle olursa olsun bu eski klasik markalar bu elektrikli araba işinde tam olarak adapte olamıyorlar. Bir şeyler araba firmalarını araba nın bu yeni formuna adapte olmakta zorluyor. Muhtemelen bu arabanın aşırı basitliği kar marjını düşük tutuyor her ne kadr TESLA pahallı bir araç ise de maliyeti pili nedeni ile böyle yüksek kardan değil. Bu düşük kar bu eski hantal devasa firmalara anlamlı gelemiyor. Göz ardıda edemiyorlar sembolik kar beklentisi olmayan denemeleri var ama hiçte içlerine sinmiş değil hala umutları benzinli araçlarda.
İşte bu gerçek zavallı ülke Almanya nın sonunu getirecek. elektrikli araçlar çok basit araçlar ve çok yüksek beklentilere bile çok küçük organizasyonlar yanıt verebiliyor. Her elektrikli araba Ferrari performansında olmaya mahkum yada Mercedes konforunda. Bu kolaylık rekabeti rekabet düşük karı getirecek düşük karda Mercedes i farklı bir boyuta geçmeye mahkum edecek buda Almanya yı aşağı çekecek. Mesajı Paylaş

sadalone

Otomobil satışları, Mayıs'ta bir önceki yıla göre yüzde 13 düşüşle 57,227 birime inerken, hafif  ticari araç satışları, bu dönem içerisinde yüzde 20.9 düşerek
15,528 birime indi

http://www.bloomberght.com/haberler/haber/2126794-odd-otomobil-ve-hafif-ticari-arac-satislari-mayis-ta-yillik-148-dustu

Aylık 57 bin otomobil bence olmasi gerekenden çok az bir rakam.Bazıları bununla övünüp ne kadar çok otomobil satılıyor diyor ama Türkiyede normalde aylık 100 150 bin otomobil satilmaliydi.

Milli otomobilin bu ihtiyacı giderecek şekilde makul fiyatlarda olmasi gerekiyor. Mesajı Paylaş

HDS

Otomotivciler bu yıl 950K kadar otomobil satılmasını bekliyorlar. Bu da döviz yükselirken böyleydi. Seçim sonrası rakamlar biraz artar.


Türkiye'de halen bir çok insan ticari araç da alıyor. Günlük ihtiyacını da onunla karşılıyor. Lakin, Türkiye'de otomobil satışı iki ucu boklu değnek. Son olarak Türkiye'nin en çok satan otomobili Egea epey yerli katkı ile Türkiye'de yapılıyor ama mesela uzun süre ikinci sırayı tutmuş olan VW araçlarında bu çok çok çok az. Bir Ford JV'miz var ama onun da en çok satanı Focus'unda hemen hiç katkımız yok. Ford dizellerinin enjektörcüsü Delphi bile o üretimini peyderpey Romanya'ya kaydırıyor.

Tofaş tarafı ile ve Otosan vesilesi ile belirli bir "mühendislik" gücümüz var. Bunun yerli katkısı azımsanamaz. Lakin diğer üretimlerde, mesela Hyundai'de, Toyota'da falan bu çok marjinal. Bunlar kapalı kutu firmalar.


Yerli otomobil bu bakımdan da, yani otomotivin gerçekten karlı, katma değerli ve "multi-disipliner" taraflarına da dalabilmek için bize bir imkan sağlıyor. Daha bunun konsept yaratıcısı, anketçisi, müşteri ne istiyor analizcisi, konsept tasarımcısı, kil modelcisi, sayısal tasarımcısı, üretim mühendislikçisi, sistem tasarımcısı, elektrikçisi, kapıcısı, kaputçusu, kilitçisi, motorcusu, motor titreşim pabuçcusu, onun içindeki yağı analiz eden makineyi yapanı, vs vs vs. Bin dolu adam var.

Yıl 2018 ve biz bu "kaymak" taraftan çok da ekmek yiyemedik. El mahkum, bunu kendimiz üreteceğiz ve öğreneceğiz.



Şu anda satılan her araba aynı zamanda bir "cari açık" kapısı. Çünkü ithal, çünkü ömrü boyunca yaktığı benzin ithal, çünkü özellikle şehirlerde çok ama çok pahalı yollar, köprüler gibi çok ciddi altyapı yatırımları gerektiriyor.


Bir yandan, büyük şehirlerimizi -ki bizim şehirlerimiz hakikaten büyük- daha toplu taşıma "friendly" hale sokup otomobil meselesini daha şehir ve "taşra" dengesinden götürmek gerekir. Türkiye'nin Romanya seviyelerinde bile olması için senede 1.5 milyondan fazla aracın satılması gerek. Bu rakamlara muhakkak geleceğiz ve 2 milyon/yıl rakamlarına sanırım oturacağız. Bunun ikame ile yürütemeyiz.


Bakalım yerli otomobili götürebilecek miyiz.

Mesajı Paylaş

Baltica

HDS hocam, Delphi Gaziemir serbest bolgedeki tesisini kapatti bile. Mesajı Paylaş

Alkyone

Volkswagen, batarya üretiminde kuantum bilgisayarlardan faydalanacak


Elektrikli otomobillerde batarya, kullanıcı tarafından bakıldığında belki de en önemli bileşen. Kullanıcılar elektrikli otomobil üreticilerinden sadece yüksek menzil değil aynı zamanda uzun kullanım ömrü, yüksek performans ve hafiflik de sağlayan bataryalar üretmesini istiyor. Ne var ki elektrikli otomobil bataryası geliştirmek pek de kolay değil zira bataryalarda yer alan lityum-hidrojen ve karbon yapıları gibi kimyasal yapıları analiz edip bataryayı kullanıcıya en uygun olacak şekilde optimize etmek oldukça zorlu bir süreç. Bu süreci kolay hale getirmek isteyen Volkswagen ise kuantum bilgisayarlardan faydalanacağını duyurdu.
 
Kullanıcıya özel seçenekler sağlanacak
Kuantum bilgisayarlarla kimyasal molekülleri hızlı bir şekilde simüle etmek isteyen şirket Google ve D-Wave ile ortak bir çalışma yürütecek. Bu çalışma kapsamında şirket dün ilk kez bir kuantum bilgisayar kullanarak, üretilecek bataryanın kimyasal haritasını hızlı bir şekilde simüle etmeyi başardı. Genel olarak ağırlığı azaltma, güç yoğunluğu ve güç hücreleri gibi konularda bataryaları optimize etmek isteyen şirket, quantum bilgisayarlarla sadece süreci daha hızlı hale getirmekle kalmayıp kullanıcıya özel batarya yapıları da oluşturmayı planlıyor. Böylece kullanıcı kendi ihtiyacına ve bütçesine en uygun batarya modülünü seçebilecek. Volkswagen'in CODE Laboratuvarı'ndan araştırmacı Florian Neukart, elektrokimyasal malzemelerin simülasyonunun batarya üretiminde oldukça önemli olduğunu belirtirken bu alanda öncü çalışmalar yaparak kuantum bilgisayarların potansiyellerini artırdıklarını belirtti. Buna karşılık araştırmacılar henüz yolun başında olduklarının altını çiziyor. Yani Volkswagen'in bir sonraki elektrikli aracında yer alan bataryanın, bir kuantum bilgisayarın desteğiyle yapılandırılması beklenmiyor.
http://www.star.com.tr/teknoloji/volkswagen-batarya-uretiminde-kuantum-bilgisayarlardan-faydalanacak-haber-1352329/

İşimiz gün geçtikçe zorlaşıyor Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter