Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

BETONBEY

Tesla'nın taahhüd ettiği seri üretimleri gerçekleştirememe gibi bir durumu olabilir mi acaba ?

Zira birkaç yerde değişik görüşler okudum. Kimisi finans uzmanı kimisi GM gibi devasa kuruluşları yönetmiş tecrübeli kurt CEO'lar olan bu şahıslar Tesla'nın seri üretimi gerçekleştirmek için yeterli sermayesinin ve sanayi birikiminin olmadığını söylüyorlar.

Tesla'nın son tanıtımını yaptığı Tesla Roodstar ve Tesla Semi tırın dikkatleri dağıtmak için yapıldığını iddia ediyorlar. Zira Model 3 için taahhüd edilen üretim ve teslimat yapılamamış.

Bunların üzerine Moodys'de şirketin kredi notunu 2 gün önce düşürünce bu adamlar haklı olabilir mi diye düşündüm.

Ne dersiniz, Tesla batıyor mu, çekememezlik gibi bir durum mu mevzu bahis yoksa birileri Tesla'yı ele geçirmeyemi çalışıyor ?

"Moody's Tesla'nın kredi notunu düşürdü".

Kredi derecelendirilme kurumu olan Moody's, Tesla'nın kredi notunu yakın bir zamanda düşürdü. Bunun en büyük nedeni, otomobillerin üretim konusunda yaşanan gecikmelerden meydana geldiği söyleniyor.

Kredi derecelendirilme kurumu olan Moody's, Tesla'nın kredi notunu yakın bir zamanda düşürdü. Bunun en büyük nedeni, otomobillerin üretim konusunda yaşanan gecikmelerden meydana geldiği söyleniyor.

NAKİT İHTİYACINI KARŞILAMASI GEREKİYOR

Kredi derecelendirme kuruluşu, ayrıca elektrikli otomobil üreticisinin yakın zamanda nakit para ihtiyaçını karşılaması gerektiğini ve beklenen büyüme hızını korumak için de daha fazla para toplaması gerekeceğini söyledi.

Moody's, şirketinin kredi notunu, B3'den B2'ye indirdi. Yani bu olay, yatırım yapma seviyesini etkiliyor. Kısacası kişilerin ya da kurumların yatırım yapmak için kredi notuna da baktıklarının altını çizelim.

BRUCE CLARK: ÜRETİM ORANINDAKİ DÜŞÜŞ EN BÜYÜK ETKEN

Moodys'in analisti olan Bruce Clark, raporunda ilginç detaylara yer verdi. Bunların en başında, Model 3 elektrikli aracının üretim oranındaki önemli düşüşü, kredi notunu etkileyen, en büyük etken olduğunu söyledi. Ayrıca güncellenmiş Model 3'ün, üretim hedeflerinden kaynaklanan eksiklikler varsa şirketin değerlendirmesi daha da düşebilir. Konuyu ilişkin bilgilerden yola çıkarak, şirketin haftada yaklaşık olarak 2.500 araçlık bir hedefe ulaştığı tahmin ediliyor.

Son olarak, bu açıklamalardan sonra şirket yetkilileri, henüz bir açıklama yapmadı ya da yapmayı reddettiği söyleniyor

https://www.ahaber.com.tr/teknoloji/2018/03/28/moodys-teslanin-kredi-notunu-dusurdu

Bob Lutz, Tesla'nın "iflas bayrağı çektiğini" söylüyor

GM'nin eski başkan yardımcısı, Roadster ve Semi'nin amacının dikkat dağıtmak olduğunu ifade etti.

General Motors'un eski başkan yardımcısı Bob Lutz pek sözünü esirgeyen bir insan değil. Cesur açıklamalar yapması ile tanınan Lutz, bu kez Tesla'ya sataştı ve şirketin "iflas bayrağı çektiğini" duyurdu.

Tesla'nın yeni Roadster ve tamamen elektrikli Semi TIR'ını tanıtmasından kısa bir süre sonra CNBC'ye röportaj veren Bob Lutz, bu iki aracın tanıtım etkinliğinin, markanın üretimle ilgili yaşadığı sıkıntılar unutturma amacıyla yapılan bir dikkat dağıtma operasyonu olduğunu ifade etti.

Lutz, "Arkadaşlar, bu şirket iflas bayrağını çekti. Bu gidişle 2019'u göremeyecek" dedi. "Tesla'nın gizli bir sırrı yok. Onlar da diğerleri gibi lityum iyon bataryalar kullanıyor. Nakde ihtiyaçları var. Yakın zamanda başka bir sermaye artırımı yapmak zorunda kalacaklar."

Bu arada Lutz'un Tesla üzerinde uzun süredir şüpheci bir yaklaşıma sahip olduğunu ve daha önce de benzer yorumlar yaptığını belirtelim. Elbette tamamen haksız da sayılmaz çünkü Tesla, Roadster'ın tanıtımını gerçekten de geciken Model 3'ler üzerindeki dikkati dağıtmak için yapmış olabilir.

Kaynak: CNBC

https://tr.motor1.com/news/222538/bob-lutz-tesla-iflas-etti/ Mesajı Paylaş

matmat26

Teslanin 600 milyon dolar zararı vardı geçen yil.. Aynı tarihte borsada ise Rekor kırıyor, yuz yıllık sirketlerin değerini katlıyordu.

Ford küresel ölçekte milyonlarca arac uretip, onlarca fabrika ve çalışana sahip iken deger konusunda biricik Hyundai den kalma üretim yapamayan fabrikaya sahip olan Teslanin gerisine düşmüştü.

Elon Musk bir proje.. Amerikan rüyasının devamıni salımını yapan, zihinlerde bu rüyanın halen var olduguna ikna eden proje.. Bir kac milyar ile etkisi çok yuksek ..

Parlatma isleminden sonra Musk projesinin tum yükü de piyasaya bırakılmış durumda.. piyasa bu adamin yükünü ne kadar taşır..


Mesajı Paylaş

HDS

Otomotiv yeni bir aracı yaklaşık 4 senede tasarımdan üretime geçirebiliyor. Yüz yılın Ford'u bile Amerika'da Fusion adıyla çıkardığı en iyi satanmodelini bir türlü Avrupa'ya Mondeo olarak getirememişti.

Tesla'nın en büyük sıkıntısı bu süreci 1,5 yıla çekmeye çalışması.


Model S çok daha komplike bir araç ve bunu üretiyor. Model 3 ise tamamen konvansiyonel gövdeli araç. Fakat bunu da farklı bir şekilde yapmak istiyor. Başaracaktır. Ancak korkarım ki rakipleri kadar profesyonel firmalar ile çalışmıyor. Mesajı Paylaş

putty

Asıl bizi meraklandırması gereken konu neden TESLA bu kadar öne çıktı ve halada bayrak onun elinde. Tamam bir gaflet anına gelir BMW Mercedes Ford Toyota filan bir kaç sene gecikir anlarız ama hemen toparlanıp on kere Tesla olmaları gerekmezmiydi. Hepsi elektrikli araç moderlleri çıkarttıyor ama neden TESLA olamadılar. Bunun doğru cevabını bulmak aslında çok önemli değil sonuç bizim için önemli. Belliki her nedenle olursa olsun bu eski klasik markalar bu elektrikli araba işinde tam olarak adapte olamıyorlar. Bir şeyler araba firmalarını araba nın bu yeni formuna adapte olmakta zorluyor. Muhtemelen bu arabanın aşırı basitliği kar marjını düşük tutuyor her ne kadr TESLA pahallı bir araç ise de maliyeti pili nedeni ile böyle yüksek kardan değil. Bu düşük kar bu eski hantal devasa firmalara anlamlı gelemiyor. Göz ardıda edemiyorlar sembolik kar beklentisi olmayan denemeleri var ama hiçte içlerine sinmiş değil hala umutları benzinli araçlarda.
İşte bu gerçek zavallı ülke Almanya nın sonunu getirecek. elektrikli araçlar çok basit araçlar ve çok yüksek beklentilere bile çok küçük organizasyonlar yanıt verebiliyor. Her elektrikli araba Ferrari performansında olmaya mahkum yada Mercedes konforunda. Bu kolaylık rekabeti rekabet düşük karı getirecek düşük karda Mercedes i farklı bir boyuta geçmeye mahkum edecek buda Almanya yı aşağı çekecek. Mesajı Paylaş

sadalone

Otomobil satışları, Mayıs'ta bir önceki yıla göre yüzde 13 düşüşle 57,227 birime inerken, hafif  ticari araç satışları, bu dönem içerisinde yüzde 20.9 düşerek
15,528 birime indi

http://www.bloomberght.com/haberler/haber/2126794-odd-otomobil-ve-hafif-ticari-arac-satislari-mayis-ta-yillik-148-dustu

Aylık 57 bin otomobil bence olmasi gerekenden çok az bir rakam.Bazıları bununla övünüp ne kadar çok otomobil satılıyor diyor ama Türkiyede normalde aylık 100 150 bin otomobil satilmaliydi.

Milli otomobilin bu ihtiyacı giderecek şekilde makul fiyatlarda olmasi gerekiyor. Mesajı Paylaş

HDS

Otomotivciler bu yıl 950K kadar otomobil satılmasını bekliyorlar. Bu da döviz yükselirken böyleydi. Seçim sonrası rakamlar biraz artar.


Türkiye'de halen bir çok insan ticari araç da alıyor. Günlük ihtiyacını da onunla karşılıyor. Lakin, Türkiye'de otomobil satışı iki ucu boklu değnek. Son olarak Türkiye'nin en çok satan otomobili Egea epey yerli katkı ile Türkiye'de yapılıyor ama mesela uzun süre ikinci sırayı tutmuş olan VW araçlarında bu çok çok çok az. Bir Ford JV'miz var ama onun da en çok satanı Focus'unda hemen hiç katkımız yok. Ford dizellerinin enjektörcüsü Delphi bile o üretimini peyderpey Romanya'ya kaydırıyor.

Tofaş tarafı ile ve Otosan vesilesi ile belirli bir "mühendislik" gücümüz var. Bunun yerli katkısı azımsanamaz. Lakin diğer üretimlerde, mesela Hyundai'de, Toyota'da falan bu çok marjinal. Bunlar kapalı kutu firmalar.


Yerli otomobil bu bakımdan da, yani otomotivin gerçekten karlı, katma değerli ve "multi-disipliner" taraflarına da dalabilmek için bize bir imkan sağlıyor. Daha bunun konsept yaratıcısı, anketçisi, müşteri ne istiyor analizcisi, konsept tasarımcısı, kil modelcisi, sayısal tasarımcısı, üretim mühendislikçisi, sistem tasarımcısı, elektrikçisi, kapıcısı, kaputçusu, kilitçisi, motorcusu, motor titreşim pabuçcusu, onun içindeki yağı analiz eden makineyi yapanı, vs vs vs. Bin dolu adam var.

Yıl 2018 ve biz bu "kaymak" taraftan çok da ekmek yiyemedik. El mahkum, bunu kendimiz üreteceğiz ve öğreneceğiz.



Şu anda satılan her araba aynı zamanda bir "cari açık" kapısı. Çünkü ithal, çünkü ömrü boyunca yaktığı benzin ithal, çünkü özellikle şehirlerde çok ama çok pahalı yollar, köprüler gibi çok ciddi altyapı yatırımları gerektiriyor.


Bir yandan, büyük şehirlerimizi -ki bizim şehirlerimiz hakikaten büyük- daha toplu taşıma "friendly" hale sokup otomobil meselesini daha şehir ve "taşra" dengesinden götürmek gerekir. Türkiye'nin Romanya seviyelerinde bile olması için senede 1.5 milyondan fazla aracın satılması gerek. Bu rakamlara muhakkak geleceğiz ve 2 milyon/yıl rakamlarına sanırım oturacağız. Bunun ikame ile yürütemeyiz.


Bakalım yerli otomobili götürebilecek miyiz.

Mesajı Paylaş

Baltica

HDS hocam, Delphi Gaziemir serbest bolgedeki tesisini kapatti bile. Mesajı Paylaş

Alkyone

Volkswagen, batarya üretiminde kuantum bilgisayarlardan faydalanacak


Elektrikli otomobillerde batarya, kullanıcı tarafından bakıldığında belki de en önemli bileşen. Kullanıcılar elektrikli otomobil üreticilerinden sadece yüksek menzil değil aynı zamanda uzun kullanım ömrü, yüksek performans ve hafiflik de sağlayan bataryalar üretmesini istiyor. Ne var ki elektrikli otomobil bataryası geliştirmek pek de kolay değil zira bataryalarda yer alan lityum-hidrojen ve karbon yapıları gibi kimyasal yapıları analiz edip bataryayı kullanıcıya en uygun olacak şekilde optimize etmek oldukça zorlu bir süreç. Bu süreci kolay hale getirmek isteyen Volkswagen ise kuantum bilgisayarlardan faydalanacağını duyurdu.
 
Kullanıcıya özel seçenekler sağlanacak
Kuantum bilgisayarlarla kimyasal molekülleri hızlı bir şekilde simüle etmek isteyen şirket Google ve D-Wave ile ortak bir çalışma yürütecek. Bu çalışma kapsamında şirket dün ilk kez bir kuantum bilgisayar kullanarak, üretilecek bataryanın kimyasal haritasını hızlı bir şekilde simüle etmeyi başardı. Genel olarak ağırlığı azaltma, güç yoğunluğu ve güç hücreleri gibi konularda bataryaları optimize etmek isteyen şirket, quantum bilgisayarlarla sadece süreci daha hızlı hale getirmekle kalmayıp kullanıcıya özel batarya yapıları da oluşturmayı planlıyor. Böylece kullanıcı kendi ihtiyacına ve bütçesine en uygun batarya modülünü seçebilecek. Volkswagen'in CODE Laboratuvarı'ndan araştırmacı Florian Neukart, elektrokimyasal malzemelerin simülasyonunun batarya üretiminde oldukça önemli olduğunu belirtirken bu alanda öncü çalışmalar yaparak kuantum bilgisayarların potansiyellerini artırdıklarını belirtti. Buna karşılık araştırmacılar henüz yolun başında olduklarının altını çiziyor. Yani Volkswagen'in bir sonraki elektrikli aracında yer alan bataryanın, bir kuantum bilgisayarın desteğiyle yapılandırılması beklenmiyor.
http://www.star.com.tr/teknoloji/volkswagen-batarya-uretiminde-kuantum-bilgisayarlardan-faydalanacak-haber-1352329/

İşimiz gün geçtikçe zorlaşıyor Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

putty

Elektrikli arabalardan sonra zavallı Almanya için öngörümü destekleyen bir yazı paylaşıyorum.

Elektrikli modeller güç dengelerini değiştirecek
Otomobil dünyasında egemenlikleri devam eden Alman markalar, elektrikli araçların yollara çıkmasıyla söz konusu güçlerini yitirecek gibi duruyor. Yollara çıkmak için gün sayan Alman otomobil devlerinin elektrikli modellerinin her ne kadar logoları ve daha bir çok parçası safkan Alman kalitesini yansıtsa bile, bataryaya gelince işler değişiyor. Çünkü, bu elektriklilerin bataryalarının parçaları Çin, Güney Kore ve Japonya'dan geliyor. Bu durumun otomobil dünyasında dengeleri değiştirmesi olası
 

Otomobil dünyasında egemenlikleri devam eden Alman markalar, elektrikli araçların yollarda yaygınlaşmasıyla söz konusu güçlerini yitirecek gibi duruyor. Habertürk'ten Yiğitcan Yıldız'ın haberine göre, Audi, Mercedes, BMW ve Volkswagen gibi Alman devlerin elektrikli modelleri yollara çıkmak için gün sayıyor. Bu yeni modellerin birçoğunun yüksek satış rakamlarına ulaşmasına ise kesin gözüyle bakılıyor. Buraya kadar her şey Almanların lehine gibi görünse de, buz dağının görünmeyen kısmına bakıldığında işler değişiyor.

Öyle ki, söz konusu otomobillerin her ne kadar logoları ve daha bir çok parçası safkan Alman kalitesini yansıtsa bile, bataryaya gelince işler değişiyor. Çünkü, bu elektriklilerin kalbi olan bataryaların parçaları Çin, Güney Kore ve Japonya'dan geliyor. Bu durumun başlıca nedeni ise, bugüne kadar hiçbir Alman markanın Asyalı rakipleri kadar pil teknolojisine yatırım yapmaması olarak göz çarpıyor.


"BATARYALAR ALMANYA'DA ÜRETİLSİN"

Bataryalar konusunda uzmanlaşan isimlerden ve Münster Üniversitesi Profesörü Martin Winter, "Bataryaların içindeki pil hücresi kritik önem taşıyor. Bataryaların en pahalı kısmı olan bu parçalar, Alman otomobil endüstrisinin yeni gelişen elektrikli otomobil pazarında da hakimiyetini devam ettirmesi için, üretilmeli" görüşünü paylaşıyor. Winter'in tezinin aksine, Alman sanayisinde şu an için böyle eğilim görülmüyor. Aksine, Çinli firmalar Almanya'da batarya üretimi için fırsat kolluyor.

Bundan birkaç yıl öncesinde Daimler'in girişimine diğer Alman markalardan destek gelmeyince, Daimler'in batarya fabrikası kapanmıştı. Şimdi ise, Alman Başbakan Angela Merkel'in büyük umutlar bağladığı ve 19 şirketin birleşiminden oluşan Frankfurt merkezli TerraE, 2019 sonunda lityum-ion pil hücrelerini üretmeye başlayacağını duyurdu. Fakat şirketin hedeflenen 34 gigawatt kapasiteye ulaşmasının 2028'i bulacağı belirtiliyor.

ÇİNLİLER 270 MİLYON DOLARLIK TESİS KURACAK

Asya'da ise kelimenin tam anlamıyla atı alan Üsküdar'ı geçti gibi bir durum söz konusu. Çünkü birçok Uzakdoğulu firma, otomobillerde kullanılan lityum-ion pillerin daha küçük boyutlardaki versiyonlarını uzunca bir süredir tüketici elektroniği ürünleri için üretiyor. Şimdi ise, bu firmalardan Çinli CATL, Almanya'nın doğusundaki Erfurt kentine 270 milyon dolarlık bir pil fabrikası kurmaya hazırlanıyor. Firmanın öncelikli hedefleri arasında da şaşırtıcı olmayan bir şekilde Alman otomobil üreticilerine pil satmak bulunuyor.


İLK ELEKTRİKLİ 1888'DE ÜRETİLDİ

Koreli devlerden Samsung'un hali hazırda Macaristan'da ve LG'nin de Polonya'da pil üretimi gerçekleştirdiği göz önüne alındığında, CATL'in hamlesinin stratejik öneme sahip olduğu söylenebilir. Öyle ki, BMW'nin şimdiden 1.7 milyar dolarlık pil alımına hazır olduğu ifade ediliyor. Hatta, işler öyle bir noktaya gelmiş durumdaki, BMW'nin üst düzey yöneticisi Markus Duesmann, alınacak pillerde birim başına fiyatı indirmek için rakibi Daimler'i de Çinli firmadan batarya siparişi vermeye davet etti. Gelinen noktada, Alman otomobil markalarının hedef tahtasına koyduğu Tesla'nın sahibi Elon Musk bile, Almanya'da bir pil fabrikası kurmak için kolları sıvamış durumda. Ülkenin güneyinde bulunan ve Audi ile BMW'ye ev sahipliği yapan Bavyera eyaletini gözüne kestiren Musk, daha önce Çin'de inşasına başladığı 'Gigafactory'nin benzerini Almanya'da kurmak istiyor.

Bu noktada, dünyanın ilk elektrikli otomobili 'elektrowagen'in Alman mucit Andreas Flocken tarafından 1888 yılında geliştirildiğini hatırlatmakta fayda var. Zira, ilk elektrikli otomobilin üretilmesinin üzerinden 130 yıl geçtikten sonra, Uzakdoğulu ve Amerikalı üreticilerin Alman otomobil endüstrisini fethetme ihtimali doğmuş durumda.

https://www.haberturk.com/otomobil-dunyasinda-dengeler-elektrikli-modeller-ile-degisecek-2108548-ekonomi Mesajı Paylaş

sunguroğlu

#309
Eyl 16, 2018, 01:10 ÖÖ Last Edit: Eyl 16, 2018, 01:32 ÖÖ by sunguroğlu
En ucuz 0 km araba 70 bin lira olmuş. Türkiye'de üretilen aracı dövizle alıyoruz. Birisi de çıkıp 20-25 bin bandına bir araç koymuyor .Bu araba üretmedeki zorluk nedir hala anlayamıyorum yeterli altyapı var üretim tecrübesi var.Far üreten firman var, kapı üreten firman var A'dan Z'ye motor hariç her şeyi üreten firman var.  En nihayetinde bir şasisi bir motoru bir de gövdesi var arabanın. Preste kalıbı alüminyum saca basmak ne kadar zor olabilir. İşin ilginci tecrübede var yok onun standardı yok bunun sertifikası yok pazar payı. Fabrika çıkışı LPG'li , ıvır zıvırsız ,2000'ler standartlarında basit  geometrili kompakt bir araç konsola da özelleştirilmiş bir android tablet vb. gibi ufak makyajlarla  gayet de güzel  olur.Peynir ekmek gibi satar gerek iç piyasada gerek bizim coğrafyada. Senelerce bu millet kuş serisine bindi hala daha seveni çok yenisi çıksa alır. Biz bu işi kotarırız biraz akıl biraz iş bitiricilik biraz da estetik anlayışı. Bizim bu işe kesinlikle bir yerden başlamamız gerek. Yok elektrik trendini bekleyelim yok efendim devler piyasası tamam eyvallah haklısınız da bunlarla  oyalanıyoruz senelerdir bu işin sonu yok bir kaç aya kalmaz babayiğitler de ağlamaya başlar zaten yok o zorluk çıktı yok o bahane oldu yan yattı çamura battı...

Bu sıralar biraz fazla tamirat tadilat izlemiş olabilirim . :)
Ama inanıyorum ki bizim küçük sanayi - organize sanayi - nosab hattından bile gayet başarılı bir yerli  marka çıkar sadece var olan imkanları
iyi organize edecek ,ne yaptığını bilen ve idealleri olan bir yatırımcıya ihtiyaç var. Mesajı Paylaş

putty

Cep telefonları on bin tl ye dayandı 20 bine araba istiyorsunuz. Mesajı Paylaş

S_S

Gardas bütün sanayi sitesini iflas ettirecen :) Mesajı Paylaş

Pusat

yeni, bir  efsane halk arabası vosvos efsanesi olsa ne olur ?  1934'te planlandığında 500 mark tı galiba fiyatı amaçlanan bir alman 1 maaşı ile alabilecekti diye hatırlıyorum. Denense iyi olabilir
kur 6.27 ile hesaplandığında 25.000 tl bedel hesaplandığında kabaca 4000 $ eder makul bir üretim maliyeti bence 1 yıllık 1600 tl asgari ücret 19200 tl yapıyor 20-25 bine satılacak araba gereklimi ? gerekli olabilir
Mesajı Paylaş

HDS

Hayaller hoş, ama şirket kurulumu gerçekleşti mi o bile belli değil. Mühendislik direktörü ve CEO'yu biliyoruz halen sadece.

Güncel şartlarda proje nasıl etkilenecek belli değil. Bakan değişti, yeni bakan projenin adını ağzına almıyor, aksine bitmiş ve ürün veren savunma sanayi projelerinin çıktılarını İsmail Demir'den önce tvitlemekle meşgul. Mesajı Paylaş

putty

Zavallı Almanya üçbuçuk atıyor elektrikli araçlara geçilecek diye. Mevcut durumu korumak için nasıl detaylara bakınca tırmaladıkları görülüyor. Hiç bu habere göre düşük emisyon niyetleri varmı. Şimdi haberi yorumlarken % 35 de içten yanmalı elektrikli değilki demeyin o ortalama ile elde edilen rakam. Yani biraz şimdik iaraçlar yanısıra çokça elektrikli araç ile bu emisyon düşüşü sağlanacak yollarda. Zavallı Almanya elektrikli arabalardan sonra çökecek



Avrupa'yı ikiye bölen otomobil kararı
Otomobil devlerinin merakla izlediği Avrupa Birliği Çevre Bakanları Konseyi toplantısında 2030 yılı için karbon emisyonu hedefini mevcut seviyenin yüzde 35 altında koydu. Otomotiv endüstrisinin endüstrisinin kalbinin attığı Almanya, ekonomik nedenlerle yüzde 30'da ısrar ediyor, Hollanda'nın başını çektiği 15 üye ülke ise yüzde 45 istiyordu. Peki Avrupa Parlamentosu'ndaki görüşmelere referans olacak karar ne anlama geliyor?

https://www.haberturk.com/son-dakika-haberler-avrupa-yi-ikiye-bolen-otomobil-karari-2174200-ekonomi Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter