Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HARZEMŞAH

Arabanın motoru (elektrikli) büyük ihtimalle Manisa'da Vestel City'de üretilecek... Mesajı Paylaş

HAZERFEN

#16
Eki 20, 2015, 10:17 ÖS Last Edit: Eki 20, 2015, 10:19 ÖS by HAZERFEN
"araba falana benziyor","şunun tıpa tıpı" laflarına deli oluyorum. Yahu şu hyundai düne kadar Toyota ve Honda'nın çakmalarını üreterek bize milyar dolarlık araba satmıyormuydu. Gözden kaçıran 2000'li yılların başlarından bugüne kadar olan modelleri bir incelesin. Çin arabalarındaki taklit severliği hiç saymasak yeri var. Elin gavuru işe böyle başlıyor ve kabullenip parayı basıyoruz. Bize gelince yerin dibine sokuyoruz. Yahu bizim millet kadar kendine düşman daha bir millet yok arkadaş.
Hani birileri diyor ya "Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur". Ben de diyorum ki "Türk'ün Türk'e dost olanı yoktur".  :-X Mesajı Paylaş

putty

#17
Eki 20, 2015, 11:11 ÖS Last Edit: Eki 20, 2015, 11:38 ÖS by putty
Katılıyorum size sayın Hazerfen
Ortaya çıkacak olan aracın bu tüm hakları 40 milyon dolara satın alınan araç olmadığınada hiç inanmıyorum. Kimse araç denemek için 40 milyon dolar verip içi boş kasa almaz. Milli araç bu kasa üzerine küçük dokunuşlar ile ortaya çıkacak şüphesiz.  Yepyeni bir aracı tasarlamayı doğruda bulmuyorum mümkünde bulmuyorum. Hazır bir gövdeyi kullanmak bana çok akıllıca geldi ve ilk kez bu şekilde olacak ise bu iş olabilir belki dememi sağladı. Ayrıca isveç in güvenlik hassasiyetleri ve Cadillac ın yetenekleri belli. Arkasında Amerikan Cadillac ve İsveç Saab ı olan gövde çarpışma testleri filan gibi konularda da eminim ki iyidir. 
Ben bundan daha da agrasif bir başlangıcı akılcı bulmuyorum milli araçta. İyi kurgulanmış
Bakanın dediği asıl araç bu olmayacak ifadesinden kasıt görünüş olarak bu olmayacak ı kastetti mutlaka. Yoksa kasa bu olacaktır akıl var mantık var 40 milyon doları niye verdiler. Motoru filan denemek için tüm hakları alacak halleri yok bir tane 2. el araç seçerler sökerler içini kasayı kullanırlardı.
Arac tasarlayanlar bu sene sedan üretiyor ertesi sene hatchback modelini çıkartıyor öbür sene aracı biraz daha çizgileri ile oynuyor. Yani kasa aynı kalıp araç şekilden şekle rahatlıkla girebiliyor. Bizim aracımızda bu kasa ile bizim aracımız olur yani ben umutluyum. Başkada yapılabilir yol göremiyorum çok akıllıca bir başlangış modeli bence. Yinede çok gözü kara agrasif bir gayret ama hiç olmazsa biraz olsun makul yol yaratılmış. İyi yönetiliyor bu uçuk hedef demek ki. Bu ülkede neyseki teknokratlar var.
Bu arada lafı geçen elektrikli araç ı Vestel in katkılarını filan Tesla benzeri safkan bir elektrikli araçtan ziyade şimdilik hibrit araç olarak görmek daha akılcı. Hibrit araçta yine nerede ise bildiğin içten yanmalı motordur uçuk kaçık bir şey değildir. Tesla gibi şeyler için daha köprünün altından çok sular akması gerekecek.

Forum umuzla alakalı olarak kamudaki bu Saab flörtleşmesi nedir böyle sonu nereye gider acaba. 400 milyon a çinliler almış insan imreniyor yarım milyar dolar bile değil koskoca saab markası yani. Böyle bir markayı keşke milyar dolara kadar bir fiyat ile alabilsek bu başlangış da.

Buda aracın bazı çarpışma testleri. Niye olmasın güzel araç bence.

https://www.youtube.com/watch?v=cWttVlu0XrM

https://www.youtube.com/watch?v=yJMIdMZkGR8

https://www.youtube.com/watch?v=U6cIxvM7GPc


tanıtımı

https://www.youtube.com/watch?v=PEXabaYHqg0 Mesajı Paylaş

HAZERFEN

İsveç hükümeti milli araç için ilk niyet beyanları sırasında bizim hükümetimize Saab'ı alın diye teklif götürmüştü. Bizimkiler devlet olarak biz bu işin üretimine girmeyiz deyip çıktılar. Halbuki ki Tüpraş ve Türk Telekom gibi karma bir şirketle bu iş kotarılabilirdi. Çinliler kapmış markayı... Yine geçmiş olsun. Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Elektrikli borlu araba hikayeleri nedense hep sansasyon yaratır, üzerine bir de milli sosu koyduk mu iş tamamdır.
ArGe faaliyetinin manası; hangi markanın hangi modelini alalım ise; bu, ancak bu memlekette böyle anlaşılabilir.

Sanki bu memlekette otomobil ve motorlu araçlar konusunda güzel çalışmaları olan kimse yoktu. Mesela bir örnek Ali CANKO isimli sanayiciyi örnek gösterebiliriz. Deniz motorundan spor otomobillere kadar geniş spektumda çalışmaları var.
https://www.facebook.com/ali.canko.3/photos_albums
Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

HDS

Biz dünya mutluluğuna, bilim seviyesine bir katkı peşinde değiliz ki. Sadece artık tıkanmış bir sektördeki daha da tıkanmış firmalarımıza bir "jump start" vermeye çalışıyoruz.

Onyıllarca, otomotiv piyasasında "önümüzdeki beş yılda iki firma kalacak" falan dendi. Bu olmadı. Hatta Toyota ne kadar güçlü ise Honda da bir o kadar güçlendi. Chrysler ölmedi. FIAT bile yaşıyor. Muhtemelen de yaşamaya devam edecek. VW bünyesinde onlarca marka katarak büyüdü. Ekonomik krizdeki Audi dahi VW'de kendine yepyen bir nefes buldu. Almanya anavatanında VW'den daha fazla satıyor.

Buna aslında en büyük eleştiri zaten yine uzakdoğudan, Kore'den geldi. Kore tam teşekküllü bir otomotiv ülkesi oldu. Otomotivin, aslında bilmeyi çok umursamadığımız lojistik ve "sourcing" kısmında çok hızlı bir şekilde bir "dev" oldular. Kendi markalarını bırakın, Chrysler'a sac satar oldular.
Bunların hiç birisi, bildik otomotiv bilimine, dünyadaki bilgi seviyesine bir katkıda bulumadı. Sadece "dev" oldular. İyi yağlanmış bir makine gibi.

Çin'in BAIC/SAIC'leri dev olmakla birikte, daha köylük yerler için bir dolu yerli markası da var.

E yani? Yani, otomobili Türk biraz garip gözlüklerle görüyor. Otomobil, at arabasının bir "tık" ilerisidir hepi topu. İşini görür. Ondan dolayı da, hayatımızda bir tüketim aracı olarak var olur. Bir "kullan at" alet olarak kalır.

Bu sarf edilebilirliği sağlayan şey aslında ulaşılabilirliktir. Bu sebeple de, yerli desteklerle, çeşitli avantajlarla, Türkiye ve hinterlandında bir yerli marka oluşabilir. Bu markanın da dünya otomotiv bilgi seviyesine bir nebze bilgi eklemek durumunda değildir.

Otomotiv bir lojistik ve üretilebilirlik fırtınasıdır. Ona kafa yormak gerekir. İşte bunu da Türk'e yaptırmak, dünyanın en zor şeyidir. Gel gidek gönüllü bu millete bir fayda ancak buna zorlamakla olur.
Şakası yok, hakikaten oturup çok iyi bir araba yaparlar bizimkiler. Bunu yaptılar zamanında. Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Bana göre, otomobil sektörü uçak sektöründen bile daha dertli bir sektör sayılabilir
Her sene model değişiklikleri yapmak zorundasınız. Teknolojik değişiklikler kadar, hatta daha fazlası hiçbir teknolojik artı değer katmayan estetik değişikliklerle uğraşmak zorunda kalırsınız. Piyasaya kendinizi beğendirmeye çalışırken her sene kalıplar, tasarımlar neredeyse görünen herşey yeni baştan elden geçer.
Uluslararası pazar böyle çalışınca, bakımından yedekparça sektörüne kadar herşey sürekli hareket halindedir.
Ama havacılıkta estetik kaygınız çok gerilerdedir. Aracınızı cebinde parası olan bir züppeye beğendirmek zorunda değilsiniz. Modifiyeleriniz ve yenilikleriniz sadece teknolojiktir, mühendislik ürünüdür. Modacılarla işiniz olmaz. Saçma istek ve rekabetlerle uğraşmazsınız.
Bu nedenle otomobil sektörü uluslararası pazarda çok daha yorucu ve serttir.
Birinde teknik özelliklerini sadece okuyarak karar verebilirken, diğerinde gurbaa gibi farları olan ama SADECE çok gözde bir marka olduğu için beğenilen bir tasarımla rekabet edersiniz.

Reklam için yerli araba tasarladık diye seçim oyunları yapmaktansa, sektörde her zaman kullanılan bazı komponentlerin üretimine önem verip kim hangi otomobili yaparsa yapsın o parçayı sizden talep edebilmesinin yolunu açmaya çalışmak, çok daha efektif ve uzun vadede piyasada yer tutmak için iyi bir yoldur.

Bir Fransız veya Japon firmasının ürettiği motoru bir başka ülkenin aracında görebiliyorsunuz. Hatta o motor yıllarca kullanılabiliyor. Sonuçta bir çok teknolojik parça model değişikliklerine rağmen aynen kullanılabiliyor, en fazla pazar atraksiyonlarından dolayı birkaç milim uzunu kısası, kenarına çentik atarak  yedek parça sanayini ellerinde tutabiliyorlar.
Ama biz 80 model 131'in sinyal camını alan adamın halen "abi bu orjinalmi" sorularını duyarken, cavuristandan kamyona bindirilip meydana bırakılan bir aracın tamamen yerli havasında sunulmasını şaşkın şaşkın izliyoruz.

Tribünlere oynamaktansa teknolojiye soyunma zamanı halen gelmedi mi. Lisans altında değil, kendi tasarımı ve hammaddesi ile otomobil parçaları üretebilen bir ülke olalım önce. Ve dürüst olalım Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

HARZEMŞAH

Kamuoyunda yine yanlış anlaşılan nokta "yerli" ve "milli" kavramları. Bu proje "milli otomobil" diye değil, "yerli otomobil" olarak tanımlanıyor.
Bu nedenle öncelikle proje kapsamında SAAB'ın elektrikli modelinin fikri ve sınai hakları satın alınmış. Tasarım ve test süreci ile uğraşılmayacak. Şimdi sırada o aracın yerli ekipman ve komponentlerle donatılarak seri üretime geçilmesi var. Motor büyük ihtimalle Vestel tarafından üretilecek. Bataryalar konusunda Yiğit Akü çok hevesli. Bunun gibi yerli üretim komponentler ile bir süre sonra seri üretim sürecine geçilecek. Bu konuda da istekli en az 2 otomotiv fabrikası var.

Geçtiğimiz hafta yaşanılan "İlk yerli otomobil" mantık, ciddiyet ve tutarlılık yönünden değil, seçim öncesi alelacele ve hazırlıksız gerçekleştirilen, kamuoyunu yeterince bilgilendirilmeden yapılan lansman ve tanıtımdan dolayı eleştirilebilir... Mesajı Paylaş

HDS

@aktifkarbon, otomotivde, ve hatta bir dolu sektörde zorluk diye andığın şey eğer benim adım Hans, senin adın Johan olsa falan ciddi bir dert olurdu. İşi eğer bu mertebeye, yani model değişimi, modifikasyon ve adaptasyon tarafına indirebilmişsek, o boğayı yere yıkmışız, gözüne mi tekme atalım, ensesine kılıç mı saplayalım diye tartışıyoruz demektir.

Bizim teknik adamXsaatimiz halen çok mütevazi. Eğer bir marka ve lojistiğini kurabilirsek, en başarılı olduğumuz konu versiyonlaşma, varyasyonlar, model değişimi falan filan olacaktır. Tasarım ve dizayn işlerini de çok hızlı benimseyecektir firmalar.

Ürün" eğer onu zorlayan ürünleşme ve lojistik taraflarını aşabilirse, çok yetkin olacaktır. Buna kalıbımı basarım.

Çok Alman Alman, Amerikalı Amerikalı konuşuyoruz. Buranın kendine has dert ve avantajları var. Mesajı Paylaş

mechanicus

İyi ama otomobili cebinde parası olan zengin züppeye beğendirilecek birşey olarak görürseniz bir yere varamazsınızki.
Bugün hala piyasada en çok sirkülasoynu olan araç doğan şahin vs.. benzeri araçlar.Sırf motorunu renault üretiyor diye dacia,parçası ucuz diye lada,ucuza 0 araba diye gaz,tata,dfm gibi araçlarda az buz tercih nedeni değil.

Öncelikli hedefin bu tür araç sahiplerine satış olması durumunda başarılı olmaması yada kar edilmemesi gibi birşey söz konusu olmaz
Otomobilde artık çamaşır makinesi bir birşey artık.Yıkıyomu yıkıyo zaten iş makinede değil detarjandaymış misali.Ayağımızı yerden kessin diyen çok insan,işimi görsün yeter diyen çok sektör var.
Milli tasarım falan diyoruz ama otomobilin milli tasarımı nasıl olur Allah aşkına.Otur bir milli araba tasarla desek bindiği arabanın sac radius larını değiştirmekten başka birşey yapabilecek biri varmı.Mutlaka başka bir aracın şekli şemailyle benzerlik gösterecektir. Sonuçta otomobilde bir ihtiyaca binaen üretilmiş makinedir.Gösrelliği haricinde değiştirebileceğiniz neyi varki.
Vestel a markaya benziyor diye çamaşır makinesi yapmasınmı yani Mesajı Paylaş

HDS

Bunun benzerini Ford-Otosan Transit Connect ile yaptı. Bizdeki Transit geleneğinin ürettiği bir araç oldu. Dikdörtgen kesitli, içi alabildiğine doldurulabilen, amortisörleri ağır iş tipi, yine de yol tutuşu iyi, sağlam, istihap haddi çok ve üzerine çıkıldığında umursamayan bir araç yaptı. Çok da sattı. Üretimi pahalı oldu, o zamanki tecrübe ve malzemeler ile ağır oldu falan filan ama oldu. Buunla rekabet ettiğini sanan bir çok araç, aslında yanına bile yaklaşamazdı.

Bunun gibi bir proje çıukabilecektir. Hatta, bizim gibi elektrifkasyonu falan sorunlu memleketler için de birinin bu işler için uğraşması gerek. Zira Avrupalı'nın halen en büyük pazarı Avrupa. Japon'un Amerika ve Japonya. Koreli için Amerika ve Avrupa. Bizim gibi ülkeelrde kolay kurulmayacak bu altyapılar. Mesajı Paylaş

putty

#26
Eki 22, 2015, 01:10 ÖS Last Edit: Eki 22, 2015, 01:18 ÖS by putty
Birde olaya şöyle bakmak gerek.
Bizim ülkemizin bütün sosyal dengelerini taşıyan bir kaç sektörden en büyüğü belkide otomotiv endüstrisi.
Tekstil tarım gıda gibi bir kaç tane daha var ama en büyüğü bence otomotiv.
Otomotiv de yabancı üreticilerin sırf maliyetleri makul diye bize yatırım yaptığı bir sektör.
Renault FIAT Fort Hundai gibi üreticiler bu gün bizde üretip yarın daha uygun ülkeye gitmeyeceklerinin bir garantisi yok
Türkye gittikçe zenginleşecek çalışan maliyetleri artacak bu bizim ulusal gayemiz olması gereken bir şey
O gün geldiğinde kendi ülkesinde bile durmayan fabrikasını taşıyan Renault u nasıl tutacağız bu ülkede
Renault giderse FIAT niye kalsın oda gider. Onlar gidince bir alt hiyerarşindeki yan sanayide sallanır durur onun altındaki yüz bin tane belki minik üreticide ana kar kapısını kaybeder.
Bu alanda ulusal aktöre ihtiyacımız var bundan sonrası için. Zira yabancıyı buraya çeken sebepler bir gün mutlaka değişecek ve geldikleri gibi gidecekler.
Yola kendi markamız ile devam etmek bir hoşluk değil mecburiyet bundan sonrası için
Her beş senede bir ana firmaya yakaran gözlerle yeni modeli biz üretelim diye mi çabalayacağız. Hep ikna edemeyeceğiz bu gün karlıyız yarın karlı olmayacağız. Hep karlı kalırsak zaten yazıklar olsun bize.

İş çok zor tabiki. Yılda iki milyon araç üretmek gerek tasarım yapıp onu satan bir markayı ayakta tutabilmek için. Buda üretimin çoğunun yurt dışına satışı demek. Bırakın devlet desteğini öbür devletlerin köstekleri ile karşılaşacaklar. Yinede bu alanda taşlar çok yer değiştiriyor buradan bize bir sürü enteresan fırsatlar çıkar. Satın almalarla bir kaç marka değeri olan firma satın alınabilir. Bir kaç diyorum çünkü bu çaba bir neticeye varır ise ben örnek teşkil edeceğini ve Türkiye de bir kaç tane daha böyle girişimin ortaya çıkacağını düşünüyorum. Çoğu başaramaz ama bu iş bir tane ile kalmaz. İHA yı zırhlı aracı tüfeği botu tekneyi nasıl bir çok firma birden yapmaya soyunuyor onun gibi. Ülkede biraz tırsık potansiyel var. Az kışkırtırsan harekete geçirilebiliyor. Mesajı Paylaş

HAZERFEN

Forumdaki dostlarım sizler bu memleketin düşünen insanları ve Münevver şahsiyetleriniz. Hemen hemen tamamınızın yerli otomobil projesine destek verip bu işin kotarılabileceğine dair mantıki sebepleri ortaya koymanız beni çok sevindirdi. İran'ın ve Malezya'nın bile yerli otomobil yaptığı şu devirde bizim bu işe girişmememiz düşünülemez. "Biz beceremeyiz abicim", "bizden birşey olmaz arkadaş" laflarıyla kendini bitkisel hayata sokan bir halet-i ruhiyeden "biz bu işi yapmalıyız" iradesine dönüşümü sağlayan şahıslara da her kim olursa olsun en azından bu minvalde müteşekkirim. İnşallah hayırlı neticeler hasıl olur ve şu güzel vatanın üzerinden ölü toprağının alınması için bir motivasyon oluşturur. Mesajı Paylaş

Heruamarth

Ben yerli bir otomobil yapabileceğimize inanıyorum. Bir araya getirilse pek çok sınıfta araç üretebilecek çeşitlilikte bir yedek parça üretimi hali hazırda yapılıyor, Connect, Linea, Aegea gibi pek çok model bir takım firmaların altında geliştiriliyor, Karsan gibi firmalar eski tasarımlardan hareketle yeni ürünler çıkarabiliyorlar.

Bizim en büyük dezavantajlarımızdan biri, toplumsal olarak entelektüel seviyemizin düşük, tartışma alışkanlığımızın zayıf olması. Görüyoruz, kısıtlı çevrelerde, ürünün tüm detaylarını analiz edip tartışabilen kapasite olmakla birlikte, toplumun genelinde dalga geçmek, ürüne ve çalışmaya saldırmak ile koşulsuz destek, körlemesine desteklemek şeklinde bir kutuplaşma mevcut.

Yapılan çalışma, sonuçlanmaya yakın bir durumda sunulsa veya yurt dışından hazır alınan bir platform üzerinde çalışmaların yürütüleceği duyurulsa, eminim bu derece tartışma ve tepki söz konusu olmayacaktı. Her ne kadar itiraz edilse, hatta art niyetli eleştiriler yapılmış olsa da, 'İtalyan tasarımının ihtiyaçlarımıza uygun şekilde tadilatı, milli silah ve sistemler ve bir miktar yabancı bileşen ile entegrasyonu' olarak tanımlanabilecek T129'a yaygın bir destek verildiğini gördük.

Geçtiğimiz yıllarda Saab ve Volvo gibi bazı şirketler büyük gruplardan ayrılırken bunların satın alınmasını çok arzu ediyor, belirli bir bilinirliği, ağı ve ürün gamı olan bu şirketler üzerinden devam edilebileceğini düşünüyordum. Aynı şekilde Land Rover, Defender'ın üretimini kısa süre içerisinde sonlandırıyorken, OTOKAR'daki üretim lisansının gerekiyor ise genişletilerek yenilenmesini ve bu yüksek kabiliyetli aracın yerli bir ürün ailesine dahil edilebileceğini tasarlıyordum. Farklı modelleri uzun yıllar kamu hizmetinde kullandığımız, zırhlandırarak askeri ihtiyaçlarımızı karşıladığımız sürecin, sivil bir versiyonu gibi.

Nihayetinde bir kapasite var, kısıtlı da olsa bir iç pazar var. Örnek olması açısından eski Saab ürün gamı üzerinden düşünürsek, 9-3 ve 9-5'in kamunun araç ihtiyacının geniş bir kısmını karşılayabilir, bir dönem hafif ticari araçlar için yapılan vergi indirimi gibi, sunulacak bazı fırsatlar ile sivil pazarın hatırı sayılır bir kısmını elde edebilir. Bunun devamında farklı sınıflarda modeller, karma tahrik sistemleri, bataryalı veya yakıt pilli versiyonların geliştirilmesi gibi adımlar ile devam edilebilir.

Sanıyorum şark kurnazlığımızı, yaptığımız işin önüne geçirmez isek çok enteresan sonuçlar görebiliriz bu noktada. Umarım o günleri de kısa sürede görürüz. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

İsveçli otomotiv firmaları satışa çıktığında satın alma olanakları araştırıldı. Hatta son SAAB'ın elektrikli otomobilinin fikri ve sınai mülkiyet hakları satın alınırken de konu üzerinde çalışıldı. Ama SAAB'ın otomotiv grubunun borç durumu ve üstelik çoğunun kısa ve orta vadeli olması nedeniyle satın alma gerçekleşmedi... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter