Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

≾10TΩ≿

Yerli oto konsorsiyumunda ki BMC'nin hali hazırda ortağı olmalarından ötürü oluyor o "dolaylı" ortaklık. %10'luk dolaylı bir ortaklık.  Mesajı Paylaş

farabi

Bataryalara yatırım yapanlar olduğu kadar , yakıt piline yatırım yapan markalar da mevcut. Gelecekte otomotiv sektörünün hangi yöne doğru ağırlık kazanacağı sanki halen belirsiz gibi...

Mesajı Paylaş

MeACuLpA

Mirai tamamen olu dogmus bir urun. Tesla ile karsilastirmak abes. Toyota neredeyse elindeki tum Mirai'leri bedava sayilabilecek promosyonlar ile elinden cikarmaya calisiyor. Akintiya karsi kurek cekmek, eger elinde cok buyuk bir avantaj yoksa mantiksiz. Bence betamax/vhs savasi gibi. Japonlar, honda ve toyota, hidrojen alternatifi ile ciktilar fakat tutmadi. Elektrikli arabalar, her gecen gun yayginlasiyor. Mesajı Paylaş

Alkyone

#288
Şub 11, 2018, 03:47 ÖS Last Edit: Şub 11, 2018, 03:59 ÖS by Alkyone


Erzurum'da Atatürk Üniversitesinde bir öğretim üyesi, geliştirdiği nanomalzemeler aracılığıyla elektrikle çalışan araçlarda 5 dakikalık dolumla şarj olup yaklaşık 480 kilometre yol gitmeyi sağlayan yakıt pili üretmeyi başardı.


Erzurum'da Atatürk Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ayşe Bayrakçeken Yurtcan, geliştirdiği nanomalzemeler aracılığıyla elektrikle çalışan araçlarda 5 dakikalık dolumla şarj olup yaklaşık 480 kilometre yol gitmeyi sağlayan ve lityum bataryalı araçlara da rakip olacak yakıt pili üretti.

Üniversitenin Mühendislik Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi olan ve yakıt pilleri üzerine 16 yıldır bilimsel çalışma yapan Doç. Dr. Yurtcan, bu alanda önemli başarılara imza attı.

Elektrikle çalışan araçlardaki lityum bataryaya rakip olacak yakıt pili alanındaki çalışmasıyla geçen yıl Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) Başarılı Genç Bilim İnsanı Ödülü'nü (GEBIP) alan Yurtcan, geliştirdiği nanomalzemeler sayesinde elektrikle çalışan otomobillerde 5 dakikalık dolumla şarj olan yakıt pili üretmeyi başardı.

Elektrikli araçlarda lityum bataryalar yerine kullanılabilmesi bakımından önem arz eden ve 5 dakikada şarj olan yakıt pillerinin takılacağı araçlar, 480 kilometre yol kat edebilecek.

Çevre dostu olan yakıt pili, bu özelliği dolayısıyla elektrikli araçlarda kullanılan ve 30 dakika ile 12 saat arasında dolup 240 kilometre gitmeyi sağlayan lityum bataryalara rakip olacak.

Yurtcan, Birleşmiş Milletler (BM) "11 Şubat Bilimde Kadınlar ve Kız Çocukları Uluslararası Günü" dolayısıyla AA muhabirine yaptığı açıklamada, bilimsel çalışmalarını daha çok yakıt pilleri üzerinde yaptığını ve bunlar için nanomalzeme geliştirdiğini söyledi.

Doç. Dr. Ayşe Bayrakçeken Yurtcan, elektrikli otomobillerde yakıt pilli ya da lityum bataryalı olmak üzere iki sistem kullanıldığını ifade ederek, bu sistemler arasındaki farkı şöyle anlattı:

"Lityum bataryaların şarj süresi 30 dakika ila 12 saat ve oldukça yüksek, ayrıca bir şarjla yaklaşık 240 kilometrelik yol gidiliyor. Bizim ürettiğimiz yakıt pillerinde ise 5 dakikalık dolumla yaklaşık 480 kilometre yol gidilebiliyor. Yakıt piline hidrojeni beslediğimizde hidrojenin dolumu yaklaşık 5 dakika sürüyor. Yani içten yanmalı motorun deposu ne kadar sürede doluyorsa yakıt pilli araçlarda da o şekilde doluyor."

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan ödül aldı

Üniversitelerde bu konularda daha farklı çalışmalar yapıldığını anlatan Yurtcan, yakıt pili çalışmalarıyla 2017 TÜBA GEBİP ödülünü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın elinden aldığını söyledi.

Doç. Dr. Yurtcan, söz konusu bilimsel çalışmaları devletin desteklediğini ve önemsediğini vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Kalkınma Bakanlığı yakıt pili konusunda alt yapıyı oluşturmak için proje çağrısına çıktı. Nano teknolojide en çok dikkat etmemiz gereken sağlık, enerji ve savunma sanayi. Biz enerji ayağındayız. Şu an dünyada yüzde 75 oranında fosil yakıt bazlı enerji kullanımı var. Dolayısıyla biz yakıt pilleriyle hidrojeni kullanarak çevresel olarak çok temiz ve sadece su buharının çıktığı bir sistemle elektrik elde etmiş olacağız. Bu hidrojeni de alternatif kaynaklardan elde ettiğimizde daha çok temiz ve çevre dostu teknolojiyle elektrik üretimi gerçekleştireceğiz."

http://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/5-dakikada-sarj-olup-480-kilometre-goturecek/1060149

İlgili akademisyenin bazı makaleleri
https://atauni.edu.tr/ayse-bayrakceken-yurtcan  (Genel Arşiv)
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/fuce.201400062/full
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360319917326368
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00986445.2017.1328409
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ente.201600779/full Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Kartalbey

Fotoğraf ülkemizin durumunu özetliyor.Önde modern parlak bir zihin,arkasında devletin ona sağladığı eski püslü hurda malzemeler :D Mesajı Paylaş

putty

Niye eski püskü hurda olsun alet edevat işte. Gaz tüplerin beğenmedin sen onlar boşalınca yenisi ile değişiyor gıcır gıcırı denk gelmez hiç. Mesajı Paylaş

omerv

Siz laboratuvara bakıp aldanmayın. TV de görüldüğü gibi yurt dışındada bütün labları uzay üssü gibi sanmayın. Ben USA de 50 yıllık çok lab gördüm. Zaten iyi bir fikrin varsa 3-4 milyona kadar araştırma desteği alınıp yeniden şaboratuvarını kurursun. Şimdi dünyada yeni bir akım var üniversiler daha çok araştırıcının devşirildiği yerlerdir. Orada sivrilen beyinler özel veya gizli araştırma enstitü veya firmalara gider. Yani reel olarak yeni buluşların adresi firmalardır. Dünyada en verimsiz araştırma ve araştırmacının olduğu yerler üniversitelerdir.  Mesajı Paylaş

HDS

Hatta laboratuvarın bira da öyle hırpani olmasını istersin. O gün neye ihtiyacın varsa alır eline matkanı orayı delersin, boruyu geçirirsin.

Amerika da böyledir Türkiye de.


Acil Stop var panoda. Yeterince teknolojik ve modern bence.. ;) Mesajı Paylaş

malpsoy

Geçen yakıt pilleri Erzurum'da GERSAN Elektrik AŞ. tarafından üretilecek diye bir haber geçmişti. Üniversite ile alakalı bir şirket mi acaba ?

https://www.ahaber.com.tr/otomobil/2018/02/09/yerli-otomobilin-sarj-uniteleri-erzurumda-uretilecek Mesajı Paylaş

HDS

Yakıt pili ney yahu? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Hala hidrojenle çalışan araba ile elektrikli araba karıştırılıyor...
Hidrojenli arabanın yakıt hücresi ile elektrikli arabanın bataryası karıştırılmış olmalı? Mesajı Paylaş

saladin

#296
Şub 12, 2018, 03:13 ÖÖ Last Edit: Şub 12, 2018, 03:30 ÖÖ by saladin
Kişisel görüşüm hidrojen tabanlı çözümlerin ticari kullanımı kısıtlı olacak. Örneğin arabalarda hidrojen kullanan  yakıt hucresini uygulanabilir görmüyorum. Arabanın içerisinde sağlam tutulabilecegi düşünülüyor (teknik olarak doğruluğunu uzmanlara bırakıyorum ) ama depolama istasyonları, ve gazın buralara taşınımı bence zor olacak.  Örneğin kazalara karışan hidrojen tankerlerinde yangın oranı %33. Bunlar patlasa 2kmlik çapında alanı etkiliyor. Dünyanın en iyi itfaiye  eğitimini veren  yerlerden biri olan Kaliforniya bunu zor kontrol ediyor. Diğer yerlere ve yuksek sayıda yayildiklarinda kimbilir ne olacak.
Belki hidrojen doldurma anında uretilebilse olur ama şu an itibarıyla bu teknoloji yok.

Bencey a cabuk dolan aku veya daha makulü  ultrakapasitor/akü hibrid  kullanan elektrikli araba geleceğin  teknolojisi. Tabi her ikisi de şu an için yok veya cok pahalı.

Kimbilir belki yakıt pilinin ne olduğunu ogrenirsek fikrimiz değişir. Mesajı Paylaş

putty

Aselsan sümerbank gibi yüksek teknoloji alanlarında



İşte yerli otomobilin koordinatörü


Nobel ödüllü ilk Türk bilim adamı Prof. Dr. Aziz Sancar'ın yeğeni Metin Sancar, yerli otomobilin koordinatörü oldu. Daha önce TAI'de milli helikopteri geliştiren ekibin başında yer alan Sancar, bu kez yerli otomobil için ter dökecek.
Nobel ödüllü ilk Türk bilim adamı Aziz Sancar'ın yeğeni: İşte yerli otomobilin koordinatörü

5 babayiğit tarafından çalışmaları hızlanan 'Türkiye'nin otomobili' projesinde detaylar yavaş yavaş belli olmaya başladı. Babayiğitler projenin orta vadede tek bir platform üzerinde üretilecek 3 farklı elektrikli araç modelinden oluşacağını ilk kez resmi olarak açıklarken, 3 fazdan oluşacak proje için yaklaşık 15 yıllık bir yatırım hamlesi yapılacağını belirtti. Açıklamada tüm bu planlama çalışmalarını yürütürken önümüzdeki aylarda kurmayı planladıkları şirketin kilit yöneticilerini belirlemek üzere de kapsamlı bir süreç yönettikleri belirtilirken, bu kilit yöneticilerden biri belli oldu.



MİLLİ HELİKOPTER GELİŞTİRDİ

Nobel ödüllü ilk Türk bilim adamı Aziz Sancar'ın yeğeni: İşte yerli otomobilin koordinatörü

Hürriyet'in sektöre yakın kaynaklardan elde ettiği kesin bilgilere göre yerli otomobil projesinin koordinatörü olacak üst düzey yöneticilerinden ilki Nobel ödüllü ilk Türk bilim adamı Prof. Dr. Aziz Sancar'ın yeğeni Metin Sancar oldu. ODTÜ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği mezunu olan Metin Sancar, yaklaşık 21 yıl çalıştığı Aselsan'da Hava ve Deniz Programları Direktörü olarak görev yaptıktan sonra, TAI'ye geçerek 5 yıldan fazla bir süre TAI Helikopter Grup Başkanı olarak görev yaptı. Türkiye'nin geliştirdiği milli helikopterin başında yer alan Metin Sancar, yaklaşık 4 aydan bu yana serbest çalışıyor. Yani Türkiye'nin milli helikopterinden sonra milli otomobiline de Metin Sancar imzasını atacak.

http://www.hurriyet.com.tr/nobel-odullu-ilk-turk-bilim-adami-aziz-sancarin-yegeni-iste-yerli-otomobilin-koordinatoru-40744633 Mesajı Paylaş

Alim

Kendisi Temel Kotil tarafından TAI'den atılanlardan biridir. Yerine İmam Hatip kökenli ve İBB çalışanı biri geldiyse şaşırmamak lazım. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter