Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

MAGNETO

Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ Last Edit: Eki 13, 2015, 03:20 ÖS by MAGNETO
YERLİ OTOMOBİLİN PROTOTİPİNİN KAMUFLAJLI GÖRÜNTÜSÜ

Bakan IŞIK: TÜBİTAK öncülüğünde Yerli otomobilimizin prototiplerini üreterek asırlık bir rüyada önemli bir eşiği aştık..

https://www.youtube.com/watch?v=q8WH_Lkt7h4

https://www.youtube.com/watch?v=FFkRTz0vdbc

Kaynak : https://twitter.com/tcsanayi Mesajı Paylaş

Elçibey

#1
Eki 13, 2015, 08:42 ÖÖ Last Edit: Eki 13, 2015, 08:45 ÖÖ by Elçibey
Aslında Yonca-Onuk'un da şöyle bir arabası vardı :



Şimdilik yüzde yüz yerli beklemiyorum tabi ancak bu araçların alt yapısı ne dereceye kadar yerli merak etmiyor değilim.Millilik oranı yüzde kaç acaba? Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

BGTN

Motor galiba henuz prototip/ deneysel asamasinda olan NEVS'in Cin pazari icin hedefledigi 100 kw'lik 2014 modeline ait. Mesajı Paylaş

putty

Yonca Onuk un uğraştığı şeyle bu dünyada bir milyon kişi uğraşıyor o başka bir otomobil üretme sevdası. Senede 100 tane üretirsin her şeyi elle halledersin filan. Oda olursa yani genelde olmaz çünkü. Öbürü ise gerçek otomobil üretme meselesi. Treni çok geçirdik kaçırdık dememek lazım otomobilin modası geçmedi geçecek gibi de görünmüyor. Bu trene atlamak lazım gün gelir çok şey değişir. Bakın FIAT bile Chrysler ile ortak oldu bu pazar hiç bir devin tapulu malı değil yani. FIAT ayakta duramıyor biz mi duracağız dan ziyada bu pazar gel gitli pazar biri gider biri gelir demek lazım. KOÇ yarın gidip FIAT ı satın alsa olmuyacak işmi mesela al sana dünya deviyiz. NOKIA gitti Samsung geldi kim inanırdı bir zamanlar dense.

Arabaların deseni ne öyle diyebilir arkadaşlar. Prototip araçlarda yol testleri trafikte yapılabildiği için böyle fotograftan çizgiler tam anlaşılamasın diye hep yapılan bir şey. Çok daha iyisi doğrusu olabilir tabi aşağıdaki gibi mesela
Mesajı Paylaş

HDS

Videonun çekildiği yer Tübitak'ın MAM kampüsü. Hangi enstitünün, kimin bu işle uğraştığını merak ettim. Burada Enerji Enstitüsü'nün vs de olduğu bir DPT yolu var. Binalar o gibi görünüyor.

Ekip kim, grup kim, kalıpları kim yaptı, parçaları kim nerede birleştirdi, vs, bunlar hep gizem.

Ondan akılda "yurt dışından gelme protoip" fikrini uyandırıyor. Fluence'ın aslında Samsung olması gibi. Mesajı Paylaş

Elçibey

    Bizim olsun da çamurdan olsun hocam  :) Şimdi yabancı markalar vergiden dolayı çok uçuk fiyatlara ulaştı.Arkadaşım Amerika'da 4 bin dolara bir Mercedes aldı o da yabancı marka diye bu fiyat Amerikan arabaları daha ucuz diyor.Arabanın buradaki piyasası 60 bin liradan aşağı değil.

    Eğer yerel üreticiyi korumak adına vergiyi düşük tutarlarsa ve üstüne bir de gümrük vergisi olmadığı için araç çok ucuza gelir.Yani üçte biri fiyatına Renault muadili bir araç bile olsa sadece ülkemizin pazarı dahi fabrikayı ayakta tutmaya yeter.Hem bağımlılık azalır hem de ihraç edilebilir,sonuçta sınırlandırmamak gerek 8) Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

1nsane

Cadillac bls desem? Mesajı Paylaş

AKINCI

Saab 9-3 desek daha doğru olur. Mesajı Paylaş

ocay

Über, Blablacar, google otonom otomobillerinin sokaklara çıkmaya başladığı çağda bizim sadece otomobil değil bir "mobility solution" üretmemiz lazım. Mesajı Paylaş

Kabardey

Sanırım yeniden bir Türk usulü tedarik projesiyle karşı karşıyayız. Kabuk hazır alınarak içi olabildiğince yerli malzeme ile dolduruluyor. Mesajı Paylaş

putty

Aracı satarken müşteri servis ağı arar ister. Servis ise sonuçta yerel müteşebbislerin para yatırıp katıldıkları bir iş. Araç yoksa servis olmaz servis yok ise araç satılamaz. Bu çıkmazı bir iş birliği ile aşmak gerek. Bu ortaklık demek olmayabilir de belki olabilir de. Dünya devleri makul şekillerde ortaklık yapıyor markalarını kaybetmeden. FIAT ile Chrysler ve bir çok başka örnek ortaklık kurdu ama iki markada yola devam edebiliyor. Ben otomobil üretirken marka yaygınlığı olan bir partner ile işbirliğinde fayda görüyorum. Aracı üretmekten ziyade satarken lazım bu. İlerde öbür partneri satın alırız bu pazarda böyle şeyler oluyor. Bir çok ticari araç aynı kasa ile farklı dünya devi markaları ile üretiliyor zannettiğimizden çok daha iç içe bu sektör. Mesajı Paylaş

ÜNAL

Yanlış hatırlamıyorsam 4 farklı model üzerine yoğunlaşıyorlar.
İlk başta bir fabrika ile anlaşıp bant kiralayacaklar , sonra kendi fabrikası kurulacak.. Mesajı Paylaş

putty

#12
Eki 13, 2015, 07:12 ÖS Last Edit: Eki 13, 2015, 07:14 ÖS by putty
Karsan yapsın çok hevesliler bu tür üretimlere. Mesajı Paylaş

HDS

Bant kiralayarak falan yapılmaz bu işler. Sümerbank'ın otomotivini mi çıkaracaklarmış? Bu ürünü bir tücar firmaya emanet etmek durumundalar. Yoksa ne şekli olur ne de @putty'nin anlattığı gibi lojistiği olur.

Fikir takdire değer bir fikirdi. Bir ticari çatı altında zaten uğraşsa bir otomobil çıkarabilecek olan yerli sanayiye bir basamak atlatmak niyetliydi. Hem yerleşik endüstriye yıllarca ekmek ve istihdam sağlayabilir, hem de tam da otomobil dünyası değişirken yeni sulara yelken açılabilridi.

Eyvallah, ama bunu bütünleyecek heyecan yaratılamadı. Büyükler ikna edilemedi. Küçükler için de sağlıklı bir çalışma ortamı oluşmadı.

Buradan da sonrasında, çok paramız var ise, bu aleti artık daha elektrikli teknolojileri taşıyacak, yeni nesil sürüş gelişmelerini geliştirecek bir "test bed" gibi kullanarak bir "bilgi" oluşturmak. Bunun sonrasında, işin çelik çomak taraflarını, en kaliteli plastik trim'i falan Bursa Adapazarı hattı zaten kısa sürede yapar isterse.

Bunun hiç kaçınılmaz parçası bunun lojistiğinin nasıl destekleneceği. Araç beş seneye canavar gibi olabilir, ama bunu ne yapacağız, nerede ne kadar satacak? Artık polisi, taksiyi zorunlu olarak bunlarla donatacak mıyız mesela? Ya da tamamen böyle çantada keklik işlerden uzak durup, ticari koşulları mı araştıracağız?

Bunları atlayıp bir prototipe odaklanmak tam bir RTE takıntısı görüntüsü veriyor. Mesajı Paylaş

MAGNETO

Arkadaşlar Tubitakın tanıttığı araç malumunuz internet ortamında çok ağır eleştirilere maruz kaldı ki sebebi haklı olarak Cadillac BLS'ye benzetilmesidir ve o resimde gördüğünüz araç tam kendisi Cadillac BLS aracıdır ANCAK...
Şunu söylemeliyiz burada bahsi geçen araç test aracı ve prototiptir yani Cadillac BLS'de yerli sistemler uyarlanmıştır ve test edilmiştir 2019'da seri üretime geçmesi planlanan asıl hakiki yerli arabamız Tubitakın bize tanıttığı gibi olmayacak tamamen özgün tasarım ve yerli motor, şanzıman ve kritik aksamlarla donatılacaktır, Bakanlığın verdiği açıklamaya göre en az 4 model geliştirilecek Dizel, Benzinli, Elektrikli ve yerli Hibrit motorlardan oluşacaktır arabamız kısacası Cadillac BLS gibimi olacak sorusu sormanıza gerek yoktur sorunun cevabı HAYIR. Vatanımız için yerli otomobilimiz hayırlı olsun bu arada belirtme bu resimde gördüğünüz üç arabanında motoru tamamen %100 yerli üretim motorlardır.

Yerli Üretim Savunma Sanayimizi Destekliyoruz sayfasından alıntıdır.. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter