Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Heruamarth

Teşekkürler.

Bu durumda, bizlere markalaşma ve pazarlama konusunda çalışacak ekiplere başarılar dilemek düşüyor. Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Biz SAAB diyoruz ama, SAAB başka şeyler söylüyor!
http://www.hurriyet.com.tr/saab-sert-cikti-markamizi-artik-tellafuz-etmeyin-40004714
"'Saab' markasının sahibi olan İsveçli havacılık ve savunma devi Saab Grubu'ndan Türkiye'nin yerli otomobil projesine ilişkin cevap geldi. Saab'ın sözcüsü Sebastian Carlsson, "NEVS firması Saab markasını temsil etmiyor, sadece otomobil tesisini aldı. Bizim Türkiye'de otomobil konusunda herhangi bir çalışmamız veya anlaşmamız yok. Dolayısıyla Türk bakanın ısrarla Saab adını telaffuz etmesini anlayamıyoruz" diye konuştu."

Ülkemizde güzel ve dış pazarlar tarafından da kabul edilebilir bir marka/model üretimi için çalışma yapmak çok güzel. Ama bunun sunumunu yapılırken, yapılan açıklamanın her detayı tekzip görüyor ise insanın midesi kalkıyor.
Bu işler PAT diye süpriz yaptık şeklinde değil geniş katılımlı bir teknokrat çalışması ile yapılmalıydı.

Sonuçta bu ülkenin evlatları yurtdışında çalıştığında uzay araçlarına kadar her alanda çalışabiliyor ise burada üretim yapılamamasında kabiliyet ve iş gücü eksiği değil yönetim hataları var demektir. Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

Heruamarth

#32
Eki 23, 2015, 12:02 ÖS Last Edit: Eki 23, 2015, 12:04 ÖS by Heruamarth
SAAB, otomobil üreten birimini önce ayrı bir firma haline getirmiş, sonra da GM'e satmıştı. Mali sıkıntılar yaşayan GM, otomobil firmasını elden çıkarmaya çalıştı.

Otomobil firması, Çin bağlantılı bir şirket olan NEVS'in eline geçerken, GM pek çok modelin bilgisininin ve kullanım haklarının, Scania da grifin logosunun kullanım haklarının devrini engellemişti. Ancak SAAB isminin kullanım hakkı devredilmişti.

Sonuçta SAAB adını, 9-3 modelini kullanan, Çin bağlantılı NEVS firmasına ait bir 'SAAB Automobile' firması ortaya çıkmıştı. Bu firmanın planı, 9-3'ün son halini bir süre üretip dağıtım kanallarını toparladıktan sonra elektrikli bir türevini üretmekti. Bu firma iflas durumuna gelince havacılık firması olan SAAB Grup, NEVS'in SAAB ismini kullanma lisansını iptal etti.

Yani bizim çalıştığımız şirket SAAB 9-3 olarak bildiğimiz şeyin haklarına sahip, ama buna 'SAAB' diyemiyorlar, anlaşılan biz de aynı durumdayız. Mesajı Paylaş

HDS

Bakanın söylediğinde çok tuhaf bir şey yok. Yine "Uuuuu cahil bakan ne dedi!"ye getiriyoruz işi. İki lafı bir araya getiremeyen memleketin de bakanı en fazla bu kadar "politically correct" olur.

Bizim bildiğimiz araç "SAAB 9-3". Bu neyse, biz de bunun belirli haklarına sahip olduk. Adam "SAAB'ı da artık arabamıza takacağız." dese garip olurdu, ama alet "SAAB 9-3".

Ne desin, "CH485 yürürü üzerindeki XK443 modelini aldık!" mı desin? Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Zaten kendi ArGe ürünümüz, kendi yaptığımız prototip manasında lansmanını yapmıştı.
Sorun burada. Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

sailordream

Sevgili HDS SAAB'tan ne almışız?

Ahanda cevap:

GM: Satışta 'marka' yoktu
TÜRKİYE'nin yerli otomobil projesinin platformu olan Saab 9-3 modelinin yaratıcısı ve İsveç'teki Saab tesislerini Çinli NEVS firmasına satan Amerikalı General Motors'un (GM) Sözcüsü Jim Cain, yaptığı yazılı açıklamada, "4 yıl önce yapılan satış kesinlikle Saab markasını içermiyordu. Anlaşma sadece İsveç'te Saab'tan bize geçen üretim tesislerini ve bizim tarafımızdan yaratılan 9-3 modelinin kalıpları ve telif haklarından ibaretti. Saab markası önceden olduğu gibi halen Saab havacılık ve savunma şirketine aittir" yorumunu yaptı.
[/i]


2009 da üretimi biten Opel vektra kalıplarını almışız.

Sen bu işleri bilen birisin modelinin kalıpları denilince ne demek istenir çok iyi anlarsın. Bunun içinde ne teknolojileri vardır mantık yürütebilirsin.
Sence en ufak bir biçimde ARGE'ye faydası olacak bir şey varmı? Kendimiz yapmak için yırtındığımız motor teknolojisi varmı?

Bence kesinlikle yok.

Zaten artık TÜBİTAK'ta nitelikli adam dahi yok. En son TÜBİTAK'tan yaptığımız proje kontrolüne sabah 11'den sonra gelen bilim adamı namaz kılmaya gitti 3 saat sonra gelip uçağına yetişti. Projenin takip süresi dahi doldu ondan huzur içinde yazabiliyorum. Mesajı Paylaş

putty

Elde etmemiz gereken bir teknoloji yok bu iş uçak üretme işi gibi değil. Biz araba tasarlamayıda üretmeyide fabrikasını kurmayıda kalıplarını yapmayıda beceririz. Zor olan şey bildiğinde bile normal sürecin çok uzun olması. FIAT da yeni modelini üç beş senede ancak banttan çıkartabiliyordur. Başlarken araba yapmayı yerli yapmayı becermek çok elzem bir iş değil. TOFAŞ ı tüm üretimi ile bize versinler al sana yerli araba ve yerli fabrika oldu bitti. Biz tasarlamamış olsak ne olur bir sonrakini tasarlayalım yeterki satabildiğimiz bir aracımız olsun kasa işlesin.
Ne kadarı yerli hiç önemi yok yeter ki patronu yerli olsun. SAAB mış yabncı tasarımmış ne önemi var daha yolun en başı. Hundai nin 1970 deki modeli ne kadar kore li ne önemi var yıllar geçer modeller gelir geçer ohooooo neler olur neler
Mesajı Paylaş

kimlikci

Türkiye'nin ilk elektrikli otomobili yolda!*


Dünyada elektrikli araç teknolojileri konusunda, her geçen gün önemli adımlar atılıyor ve bir geçiş süreci yaşanıyor. Elektrikli araçlar, küresel ısınma ve iklim değişikliklerinde önemli bir etken olan gaz emisyonlarını önlüyor. Kaynakların etkin yönetimi ile otomotiv sektörünün geleceğini temsil ediyor.

Bu noktada DMA, Türkiye'nin global ölçekte "ilk" elektrikli otomobilini üretme hedefiyle yola çıktı. Uzun yıllara dayanan kapsamlı bir Ar-Ge sürecinin ve 500.000 kilometreyi aşan testlerin ardından, DMA mühendisleri fark yaratan ürünlerini ortaya koydu.

DMA, geliştirdiği yüksek teknoloji ile dünyanın geleceği olan elektrikli araç sanayinin ülkemizde oluşmasına, gelişmesine ve büyümesine çok büyük katkılar sağlamayı hedefliyor. Ayrıca, fosil yakıt ihtiyacı azalacağı için "daha yeşil bir dünya" hedefine bizleri her geçen gün yaklaştırıyor.

* DMA teknolojisi, Türkiye'de elektrikli araç konusunda TSE'den tip onay belgesi almaya hak kazanmış ilk ve tek marka konumundadır.







Şirketin Web sitesi

http://dmaoto.com/tr


Detaylı Sürüş özellikleri

http://dmaoto.com/tr/DMAPDF/DMA_elektrikli_corolla_tk.pdf

DMA Teknolojisi

http://dmaoto.com/tr/DMAPDF/DMA_teknoloji_tk.pdf

DMA şarj istasyonu kurulumu

http://dmaoto.com/tr/DMAPDF/DMA_sarj_altyapi_kk.pdf Mesajı Paylaş

putty

Bakan Işık: Tesla'dan çok daha iyiyiz




Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, TÜBİTAK'la birlikte üzerinde çalıştıkları menzili artırılmış elektrikli otomobil projesinin Tesla'nın 1 haftada 400 bin adet sipariş alan modelinden daha iyi ve iddialı olacağını belirtti. Işık, "Tesla şarj istasyonları kurarken, biz menzil uzatıcı motor sayesinde şarj istasyonunu içine koyuyoruz. Ayrıca kullandığımız yazılımlarla araçlarımız Tesla'dan daha güvenli olacak" dedi.

BİLİM, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, TÜBİTAK'ın geliştirdiği ve Türkiye'de büyük tartışma yaratan yerli otomobil projesiyle ilgili bilinmeyenleri anlattı, otomobilin yenilenen tasarımlarını gösterdi.

TÜBİTAK MAM'da yaptığı özel toplantıda dünyada yaşanan iki gelişmenin elektrikli otomobil projesinde doğru yolda olduklarını gösterdiğini söyleyen
Bakan Işık, "Volkswagen'in emisyon skandalı, elektrikli otomobil teknolojisini seçimizi doğruladı. Tesla'nın yeni elektrikli modelinin piyasaya çıkmadan bir haftada 400 bin adetin üzerinde sipariş alması önemli bir başarı. Tesla örneği işimizi kolaylaştırdı" dedi. Otomotivde geleceğin teknoloji, elektrikli ve otonom, yani sürücüsüz araçlarda olduğunu ifade eden Bakan Fikri Işık, Tesla'nın bu alanda önemli bir boşluğu doldurduğunu, devlerin yapamadığını gerçekleştirdiğini kaydetti. Işık­, "Ama herhalde bir şirketin yaptığından daha iyisini bir devlet yapacaktır" yorumunu da ekledi.

300 KİLO DEĞİLİZ
Google, Apple gibi teknoloji firmalarının da otomobil için çalışmalar yaptıklarına değinen Bakan Işık, şöyle devam etti: "Dünya devi otomotiv firmaları, büyük fabrika yatırımları ve uzun dönemli üretim planları nedeniyle kolay manevra yapamıyor. 300 kiloluk bir adamla 60 kiloluk bir adam aynı çevikliğe sahip değil. Otomotiv şirketleri 300 kiloluk adamlar gibi. Yeni teknolojilere hızlı geçme şansları yok. Biz ise 60 kiloluk bir adam gibi çeviğiz, hızlı hareket edebiliyoruz. Geleceği şekillendirme, geliştirme şansına sahibiz. İşte TÜBİTAK'ta yaptığımız bu, geleceğin teknolojilerini geliştirmek." Işık, Türk otomobil projesinin sadece bir araç üretme işi olmadığını, esas çıktısının Türkiye'nin hayatın her alanına dokunacak yeni projeler geliştirmesi olacağını söylüyor. 2019'da yola çıkacak olan yerli otomobil için iddialı açıklamalar yapan Işık, Türkiye'nin otomobilinin Tesla'dan daha iyi ve iddialı olacağını söyledi.

EN GÜVENLİ OTOMOBİL
Yerli otomobildeki pek çok özelliğin Tesla'da bulunmadığını ifade eden Işık, "Tesla şarj istasyonları kurarken, biz menzil uzatıcı motor sayesinde şarj istasyonunu içine koyuyoruz. Onların yolda tehlikesi var bizim yok." şeklinde konuştu. Ayrıca bugün otomotiv sektöründe, özellikle de elektrikli araçlarda kullanılan yazılımların, "dışarıdan üçüncü şahıslar" tarafından müdahalelere açık göründüğünü, en büyük korkunun "araçların hacklenmesi" olduğunu kaydeden Işık, TÜBİTAK'ın, özellikle savunma sanayi için geliştirdiği yazılımların bulunduğuna dikkat çekti. Bakan Işık, "Bizim savunma sanayinden elde ettiğimiz deneyimler bu yüzden önemli. Bizim yazılımlarımız, dışarıdan müdahaleye karşı korumalı olacak. Bu nedenle bizim araçlarımız, Tesla'dan bile daha güvenli olacak. Bu yüzden bile, işbirliği teklifleri gelebilir" diye konuştu.




MOTOR YERLİ OLACAK


BU projenin, sadece bir otomobil oluşturma değil, teknoloji üretme çabası olduğunu da tekrarlayan Bakan Fikri Işık, şöyle devam etti: "Dünyanın en büyük batarya firmalarından biri, bizimle ortak üretim için teklif getirdi. Bosch ile de zaten bu projede işbirliğini başlattık. Onlar da bu projeden heyecan duyuyor. 2018 yılının sonuna kadar 'menzil uzatıcı' konvansiyonel motoru, fikri mülkiyet hakları bize ait olmak şartıyla, yerli üretmek istiyoruz. Bunun için de görüştüğümüz firma var. Bir tür jeneratör görevi görecek 1.0 lt'lik iki silindirli benzinli motor, yüzde 35 gibi yüksek verimle çalışacak."

Babayiğit adayları arasında Fiat da var
İSVEÇLİ Saab'dan alınan platformla yerli otomobil projesinde çalışmalarını sürdüren TÜBİTAK, otomotiv ve teknoloji devlerinin de ilgisini çekti. Son dönemde pek çok teklif aldıklarını belirten Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Bugün Google otomotiv teknolojisi konusunda önemli atılım içinde. Tüm otomotiv devleri de işbirliği için sırada bekliyor. Biz de Google gibiyiz. Elimizde teknolojiler var. Teklifler alıyoruz" dedi.

TÜBİTAK'ın yerli otomobil projesiyle Google ve Tesla gibi devlerin rakibi olacağını belirten Işık, bu konuda, özellikle savunma sanayinde geliştirilmiş teknolojiler bulunduğunu, bunları otomobile aktararak üstünlük sağlamayı amaçladıklarını söyledi. Bakan Işık, "Google bugün otomotiv teknolojisi konusunda önemli atılım yaptı. Ancak elinde otomotiv üretim tesisi yok. Tüm otomotiv devleri, işbirliği için sırada bekliyor. Sonuçta bizim de elimizde önemli teknolojiler var. Sadece teknolojiyi geliştirip aracı oluşturacağız. Aracın üretimi için babayiğit gerekiyor. Bu konuda son 2 aydır oldukça yoğun talep var" ifadesini kullandı. Yakında bu konuda önemli sürprizleri olacağının altını çizen Işık, "Fiat ve Google gibi bir işbirliği mi olacak?" sorumuza, "Aynen, biz üretici olmayacağız. TÜBİTAK teknolojileri ve aracı geliştirecek. Bir babayiğit de bu aracı üretecek. Yakında bu konuda önemli sürprizlerimiz olacak" yanıtını verdi. Bakan Işık, "Adaylar arasında Fiat da var mı?" sorumuzu ise Işık gülerek kafasıyla "Evet" cevabını verirken, TÜBİTAK yetkilileri de, Fiat Chrysler grubunun Türk otomobilini üretmek için istekli olduğu bilgisini paylaştı. Otomobilin üretimi için önceliklerinin yerli firmalardan oluşan bir konsorsiyum olabileceğini de vurgulayan Işık, "Ancak her türlü teklife açığız. Elbette Türkiye'de üretim şartımız öncelikli. TÜBİTAK, bu otomobilin üretimi için lisans verecek. Böylelikle de, yeni projeleri için kaynak sağlamış olacak" dedi.

Tasarımda Türk imzası var ama...

ARACIN tasarımını 2017 sonuna kadar değiştirmiş olacaklarını, bunun için çalışmalara başladıklarını anlatan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, bunun için yurtdışında profesyonel olarak çalışan Uğur Şahin, Uğur İpek gibi Türk tasarımcıların yanı sıra İtalyan ve İsveçli firmalarla da işbirliği yaptıklarının altını çizdi. Nitekim TÜBİTAK, şimdiden bu araç için iki farklı tasarım konsepti ortaya çıkarmış. Uğur İpek, son olarak yaptığı uçak iç mekanı tasarımıyla dünyada adından söz ettirirken, Uğur Şahin ünlü markalar için ortaya çıkarttığı özel projelerle adından söz ettiriyor. Araçtan 30-40 adetlik test filosu oluşturulacak ve bu araçların üretimi de TÜBİTAK'ta kurulacak bantlarda yapılacak. Bakan Işık, aracın platformunda da değişiklikler yapacaklarının altını çizerken, seri üretimini gerçekleştirecek girişimcinin, bundan sonraki değişiklikleri istediği gibi uygulayabileceğini kaydetti. Işık, nihai tasarım konusunda ise, "Biz tasarımları her ihtimale karşı yapıyoruz ama tabii ki projeyi alan üretici nihai haline karar verecek" açıklamasını yaptı.

Niye Saab'tan platform alındı

SAAB'ın 9-3 platformunu almalarının kendilerine en az 4-5 yıl ve birçok uluslararası testi geçmek anlamında önemli avantaj yarattığını kaydeden Fikri Işık, "Düşünsenize biz yeni teknolojileri geliştireceğimiz platformu kendimiz yapsaydık bu hem büyük para hem de büyük zaman alacaktı. Ayrıca bir çok homologasyon ve sertifikasyon süreci yaşayacaktık. Tüm yaptıklarımız testlere tabi olacak. Sonuçta üretimi biten bir markanın platformunun tüm haklarını sadece 40 milyon Euro'ya aldık. Biz bu platform üzerinde otomobil üretmeyeceğiz, teknoloji geliştireceğiz. İsteseydik kısa sürede Saab 9-3'ün üzerinde biraz değişiklik yapıp normal konvansiyonel motorla yerli otomobili piyasa sürerdik. Bizim amacımız otomobil yapmaktan öte geleceğin teknolojilerini yaratmak" dedi. "Peki geleceğin otomobilini 20 yıllık bir platformda geliştirmek ne kadar doğru" sorumuza ise Işık, "Biz proje aşamasında platformu da değiştireceğiz. Burda söylediğim gibi amaç ucuza üstünde teknolojileri geliştireceğimiz bir tabandı. Saab'la bunu sağladık" cevabını verdi.

Elektrikle 100 km jenaratörle 1000 km

BAKAN Işık, TÜBİTAK'ın geliştirdiği ve raftan indirdiği teknolojileri bünyesine kattığı projeyle ilgili şu teknik detayları verdi: "Bu projere ileri batarya teknolojisi kullanacağız. 2 TL'lik şart maliyetiyle büyükşehirlerde 100 km yol yapacak. Şehirlerarasında ise bataryayı yeni kendimizin geliştirdiği menzil artırıcı (araç jeneratörü) 1 litrelik benzinli motor şarj edecek. Yani bu sayede 20 litre yakıtla tam 1.000 km mesafe kat edecek. Ayrıca araç otonom (sürücüsüz) sistemine sahip olacak. Savunma sanayinde kullandığımız gerçek zamanlı işletim sistemi de uygulanarak ve aracın güvenli kontrolüne ilişkin avantaj sağlayacak. Yol sürüşü, araç ekipmanları ve sürücü kullanımına göre anlık ayarlanacak. Sensör ve diğer araçlarla iletişim olacak. Çok farklı ve yeni bir araç, adeta Türk otomobili dört tekerlekli yürüyen bir bilgisayar olacak."

TÜBİTAK neler geliştiriyor?

  • Yerli Batarya hücresi
  • Yerli Batarya modül ve paketi
  • Yerli Elektrik motoru ve sürücüsü
  • Yerli Merkezi kontrol ünitesi
  • Yerli Batarya yönetim sistemi
  • Yerli Menzil uzatıcı
  • Yerli Konfor ve kolaylık sistemleri
  • Yerli Aktif Sürüş ve sürüş destek sistemleri


Sürücüsüz Devrim geliyor

BİR yandan elektrikli yerli otomobil üzerinde çalışan TÜBİTAK, bir yandan da son dönemde hız kazanan "sürücüsüz otomobil teknolojileri" için de harekete geçmiş.Bu konuda çalışmalarının sürdüğünü anlatan TÜBİTAK yetkilileri, bir de ilginç ipucu verdi. Türkiye'nin ilk yerli otomobili olan Devrim'in tasarım detayları ve projesini bilgisayar ortamından çıkarttıklarını anlatan yetkililer, sürücüsüz otomobil prototiplerinden biri için, bu aracın daha teknolojik malzemelerle ve hafif olacak "benzerini" yapacaklarını açıkladılar.

http://www.hurriyet.com.tr/bakan-isik-yeni-nesil-otomobil-teknolojileri-konusunda-iddiali-konustu-tesladan-cok-daha-iyiyiz-40101023 Mesajı Paylaş

HDS

Fikri Işık iyidir hoştur da, bu işlere olmadı bir türlü.  :)
Tesla modeli başka bir model, hibrit metot başka. "Bizimki daha iyi" ne demek? "Biz geçişi bu şekilde daha rahat yapabileceğimizi düşünüyoruz" dersin geçersin. Bununla ilgili de elli tane çalışma yapmışsındır.

Ancak, insanlar Tesla'nın olayını anlamıyorlar. Tesla'nın hard-core bir elektrikli araba konseptini önce egzotik bir model ile, sonra tıpkı zamanının iPhone fenomeni gibi, tamamen "kullanım" odaklı düşünülmüş, pahalı bir aile arabası ile, en son da çelik bir "ulaşılabilir" araba ile pekiştirdiğini görmüyorlar. Son modeli de Gigafactory denen, dünyanın en büyük Lityum batarya fabrikasını destekleyerek bu fiyatlara indirebileceğini, o batarya fabrikasının da adetlerini ancak ulaşılabilir, "mainstream" bir araç ile tüketebileceğini düşündüğünü ihmal ediyorlar.

Tesla sadece bir teknik başarı değil. Hiç bir bilinmezi icat etmedi Tesla, bir pazarlama modeli yarattı ve teknik olarak bunu destekledi.

Sen de dersin ki, benim ve benim gibi memleketlerin de olayı, "geçiştir" diye. Ona göre makul bir hibrit bir motor yaparsın. Ama o elektrik motorunun, bataryasının da imalat metotlarını çalışırsın. Bir planın ve hedefin olur. Esnek olmak iyidir, atletik olmak da hoştur bu konularda da; Eh bir planın varsa.



Bence biz bu konuyu anlamadık.  :D Mesajı Paylaş

HAZERFEN

Bizim elektürüklü  araç şehir içinde daha az yakıyor anlaşılan. Verilere göre şehir içi 2TL/100 km, şehir dışı 9TL/100 km. Mesajı Paylaş

putty

Uğraşsınlarda sonra olmuyorsa anlayıp başaramasınlar razıyız. Bize uğraşan adamlar lazım. Öküz gibi yatmasınlar bizimkiler gibi. Belki oy verdiklerim biraz örnek alır utanırlarda bu adamları. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Tesla veya DMA'dan daha iyi oldukları konu aracın hibrit olması. Böylece elektrik bitse de diğer metodla araç yoluna devam edebiliyor.

Lakin merak ettiğim konu da var; aküyü şart ettiği söylenen jeneratör kısmını ben de çok merak ediyorum. Mesela reno fluance dan ne farkı var? Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Postulat

#43
May 09, 2016, 01:13 ÖS Last Edit: May 10, 2016, 06:20 ÖÖ by Postulat
Hibrit olması onu bir adım öne mi çıkarıyor? Sanki Tesla uğraşmış ama yapamamış da tamamen elektriğe dayalı otomobillere yönelmiş gibi bir algı yaratıyor sözleriniz. Hibrit bu işin felsefesine aykırı değil mi her şeyden önce? Mesajı Paylaş

putty

#44
May 09, 2016, 01:22 ÖS Last Edit: May 09, 2016, 01:27 ÖS by putty
Bence en makul çabayı sarfediyorlar. Full elektrikli araç yapmak futuristik bir iş bu devir için. O işi bir kaç adanmış adam yapabilir yada deneyebilir onlardan biride tabiki Elon Musk olur başka hangi deli yapar böyle bir şeyi. Elon Musk a al bu para ile bisküvi üret 10 tl kazanç garanti veriyorum öbür tarafta çıplak gösteren gözlük yap ama büyük ihtimal zarar ediceksin de düşünmez gözlüğe yatırır parayı. Bırakalım o deli uğraşsın elektrikli araba ile. Elon Musk o arabayı yapınca zaten eğlencesi kaçacak sıkılıp satacak parayıda artık vakumsuz tüpte giden kapsül tren filan hayali var oraya harcar yine dibe düşer Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter